Potaknite učenike na razmišljanje o važnosti uvažavanja različitosti i prihvaćanja osobe neovisno o tome odakle dolazi. Raspravljajte o tvrdnji Svi su ljudi jednako vrijedni neovisno o svojem podrijetlu, bogatstvo je u različitosti. Učenici neka svoja razmišljanja podijele usmeno, a zanimljive asocijacije ili tvrdnje zabilježite na ploču. Neka navedu svoje mišljenje o tome po čemu se Hrvati razlikuju od drugih naroda Europe.
Prikažite fotografije zastava različitih država i njihove nazive na talijanskom jeziku na unaprijed pripremljenoj Powerpoint prezentaciji. Učenici neka navedu svoje asocijacije vezane za države o kojima je u prezentaciji riječ, primjerice, neku poznatu ličnost, znamenitost i grad. Ispišite pridjeve koji se odnose na nacionalnosti na ploču.
Neka ovaj uvodni dio posluži kao ponavljanje dosad spomenutih nacionalnosti koje ćete povezati s odgovarajućim državama. Provježbajte navedene pojmove u kombinaciji s pridjevima te potaknite učenike na to da oblikuju cjelovitu rečenicu (npr. Gli spaghetti sono italiani.). Ako ste dosad spominjali i nepravilni pridjev tedesco, svakako ponovite i njega. Navedene nacionalnosti zapišite na ploču, a učenici neka ih poslije prepišu u svoje bilježnice.
Neka zatim riješe zadatak A na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3. u kojem je potrebno razvrstati ponuđene pojmove s obzirom na to odnose li se na kontinente ili na nazive za njihove stanovnike. Na taj će način učenici znati definirati osobe prema tome s kojeg kontinenta dolaze, a u sljedećim će zadatcima moći izreći i njihovu nacionalnost. Primjerice, u igri memorije na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3. učenici spajaju države i odgovarajuće nacionalnosti, a zatim u zadatku B povezuju države s njihovim glavnim gradovima.
Nakon što su se tijekom sata upoznali s dovoljnim brojem nacionalnosti, pitajte ih po čemu se njihovi nazivi razlikuju. Učenici bi trebali primijetiti razliku u nastavcima jer jedni završavaju na -o, a drugi na -e. Ako to sami ne uoče, navedite ih na zaključak te ih potaknite na to da u svojim bilježnicama kreiraju dvije kolone u koje će upisivati spomenute pridjeve s obzirom na to završavaju li na -o ili na -e. Također, pitajte ih kako će glasiti određeni pridjev u ženskom obliku te u množini ne biste li ih potaknuli na zaključak o tome da pridjevi na -o imaju 4 nastavka, a oni na -e samo 2.
Učenici ponavljaju pridjeve za imenovanje nacionalnosti te utvrđuju koji od njih imaju istu, a koji različitu varijantu za muški i ženski rod u zadatku D na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3.
Učenici će zatim izraditi Wordwall kviz u grupama po četvero. Trebaju, naime, osmisliti zadatak u kojem je potrebno umetnuti točan oblik pridjeva ispisanih na ploči pazeći na rod i broj. Neka se u primjerima koriste poznatim osobama ili nečim drugim što povezuju s navedenim državama (npr. I Coldplay sono inglesi, La pizza è italiana.). Neka u kviz uvrste države s različitih kontinenata. Svaka grupa treba napraviti između 5 i 8 rečenica, a nakon toga trebaju međusobno odigrati kvizove putem poveznica koje će podijeliti u virtualnoj učionici.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom cijele nastavne jedinice valja voditi računa o jezičnoj prilagodbi zadataka i uputa. S obzirom na to da se u ovoj cjelini traži uporaba novog vokabulara te primjena gramatičkih pravila, omogućite učenicima s teškoćama uporabu podsjetnika s imenskim i glagolskim oblicima tijekom rješavanja zadataka. Što se tiče usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda za učenike s intelektualnim razvojnim poremećajem, razinu i način rada dogovarajte timski sa stručnim timom škole. U učenika sa specifičnim teškoćama u učenju valja poticati izradu mentalne mape/mementa s najvažnijim informacijama za daljnje rješavanje zadataka. Učenike s disleksijom uputite na to da tijekom rješavanja zadataka u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Provjerite znaju li i mogu li učenici s teškoćama rabiti alat Wordwall. Tijekom grupnog zadatka važno je da i učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke, kao i učenici urednoga razvoja koji se nalaze u grupi. Primjerice, učenik urednoga razvoja sastavlja pitanja, a učenik s oštećenjem sluha može izraditi kviz.
Učenici istražuju i nepravilne oblike pridjeva koji označavaju nacionalnosti (npr. belga) te ih prikazuju na plakatu izrađenom u Canvi. Neka to bude grupni istraživački rad u kojem će jedan dio učenika provoditi istraživanje, a drugi dio izrađivati plakat. Dovršen plakat prezentiraju u razredu.
Potaknite razgovor o tome koja pitanja postavljamo kad želimo saznati odakle je netko i gdje živi/stanuje. Ta pitanja zapišite s lijeve strane ploče. Nakon toga provjerite koji su mogući odgovori na ta pitanja te ih zapišite u nastavku. Svaki glagol i pripadajuću prepoziciju označite drugom bojom (npr. ESSERE+DI plavom bojom ili VENIRE+DA žutom bojom). Posebnu pozornost obratite na prepozicije koje idu uz glagole abitare i vivere, odnosno na to kad ide prepozicija A, a kad IN.
Učenici će zatim rješavati zadatak C na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3. u kojem je potrebno upisati odgovarajuću prepoziciju u prazno polje.
