Kao uvodnu aktivnost učenicima pustite kratak video o globalizaciji koji će poslužiti kao uvod u raspravu o globalizaciji (u postavkama uključite automatski prijevod na hrvatski jezik). Tražite učenike da razmisle o tome što je globalizacija i kako je utjecala na njihov život. Raspravite koju glazbu, filmove, YouTube kanale ili sportove prate te odakle su njihovi autori. Zamolite učenike da provjere etikete svoje odjeće i obuće i neka u digitalnom alatu Mentimeter (obrazac Word Cloud) zapišu imena država gdje su ti predmeti proizvedeni. Prokomentirajte rezultate. Nakon toga tražite od učenika da napišu marke svoje odjeće i obuće te ponovo prokomentirajte rezultate. Koliko je odjeće i obuće domaće proizvodnje, a koliko iz svijeta? Nose li i koju domaću robnu marku? Poznaju li uopće neku robnu marku nastalu u Hrvatskoj?
Učenicima najavite kako će sljedećom aktivnošću otkriti koliko je globalizacija ostavila traga na njihovom gradu i školskoj okolici. Učenike podijelite u nekoliko grupa od po oko četiri člana.
Svaka grupa treba odabrati jednu veću ulicu u blizini škole ili, u manjim mjestima, prilaznu cestu naselju koju će obići kako bi kartografski prikazali gospodarske objekte u njoj. S grupama definirajte koje će djelatnosti i objekte pratiti. Djelatnosti možete prilagoditi kraju u kojem se škola nalazi. Primjeri djelatnosti mogu biti: kafići, restorani, proizvodni pogoni, prodavaonice hrane, prodavaonice robe, napušteni prazni lokali. S učenicima dogovorite kojim ćete simbolima označavati pojedina mjesta. Simbole možete izraditi u alatu Icograms Designer ili besplatno preuzeti njihov set ikona (Markers Icons) koje onda možete kombinirati u nove te im promijeniti boju. S učenicima ih podijelite u mapi na zajedničkom mrežnom mjestu, npr. OneDrive. Za svaki simbol (osim onog za prazne lokale) napravite dvije verzije u različitim bojama koje će označavati pretežito domaće proizvode ili usluge, odnosno pretežito strane proizvode ili usluge.
Svaka će skupina dobiti zadatak obići zadanu ulicu te pronaći gospodarske ili ugostiteljske objekte, dućane i slično. Učenici trebaju obići nađene poslovnice i procijeniti nude li više proizvoda domaće proizvodnje ili proizvedene u svijetu. Potaknite učenike da se za svoju procjenu posluže i metodom anketiranja kao oblikom istraživanja. Za restorane, mogu se raspitati nude li većinom domaću hranu ili hranu iz stranih trgovačkih lanaca, a slično i za kafiće. Svoja zapažanja učenici će po grupama unijeti u digitalni alat Padlet koji izradite koristeći obrazac Maps. Učenici dodaju novu objavu na podlogu karte koja se automatski generira upisivanjem adrese u integrirani pretraživač lokacija Google karte.
Nakon što sve grupe obiđu svoje ulice i izvrše zadatak u zajedničkom Padletu, dobit ćete kartu s označenim djelatnostima u okrugu škole s informacijama prevladava li u njima prodaja lokalne ili svjetske robe. Pozovite učenike da prouče kartu i upise drugih grupa klikom na označene markere.
S učenicima pokrenite raspravu oko toga gdje su koje djelatnosti raširene. U kojim djelatnostima prevladavaju roba i proizvodi stranog podrijetla, a u kojima domaćeg? Kako su raspoređene djelatnosti? Jesu li grupirane? Postoje li ulice koje su više specijalizirane za neke djelatnosti od drugih? Koje su ulice bolje za gospodarsku aktivnost, a u kojima je veći udio zatvorenih lokala? Ako grad ima trgovački centar, procijenite kako je njegovo otvaranje utjecalo na lokalne gospodarske objekte. Na kraju raspravite o tome je li globalizacija vidljiva u njihovu mjestu te, ako je, kako je na njega utjecala - pozitivno ili negativno? Svoju gotovu kartu s tumačem znakova učenici mogu ispisati i izložiti na razrednom panou ili objavite poveznicu na kartu u Padletu na stranicama škole.
