Predmet
Geografija 7
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Integracije za europske nacije

Naziv predmeta
Geografija 7

Razred
7. razred, osnovna škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • NATO
  • Vijeće Europe
  • šengenski prostor
  • CEFTA
  • OECD
  • europske integracije i organizacije
  • monarhija
  • republika

Europske republike i monarhije

Kako biste motivirali učenike, pogledajte video Monarhija ili republika. Upitajte ih tko je obično na čelu monarhije. Neka vam navedu za koje su monarhije u Europi čuli i tko je na njihovu čelu.

Služeći se tekstom u udžbeniku ili internetskom tražilicom učenici će u svoje bilježnice zapisati monarhije i republike Zapadne, Sjeverne, Srednje i Južne Europe. Neka jedan učenik iz para izdvoji monarhije, a drugi republike. Nakon toga, neka razmijene što su napisali i dopišu što im nedostaje. Učenici će u paru svoj rad izraditi u digitalnom alatu Padlet. Neka upotrijebe zid s odjeljcima. Nastavnik će unaprijed pronaći i pripremiti zastave i karte i postaviti ih u razrednu grupu, a učenici će ih upotrijebiti pri izradi zadatka. Učenici će raspodijeliti države i zastave u dvije kategorije monarhije i republike Europe. Zadajte im i da sami strelicama u boji na karti označe monarhije, a drugom bojom republike. Po završetku zadatka izaberite nekoliko radova i neka ih parovi učenika predstave u razredu.

Izradite kviz u digitalnom alatu Wizer duljine od 5 do 7 pitanja te upotrijebite i tematske karte na kojima će učenici imenovati države.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju heterogena su skupina i o tome treba voditi računa prilikom izrade prilagodbe scenarija. Odabir metoda i postupaka prilagodbe treba se temeljiti na individualnim potrebama učenika te na jakim i slabim stranama učenika te njegovim interesima, ali i obilježjima same teškoće. Preporučuje se da se učenik s teškoćama smjesti u prvu klupu ili neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio potporu koja mu je potrebna. Prilagodba scenarija treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole i treba je provoditi u suradnji sa stručnim timom (psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom…).
Važno je zadobiti pažnju svih učenika prije zadavanja zadataka, a posebno učenika s teškoćama. Pažnju učenika s teškoćama možete zadobiti i usmjeriti izravnim obraćanjem, jasnim i jednostavnim uputama, kontaktom lice u lice. Dajte detaljne upute, oblikujte ih jednostavnim rječnikom i provjerite razumije li vas učenik s teškoćama. Ponekad će im trebati više vremena za izvršavanje zadatka, a ponekad i dodatno, individualno objasniti zadatak uz primjere i zoran prikaz zadatka. Učeniku s teškoćama postavite pitanja na koja će moći ponuditi odgovor, a po potrebi, omogućite da se unaprijed pripremi za sudjelovanje u aktivnostima.
Prilikom podjele u parove i rada u digitalnim alatima Padlet i Wizer, vodite računa o učeniku s kojim je učenik s teškoćama u paru te provjerite kako se učenik s teškoćama snalazi u tom digitalnom alatu. Važno je da učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje bude u paru s onim koji je uzorna ponašanja kako bi mu pomogao usmjeriti pažnju na zadatak. Radi li se o učeniku s poremećajima iz autističnoga spektra, potrebno je unaprijed najaviti rad u paru te organizirati rad uz vizualnu podršku u obliku vizualnog rasporeda. Ako je riječ o učeniku s intelektualnim teškoćama, potrebno je pojednostaviti upute, pojasniti zadatak koristeći se konkretnim primjerom te pisanim ili slikovnim prikazima te je potrebno omogućiti potporu drugih učenika. Učeniku s oštećenjem vida omogućite potporu drugog učenika koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada. Unaprijed podijelite uloge kako bi svaki učenik dao svoj doprinos. Neka materijali, koje će učenici upotrebljavati, budu vizualno i grafički prilagođeni učeniku s teškoćama, neka karte budu uvećane, pojednostavljene i u skladu s potrebama učenika.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i Matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenicima zainteresiranima za ovu temu zadajte da istraže jednu monarhiju po želji i naprave plakat u digitalnom alatu Canva.

