Predmet
Francuski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Od slova do broja

Naziv predmeta
Francuski jezik 5

Razred
5. razred OŠ

Razina učenja jezika
2. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • Pozdravi
  • Predstavljanje
  • Brojevi od 0 do 20
  • Osobni podaci
  • Sricati

Molim te, slovo po slovo!

U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.1. C'est parti! Krećemo! učenici rješavaju zadatak pod nazivom L'alphabet. Poslušajte i ponovite zajedno s učenicima svaki ponuđeni primjer za pojedinačno slovo iz zadatka.

Uporabom alata Mentimeter - opcija Word Cloud izradite zadatak u kojemu nudite učenicima jedno slovo, npr. „m“, te će učenici ulazeći u alat napisati pojmove koje poznaju na francuskom jeziku a koji počinju s traženim slovom „m“. Potrebno je učenicima objasniti da se mogu poslužiti mrežno dostupnim rječnikom u potrazi za pojmom na francuskom jeziku koji započinje tim slovom te ga napisati u ponuđenim praznim poljima. Postavite određen broj praznih polja. Preporučuje se postaviti od tri do pet praznih polja. Nakon što svatko napiše pojmove, na zaslonu će se pojaviti ponuđena rješenja. Pojmovi se pojavljuju u različitim bojama i različitom veličinom fonta. Većim fontovima pojavljuju se najčešće upotrijebljeni odgovori. Pročitajte s učenicima ponuđena rješenja i zaključite koja su ponuđena rješenja točno napisana i najčešće upotrijebljena.

Nastavnik proziva učenike da sriču svoje napisane pojmove naglas. Ostali učenici zajedno s nastavnikom slušaju i po potrebi ispravljaju izgovorena slova. Tijekom te aktivnosti učenik ponavlja abecedu na francuskom jeziku.

Postupci potpore

Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.

U prvom zadatku, L'alphabet, uputite učenike s oštećenjem vida na prikaz na cijelom zaslonu. Učenicima s oštećenjem sluha napišite kartice s imenima koja su sadržana u zvučnom zapisu svake slike. Učenicima s teškoćama možete usmeno objasniti zadatak i dati im više vremena za rješavanje. U drugom zadatku tim učenicima izvadite isječak iz rječnika sa slovom „m“ i povećajte/promijenite font i stavite dvostruki prored. Također, možete staviti i manje polja pa da, primjerice, učenici trebaju naći tri umjesto pet riječi. Učenicima s oštećenjem vida dodatno objasnite korištenje alatom Mentimeter, a ako je potrebno, pružite i pomoć pri upisivanju pojmova u alat. U aktivnosti s prozivanjem izbjegavajte prozivanje učenika s teškoćamna, ali ih možete potaknuti ako to sami žele. Umjesto da učenik s oštećenjem sluha napisane riječi izgovara, možete ga zamoliti da ih napiše na ploču kako bi se provjerilo jesu li ispravno napisane.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu usmeno ponoviti cijelu abecedu na francuskom jeziku te sricati rečenicu u kojoj se predstavljaju na francuskom jeziku. Primjerice: Je m'appelle Luka, J'ai dix ans. Dok učenici koji žele znati više usmeno sriču rečenice, ostali učenici slušaju i zapisuju u bilježnice što su čuli. Na taj način obje skupine učenika utvrđuju gradivo te učenici koji vode bilješke provjeravaju jesu li učenici koji žele znati više točno sročili rečenice.

Nastavna aktivnost za predmet X

Molim te, slovo po slovo!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik primjećuje pravila francuskog pravopisa.
  • Učenik razumije sricanje abecede.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Buongiorno ili bonjour?

U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1. C'est parti! – Krećemo! učenici rješavaju zadatak pod nazivom Bonjour. Pogledajte zajedno s učenicima animaciju u kojoj se nalaze tri lika koji se predstavljaju i međusobno upoznaju na francuskom jeziku. Zajedno s učenicima komentirajte vrste pozdrava i načine predstavljanja na francuskom jeziku.

Usporedite francuske pozdrave i načine predstavljanja s pozdravima i predstavljanjem na hrvatskom jeziku. Podijelite učenike u skupine. Broj skupina ovisit će o tome koliko učenika imate u razredu, preporučuje se četveročlana skupina. Najavite učenicima da pripreme svoje školske tablete kojima će se poslužiti za sljedeću aktivnost. Zajedno s učenicima pronađite sličnosti i razlike u načinima predstavljanja i pozdravima na francuskom i hrvatskom jeziku. Objasnite učenicima da se mogu poslužiti tražilicom Google ili kanalom YouTube kako bi pronašli različite pozdrave u obama jezicima. Nakon potrage učenici usmeno izlažu pronađene informacije.

Uporabom digitalnog alata Canva učenici u skupinama izrađuju vlastiti kratki strip te dodaju likove po svome odabiru. U strip je potrebno uvrstiti različite vrste i načine pozdravljanja na francuskom jeziku. Objasnite učenicima da se mogu poslužiti informacijama koje su prethodno pronašli koristeći se tražilicom Google i kanalom YouTube. Nakon izrade stripa svaka skupina usmeno izlaže svoj strip. Pomoću ove aktivnosti učenik uči primjereno komunicirati s vršnjacima i odraslima.

Postupci potpore

Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.