Učenicima s oštećenjima vida, prema potrebi, osigurajte podršku putem zvučnih opisa onoga što se promatra u svrhu provođenja aktivnosti pri obilasku lokacija, objekata, simbola, izrađenih karata i sl.
Učenicima s motoričkim oštećenjima osigurajte potrebnu podršku prilikom obilaska ulica i objekata ili pri izvođenju rada s digitalnim alatima s ciljem izrade simbola i karata.
Za provođenje rasprave učenicima s jezično-govornim teškoćama osigurajte dovoljno vremena za izlaganje, a učenicima s intelektualnim teškoćama pružite podršku potpitanjima i ponudom alternativnih odgovora.
S učenicima koji žele znati više napravite dodatnu analizu izrađene karte na temelju koje trebaju procijeniti koje su djelatnosti u njihovu kraju previše ili premalo zastupljene. Za djelatnosti koje su premalo zastupljene, učenici mogu osmisliti manju poslovnu ideju kako pokrenuti tvrtku koja bi se bavila djelatnostima koje nedostaju. Potaknite ih da pri osmišljavanju plana vode brigu o tome hoće li u svojoj ponudi imati zastupljene samo strane ili i domaće proizvode.
Za potrebe ove aktivnosti zadajte učenicima da do sljedećeg sata matematike ispitaju svoje ukućane koliko prosječno godišnje trebaju neku vrstu majstora za razne popravke u kućanstvu (vodoinstalater, instalater grijanja i klimatizacije, zidar, keramičar, električar i sl.) ili npr. automehaničara, autolimara i sl. Neka također roditelje upitaju koliko je teško doći do nekog od tih majstor koliko u prosjeku dana treba čekati od naručivanja usluge majstora do njegova dolaska,a tj. koliko prosječno traje rad tih majstora u njihovoj kući po jednom dolasku, kolika je cijena rada po satu, koliko je dolazaka potrebno, smatraju li da u njihovoj lokalnoj zajednici nedostaje nekih majstora, i sl.
Podijelite učenike u grupe (4-5 učenika) i zadajte im da za početak usporede podatke koje su prikupili u svom kućanstvu te izračunaju prosječnu godišnju potrebu (broj dolazaka i prosječan broj radnih sati po dolasku) za pojedinim majstorom jednog kućanstva. Za potrebe ove aktivnosti učenicima podijelite Excel Online dokument u koji svi unose svoje podatke (svaka grupa u svoj list) te uz vašu pomoć unošenjem ispravne funkcije računaju traženu prosječnu vrijednost.
Svakoj grupi dodijelite jedno zanimanje (ovisno o rezultatima koje su prikupili, izaberite 4-5 najtraženijih).
Grupe istražuju broj kućanstava u svojoj lokalnoj zajednici (grad, općina, kvart ili županija) te za taj broj računaju kolika je približna ukupna godišnja potreba za dodijeljenim majstorom. Iz prikupljenih podataka bilježe koliko prosječno traje rad takvog majstora u jednom kućanstvu (ili na jednom automobilu). Iz prosječne godišnje potražnje računaju prosječnu mjesečnu potražnju te računaju koliko je to radnih sati. Ako radni tjedan traje 40 sati, služeći se proporcionalnošću računaju koliko bi takvih majstora u njihovoj lokalnoj zajednici trebalo biti.
Pomoću pretraživanja u Google kartama prebrojavaju koliko takvih majstora u njihovoj lokalnoj zajednici ima te uspoređuju taj podatak s njihovim izračunom.
