Pokažite učenicima različite fotografije vezane za razne praznike (npr. fotografije s mora, sa skijališta, fotografije s pisanicama, s božićnom jelom). Potaknite učenike da opišu što vide na fotografijama i otkriju što je zajedničko svim fotografijama. Imenujte zajedno nazive praznika i blagdana. Pitajte učenike koji su im najdraži praznici ili blagdani, neka obrazlože odgovore. Potom zajedno navedite nekoliko aktivnosti koje vežemo za te dane.
Najavite učenicima da će u nastavku aktivnosti saznati koje su omiljene aktivnosti Francuza tijekom praznika. Za početak napišite na ploču popis aktivnosti koji ste preuzeli iz tablice koja se nalazi na poveznici e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.2, Les activités préférées, Activité 1, ali im izmiješajte redoslijed. Zamolite učenike da pokušaju odrediti točan redoslijed omiljenih aktivnosti Francuza počevši od najdraže pod brojem 1. Predstavnici grupa čitaju svoje prijedloge top-liste. Pritom ih potaknute da se koriste rednim brojevima (en première place, en deuxième place...). Kad sve grupe pročitaju svoje top-liste, ispred aktivnosti navedenih na ploči napišite redne brojeve onako kako su navedeni u izvornoj tablici. Prokomentirajte s učenicima popis. Za kraj, potaknite učenike da se igraju licitiranja tj. pogađanja postotaka. Učenici pogađaju u kojem se postotku Francuzi bave određenom aktivnosti. Svaka se grupa nekoliko sekundi dogovara, a zatim predstavnik grupe usmeno iznosi zajednički prijedlog. Potaknite učenike da se prilikom izražavanja postotaka koriste i decimalnim brojevima. Zapišite sve prijedloge na ploču, a nakon svake serije im napišite postotak koji je naveden u izvornoj tablici. Učenicima će biti zabavno komentirati tko je bio najbliži točnom rješenju. U ovom zadatku potičete učenike da razmišljaju i matematički. Što se više bližite manje popularnim aktivnostima, prijedlozi postotaka među grupama bit će sve bliži i time napetiji.
U nastavku se usmjerite na izražavanje vrijednosti u postotcima, razlomcima ili nekim drugim izrazima kako biste proširili temu o analizi statističkih podataka. Za svaku grupu pripremite set kartica u alatu Word na kojima su napisane vrijednosti. Zadatak je da svaka grupa poreda vrijednosti od najmanje do najveće, primjerice: la majorité, un tiers de, la moitié, 75 %. Pobjednik je grupa koja prva točno posloži vrijednosti. Zamolite predstavnika grupe da pročita rješenja, koja ćete pritom zapisivati na ploči, a učenici u svoje bilježnice.
Objasnite učenicima da se u analizi podataka često koriste usporedbe. Kako biste ih podsjetili na izraze za uspoređivanje, pripremite ponovno jednu igru s karticama. U prvom setu kartica napisani su nazivi pojedinih nacionalnosti, a u drugom nazivi aktivnosti. Učenici izvlače po dvije kartice nacionalnosti i jedne aktivnosti te slažu rečenice koristeći se izrazima za uspoređivanje (plus, moins, aussi, autant (de)... plus de, moins de...). Na primjer: Pendant les vacances, les Espagnols se reposent plus que les Anglais. Nakon svake rečenice pitajte ostale učenike slažu li se s postavljenom tezom i neka obrazlože odgovor. Primjerice, možete ih pitati: Mislite li da se Španjolci više odmaraju od Engleza i zašto to mislite? Učenici se koriste izrazima za slaganje i neslaganje te argumentiraju svoj odgovor koristeći se veznikom parce que. Pritom vodite brigu o tome da navedene rečenice ne aludiraju na poticanje stereotipa u negativnom smislu, odnosno potaknite učenike da svoje obrazloženje potkrijepe provjerenim statističkim podatcima o pojedinoj temi.
