Predmet
Talijanski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

La festa di San Valentino

Naziv predmeta
Talijanski jezik 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Razina učenja jezika
5. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • Valentinovo
  • sveti Valentin

Chi è San Valentino?

Potaknite učenike na oluju ideja o pojmu Valentinovo. Najprije napišite na ploču u središte kruga La festa di San Valentino, a oko toga asocijacije učenika. Sve pojmove, koje učenici znaju izreći na talijanskom jeziku, zapišite jednom bojom krede/markera, a drugom one koji su im novi. Također, pitajte učenike poznaju li legendu o svetom Valentinu i zabilježite ključne pojmove koje su učenici naveli. Potom ih uputite da uzmu svoje školske tablete i obiđu učionicu u kojoj se nalazite te nađu QR kodove koji su poveznica na kratke i jednostavne tekstove o životu svetog Valentina. Radeći u paru, učenici neka skeniraju pronađene kodove i zapišu natuknice o pročitanom. Nakon što pronađu sve QR kodove, neka natuknice prepišu točnim redoslijedom kako bi dobili kratku priču o životu sveca čiji je blagdan tema.

Nakon što učenici otkriju tko je sveti Valentin i prodube svoje spoznaje, neka - na temelju naučenog- riješe Kahoot kviz koji ste im unaprijed pripremili o svecu.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

U slučaju da u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu aktivnost oluje ideja o Valentinovu. Tijekom rasprave ne treba ustrajati na tome da učenik s teškoćama jezično-govorno-glasovne komunikacije govori pred razredom, osim ako ne izrazi želju za time. Uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranog jezika i izgovor. Učenicima s intelektualnim teškoćama po potrebi omogućite vršnjačku podršku pri radu na tabletu i skeniranju QR koda. Neka tekstovi o životu svetog Valentina budu grafički prilagođeni za učenike s oštećenjem vida i specifičnim teškoćama u učenju, odnosno potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), upotrijebiti sanserifni font (posebno za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju), podebljan tisak za ključne riječi te povećati razmak između riječi i odlomaka. U zadatku pisanja natuknica učenicima s teškoćama olakšajte zadatak tako što ćete im postaviti jasna i kratka pitanja i omogućiti prijevod novih i nepoznatih riječi koje se nalaze u tekstu. Tijekom provedbe kviza u alatu Kahoot uzmite u obzir da je učenicima s teškoćama većinom potrebno dulje vrijeme za čitanje pitanja pa svako pitanje pročitajte naglas.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više neka naprave svoj kviz Kahoot o svetom Valentinu.

Nastavna aktivnost za predmet X

Chi è San Valentino?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik čita i razumije vrlo kratke i jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik prepričava vrlo kratak i jednostavan tekst koristeći se poznatim rječnikom i prikladnim morfosintaktičkim strukturama.
  • Učenik odgovara na kratka i jednostavna pitanja.
  • Učenik sudjeluje u formalnim i neformalnim oblicima govorne interakcije.
  • Učenik se koristi udžbeničkim rječnikom, internetom te ostalim izvorima znanja.
  • Učenik odgovara na postavljena pitanja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

San Valentino, il cuore, l'amore

Učenike potaknite da u paru razgovaraju o asocijacijama vezanim uz Valentinovo i da ih nacrtaju u svoje bilježnice. Uputite ih da nacrtaju šest do osam asocijacija i pokušaju ih imenovati nakon crtanja te zapisati nazive na talijanskom jeziku. Nakon što dovrše rad, prikažite im unaprijed pripremljenu PowerPoint prezentaciju na kojoj ste prikazali najčešće asocijacije vezane uz Valentinovo pomoću fotografija/slika, naziva pojma i njegova kratka opisa. Povedite razgovor o tome jesu li Vaše i njihove asocijacije bile slične. Ako su u prezentaciji spomenuti pojmovi koje učenici nisu spomenuli, neka i njih nacrtaju u bilježnice i zapišu naziv pojma.