Svoje izračune prikazuju u obliku Sway prezentacije u kojoj prikazuju i kartu s razmještajem pojedinih majstora te donose zaključak o tome kolika je potražnja za tim zanimanjem. Svoje radove prezentiraju pred razredom. Nakon svih prezentacija, povedite raspravu o tome koliko su takva zanimanja važna. Pitajte ih koje bi od prikazanih zanimanja odabrali ukoliko bi danas morali izabrati svoje zanimanje i zašto. Naglasak stavite upravo na deficitarnost nekog od tih zanimanja.
U cilju pripreme za uvodni dio možete pripremiti pitanja vezana uz rad majstora u njihovom domu (učenicima s intelektualnim teškoćama, PSA) na koja će kod kuće odgovoriti.
Za rad u grupama dogovorite ili odredite zadaće pojedinih učenika vodeći brigu o njihovim mogućnostima i ograničenjima ili organizirajte rad u paru s vršnjakom (primjerice, za učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima ili teškoćama računanja).
Prema potrebi, provjerite razumiju li svi učenici potrebne načine računanja (prosječnih potreba majstora u kućanstvu), osobito učenici s intelektualnim teškoćama, i po potrebi pojasnite i pružite podršku u izdvajanju potrebnih podataka i izvođenju zadatka. Uputno je za učenike predvidjeti zadatke one razine koje mogu uspješno riješiti i njihovim rješavanjem doprinijeti zadatku njihove grupe.
Za sudjelovanje u raspravi, svim učenicima osigurajte dovoljno vremena i po potrebi ponudite pitanja za pripremu (osobito učenicima s intelektualnim teškoćama, PSA-om ili ADHD-om).
Učenike (posebno učenike s intelektualnim teškoćama ili PSA-om) po potrebi poučite korištenju planiranih digitalnih alata uz etapno demonstriranje i provjeru njihova pravilnog korištenja ili u pripremi za nastavni sat podršku u radu s tim alatima provjerite i dogovorite s učiteljem informatike (Excel Online, Google karte, Sway prezentacije).
Učenici proširuju glavnu aktivnost, ali promišljaju o majstoru za popravak npr. mobitela, tableta ili računala (ili nešto drugo što su uočili da nedostaje u njihovoj lokalnoj zajednici) te se postavljaju u ulogu takva majstora. Izrađuju oglas za svoj obrt u Canvi i prezentiraju ga u razredu. Posebno ističu trenutni broj takvih majstora, kolika je njihova procjena potražnje i sl.
Unaprijed pripremite sljedeći video ili neki po izboru (ukoliko je potrebno, uključite automatske titlove na hrvatskom jeziku u postavkama) koji prikazuje Ignaza Semmelweisa i njegovo otkriće - pranje ruku - i prikažite ga učenicima u motivacijskom dijelu aktivnosti. Usmeno komentirajte s učenicima gledani sadržaj. Potaknite učenike na razmišljanje postavljajući im pitanja kao što su: Koji je znanstvenik prikazan u videu? Koje je njegovo veliko otkriće? Na koji način njegov izum mijenja društvo? Jesmo li u svakodnevnom životu osvijestili važnost njegova izuma?
Potaknite učenike na razmišljanje o svakodnevnim epidemiološkim mjerama kao što su nošenje zaštitnih maski ili dezinfekcija ruku i kreativnim i inovativnim rješenjima da se one unaprijede ili osmisle nove.
Podijelite učenike u grupe. Zadatak je svake grupe razmisliti i podijeliti ideje unutar grupe o unapređivanju postojećih epidemioloških mjera ili osmišljavanju novih. Primjerice, učenici mogu osmisliti neki novi oblik zaštitnih maski koje bi bile efikasne, ali i ugodnije za duži rad noseći ih na licu; ili novi oblik pakiranja, a time i nanošenja, dezinfekcijskog sredstva i slično.