Nastavna aktivnost za predmet X

Europske republike i monarhije

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik razlikuje države prema obliku vladavine i političkome uređenju.
  • Učenik pokazuje primjere republika i monarhija na geografskoj karti.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Organizacije za europske nacije

Podijelite učenike u šest grupa. Svakoj grupi dodijelite jedno prijenosno računalo i tablete. Podijeljeni u šest grupa, uz pomoć teksta i tematskih karata u udžbeniku te Hrvatske enciklopedije, učenici pronalaze podatke o najvažnijim europskim integracijama i organizacijama – Vijeće Europe, EFTA, CEFTA, OECD, NATO i šengenski prostor. Uputite učenike da, među sobom, podijele zadatke te pronađu podatke o godini i mjestu osnutka integracije ili organizacije, glavne ciljeve te integracije ili organizacije, njezin logo te istraže je li Republika Hrvatska članica te organizacije ili integracije i, ako jest, otkada. Uputite učenike da fotografije preuzmu s besplatnog alata Pixabay. Na temelju prikupljenih podataka, svaka grupa izradit će plakat izabrane integracije/organizacije pomoću digitalnog alata Canva te će predstavnik grupe ostalim učenicima u razredu predstaviti svoj rad. Izrađene plakate grupe učenika će podijeliti unutar prethodno kreiranog tima na društvenoj mreži MS Teams te će lajkovima glasati za najbolji plakat. Onaj s najvećim brojem lajkova bit će objavljen na internetskoj stranici ili društvenoj mreži škole.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju heterogena su skupina i o tome treba voditi računa prilikom izrade prilagodbe scenarija. Odabir metoda i postupaka prilagodbe treba se temeljiti na individualnim potrebama učenika te na jakim i slabim stranama učenika, ali i njegovim interesima i obilježjima same teškoće. Preporučuje se da se učenik s teškoćama smjesti u prvu klupu ili neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio potporu koja mu je potrebna. Prilagodba scenarija treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole i treba je provoditi u suradnji sa stručnim timom (psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom…).
Prilikom podjele učenika u grupe vodite računa o strukturi grupe te provjerite kako se učenik snalazi u navedenom digitalnom alatu. Važno je da učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje bude u grupi koja je uzorna ponašanja kako bi mu drugi učenici pomogli da usmjeri pažnju na zadatak. Radi li se o učeniku s poremećajima iz autističnog spektra, potrebno je unaprijed najaviti rad u grupi te organizirati rad uz vizualnu podršku u obliku vizualnog rasporeda. Ako je riječ o učeniku s intelektualnim teškoćama, treba pojednostaviti upute, pojasniti zadatak kroz konkretan primjer koristeći se pisanim ili slikovnim prikazima te omogućiti potporu drugih učenika. Učeniku s oštećenjem vida omogućite potporu drugog učenika koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada u grupi. Unaprijed podijelite uloge unutar grupe kako bi svaki učenik dao svoj doprinos.
Provjerite kako se učenik s teškoćama snalazi u pretraživanju podataka tematskim kartama i u mrežnome okružju u Hrvatskoj encikopediji. Bude li potrebno, pripremite podatke u tiskanom obliku koji će biti grafički i vizualno prilagođen učeniku s teškoćom. Omogućite mu i potporu vršnjaka te provjerite kako se učenik snalazi u digitalnim alatima Pixabay i Canva. Osigurajte učeniku s teškoćama jasne i jednostavne upute i, po potrebi, zorno prikažite zadatak. Bude li potrebno, neka učenik s teškoćama izradi plakat za organizaciju na papiru. Omogućite mu potporu u korištenju digitalnim alatom MS Teams te neka učenik s teškoćama podijeli s drugima rad svoje grupe.
Ako sam učenik to želi, potaknite ga da prezentira rad grupe. Osigurajte mu pozitivnu povratnu informaciju i dobru i prihvaćajuću atmosferu.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i Matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Uputite učenike da pomoću poveznice dodatno istraže značenje i ciljeve Partnerstva za mir o čemu će napraviti kratku prezentaciju u alatu Microsoft PowerPoint iz alata Office 365.

Nastavna aktivnost za predmet X

Organizacije za europske nacije

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik imenuje važnije europske integracije i opisuje njihovo područje djelovanja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Zašto su europske integracije i organizacije važne?

