U uvodnom dijelu aktivnosti učenici olujom ideja pišu u bilježnicu što sve znaju o gradovima.
Učenici rade u četirima podjednako velikim grupama, služeći se pritom tabletom ili računalom. Učenike u te četiri grupe možete rasporediti slučajnim odabirom u e-dnevniku. Sve grupe zadatke rješavaju u digitalnom alatu MS Word unutar sustava Microsoft Office 365. Prva grupa istraživat će predindustrijsku, druga grupa industrijsku, a treća grupa postindustrijsku etapu urbanizacije. Služeći se tablicama i dijagramima u udžbeniku, prve tri grupe opisuju pojam urbanizacije te obilježja, smjerove i posljedice pojedinih etapa urbanizacije, a služeći se dijagramima i kartografskim prikazima u udžbeniku ili poveznicama, četvrta grupa analizira prostorne razlike u dinamici i stupnju urbanizacije te navodi po kojoj se formuli izračunava stupanj urbanizacije. O svojoj temi grupe istražuju i na mrežnim stranicama Our World in Data i Meridijani. Sve grupe kritički promišljaju koje su moguće posljedice intenzivne urbanizacije i zapisuju bilješke.
Nastavnik nasumce odabire koji učenik iz svake grupe izlaže rad te uratke spremaju u alat MS Teams i Yammer za potrebe učenja i ponavljanja. Nastavnik zajedno s grupama formativno vrednuje izlaganja grupa pomoću unaprijed pripremljenih kriterija vrednovanja.
Učenici s teškoćama u razvoju heterogena su skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa školskim stručnim suradnikom (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Ako procijenite da je učeniku s teškoćama potrebna podrška tijekom aktivnosti oluja ideja, postavite mu potpitanja kako bi o traženoj temi zapisao što više odgovora u bilježnicu.
Učenika s teškoćama uključite u grupu vršnjaka koji će mu po potrebi rado pružiti podršku.
Provjerite s učenikom s teškoćama treba li mu podrška prilikom korištenja zadanim digitalnim alatima Microsoft Office 365, MS Teams i Yammer. Potaknite međusobnu suradnju u grupi. Učeniku s teškoćama jasno definirajte koja je njegova uloga u grupi. Usmjerite ga i pružite mu podršku pri traženju podataka u udžbeniku ili na internetu. Učeniku možete pripremiti i grafički oblikovan pisani podsjetnik s natuknicama što sve treba istražiti kako biste mu olakšali izvođenje zadatka.
Ako je učeniku s teškoćama izazovan javni nastup zbog prirode njegovih teškoća, nemojte ustrajati da on javno izlaže uradak.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.
Učenici analiziraju videoprilog s mrežne stranice Meridijani o urbanizaciji i budućnosti gradova te pišu zaključke u bilježnicu i izlažu o tome pred kraj sata.
U uvodnom dijelu aktivnosti učenici rješavaju kviz koji izrađuje nastavnik. Ponavljaju pojmove o gradovima pomoću kviza u digitalnom alatu Kahoot.
Učenici rade u četirima podjednako velikim grupama koje se u radu koriste tabletom ili računalom. Učenici se u grupe mogu razvrstati slučajnim odabirom u e-dnevniku ili pomoću papirića u boji. Zaključke pišu u obliku umne mape u digitalnom alatu Coggle. Nastavnik unaprijed pripremi materijale, na svaki papir ispiše fotografije dvaju karakterističnih gradova te učenik iz svake grupe izvlači papir. Pomoću fotografija, svaka grupa analizira mrežu ulica i trgova, prostorni raspored drugih površina, silueta, kao i visinu zgrada te transformaciju grada s vremenom. Zaključuju kojem kontinentu i kulturno-genetskom tipu gradova pripada koji grad. Učenici uspoređuju sličnosti i razlike između tih dvaju gradova i time dvaju kulturno-genetskih tipova gradova.
Nastavnik nasumce odabire koji će učenik iz svake grupe izložiti rad te će uratke spremiti u MS Teams i Yammer za potrebe učenja i ponavljanja. Nastavnik slučajnim odabirom u e-dnevniku odabire i grupu koja formativno vrednuje izlaganja ostalih grupa pomoću unaprijed pripremljenih kriterija vrednovanja.
Učenici s teškoćama u razvoju heterogena su skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa školskim stručnim suradnikom (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Omogućite dovoljno vremena učeniku s teškoćama za igranje kviza.