U zajedničkom dijelu razredne OneNote bilježnice (u kojoj ste pripremili zasebne sekcije prema broju grupa) unaprijed pripremite upute za samostalni rad grupa: osmislite izum, osmislite ime izuma, opišite njegovu namjenu, navedite činjenice na kojima se bazira efikasnost proizvoda, osmislite slogan koji bi privukao kupce, pakiranje i njegov vizualni izgled.
Nakon što učenici unutar grupa razmijene ideje i napišu opis izuma prema uputama, neka zajednički izrade i crtež svog izuma koristeći dostupne alate za crtanje u OneNote bilježnici ili, primjerice, u digitalnom alatu Google crteži. Učenici će nakon toga, dodajući novu stranicu, u razrednoj bilježnici izraditi promotivni letak ili brošuru kojom će prezentirati svoj rad kroz tekstualni sadržaj i crtež izuma.
Nakon što svaka grupa prezentira svoj izum, otvorite raspravu potičući učenike na razmišljanje o tome je li njihov proizvod nešto apsolutno novo ili unapređenje postojećeg, koje su moguće prepreke njihovom radu, načinu ispitivanja valjanosti izuma i slično. Također, potaknite učenike na razmišljanje i uočavanje potencijalnih troškova koji prate osmišljavanje njihova proizvoda i njegovo plasiranje na tržište. Učenici će razmišljati o fiksnim troškovima kao što su najam prostora u kojem se odvija proizvodnja, struja ili voda, ali i o onim promjenjivim koji ovise o vrsti proizvoda i količini. Potaknite učenike da promisle o prilagođavanju troškova s obzirom na vrstu proizvodnje - kakav materijal koriste, zahtijeva li proizvodnja šivaće mašine za posebne zaštitne maske, 3D printere za inovativne plastične vizire i slično. Učenike uputite da u interaktivnom sadržaju Kalkulacija cijene temeljena na troškovima prouče kako odrediti cijenu njihova proizvoda prema opisanim troškovima. Učeničke radove, koje prije toga izvezu u formatu PDF, ispišite i izložite na školskom panou ili objavite na internetskim stranicama škole kako bi bili dostupni ostalim učenicima.
Učenicima s oštećenjima vida, prema potrebi, omogućite opise vizualnih prikaza (scene videa, izgled nacrtanih maski, plakata), a učenicima s motoričkim oštećenjima osigurajte potrebnu podršku u dijelovima izvođenja aktivnosti (korištenje poveznica, digitalnih alata, crtanje i izrada maski i plakata).
Unutar grupa dogovorite s učenicima pojedinačne zadatke u određenoj aktivnosti ili njezinim dijelovima sukladno njihovim interesima i mogućnostima, što možete predvidjeti i za rad u paru s vršnjakom.
U svrhu uspješnijeg uključivanja učenika u rad, možete im (vezano uz temu kojom se bavi pojedina grupa) ponuditi pisana pitanja s alternativnim odgovorima, mogući izbor, zadatke povezivanja i slično (primjerice učenicima s intelektualnim teškoćama, PSA-om i ADHD-om).
Za raspravu omogućite učenicima vrijeme za pripremu i po potrebi ponudite pitanja (osobito učenicima s jezično-govornim ili intelektualnim teškoćama).
Potencijalne troškove učenici mogu prikazati pomoću nekog grafičkog organizatora na način da budu vidljive sastavnice fiksnih i promjenjivih troškova (pogodno za učenike s intelektualnim teškoćama ili PSA-om) i pružite im podršku u načinu određivanja cijene proizvoda.
U pripremi za nastavni sat provjerite znaju li se učenici koristiti planiranim alatima. Onima kojima je to potrebno, sami ili u suradnji s učiteljem informatike omogućite ovladavanje rada s planiranim digitalnim alatima, posebice s Google crtežima (naročito učenicima s intelektualnim teškoćama).