Za kraj, provedite anketu u razredu vezanu za aktivnosti tijekom praznika i blagdana. Svaki učenik u bilježnicu piše svoju top-listu aktivnosti (navodeći iste aktivnosti koje su navedene u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.2, Les activités préférées, Activité 1, a zatim je čita pred ostalim učenicima u razredu. Zamolite jednog učenika da na ploči bilježi rezultate svakog učenika te prema broju glasova za svaku aktivnost izradite zajedničku top-listu. Rezultate izrazite u bodovima i postotcima. Potom podijelite učenike u parove. Učenici pišu kratak izvještaj referirajući se na rezultate ankete. Potaknite ih da se u izvještaju najprije osvrnu na navike svoga razreda, a u drugom dijelu usporede navike Francuza i učenika svoga razreda. Uputite učenike na to da se koriste izrazima za vrijednosti te prilozima i ostalim izrazima za uspoređivanje. Svaki par usmeno predstavlja svoj izvještaj.
Ako u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi on lakše pratio uvodnu raspravu o praznicima i blagdanima. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je unaprijed najaviti i objasniti temu rasprave. U zadatku s popisom aktivnosti Francuza pazite na vidljivost napisanoga sadržaja na ploči zbog učenika s oštećenjem vida i sa specifičnim teškoćama u učenju. Prema potrebi, za njih unaprijed pripremite grafički prilagođen popis aktivnosti. Pri podjeli učenika u grupe za izražavanje vrijednosti vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćama. Imajte na umu da učenici s diskalkulijom otežano razumijevaju vrijednosti količine te im zato navedene postotke dodatno vizualizirajte grafičkim prikazima kako bi ravnopravno mogli sudjelovati u zadatku. U zadatku izvlačenja kartica i sastavljanja rečenica neka kartice koje učenici izvlače budu grafički prilagođene, odnosno pisane sanserifnim fontom. Za učenike s jezičnim teškoćama pripremite dodatni prijevod novih i nepoznatih riječi te primjer spojenih kartica, odnosno tvrdnji. U zadatku izrade ljestvice aktivnosti ne inzistirajte na tome da rad izlaže učenik koji zbog svoje teškoće osjeća nelagodu tijekom javnoga nastupa (primjerice, učenik s poremećajem u ponašanju i osjećaju ili učenik s poremećajem jezično-govorne glasovne komunikacije), osim ako ne izrazi želju. U zadatku pisanja izvještaja u paru važno je osigurati jasne upute za učenike s poremećajem aktivnosti i pozornosti kako bi se izbjeglo da učenik ne sudjeluje.
Učenici koji žele znati više izrađuju plakat vezan za aktivnosti svojeg razreda koristeći se slikama i grafikonima.
U alatu Sway projicirajte učenicima fotografije različitih mjesta u svijetu. Pitajte ih kamo bi od ponuđenih mjesta željeli otputovati i zašto, u koje doba godine, što bi željeli ondje vidjeti i raditi. Učenici se slobodno izražavaju. Po potrebi, podsjetite učenike koji se prijedlozi koriste ispred naziva zemalja i gradova te godišnjih doba. Potaknite ih da navode što više aktivnosti te argumentiraju svoj izbor koristeći se izrazima za izražavanje uzroka.
Nakon što uvedete učenike u temu putovanja, uputite ih na tekst koji se nalazi na poveznici e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.1, Que de choix, Activité 5. Proučite s učenicima ponude agencija i po potrebi nepoznate pojmove (la pension complète, l'itinérant, le prix promotionnel, la réduction). Nakon toga zamolite učenike da individualno riješe zadatak razumijevanja. Napomenite im da su za rješavanje zadatka potrebni podatci iz tablice i malo logike. Nakon što riješe zadatak, zajedno provjerite rješenja i po potrebi objasnite nejasnoće.