Učenicima s oštećenjem vida najavite promjene u videosnimci i objasnite im situaciju prikazanu u njoj (primjerice: razgovor učenika i učitelja ili razgovor u kafiću). Učenicima s teškoćama pripremite natuknice s francuskim pozdravima i načinima predstavljanja. Možete im izraditi i tablicu u kojoj će u jednom stupcu biti hrvatski, a u drugom francuski pozdravi. Pri izradi kratkog stripa, objasnite i zorno prikažite korištenje alatom Canva. Budući da je korištenje digitalnim alatima često izazov za učenike s oštećenjem vida, učenik s tom teškoćom može sudjelovati tako da osmišljava tekst kratkog stripa ili ga prezentira. Učenike s teškoćama aktivno uključite u izradu, kao i u izlaganje stripa, ovisno o teškoći: učenike s teškoćama najbolje je uključiti u dio oko izrade stripa, osim ako sami ne izraze želju za izlaganjem.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu pomoću tražilice Google potražiti vrste pozdrava na drugim jezicima. Učenik će zaključiti postoje li sličnosti među jezicima. Na primjer, pozdrav u francuskom jeziku bonjour sličan je pozdravu buongiorno u talijanskom jeziku. Nakon izvedenog zaključka učenici mogu istražiti podrijetlo sličnih pozdrava na drugim jezicima, također pomoću tražilice Google. Dok učenici koji žele znati više istražuju podrijetlo sličnih pozdrava, ostali učenici podijele se u skupine te zajedno s učenicima koji žele znati više izrađuju umnu mapu s pronađenim rezultatima. Umnu mapu izrađuju u digitalnom alatu Mindomo. Nakon što svi učenici zajedno izrade umnu mapu slijedi predstavljanje radova drugim učenicima u razredu.

Nastavna aktivnost za predmet X

Buongiorno ili bonjour?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik, radi boljeg razumijevanja, uspoređuje pozdrave na francuskom jeziku s pozdravima na drugim jezicima koje poznaje.
  • Učenik primjereno komunicira s vršnjacima i odraslima.
  • Učenik primjenjuje pravila francuskog pravopisa.
  • Učenik razumije jednostavne pozdrave na francuskom jeziku.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Odgonetni poruku!

Poslušajte interaktivni prikaz i ponovite s učenicima brojeve do dvadeset. Rasporedite učenike koji će usmeno naglas brojiti do dvadeset. Interaktivni prikaz nalazi se unutar e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1. C'est parti! – Krećemo!, u odlomku Les nombres i Pour finir.

Poslušajte zvučni zapis zajedno s učenicima. Zvučni zapis nalazi se pod naslovom Pour finir. U njemu su osnovni podatci o jednoj djevojci (ime, broj mobitela, korisničko ime na Instagramu). Zajedno s učenicima razgovarajte o dijeljenju osobnih podatka u digitalnom svijetu. Navedite prava i odgovornosti koje su povezane s potrebom za sigurnošću u digitalnom svijetu. Sljedeću aktivnosti predložite učenicima da provedu u skupinama. Svaka skupina neka osmisli tekst sličan prethodno odslušanom predlošku. Uporabom alata za snimanje svaka skupina neka snimi svoj tekst sa svim važnim informacijama. Za snimanje teksta učenici se koriste mobitelom. Gotove zvučne zapise učenici šalju nastavniku pomoću servisa Google drive. Poslušajte i ispravite dobivene sadržaje.

Pomoću alata Kizoa objedinite sve dobivene zvučne zapise/informacije te pripremite zadatke za provjeru razumijevanja odslušanog/pročitanog u digitalnom alatu Google Forms. Podijelite upitnik svim skupinama te provjerite razumijevanje odslušanoga puštajući u razredu određenim redoslijedom zvučne zapise. U ovoj aktivnosti učenik vježba slušno razumijevanje kratkog predstavljanja osoba.

Postupci potpore

Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.

U zadatku Pour finir pripremite transkript zvučnog zapisa za učenike s oštećenjem sluha. Pri zapisivanju podataka iz drugih zvučnih zapisa povremeno zaustavite snimke kako bi učenici s teškoćama uspjeli zapisati bilješke. U zadnjem zadatku učenicima s oštećenjem sluha pripremite transkript umjesto zvučnog zapisa. Alat Google Forms prilagodite učenicima s teškoćama tako da postavljana pitanja budu jasna i sažeta te po mogućnosti zatvorenog tipa. Učeniku s oštećenjem vida pružite podršku u odgovaranju na pitanja u alatu Google Forms tako da mu čitate pitanja i upisujete odgovore ako se teško vizualno snalazi u alatu.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu odabrati osobu u razredu te (mobitelom) snimiti zvučni zapis kojim će predstaviti tu osobu (ime, prezime, broj telefona i naziv profila na jednoj društvenoj mreži na kojoj je osoba aktivna – Instagramu, Facebooku, Twitteru... ). Zvučnu snimku učenici potom šalju nastavniku na provjeru. Nastavnik pušta zvučni zapis u razredu te ostali učenici slušajući snimku trebaju zabilježiti navedene podatke te provjeriti s učenikom točnost zabilježenih podataka.

Nastavna aktivnost za predmet X

Odgonetni poruku!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razumije brojeve do dvadeset u govoru i pismu.
  • Učenik primjenjuje pravila francuskog pravopisa.
  • Učenik primjereno komunicira s vršnjacima i odraslima.
  • Učenik razumije kratki tekst predstavljanja neke osobe.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.