Nakon što su učenici obogatili svoj vokabular vezan uz Valentinovo, a u prethodnoj aktivnosti saznali i više o svecu, neka u paru naprave plakat u alatu Canva na kojem će, činkvinom ili haiku pjesmom, prikazati Valentinovo. Učenike podsjetite na pravila pisanja činkvine i haiku pjesme i prepustite ih stvaralačkom raspoloženju uz slušanje opuštajuće instrumentalne glazbe. Nakon što naprave zadano, poveznice na svoje radove trebaju objaviti u virtualnoj učionici i predstaviti ih drugim učenicima.

Na samome kraju osvrnite se na učinjeno zajedno s učenicima. Neka anketom u alatu Forms iskažu kako im se svidio ovaj oblik stvaralaštva, s kojim su se izazovima možda susreli u radu, jesu li im aktivnosti - koje su prethodile - pomogle u stvaralaštvu i, primjerice, jesu li zadovoljni suradnjom tijekom rada u paru. Također, organizirajte virtualnu izložbu radova na mrežnim stranicama škole, a potaknite i kolege iz hrvatskoga, ali i ostalih stranih jezika na sličan ili isti oblik stvaralaštva i obilježavanja Valentinova radovima na različitim jezicima.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Zakažite učenicima videosastanak pomoću digitalnog alata MS Teams ili nekog drugog videokonferencijskog alata. Učenike potaknite da razmisle o asocijacijama vezanim uz Valentinovo i da ih nacrtaju na mrežnu ploču za crtanje koju će otvoriti pomoću alata Kleki. Uputite ih da nacrtaju šest do osam asocijacija. Svoj crtež neka preuzmu na računalo i postave u čavrljanje. Ostali učenici neka odaberu dva ili tri crteža i pokušaju imenovati i zapisati u čavrljanje nazive na talijanskom jeziku. Nakon što ste prokomentirali njihove odgovore, prikažite im prezentaciju koju ste prethodno izradili u alatu Canva. Na njoj ste prikazali najčešće asocijacije vezane uz Valentinovo pomoću fotografija/slika, naziva pojma i njegova kratka opisa. Započnite razgovor o tome jesu li Vaše i njihove asocijacije bile slične. Ako su u prezentaciji spomenuti pojmovi koje učenici nisu spomenuli, neka i njih nacrtaju u bilježnice i zapišu naziv pojma.

Nakon što su učenici obogatili svoj vokabular vezan uz Valentinovo, a u prethodnoj aktivnosti saznali su i više o samom svecu, neka naprave plakat u alatu Canva na kojem će činkvinom ili haiku pjesmom prikazati Valentinovo. Učenike podsjetite na pravila pisanja činkvine i haiku pjesme i prepustite ih stvaralačkom raspoloženju uz slušanje opuštajuće instrumentalne glazbe. Nakon što naprave zadano, poveznice na svoje radove trebaju objaviti u čavrljanju. Zatim, podijelite ekran i prozovite učenike da predstave svoje radove drugim učenicima.

Na samome kraju, osvrnite se s učenicima na učinjeno. Neka anketom u digitalnom alatu Google Forms iskažu kako im se svidio ovaj oblik stvaralaštva, s kojim su se izazovima možda susreli u radu, jesu li im aktivnosti - koje su prethodile - pomogle u stvaralaštvu i, primjerice, jesu li zadovoljni suradnjom tijekom rada u paru. Također, organizirajte virtualnu izložbu radova na mrežnim stranicama škole, a potaknite i kolege iz hrvatskoga, ali i ostalih stranih jezika na sličan ili isti oblik stvaralaštva i obilježavanja Valentinova radovima na različitim jezicima.

Postupci potpore

Tijekom uvodne aktivnosti u paru o asocijacijama vezanim uz Valentinovo, vodite računa o tome da je učenik s teškoćama u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Za učenike s dispraksijom omogućite modifikaciju zadatka tako da ti učenici, umjesto crtanja, pronađu ilustracije ili fotografije asocijacija na internetu. Tijekom prikazivanja PowerPoint prezentacije vodite računa o tome da je font dovoljno velik za učenike s oštećenjem vida. Prilikom izrade plakata, po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute za korištenje digitalnog alata Canva. Učenicima s intelektualnim teškoćama omogućite vršnjačku podršku kod ispunjavanja ankete u alatu Forms.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više neka naprave plakat u alatu Canva. Na njemu će napisati lirsku ljubavnu pjesmu na talijanskom jeziku.

