Kao uvodnu aktivnost uputite učenike da fotografiraju različite prostore u školi. Svoje fotografije učenici mogu podijeliti na virtualnom panou kao što je Padlet. Zajedno s učenicima analizirajte prostor koji su zabilježili na fotografijama: na koji način oblikovanje prostora utječe na njegovu funkcionalnost, ali i ugođaj/atmosferu. Razgovarajte s učenicima u kojim prostorima škole vole boraviti, koje doživljavaju kao ugodne, a koje kao neprivlačne ili nefunkcionalne. Potaknite ih da svoj doživljaj prostora povežu s elementima oblikovanja (bojom, proporcijama, osvijetljenošću, materijalima) te s funkcionalnosti i izgledom namještaja u prostoru.
Razgovarajte o tome koje bi sve dodatne funkcije mogli imati zajednički prostori u školi (galerija, prostor za igru, za odmor, prostor za ples, sport, crtanje, “avanturistički prostor“…).
Podijelite učenike u grupe. Svaka grupa neka odabere fotografije tj. mjesta u školi koja bi željela preoblikovati. Olujom ideja neka osmisle novu ili dodatnu namjenu svakog od tih prostora i izrade nekoliko skica na papiru. Prijedlog preoblikovanja može sadržavati novi namještaj, elemente poput instalacija i sprava u prostoru, murale i sl.
Učenici u grupi neka zajedno odaberu najbolje skice te svaki učenik jednu od njih prenese u digitalni prijedlog idejnog rješenja crtajući na samoj fotografiji. Fotografiju odabranog prostora učenici neka obrade u programu za uređivanje fotografija i crtanje koji im je dostupan na samom računalu.
Organizirajte rad tako da učenici u grupi daju jedni drugima povratnu informaciju tijekom rada o tome koliko njihov rad odgovara prvotnoj ideji s odabrane skice.
Svaka grupa neka izradi prezentaciju svojih radova – idejnih prijedloga u Thinglinku. Temelj prezentacije neka bude tlocrt škole kojeg učenici mogu napraviti sami ili mogu koristiti službeni tlocrt škole, ukoliko je dostupan. Unutar tlocrta učenici neka označe mjesta za koja su osmislili preoblikovanje te na njih umetnu svoje idejne prijedloge.
Učenike s teškoćama jasnim i detaljnim uputama uvedite u aktivnost. U aktivnosti fotografiranja pružite im fizičku u verbalnu podršku. Učeniku s oštećenjem vida omogućite rad u paru s učenikom koji mu može pružiti podršku u vidu opisivanja slika i prostora te radu i digitalnim alatima. Tijekom fotografiranja prostora u školi za učenike s motoričkim oštećenjem i oštećenjem vida omogućite nesmetano kretanjem prostorima škole. Za korištenje digitalnih alata učenicima s teškoćama pripremite upute pisane po koracima kako bi samostalno mogli koristiti digitalni alat. Za učenike s intelektualnim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma možete pripremiti vizualnu podršku za korištenje alata. Učenike s teškoćama stavite u grupu učenika koji im mogu pružiti podršku u radu. Jasno definirajte zadatak i ulogu učenika s teškoćama u radu u skupini ovisno o njegovim mogućnostima. Tijekom rada u grupi važno je da se učenik s teškoćama osjeća prihvaćeno kao ravnopravni član grupe. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu istražiti modeliranje prostora u alatu 3D SLASH za izradu 3D modela pomoću jednostavnog koncepta bloka te izmodelirati svoj idejni prijedlog. Neka sačuvaju i podijele poveznicu s ostatkom razreda. Idejna rješenja se mogu podijeliti i na mrežnoj stranici škole.
Nakon što ste s učenicima odradili računanje s decimalnim brojevima i zaokruživanje, a u cilju pripreme za pisanu provjeru i sl. podijelite učenike u četiri grupe i svakoj dodijelite jednu temu tj. jedan naslov iz udžbenika koji ulazi u pisanu provjeru.
Upitajte učenike kako bi se osjećali kad bi, dok uče iz svog udžbenika, taj udžbenik i govorio. Bi li im bilo lakše da udžbenik govori kao odrastao čovjek ili njihov vršnjak, itd. Potaknite učenike na iznošenje svojih promišljanja i ideja.