Za ponavljanje izradite kviz u digitalnom alatu Kahoot i ponovite pune nazive europskih integracija te njihove ciljeve, zastave i sjedišta.

Učenici u parovima trebaju izraditi prezentaciju pomoću digitalnog alata PowerPoint. Jedan član para neka, služeći se udžbenikom i mrežnim stranicama pojedinih organizacija, na tabletu istraži čime se bave te koje su prednosti i dobrobiti organizacija EFTA, OECD i NATO. Drugi član para neka učini isto za organizacije Vijeće Europe, CEFTA i Partnerstvo za mir i neka oboje sve zapišu u bilježnice. Zatim, na jednom tabletu trebaju izraditi prezentaciju koristeći se podatcima koje su zapisali. Zadajte im da pronađu fotografije sjedišta organizacija i broj članica. Neka umetnu i tematske karte, učitelj ih može unaprijed pripremiti i staviti na razrednu mrežu. Neka strelicama označe sjedišta pojedinih organizacija na tematskim kartama i imenuju ih.

Po završetku radova možete prikazati nekoliko prezentacija na platnu/projektoru/pametnoj ploči, a parovi učenika neka prezentiraju svoj rad.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju heterogena su skupina i o tome treba voditi računa prilikom prilagodbe scenarija. Odabir metoda i postupaka prilagodbe treba se temeljiti na individualnim potrebama učenika te na jakim i slabim stranama te interesima učenika, kao i obilježjima same teškoće. Preporučuje se da se učenik s teškoćama smjesti u prvu klupu ili neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio potporu koja mu je potrebna. Prilagodba scenarija treba biti u skladu s preporukama stručnog tima škole i treba je provoditi u suradnji sa stručnim timom (psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom…).
Provjerite snalazi li se učenik s teškoćama u digitalnom alatu Kahoot. Osigurajte pisane i slikovne upute radi lakšeg snalaženja i omogućite mu potporu drugog učenika. Prilikom rješavanja kviza neka učenik s teškoćama ima potporu drugog učenika ili neka usmeno ili pismeno odgovara na postavljena pitanja.

Prilikom podjele učenika u parove, vodite računa o tome da je učenik s teškoćama u paru s onim koji će ga poticati i motivirati, ali mu i pružiti potporu. Važno je da učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje bude u paru s učenikom koji je uzorna ponašanja i koji će mu pomoći da usmjeri pažnju na zadatak. Radi li se o učeniku s poremećajima iz autističnog spektra, potrebno je unaprijed najaviti rad u paru te ga organizirati uz vizualnu podršku u obliku vizualnog rasporeda. Ako je riječ o učeniku s intelektualnim teškoćama, treba pojednostaviti upute, pojasniti zadatak kroz konkretan primjer koristeći se pisanim ili slikovnim prikazima te omogućiti potporu drugog učenika. Učeniku s oštećenjem vida omogućite potporu drugog učenika koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada. Unaprijed podijelite uloge unutar para kako bi svaki učenik dao svoj doprinos.

Provjerite kako se učenik s teškoćama snalazi u digitalnom alatu PowerPoint. Tekst iz udžbenika i mrežne stranice neka mu budu prilagođeni ovisno o potrebama. Radi li se o učeniku sa specifičnim teškoćama učenja, materijal kojim će se koristiti treba biti vizualno i grafički prilagođen: jednostavniji font, povećan razmak između riječi, dvostruki prored, lijevo poravnanje teksta. Jasno definirajte ulogu učenika s teškoćama (primjerice, učenik s teškoćama proučit će prednosti i dobrobiti pojedine organizacije). Neka zapisuje podatke ili snimi audiozapis ima li teškoća pisano se izražavajući. Kod izrade prezentacije osigurajte potporu učenika s kojim je učenik s teškoćama u paru te češće provjeravajte rad para. Potaknite učenika s teškoćama da sudjeluje u prezentiranju rada, ali samo u slučaju da on to želi.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i Matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.

Za učenike koji žele znati više

Učenicima zainteresiranim za ovu temu zadajte da istraže proceduru ulaska Hrvatske u NATO te neka naprave plakat u digitalnom alatu Canva.

Nastavna aktivnost za predmet X

Zašto su europske integracije i organizacije važne?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik obrazlaže važnost interesnih integracija na razini Europe.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.