Podijelite učenike u timove. Svaki tim odabire jedno od putovanja koje nudi ta agencija te osmišljava kratku reklamu u obliku promidžbenog videopriloga. Učenici osmišljavaju scenarij za svoju reklamu koristeći se podatcima iz letka na poveznici e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.1, Que de choix, Activité 5, istražujući na internetu dodatne informacije o destinaciji iz letka. Pomognite učenicima u sastavljanju scenarija. Potaknite ih da razmisle kojoj se skupini klijenata obraćaju, u kojem licu, što nude u svojoj ponudi i slično. Nakon što napišu scenarij, učenici izrađuju videoprilog u alatu Canva. Prilikom odabira fotografija podsjetite ih na nužnost poštivanja autorskih prava. Učenici videopriloge postavljaju u suradnički alat Flipgrid. Na kraju, učenici glasaju za videoprilog koji je po njihovu mišljenju najbolji, uz obvezni komentar u kojem obrazlažu svoj odabir.
S obzirom na to da ova cjelina obuhvaća primjenu gramatičkih pravila, omogućite učenicima s teškoćama korištenje podsjetnikom o uporabi prijedloga tijekom uvodne rasprave. Tijekom rješavanja zadatka na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.1, Que de choix, Activité 5. učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Po potrebi, osigurajte rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. U zadatku smišljanja reklame vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u timu s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Također, tijekom izrade reklame vodite brigu o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nipošto ne bude dio skupine kao pasivni promatrač. Nalazi li se u razredu učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite da samostalno odabere u kojoj skupini želi sudjelovati, ovisno o području svoga interesa. Prilikom rada u timovima vodite brigu o tome da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka s obzirom na prisutno ograničenje, primjerice da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u videoprilogu ne treba govoriti ili da učenik s disgrafijom ne bude zadužen za pisanje scenarija. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnim alatima Canva i Flipgrid.
Neka učenici istraže egzotična frankofonska odredišta. Mogu kreirati ponude i izraditi promidžbeni letak. Svoj rad mogu javno objaviti, a ostali učenici mogu glasati za najatraktivniju ponudu.
Napišite naslov na ploči: Les destinations insolites. Pitajte učenike o kakvim je odredištima riječ. U programu PowerPoint u sustavu Microsoft Office 365 prikažite im fotografije neuobičajenih mjesta. Učenici pomoću potpitanja dolaze do zaključka da je riječ o neobičnim odredištima za odmor.
Za uvod u čitanje s razumijevanjem, odigrajte s učenicima igru asocijacija koju ste prethodno izradili u alatu PowerPoint u sustavu Microsoft Office 365. Cilj je igre da učenici pomoću različitih pojmova dođu do ovog rješenja: la Bretagne. Prijedlog za izradu i način otvaranja pojedinog pojma: svako polje označite drugom bojom i nazovite ga nekim brojem. Učenici otvaraju polja izgovarajući, primjerice, jaune 253. Kad ispravno izgovore „šifru“, prikazuje im se neki pojam vezan za Bretanju (npr. Astérix et Obélix). Učenici otvaraju polje po polje dok ne pogode konačni pojam. Ako učenici pogode konačni pojam prije nego što otvore sva polja, svejedno u nastavku otvorite i ostala polja. Ako učenici ne pogode pojam, sugerirajte im da se u konačnom rješenju nalazi jedna francuska pokrajina. Po potrebi ih uputite na internetske stranice da unošenjem spomenutih pojmova pokušaju otkriti točno rješenje. Preporuka je da se u ovom uvodnom dijelu koriste neki pojmovi iz teksta kako bi se učenici senzibilizirali za razumijevanje teksta.
Zatim uputite učenike na tekst koji se nalazi na poveznici e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.5, Les souvenirs de vacances, Activité 1. Zamolite ih da prije čitanja pročitaju pitanja razumijevanja. Nakon što pročitaju pitanja i nakon što zajedno po potrebi objasnite nepoznate riječi, uputite učenike da pročitaju tekst. Nakon toga učenici najprije pojedinačno odgovaraju na pitanja, a zatim u paru uspoređuju odgovore. Na kraju zajedno provjerite rješenja.