Nakon iznošenja ideja recite učenicima kako će oni sad te svoje ideje provesti u djelo. Za dodijeljenu temu iz udžbenika učenici odabiru jednu stranicu u udžbeniku te ju fotografiraju (mobitelom/tabletom), po potrebi tu fotografiju obrezuju i uređuju u nekom od alata na mobitelu/tabletu.
Fotografiju potom učitavaju u alat Thinglink te na nju dodaju zvukovne zapise. Svaku fotografiju moraju oplemeniti s bar pet zvukovnih zapisa. Zvukovni zapisi mogu biti npr. poruka ohrabrenja učeniku, dodatno pojašnjenje nekog primjera, navođenje dodatnih objašnjenja, uputa i sl. Osim zvučnih zapisa na fotografiju trebaju dodati i tekst u kojem će navesti autore udžbenika kojeg su fotografirali i izdavača.
Gotove uratke učenici neka podijele s ostatkom razreda na Padlet zidu (predložak Shelf). Nakon predaje radova, zadatak svakog učenika za domaću zadaću je pregledati sve radove, dodijeliti/ocijeniti zvjezdice u Padletu te dati povratnu informaciju svakoj grupi za njihov rad kao komentar u Padletu navodeći pozitivne strane i na koji način je rad moguće poboljšati.
Na sljedećem satu upitati učenike kako su zadovoljni ovim ‘’pričajućim’’ knjigama, kako bi one mogle biti još zanimljivije, što bi još dodali ili promijenili i sl. Nakon diskusije, svaka grupa promišlja koje od navedenih prijedloga za poboljšanje koje su učenici pisali u Padletu smatraju dobrim i koje bi od njih usvojili. Nakon odabira poboljšanja učenici čiji su prijedlozi usvojeni pomažu grupama u realizaciji istoga.
Učenike s teškoćama podijelite u grupe s učenicima koji im mogu pomoći u radu. Omogućite ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u radu u grupi. Pripremite kratke, jasne i učeniku razumljive upute za rad u grupi te provjerite razumije li učenik zadatak. Također pripremite im pisane upute po koracima za korištenje digitalnih alata. Za učenike s oštećenjem vida provjerite podržava li čitač ekrana digitalni alat, ukoliko ne podržava, omogućite mu rad u paru unutar grupe koji će mu biti podrška u korištenju digitalnih alata i u opisivanju fotografija, videa. Tijekom snimanja zvukova pripazite na preosjetljivost na zvuk kod učenika (npr. učenici s poremećajem iz spektra autizma), primjerice prilagodite jačinu zvuka/ učenik koristi slušalice u slučaju preosjetljivosti tijekom aktivnosti. Za učenike s oštećenjem sluha omogućite pisanu verziju zvukovnih zapisa za svaku fotografiju. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici izrađuju jedan PowToon video u kojem prikazuju neki primjer sa stranice udžbenika, ali na svoj način. Izrađeni video postavljaju na Thinglink svoje grupe.
Povedite razgovor s učenicima o online nastavi tjelesne i zdravstvene kulture. Na koji način se može putem online platformi za suradnju, primjerice MS Teamsa držati što kvalitetnija nastava na daljinu, u realnom vremenu, za učenike koji nisu u mogućnosti pohađati nastavu u školi (samoizolacija, duže bolovanje…).
Pripremite i zajedno s učenicima pogledajte videozapis s planiranim vježbama, primjerice Vježbe snage bez rekvizita (7:22 min)
Nakon pogledanog video zapisa učenici će se podijeliti u 4 do 6 grupa u ovisnosti o broju učenika u razredu koji će se ponovnim pregledavanjem videozapisa staviti u ulogu učenika koji prate nastavu na daljinu te za te učenike osmisliti prijedloge za poboljšanje aktivnosti i aktivno uključivanje u nastavni proces u realnom vremenu..
Neka učenici u Wordu Online pišu svoje prijedloge za nastavne sadržaje te aktivnosti, primjerice, elemente tablice za praćenje postignuća učenika te za trenutno unošenje rezultata, pitanja i teme online rasprave vezane uz aktivnost, prijedloge jedne do dvije vježbe i sl. Svaka grupa neka raspravi o prijedlozima za poboljšanje i dopunu aktivnosti te iznese svoje prijedloge. U prijedloge za aktivnost mogu pokušati uključiti i njihove ukućane.