Upute za rad u zajedničkom dijelu razredne OneNote bilježnice slijedom po koracima navedite jednu ispod druge povećanim fontom i zamolite učenike da njihovi opisi budu pisani na isti način kako bi bili svima dovoljno čitljivi (posebno učenicima s oštećenjima vida i teškoćama čitanja).
Učenici će istražiti na internetskim stranicama kako nastaje patent te proceduru od nastanka izuma do njegove pojave na tržištu. Rezultate istraživanja neka prikažu kronološki, u obliku vremenske trake u digitalnom alatu Padlet (obrazac Timeline).
Razgovarajte s učenicima o raskrižjima i opasnostima koje ona donose. U razgovor uključite i djelatnosti koje su zastupljene u izradi raskrižja, npr. poduzeće za izradu prometnih znakova, semafora, za označavanje kolnika i nogostupa i slično. Pitajte učenike: Koje elemente signalizacije prepoznajete na raskrižju? Jesu li pješaci u potpunosti sigurni na pješačkim prijelazima? Može li se na neki (inovativan) način povećati sigurnost pješaka na pješačkim prijelazima? Koja su poduzeća zadužena za upravljanje raskrižjima?
Dajte učenicima da putem digitalnog alata Mentimeter iznesu svoja mišljenja odgovorima na nekoliko jednostavnih pitanja. Postavite im pitanja: Koliko često idete u školu pješice? Ako ste putnici, koliko često idete u trgovinu pješice? Jeste li uočili raskrižje na kojem imate poteškoće kod prelaženja preko ceste, a kojem trebaju određene promjene? Zajednički prokomentirajte odgovore.
Informirajte učenike da se na nekim raskrižjima semafori isključuju nakon 22:00 sata pa je ugroza pješaka veća (nemaju zeleno svjetlo). Uputite učenike da u dogovorenom vremenskom periodu proučavaju i zapažaju raskrižja na putu od kuće do škole i obrnuto te da osmisle idejno rješenje kako istaknuti pješačke prijelaze na raskrižjima gdje pješaci često stradavaju jer ih vozači ili ne vide ili teško vide. Također, neka obrate pozornost na osobe (poduzeća) koje uređuju, odnosno upravljaju raskrižjima.
Nakon osmišljavanja idejnog rješenja, podijelite učenike u nekoliko grupa i dajte im zadatak da realiziraju osmišljenu ideju izradom sklopa koji predstavlja model raskrižja s osvrtom na pješačke prijelaze. Primjerice, neka na drvenoj podlozi nacrtaju raskrižje i postave signalizaciju (LED), senzor pokreta na koji će se dodatno osvjetljavati pješački prijelaz nailaskom pješaka i/ili vozila i slično. Neka učenici u grupi usporede svoja pojedinačna idejna rješenja (prednosti i eventualne nedostatke svakog) i dogovore zajedničko rješenje na temelju kojeg će izraditi model. Uputite učenike da pretraživanjem internetskih stranica istraže poduzeća koja su zadužena za upravljanje raskrižjima. Stupite u kontakt s predstavnicima tih poduzeća i s učenicima dogovorite sastanak s poduzećem zaduženim za upravljanje raskrižjem u blizini škole na kojem će učenici predstaviti svoja idejna rješenja i unapređenja (izrađene sklopove i modele). Možete pozvati predstavnike da gostuju u školi. Zatražite mišljenje o izrađenim sklopovima i modelima, prijedloge za eventualna tehnička poboljšanja, kao i mišljenje o njihovoj mogućoj implementaciji.
