Za uvod u temu ove aktivnosti prikažite učenicima ilustraciju Camping koja se nalazi u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.2, podnaslov Les joies de camping te ih potaknite da izraze svoje mišljenje o kampiranju i o svom iskustvu kampiranja. Možete im postaviti pitanja koja se nalaze u Activité 6.
Potaknite zatim učenike da provedu istraživanje o kampiranju u Hrvatskoj i u nekoj frankofonskoj zemlji (koje su vrste kampova, koliko ljudi kampira, koliko često i slično). Istraživanje mogu provesti u paru ili u tročlanim skupinama, ovisno o broju učenika u razredu. Podatke koje pronađu neka stave u umnu mapu koju ste prethodno kreirali u alatu Bubbl.us i podijelili s učenicima pomoću poveznice. Možete ih pitati jesu li ih pronađeni podatci naveli da promijene mišljenje o kampiranju.
Za završni dio aktivnosti potrebno je unaprijed pripremiti nastavne listiće na kojima ćete navesti jednu afirmaciju o temi kampiranja, primjerice:
Ispod afirmacije stavite tablicu s dva stupca i tri do četiri retka. Na vrhu jednoga stupca stoji pour, a na vrhu drugoga stoji contre. Svaki učenik dobiva listić s jednom afirmacijom i u drugi redak tablice piše svoje mišljenje, ovisno o tome slaže li se s afirmacijom ili se ne slaže. Tom prilikom može se koristiti nekim od ovih izraza: pour moi, selon moi, en ce qui me concerne, personellement odnosno nekim od glagola za izražavanje mišljenja: je pense que, je crois que, je trouve que, je suis sûr.e que, il est certain que. Ako je vašim učenicima poznat subjonctif, možete ponuditi i neke od ovih izraza: je ne crois pas que, il est improbable que. Naglasite im da u prvom retku izražavaju svoje mišljenje te da napišu samo jednu rečenicu. Kada napišu rečenicu, svoj listić predaju osobi pokraj sebe. Na novom listiću, s afirmacijom i mišljenjem svoga susjeda o pojedinoj temi, njihov je zadatak u drugi redak napisati samo jedan argument koji bi mogao potkrijepiti to mišljenje. Zatim predaju listić sljedećoj osobi do sebe, ona piše drugi argument, pa se papirić dodaje sljedećoj osobi koja piše treći argument. U ovome se zadatku koristi samo jedan stupac u tablici, a učenici vježbaju naći argument čak i ako se ne slažu s mišljenjem. Smatrate li da je učenicima potrebna dodatna vježba, jednako možete napraviti i s drugim stupcem. Za završetak aktivnosti učenici dobiju svoj listić na kojem sada pokraj njihova mišljenja stoje i argumenti koji potkrjepljuju to mišljenje te trebaju napisati tekst o zadanoj temi u kojem iznose svoje mišljenje i argumentiraju ga. Tekstove koje napišu mogu vam poslati e-poštom pa se njima možete koristiti, primjerice, na sljedećem satu za vršnjačko vrednovanje.
Zakažite učenicima videosastanak pomoću alata MS Teams ili nekog drugog videokonferencijskog alata. Podijelite zaslon i za uvod u temu ove aktivnosti prikažite učenicima ilustraciju Camping koja se nalazi u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.2, podnaslov Les joies de camping te ih potaknite da izraze svoje mišljenje o kampiranju i o svom iskustvu kampiranja. Možete im postaviti pitanja koja se nalaze u Activité 6. Učenici odgovaraju u grupi za čavrljanje.
Potaknite zatim učenike da provedu istraživanje o kampiranju u Hrvatskoj i u nekoj frankofonskoj zemlji (koje su vrste kampova, koliko ljudi kampira, koliko često...). Istraživanje mogu provesti u paru ili u tročlanim skupinama, ovisno o broju učenika u razredu. Podatke koje pronađu neka stave u umnu mapu koju ste prethodno kreirali u alatu Bubbl.us i podijelili s učenicima pomoću poveznice. Možete ih pitati jesu li ih pronađeni podatci naveli da promijene mišljenje o kampiranju.
Za završni dio aktivnosti, u digitalnom alatu Kialo otvorite raspravu u kojoj ćete navesti jednu tezu o temi kampiranja, primjerice:
Potaknite učenike da u raspravu upišu svoje mišljenje, glasaju za argumente ostalih sudionika te da daju povratnu informaciju ili komentar za argumente ostalih učenika.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Postoji li u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu raspravu o kampiranju. Tijekom rasprave ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije govori pred razredom, osim ako sam ne izrazi želju. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnim alatom Bubbl.us. Neka unaprijed pripremljeni nastavni listići budu i jezično prilagođeni, odnosno potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), uporabiti sanserifni font (osobito za učenike sa specifičnim teškoćama), podebljan tisak za ključne riječi, povećan razmak, jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika). Kako biste svim učenicima dodatno objasnili zadatak argumentiranja, unaprijed pripremite primjer tvrdnje i ispunjene tablice s argumentima. U zadatku pisanja teksta imajte na umu složenost zadatka te provjeravajte s učenicima s teškoćama kako napreduju u zadatku. Uvažite utjecaj jezičnih teškoća na pravopisnu i gramatičku točnost. S obzirom na to da ova cjelina zahtijeva jezično izražavanje, tijekom rješavanja zadataka omogućite učenicima s teškoćama korištenje podsjetnikom o rječniku vezanim za temu. Prilikom online provedbe aktivnosti provjeravajte s učenicima s teškoćama kako se snalaze u pojedinim fazama aktivnosti te im po potrebi pružite pomoć. Kod učenika s poremećajem pažnje i aktivnosti provjeravajte prati li događanja i zadatake u digitalnom alatu Kialo.