Otvorite unaprijed pripremljeni interaktivni sadržaj u digitalnom alatu Spiralu (modul Discuss ili sl.) koji ćete dopuniti s učeničkim prijedlozima (pitanjima otvorenog i zatvorenog tipa, raspravom...) te ga koristiti na online nastavi. Interaktivni sadržaj omogućava brzu i jednostavnu provedbu formativne procjene znanja u nastavnim aktivnostima te se može pokrenuti i koristiti na daljinu. Važno je da se učenicima podijeli pristupni kod.
Pokrenite interaktivni sadržaj s učenicima te testirajte aktivnost koju ste njihovim prijedlozima dopunili u Spiralu. Na ovaj način učenici daju izravan doprinos u kvaliteti, raznolikosti i analizi provedbe sktivnosti u online nastavi.
Završetkom aktivnosti, na unaprijed pripremljenom digitalnom zidu u Padletu (Wall) neka učenici iznesu svoje dojmove o aktivnosti i svom doprinosu unapređenju nastave TZK-a na daljinu.
Učenicima s teškoćama, posebice učenicima s intelektualnim teškoćama demonstirajte rad u digitalnim alatima. Učenicima s motoričkim teškoćama omogućite fizičku podršku ukoliko je potrebno tijekom rada na računalu. Učenicima s teškoćama, posebice za učenike s intelektualnim teškoćama, poremećajima iz spektra autizma i učenicima s oštećenjem sluha pripremite pisane/slikovne upute razrađene po koracima za korištenje alata. Tijekom gledanja videozapisa učeniku s oštećenjem vida omogućite da sjedi ispred izvora videosadržaja te mu detaljno opisujte videozapis ili osigurajte podršku suučenika koji će mu pisivati sadržaj. Učenicima s oštećenjem sluha omogućite pisani opis sadržaja videozapisa tj. auditivnog dijela videozapisa. Učenicima s teškoćama omogućite rad u skupini učenika koji im mogu pomoći. Jasno definirajte ulogu i zadatak učenika s teškoćama unutar grupe. Učenicima s oštećenjem vida, sluha i motoričkim oštećenjima omogućite rad u paru unutar skupine. Pratite rad učenika s teškoćama u grupi te mu pružite podršku ukoliko je to potrebno. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Motivirani učenici mogu samostalno izraditi nove interaktivne sadržaje s postojećim online vježbama za Tjelesnu i zdravstvenu kulturu Škole za život u alatu Nearpod.
Povedite razgovor s učenicima o mjestima na kojima oni najradije čitaju. Dozvolite im da izraze svoje osjećaje i iskustva. Postavite pitanje koja su mjesta u školi prikladna za opušteno i mirno čitanje knjige. Podijelite učenike u timove prema ulogama: voditelj tima, računovođa, savjetnik za boje, stručnjak za dobru knjigu, IKT stručnjak i dr.
Zadatak timova je prošetati školskim prostorima i fotografirati mjesta koja bi bilo moguće preoblikovati dodatnim sadržajima u čitateljski kutić. Po povratku u razred timovi prenose zabilježene fotografije na računalo, a zatim u alatu Bojanje 3D na postojećim fotografijama školskih prostora oslikavaju kako bi uredili taj kutak. Mogu koristiti u alatu tekst, 3D, boje i sve ostale funkcije. Zadajte im da zabilježe na papiru tko će u tom prostoru boraviti, u koje vrijeme, koji bi bio izbor literature za čitanje te tko bi mogao pomoći u uređenju tog prostora (roditelji, učitelji, knjižničar i dr.).
Svoje uratke timski predstavljaju drugim timovima te slušaju komentare svojih vršnjaka i prijedloge poboljšanja njihova rada. Nakon izlaganja timovima dozvolite da preurede svoje fotografije ako žele.
Ispišite njihove uređene fotografije i dodajte uz njihove natuknice koje su pisali za vrijeme timskog rada. Izložite uratke u prostoru hola kako bi bili vidljivi ostalim učenicima u školi. Moguće je organizirati glasanje za najbolju ideju o preoblikovanju prostora u čitateljski kutić.
Potaknite učenike da realiziraju jedan prijedlog uz suradnju ostalih timova i suradnika u školi.