U uvodnom razgovoru obratite se svim učenicima u razredu s pitanjem koliko je signalizacija u njihovom okruženju primjerena osobama s invaliditetom. Pitajte ih i koliko su, primjerice, zamijetili semafora sa zvučnim signalizatorima koji su važni za osobe s oštećenjima vida ili ukošenih rubnjaka s nogostupa na kolnik za osobe s motoričkim oštećenjima/u kolicima. Učenike možete pitati znaju li za još kakve prilagodbe namijenjene osobama s invaliditetom (primjerice, taktilne ploče/pojasi za upozorenje na kolnike i sl). Sve učenike u razredu možete uputiti i na određene poveznice vezane uz pristupačnost osoba s invaliditetom (primjerice, Pravilnik o osiguranju pristupačnosti građevina osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti, čl. 37, narodnenovine.hr; i/ili poveznicu pristup za osobe s invaliditetom). Ukoliko u razredu imate učenike s oštećenjima vida i motoričkim oštećenjima, potaknite ih da vas upoznaju sa svojim potrebama i iskustvima vezanim uz tu temu.
Za izradu praktičnog rada planirajte konkretne zadatke za učenike ovisno o njihovim mogućnostima i ograničenjima (osobito za učenike s oštećenjima vida, motoričkim oštećenjima, intelektualnim teškoćama, a možete predvidjeti i rad u paru s vršnjakom).
Učenicima s oštećenjima vida omogućite zvučne opise faza rada i upoznavanje materijala i procesa rada taktilnim putem.
Učenicima koji žele znati više dajte zadatak da pretraživanjem internetskih stranica istraže kako patentirati vlastiti izum (sklop, model). Neka učenici istraže instituciju koja je zadužena za prijavu patenta, obrazac i postupak prijave. Svoja istraživanja mogu prikazati u obliku idejnog rješenja vlastitog patenta u digitalnom alatu Canva ili sličnom.
Učenike podijelite u tri grupe. Prva grupa neka iz udžbenika i na internetu istraži što su to neologizmi. Osim definicije, neka pronađu nekoliko primjera neologizama koji su povezani s poduzetništvom. Druga skupina neka radi to isto, samo s pojmom posuđenice, a treća skupina s frazemima. Svoja će zapažanja učenici po grupama podijeliti na zajedničkom digitalnom zidu u Padletu. Neka predstave svoje spoznaje kroz organiziranu raspravu. Organizirajte s učenicima šetnju u okružju škole. Koristeći Google karte dogovorite tijek puta tako da obiđete i vidite što više gospodarskih djelatnosti u blizini. Učenike sada podijelite u dvije grupe. Jednoj grupi recite da fotografira trgovine/radnje na koje nailaze, druga grupa neka pokuša napraviti kratke intervjue s djelatnicima/vlasnicima/korisnicima usluga koje zateknu. Neka u intervjuima ispitaju čime su korisnici zadovoljni, što djelatnici i vlasnici smatraju dobrim/kvalitetnim u svom poslovanju, a na čemu bi trebali još poraditi. Primjerice, pitanja mogu biti: Tko su vaši klijenti? Koga biste još voljeli privući? Kada se vratite u učionicu, pregledajte skupljene materijale. Učenike sada podijelite u nove tri ili četiri grupe. Pred svaku grupu postavite naziv jedne trgovine/radnje/lokala gdje ste uspjeli napraviti intervju i koju su učenici fotografirali. Recite učenicima da će igrati uloge marketinških stručnjaka. Razgovarajte s njima o vještinama koje su potrebne kako bi se uspjelo u svijetu poduzetništva (znanje, istraživački duh, inovativnost, pronalaženje novih mogućnosti u poslovanju i sl.). Njihove ideje bilježite u digitalnom alatu Mentimeter (obrazac Word Cloud), pri čemu će one najčešće biti istaknutije u prikazu. Prokomentirajte učeničke ideje. Zatim razgovarajte o tome što je marketing te o ulozi marketinga u poduzetništvu. Svakoj je grupi zadatak izraditi tri banner oglasa za trgovinu/radnju/lokal u kojima će upotrijebiti jedan neologizam, jednu posuđenicu i jedan frazem u svrhu privlačenja pozornosti novih kupaca. Učenici svake grupe, prije samog početka rada, trebaju istražiti podatke i metodu izrade te izgled banner oglasa. Svoja saznanja neka objave na digitalnom zidu u Padletu (iz uvodnog dijela aktivnosti) te jedni drugima komentiraju i nadopunjavaju saznanja (u tu svrhu pri otvaranju zida u Padletu omogućite komentiranje). Svaki banner treba sadržavati: fotografiju, kratak opis ponude, logo (ako trgovina nema svoj logo, učenici ga trebaju izraditi) i poziv na akciju. Prilikom izrade bannera učenike uputite na služenje internetskim stranicama jezičnog sadržaja: jezicni-savjetnik.hr, Bolje je hrvatski!, Struna | Hrvatsko strukovno nazivlje i Rječnik neologizama | Zavod za lingvistiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Bannere učenici izrađuju u digitalnom alatu Canva. Svoje će uratke predstaviti zainteresiranim vlasnicima trgovina tako što će ih pozvati u školu na prezentaciju i dogovoriti moguću suradnju u smislu da učenici njima ponude svoje uratke, a vlasnici doniraju školi neke svoje proizvode ili usluge.