Pitajte učenike koji im je dio istraživanja bio najzanimljiviji – o vrstama kampova, o povijesti kampiranja, statistika ili nešto drugo – te ih potaknite da svoje istraživanje o odabranoj temi prošire i na druge zemlje i druge kontinente. Ovisno o temi istraživanja koju odaberu, neka tako i prezentiraju svoj rad, primjerice pomoću prezentacije, grafikona, infografike ili na neki drugi način koji smatraju prikladnim.
Prije same aktivnosti napravite u alatu ThingLink interaktivnu fotografiju s različitim tipovima odmora u koju možete umetnuti poveznice s tekstom ili videosadržajem koji ih objašnjavaju, primjerice: hôtel du luxe, camping, SPA, ville. Učenicima na početku sata podijelite poveznicu kako bi samostalno mogli pročitati tekstove, pogledati videopriloge i istražiti različite tipove odmora. Za to im zadajte određeno vrijeme te im nakon isteka vremena postavite nekoliko pitanja, primjerice koje su od tih tipova odmora iskusili, a koje žele iskusiti, kako bi međusobno podijelili svoja iskustva putovanja. Možete ih pitati i kako su se odlučili na neko putovanje, tko im je to preporučio i slično, kako biste ih uveli u temu putničke agencije.
Možete im zatim pustiti zvučni zapis koji se nalazi u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.1, podnaslov Je veux des vacances actives! Učenici slušaju dijalog i odgovaraju na pitanja koja se nalaze u navedenoj jedinici ispod zvučnog zapisa.
Prema odgovorima u uvodnoj aktivnosti, odnosno prema odabiru tipa odmora koji im odgovara, možete formirati parove ili tročlane timove. Zadatak će im biti da zamisle da su doputovali u Francusku, ali program koji im je ponudila agencija u Hrvatskoj ne odgovara stvarnom programu koji provodi francuska agencija. Stoga odlaze u putničku agenciju pregovarati o problemu, odnosno pokušavaju u suradnji s djelatnicima agencije pronaći rješenje koje bi bilo zadovoljavajuće i klijentu i agenciji. Primjerice, mogu tražiti da se aranžman promijeni prema njihovim željama te da se drukčije organizira vrijeme koje planiraju provesti u Francuskoj. Djelatnik u agenciji može djelomično pristati na to, ali treba ponuditi i druge tipove boravka ili obilazaka.
Svaki član para ili tima imat će ulogu gosta ili djelatnika u putničkoj agenciji. Trebali bi se samostalno pripremiti za dijalog. Učenici koji imaju ulogu gosta mogu razmisliti što sve žele tražiti u agenciji te zabilježiti kako će to tražiti, koja će pitanja postaviti. Učenici s ulogom djelatnika u agenciji trebaju razmisliti što bi sve mogli ponuditi te zabilježiti kako će to napraviti. Nakon priprema učenici isprobavaju svoj razgovor na francuskom, a nakon razgovora komentiraju što je bilo dobro izvedeno u dijalogu, što bi trebalo poboljšati i što ne znaju kako poboljšati ili reći. Svakako, važno im je naglasiti da se tijekom probe koriste isključivo francuskim jezikom, a tijekom komentiranja mogu se koristiti i hrvatskim jezikom. Za dijelove koje ne mogu sami riješiti trebaju tražiti pomoć. Kada budu zadovoljni svojim razgovorom, neka se snime pomoću alata Audacity koji im nudi i mogućnost uređivanja audiozapisa. Svoju snimku zatim mogu postaviti na virtualni zid u alatu Padlet ili je podijeliti u razrednoj grupi ako je imate. Ostali učenici mogu komentirati uratke svojih kolega tako da navedu jednu pojedinost koja im se izrazito sviđa i jednu koju bi oni promijenili da su na njihovu mjestu.
Prije uvodne rasprave o odmoru učenicima s poremećajem iz autističnog spektra najavite temu i cilj aktivnosti kako bi lakše pratili raspravu te omogućite vizualnu podršku u obliku fotografija vezanih za temu rasprave. Postoji li u razredu učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu raspravu. Tijekom rješavanja zadatka u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.1, podnaslov Je veux des vacances actives! , koji uključuje slušanje zvučnoga zapisa, za učenike s oštećenjem sluha treba unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira. Tijekom rada u paru, odnosno glume uloga djelatnika ili gosta putničke agencije, vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Važno je voditi brigu o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u izvršavanju zadatka te da nipošto ne bude samo pasivni promatrač. Ovisno o tome koju ulogu u dijalogu ima učenik s teškoćama, omogućite natuknice sa smjernicama za razradu razgovora. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnim alatima Audacity i Padlet. Prije početka vršnjačkog vrednovanja dijaloga napomenite učenicima da budu usredotočeni na sadržaj i zanimljivost dijaloga kako bi svi učenici uvažili utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranoga jezika i izgovor.