U nastavku aktivnosti ponovite s učenicima prošlo vrijeme passé composé pomoću zadatka koji ste prethodno izradili u digitalnom alatu LearningApps. Učenici samostalno rješavaju zadatak u kojem je potrebno dopuniti tekst glagolima u prošlom vremenu koristeći se predloškom slobodni odgovor. Procijenite hoćete li učenicima ponuditi glagole u infinitivu ili će ih samostalno ispunjavati prema značenju. U rubrici pomoć napišite glagole u infinitivu koje je potrebno koristiti u zadatku. Poželjno je da se u zadatak stave glagoli koji će učenicima pomoći u nastavku aktivnosti te da se ti glagoli najčešće koriste pri opisivanju putovanja. Rješenje zadatka provjerite zajedno s učenicima tako da zadatak projicirate na ploču. Učenici dolaze do vašega računala i upisuju odgovore.
Zamolite učenike da odaberu neku destinaciju i opišu svoje praznike: Mes vacances de rêve, Mes pires vacances, Mes vacances insolites. Ako učenici nemaju dovoljno inspiracije, uputite ih da na internetu pod pojmom les vacances insolites istraže neka odredišta koja im mogu pomoći u njihovu pisanom radu. Odredite da se članak piše za školske novine te zajedno s učenicima dogovorite osnovne smjernice koje je potrebno slijediti kako bi pisani rad bio koherentan i kohezivan. Smjernice zapišite na ploču, a učenici neka ih zapišu u svoje bilježnice. Primjeri smjernica: uvod, razrada, zaključak; kamo idete, kako putujete, koja ćete mjesta posjetiti, kojim ćete se aktivnostima baviti, u koje doba godine i zašto; odabir fotografije. Naglasite učenicima da sadržajem teksta trebaju opravdati naslov svojega putovanja te ih potaknite na kreativnost. Zadatak može biti izvršen pojedinačno ili u paru.
Učenici odabiru naslov članka i fotografiju te postavljaju članak u alatu Padlet. Učenici predstavljaju svoje radove. Nakon svakoga predstavljanja analizirajte rečenice i ispravite možebitne pogreške. Na kraju možete izabrati najbolje radove, prethodno definirajući kategorije, primjerice: najzabavnije putovanje, najlošije putovanje, najuzbudljivije putovanje.
Zakažite učenicima videosastanak pomoću alata MS Teams. Podijelite zaslon i u programu PowerPoint u sustavu Microsoft Office 365 prikažite im fotografije neuobičajenih mjesta. Učenici pomoću vaših asocijacija i dodatnih objašnjenja odgonetavaju o čemu će biti riječi u ovoj aktivnosti.
Za uvod u čitanje s razumijevanjem, odigrajte s učenicima igru asocijacija koju ste prethodno izradili u programu PowerPoint u sustavu Microsoft Office 365. Cilj je igre da učenici pomoću različitih pojmova dođu do ovog rješenja: la Bretagne. Prijedlog za izradu i način otvaranja pojedinog pojma: svako polje označite drugom bojom i nazovite ga nekim brojem. Učenici u grupi za čavrljanje upisuju polja koja bi htjeli da otvorite dok ne pogode konačni odgovor, primjerice jaune 253. Kad ispravno izgovore „šifru“, prikazuje im se neki pojam vezan za Bretanju (npr. Astérix et Obélix). Učenici otvaraju polje po polje dok ne pogode konačni pojam. Ako učenici pogode konačni pojam prije nego što otvore sva polja, svejedno u nastavku otvorite i ostala polja. Ako učenici ne pogode pojam, sugerirajte im da se u konačnom rješenju nalazi jedna francuska pokrajina.