Uključite učenika s teškoćama u grupu učenika koji će mu po potrebi rado pružiti podršku prilikom grupnoga rada. Jasno odredite njegov zadatak unutar grupe vodeći brigu o jakim stranama učenika. Prilikom davanja uputa za rad u grupi koristite se jednostavnim rječnikom i izbjegavajte suvišne informacije Provjerite s učenikom s teškoćama je li razumio sve upute. Ako je potrebno, ponovite učeniku s teškoćama kako zapisati zaključke u obliku umne mape.
Provjerite s učenikom razumije li kako se upotrebljavaju zadani alati Coggle, MS Teams i Yammer. Ako je potrebno, pokažite mu upotrebu po koracima odnosno pružite mu podršku dok samostalno ne ovlada korištenjem spomenutim alatima.
Napravite grafički oblikovan podsjetnik kriterija vrednovanja, kojim će se učenik s teškoćama moći koristiti prilikom vrednovanja izlaganja grupa.
Nemojte inzistirati na tome da učenik s teškoćama javno izlaže grupni uradak ako to učenik ne želi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.
Neka učenici koji žele znati više analiziraju videoprilog na mrežnoj stranici Meridijana o premještanju glavnih gradova s obale u unutrašnjost te navedu primjere i razloge za to.
U uvodnom dijelu aktivnosti učenici rješavaju kviz koji izrađuje nastavnik. Ponavljaju kulturno-genetske tipove gradova pomoću digitalnog alata Wordwall.
Učenici rade u četirima grupama u koje ih možete rasporediti pomoću papirića u boji. Dvije grupe istražuju podatke o gradovima pod utjecajem mediteranskoga kulturnog kruga, a druge dvije o gradovima pod utjecajem srednjoeuropskoga kulturnog kruga. Sve grupe rade služeći se digitalnim alatom Canva, mrežnim stranicama Hrvatske enciklopedije i udžbenikom. Svaka grupa analizira jedan grad te tlocrt i sliku grada stavlja u alat Canva. Fotografije može pronaći na mrežnoj poveznici Pixabay.
Na primjeru grada Poreča učenici istražuju i uspoređuju elemente antičkoga rimskog grada i novovjekovnoga grada.
Stari Grad na Hvaru istražuju i uspoređuju s obzirom na elemente antičkoga grčkog grada i novovjekovnoga grada.
Na primjeru grada Karlovca učenici uspoređuju elemente renesansnoga grada i novovjekovnoga grada.
Na primjeru grada Varaždina uspoređuju elemente baroknoga grada i novovjekovnoga grada.
Nastavnik pomoću e-dnevnika odabire koji učenik iz svake grupe izlaže rad te uratke sprema u MS Teams i Yammer za potrebe učenja i ponavljanja. Nastavnik unaprijed pripremi i podijeli tablicu da učenici tijekom izlaganja zapisuju sličnosti i razlike između mediteranskih i srednjovjekovnih gradova. Grupe formativno samovrednuju svoja izlaganja pomoću unaprijed pripremljenih kriterija vrednovanja, a nastavnik također vrednuje grupe prema istim kriterijima.
Učenici s teškoćama u razvoju heterogena su skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa školskim stručnim suradnikom (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Učeniku s teškoćama osigurajte dovoljno vremena za igranje kviza.
Uključite učenika s teškoćama u grupu učenika koji će mu po potrebi rado pružiti podršku. Potaknite suradnju u grupi. Učeniku s teškoćama možete pripremiti grafički oblikovan podsjetnik s elementima kojim će se koristiti prilikom analiziranja gradova, a na kojem ćete istaknuti važne pojmove koji će pomoći učeniku da se usmjeri na zadatak.
Učeniku s oštećenjem vida osigurajte podršku učenika iz razreda koji će mu opisati vizualne informacije vezane za fotografije gradova iz aktivnosti.
Ako je potrebno, učeniku s teškoćama pokažite po koracima rad s alatima odnosno pružite mu podršku dok samostalno ne ovlada korištenjem zadanih alata Canva, MS Teams i Yammer.
Provjerite s učenikom s teškoćama je li razumio kriterije vrednovanja i jesu li mu potrebna dodatna pojašnjenja.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.
Učenici pomoću mrežne stranice Turističke zajednice istražuju obilježja Huma, najmanjega grada na svijetu, pišu bilješke pomoću digitalnoga alata Canva i izlažu o tome pred kraj sata.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.