Učenike s teškoćama potičite na suradnju i uvažavanje unutar grupe. Osigurajte im smještanje u grupe u kojima će moći aktivno sudjelovati i dobiti potrebnu podršku drugih učenika. Jasno definirajte ulogu i zadatak učenika s teškoćama unutar grupe ovisno o njihovim mogućnostima. Učenicima s oštećenjem vida, sluha i motoričkim teškoćama osigurajte rad u paru unutar skupine. Učeniku s oštećenjem vida potrebno je detaljno opisivati vizualni sadržaj. Učenicima s oštećenjem vida i motoričkim teškoćama, ukoliko je potrebno, omogućite fizičku podršku tijekom rada na računalu. Pripremite kratke, jasne i učeniku razumljive upute za rad u grupi te provjerite razumije li učenik zadatak. Učenike s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije ne ispravljajte prilikom izlaganja i spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici predstavljaju svoj tim i govore pred razredom ako se ne osjećaju ugodno. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Potaknite učenike da u alatu Voki kreiraju svoj lik i snime govor na temu Dobro mjesto za čitanje knjige.
Uputite učenike da na sat donesu časopise, kataloge ili neki drugi oblik tiskovina u kojima su fotografije koje prikazuju aktivnosti kojima se bave svaki dan (hobiji, kućanski poslovi, sportovi). Povedite raspravu o učestalosti bavljenja pojedinim aktivnostima ili obavljanja određenih kućanskih poslova. Navedite učenike da zapisuju po tri rečenice o tome koje kućanske poslove obavljaju svakodnevno (odgovarajući na pitanje i koristeći engleski jezik) u alatu Mentimeter. Pritom koriste ciljani vokabular (feed my pet, set the table, make my bed, play tennis, play the guitar, surf the internet…)
Učenike podijelite u dvije grupe. Na prethodnom satu jednoj grupi zadajte zadatak da za domaću zadaću pronađu fotografije koje će koristiti za učenje naziva opisanih aktivnosti u časopisima, knjigama, udžbenicima ili servisima s besplatnim fotografijama. Uputite učenike prve grupe da fotografije koje odaberu prikazuju različite aktivnosti. Članove druge grupe uputite da će koristiti rečenice nastale kao rezultat prve aktivnosti u alatu Mentimeter. Objasnite im da je njihov zadatak snimiti rečenice koristeći Vocaroo online alat za snimanje. Prva grupa postavlja preuzete fotografije, a druga postavlja snimljene rečenice u zajedničku OneNote razrednu bilježnicu.
U školi učenike ponovo podijelite u grupe, ovaj puta tri. Neka izrade digitalne vježbe koristeći prikupljene materijale iz OneNote bilježnice na sljedeći način:
Poveznice na izrađene materijale neka podijele u OneNote bilježnici kako bi svim učenicima bile dostupne za uvježbavanje nastavnih sadržaja. Ispod poveznica učenici pišu svoje komentare, pohvale i savjete za unapređenje.
Učenicima s teškoćama jasnim i detaljnim uputama objasnite zadatak. Za učenike s intelektualnim teškoćama pojednostavnite zadatak te im pripremite vokabular koji će koristiti tijekom zadatka. U frontalnom radu učenike s teškoćama potrebno je što više uključivati u raspravu i poticati ih na aktivnost tako da im postavljamo poticajna pitanja na koja mogu odgovoriti. Učenicima s teškoćama pripremite pisane upute po koracima kako koristiti zadane digitalne alate. Za učenike s intelektualnim teškoćama i poremećajem iz spektra autizma pripremite vizualne podsjetnike. Kod učenika s teškoćama vida provjerite podržava li čitač ekrana digitalni alat, ukoliko ne podržava, omogućite im rad u paru. Učenicima s teškoćama osigurajte smještanje u grupe u kojima će moći aktivno sudjelovati i dobiti potrebnu podršku drugih učenika. Jasno definirajte ulogu i zadatak učenika s teškoćama unutra grupe. Pripremite kratke, jasne i učeniku razumljive upute za rad u grupi te provjerite razumije li učenik zadatak. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Uputite učenike da će u alatu Thinglink izraditi interaktivni sadržaj koristeći sve izvore koji su stvoreni u redovitom dijelu sata engleskog (fotografije, rečenice, Quizlet kviz i kartice).
Škola za život (2019). Thinglink - upute za rad (17.1.2021.).
3D Slash Master. 3D modeling within 10 short tutorials (17.1.2021.).
Škola za život. Windows 10 (17.1.2021.).
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.