Podijelite poveznicu na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.5, Les souvenirs de vacances, Activité 1 i zamolite učenike da najprije pročitaju pitanja razumijevanja vezana za tekst, a zatim ih uputite da pročitaju tekst. Podijelite im poveznicu na prethodno izrađeni zadatak u digitalnom alatu LearningApps, u kojem učenici moraju dopuniti tekst glagolima u prošlom vremenu koristeći se predloškom slobodni odgovor. Napomenite učenicima da je potrebno koristiti prošlo vrijeme passé composé. Procijenite hoćete li učenicima ponuditi glagole u infinitivu ili će ih samostalno ispunjavati prema značenju. U rubrici pomoć napišite glagole u infinitivu koje je potrebno koristiti u zadatku. Poželjno je da se u zadatak stave glagoli koji će učenicima pomoći u nastavku aktivnosti i koji se najčešće koriste pri opisivanju putovanja. Rješenje zadatka provjerite zajedno s učenicima tako da podijelite zaslon.
Zamolite učenike da odaberu neku destinaciju i opišu svoje praznike: Mes vacances de rêve, Mes pires vacances, Mes vacances insolites. Ako učenici nemaju dovoljno inspiracije, uputite ih da na internetu pod pojmom les vacances insolites istraže neka odredišta koja im mogu pomoći u njihovu pisanom radu. Odredite da se članak piše za školske novine te zajedno s učenicima dogovorite osnovne smjernice koje je potrebno slijediti kako bi pismeni rad bio koherentan i kohezivan. Smjernice zapišite na bijelu ploču koju ste otvorili u videokonferencijskom alatu u sustavu MS Teams. Potaknite učenike na kreativnost.
Učenici odabiru naslov članka, odabiru fotografiju i postavljaju članak u alatu Padlet. Prozovite nekoliko učenika da predstave svoj rad. Ostali učenici u komentare upisuju povratnu informaciju.
Učenici odabiru naslov članka i fotografiju te postavljaju članak u alatu Padlet. Prozovite nekoliko učenika da predstave svoj rad. Ostali učenici u komentare upisuju povratnu informaciju. Na kraju možete izabrati najbolje radove, prethodno definirajući kategorije, primjerice: najzabavnije putovanje, najlošije putovanje, najuzbudljivije putovanje.
S obzirom na to da ova jedinica obuhvaća mnoštvo različitih aktivnosti, učenicima s teškoćama, a posebice učenicima s poremećajem iz autističnog spektra, najavite redoslijed aktivnosti. Tijekom rješavanja zadatka na e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.5, Les souvenirs de vacances, Activité 1 učenike sa specifičnim teškoćama u učenju uputite da u Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida uputite na mogućnost povećanja fonta i prilagodbe kontrasta. Tijekom provedbe aktivnosti obratite pozornost na to sudjeluje li u zadatku učenik s poremećajem aktivnosti i pozornosti. Pozornost mu pokušajte privući tako da ga potaknete neka komentira vlastita iskustava vezana za udaljena odredišta. Pri izradi članaka predložite rad u paru za učenike s teškoćama. Raspodijelite zadatke unutar parova tako da učenici s teškoćama imaju zadatak u skladu sa svojim jakim stranama. Primjerice, učenik sa specifičnim teškoćama u učenju može predlagati sadržaj i pronaći fotografije za preuzimanje, a učenik urednoga razvoja može izraditi članak i biti zadužen za pravopisnu i gramatičku provjeru sadržaja. Prema potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri uporabi digitalnog alata Padlet. Prije predstavljanja radova izrađenih u digitalnom alatu dodatno provjerite pravopisnu točnost upisanog teksta. Ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorne glasovne komunikacije predstavlja svoj rad ostalim učenicima u razredu ako sam ne izrazi tu želju.
Učenici koji žele znati više mogu izraditi animacijsku verziju svojega putovanja koristeći se pritom odgovarajućim digitalnim alatom.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.