Nastavna aktivnost za predmet X

San Valentino, il cuore, l'amore

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednom okružju jednostavnim rečenicama.
  • Učenik čita i razumije vrlo kratke i jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik piše vrlo kratak i jednostavan tekst koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
  • Učenik opisuje slikovne predloške koristeći se jednostavnim i kratkim rečenicama poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik se koristi udžbeničkim rječnikom, internetom te ostalim izvorima znanja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Hrvatski jezik
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

L'amore, l'amore, l'amore!

Informacije o svetom Valentinu i novonaučeni vokabular iz prethodnih dviju aktivnosti iskoristite u trećoj aktivnosti, odnosno izradi filma o Valentinovu u Stop Motion Studiu.

Objasnite im princip rada u navedenoj aplikaciji i potaknite ih da budu što kreativniji u svojem izričaju, a zatim učenike podijelite u grupe koje će u obliku natuknica pripremiti svoje ideje o svojem filmu, potom pristupiti pisanju teksta koji će pratiti vizualni sadržaj, pripremiti ili izraditi rekvizite potrebne za film, uvježbati napisani tekst, osmisliti kreativan naslov, snimiti film u trajanju od 1 do 2 minute. Tekst neka sadrži i priču o samom svetom Valentinu, ali i o običajima za Valentinovo i u Italiji i u Hrvatskoj. Jedan učenik neka bude odgovoran za organizacijski dio procesa, drugi za osmišljavanje teksta, treći za pripremu ili oblikovanje rekvizita, a četvrti za sadržajnu, pravopisnu i gramatičku točnost, no neka svi budu ravnopravno uključeni u sve faze stvaralačkog procesa.

Nakon što dovrše zadano, poveznice na svoje radove neka objave u virtualnoj učionici, a pri predstavljanju filma neka objasne stvaralačku ideju, kako su podijelili uloge i je li im ovakav način rada bio koristan i zanimljiv, s kojim su se izazovima sreli u radu i zatim neka samovrednuju svoj rad, a potom provedite vršnjačko vrednovanje u kojem neka fokus bude na pozitivnim stranama filma o Valentinovu.

Postupci potpore

Tijekom zadatka izrade filma o Valentinovu u grupi vodite računa da je učenik s teškoćama u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćama. Provjeravajte s grupom kako napreduju u izvršavanju zadataka. Provjerite znaju li i mogu li svi učenici koristiti Stop Motion Studiu, dajte im pisane ili slikovne upute za korištenje. Tijekom snimanja zvučnih zapisa za film uvažite utjecaj komunikacijskih i jezično-govornih teškoća na učenje stranog jezika i izgovora. Ne treba inzistirati da učenik s teškoćama glasovno-jezično-govorne komunikacije govori u filmu ako to sam ne želi. Odredite ulogu učenika s teškoćama unutar grupe u skladu s njegovim jakim stranama. Na primjer, ako su učenici sa specifičnim teškoćama u učenju likovno nadareni neka budu zaduženi za pripremu i oblikovanje rekvizita. Vodite računa da je u zadatku pisanja pjesme učenik s teškoćama u paru s onim učenikom koji pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s parom kako napreduju u izvršavanju zadatka.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više neka u Bookcreatoru naprave knjigu kojom će predstaviti svetog Valentina i Valentinovo.

Nastavna aktivnost za predmet X

L'amore, l'amore, l'amore!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik govori vrlo kratak i jednostavan tekst u sadašnjem vremenu poznate tematike na temelju predloška.
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednome okruženju jednostavnim rečenicama.
  • Učenik piše vrlo kratak i jednostavan tekst koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
  • Učenik opisuje slikovne predloške koristeći se jednostavnim i kratkim rečenicama poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik sudjeluje u formalnim i neformalnim oblicima govorne interakcije.
  • Učenik se koristi udžbeničkim rječnikom, internetom te ostalim izvorima znanja.
  • Učenik prepričava vrlo kratak i jednostavan tekst koristeći se poznatim rječnikom i prikladnim morfosintaktičkim strukturama.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.