Prilikom uvodne podjele učenika u grupe vodite brigu o njihovim teškoćama, osobito o učenicima s jezično-govornim teškoćama, intelektualnim teškoćama i PSA-om. Njima treba dobro objasniti značenje navedenih i pronađenih riječi, posebno frazema, jer često postoji njihovo nerazumijevanje.
Za planiranu aktivnost vezanu uz šetnju u okružju škole također vodite brigu o pružanju podrške učenicima s motoričkim oštećenjima, oštećenjima vida (prepreke na putu, zvučni opisi) te o podjeli na same grupe (primjerice, prva je grupa osobito pogodna za učenike s jezično-govornim teškoćama, oštećenjima sluha, intelektualnim teškoćama, PSA-om i ADHD-om, a druga grupa za učenike s motoričkim oštećenjima i oštećenjima vida). Učenici mogu biti i drugačije raspoređeni, pri čemu planirajte potrebnu podršku (pripremu za intervju s mogućom igrom uloga).
U završnom dijelu pitanjima, potpitanjima i alternativnim odgovorima učenike navodite na pojašnjavanje uloga marketinških stručnjaka ili uloge marketinga u poduzetništvu (osobito učenike s intelektualnim teškoćama i PSA-om). Učenicima s oštećenjima vida uz zvučne opise izrade i izgleda bannera prema potrebi omogućite podršku u radu, kao i učenicima s motoričkim oštećenjima. Za istraživanje internetskih stranica učenike možete organizirati u parove s vršnjacima.
Onim učenicima koji nisu ovladali korištenjem planiranih digitalnih alata (Padlet, Mentimeter, Google karta) demonstrirajte način korištenja i ispitajte pravilnost uporabe, primjerice učenicima s intelektualnim teškoćama. Sve učenike zamolite da pri korištenju alata koriste uvećan font, naročito ako u razredu imate učenike s oštećenjima vida i teškoćama čitanja. Učenicima s oštećenjima vida, po potrebi, uz opis puta kretanja u okruženju škole i osigurajte i opis prikaza na Google karti.
Učenici koji žele znati više na temelju ranije izrađenih bannera smišljaju radijsku reklamu koju snimaju u digitalnom alatu Audacity vodeći računa o smislenoj upotrebi neologizama, posuđenica i frazema te poštujući vrednote govornog jezika. Snimljenu reklamu predstavljaju zainteresiranim vlasnicima trgovina s kojima mogu ostvariti daljnju suradnju.
Ured info. Utječe li vaša poslovna lokacija negativno na vašu prodaju? (28.12.2020.).
Geografija.hr. Lokacija, lokacija i lokacija... i trgovački centar (28.12.2020.).
Plavi ured. Prijava patenta u 6 koraka (28.12.2020.).
Belec, E. (2015). Frazemi u reklamama (28.12.2020.).
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.