Učenicima možete ponuditi da zvučne zapise koje su izradili u aktivnosti pokušaju ilustrirati pomoću fotografija, odnosno ako su spretniji u likovnom izražavanju, da naslikaju ili nacrtaju situacije o kojima je riječ u dijalogu. Nakon toga pomoću slikovnih predložaka i zvučnog zapisa mogu izraditi i videoprilog ili animaciju koju zatim mogu prikazati ostalim učenicima u razredu.
Na početku aktivnosti prikažite učenicima ilustraciju Types de voyage koja se nalazi u e-Škole DOS Francuski jezik 1, Modul 7, Jedinica 7.6, Les activités d’auto-apprentissage, podnaslov Partir en voyage, Acitivité 2. Pitajte ih razumiju li nazive putovanja te im ih po potrebi objasnite. Recite im da će trebati odabrati odgovarajuće putovanje za osobe određenih ukusa i afiniteta te im prikažite pitanja koja se nalaze ispod ilustracije na koja trebaju pronaći odgovor u tekstu. Ako želite proširiti razumijevanje pročitanoga teksta, možete dodati neka pitanja, pri čemu bi bilo dobro napraviti kviz u nekom od digitalnih alata, primjerice u alatu LearningApps.
Povedite zatim razgovor na francuskom jeziku o podjeli turističkih aranžmana s obzirom na trajanje, na broj sudionika, na predložene aktivnosti i slično, kako biste naveli učenike da što više razmišljaju o mogućim ponudama turističkih agencija. Možete ih potaknuti da provjere kakva je ponuda u Hrvatskoj ili, još preciznije, u njihovoj regiji.
Nakon razgovora učenicima ponudite sljedeći zadatak:
Podijelite učenike u timove u kojima će svatko imati svoju ulogu. Jedan učenik bit će vlasnik agencije koji će se brinuti o tome da zadatak bude izvršen na vrijeme i da svi u njemu sudjeluju. Drugi član imat će ulogu informatora, on će prikupiti informacije o lokalnim agencijama i o postojećoj ponudi. Treći učenik imat će ulogu medijatora, odnosno on će istraživati francusko tržište, vidjeti koje su tendencije te što bi bilo najbolje ponuditi na tom tržištu. Četvrti član bit će tajnik, on će sve materijale prikupiti na jednom mjestu i odabrati vizualni identitet turističke agencije. Nakon pretrage informacija, učenici u timu zajedno odlučuju kako će oblikovati tekst, koje će podatke i koje fotografije stavljati te kako će izgledati konačni proizvod, brošura. Brošuru mogu izraditi u digitalnom alatu Canva. Izrađene brošure možete ispisati i pokazati ostalim učenicima u razredu ili pak prikupiti u digitalnom obliku te tako prikazati. Učenici mogu odabrati uradak koji je prema njihovu mišljenju najbolji.
Tijekom čitanja teksta na e-Škole DOS Francuski jezik 1 Modul 7, Jedinica 7.6, Les activités d’auto-apprentissage, podnaslov Partir en voyage, Acitivité 2 učenike sa specifičnim teškoćama u učenju uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagodbe kontrasta. Provodite li kviz, za učenike s teškoćama osigurajte po potrebi dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnog alata LearningApps. Učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju, kao i drugim učenicima s teškoćama, problem stvaraju zadatci u kojima je potrebna brzina, stoga prilikom rješavanja kviza najprije pročitajte pitanja i ponuđene odgovore, a tek onda omogućite svim učenicima da odgovaraju na pitanja. Tijekom rasprave o turističkim aranžmanima omogućite vizualnu podršku koja će učenicima s teškoćama, a posebice učenicima s poremećajem iz autističnog spektra, olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u praćenju rasprave. Učenike s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije ne ispravljajte u govoru ako su pogreške posljedica njihovih primarnih teškoća i spriječite oponašanje i ruganje. Prilikom podjele učenika u timove za izradu brošura vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćama. Po potrebi za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnim alatom Canva. Imajte na umu da je učenicima s teškoćama važno unaprijed odrediti ulogu unutar tima u skladu s njihovim jakim stranama te im dodatno objasnite njihov zadatak. Ako su učenici sa specifičnim teškoćama u učenju kreativni, predložite ulogu tajnika kako bi bili zaduženi za vizualni identitet brošure. Po potrebi, omogućite rad u paru na pojedinoj ulozi za učenike s izraženijim teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu prije ili nakon provedbe same aktivnosti posjetiti lokalne turističke agencije, ali i turistički ured, te im ponuditi izradu brošure na francuskom jeziku.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.