Nakon što ste zajedno izveli zaključke te ponovili gradivo, neka učenici u paru kreiraju zadatak u digitalnom alatu Wordwall u kojem je potrebno spojiti glagol s prepozicijom i imenicom iza nje (npr. Abito + in Grecia. Sono – di Roma.). Dovršene zadatke međusobno rješavaju u razredu.
Učenici zatim u grupama po četvero ili petero izrađuju strip u digitalnom alatu Pixton u kojem će prikazati 3 lika koja se međusobno upoznaju rabeći pridjeve koji označavaju nacionalnosti, ali i pitanja o tome odakle je tko i gdje živi te odgovore na ta pitanja. Strip treba sadržavati 6 - 8 slika, a cilj je upotrijebiti u njima sve nabrojene opcije. Dovršene stripove predstavljaju ostatku razreda.
Izbjegavajte to da učenici s teškoćama prepisuju nove sadržaje, umjesto toga omogućite im grafički i jezično prilagođene uručke koji će sadržavati novi rječnik te prikaz novih gramatičkih pravila. Omogućite učenicima s teškoćama, osobito učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije uporabu podsjetnika pri rješavanju zadataka u Edutoriju. Prije aktivnosti izrade zadatka u paru provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Wordwall te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu ili osmislite neki drugi način rada. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru i u grupi s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Tijekom grupnog zadatka izrade stripa važno je da i učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke, kao i učenici urednoga razvoja koji se nalaze u grupi. Primjerice, učenik urednoga razvoja sastavlja tekst, a učenik s oštećenjem sluha može sudjelovati u izradi stripa u digitalnom alatu. Provjeravajte povremeno kako napreduju u izvršavanju zadatka te na koji je način učenik s teškoćama uključen u rad grupe.
Učenici kreiraju gramatički kviz za ponavljanje prezenta navedenih glagola od kojih su essere i venire nepravilni. U njima će biti potrebno među trima ponuđenim oblicima glagola odabrati točan oblik. Kviz u kojem treba biti između 10 i 15 zadataka, potrebno je izraditi u digitalnom alatu Quizizz. Dovršen kviz ostali će učenici u razredu riješiti za domaću zadaću.
Učenike motivirajte na razgovor o glavnim gradovima Europe. Neka nabroje sve glavne, ali i neke važnije gradove država. Neki se nazivi na talijanskom jeziku nimalo ili tek neznatno razlikuju od internacionalnih naziva (npr. Berlino, Parigi, Madrid). Pitajte ih o tome jesu li posjetili neke od tih gradova ili koji bi grad / koje bi gradove željeli posjetiti i zašto.
Nakon uvodnog razgovora o gradovima učenici rješavaju zadatak E na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3., odnosno spajaju poznate znamenitosti s gradovima u kojima se nalaze. Zatim trebaju riješiti i zadatak G u kojem, promatrajući sliku i opis grada, trebaju među ponuđenim nazivima gradova odabrati odgovarajući.
Podijelite učenike u 4 grupe. Svaka od njih neka odabere jednu od poznatijih država u svijetu ili Europi (npr. Njemačku, Španjolsku, Englesku i Francusku). Pripazite samo na to da dvije grupe ne odaberu istu državu te da jedna od odabranih država nije Italija jer ćete nju detaljnije obrađivati u drugim lekcijama. Neka u digitalnom alatu Genially kreiraju interaktivnu mapu o odabranoj državi navodeći osnovne podatke (jezik, broj stanovnika, koje su najzastupljenije nacionalnosti i dr.), važnije gradove te znamenitosti i osobitosti. Također, neka pripreme i kratak kviz u alatu Wordwall s pomoću kojeg će ostale grupe ponoviti što su zapamtile o predstavljenoj državi.
Njihov trud možete i vrednovati te nagraditi one koji su napravili najbolju prezentaciju i/ili one koji su najbolje riješili kvizove.
U videosastanku koji ste pokrenuli s pomoću digitalnog alata MS Teams, motivirajte učenike na razgovor o glavnim gradovima Europe. Neka nabroje sve glavne, ali i neke važnije gradove država. Neki se nazivi na talijanskom jeziku nimalo ili tek neznatno razlikuju od internacionalnih naziva (npr. Berlino, Parigi, Madrid). Pitajte ih o tome jesu li posjetili neke od tih gradova ili koji bi grad / koje bi gradove željeli posjetiti i zašto. Učenici se u razgovor uključuju putem mikrofona ili pisanjem u čavrljanje.
Nakon uvodnog razgovora o gradovima učenici rješavaju zadatak E na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 5, Jedinica 5.3., odnosno spajaju poznate znamenitosti s gradovima u kojima se nalaze. Zatim trebaju riješiti i zadatak G u kojem, promatrajući sliku i opis grada, trebaju među ponuđenim nazivima gradova odabrati odgovarajući.
U videokonferencijskom alatu otvorite četiri breakout sobe i podijelite učenike u četiri grupe. Svaka od njih neka odabere jednu od poznatijih država u svijetu ili Europi (npr. Njemačku, Španjolsku, Englesku i Francusku). Pripazite samo na to da dvije grupe ne odaberu istu državu te da jedna od odabranih država nije Italija jer ćete nju detaljnije obrađivati u drugim lekcijama. Neka u digitalnom alatu Genially kreiraju interaktivnu mapu o odabranoj državi navodeći osnovne podatke (jezik, broj stanovnika, koje su najzastupljenije nacionalnosti i dr.), važnije gradove te znamenitosti i osobitosti. Također, neka pripreme i kratak kviz u alatu Wordwall s pomoću kojeg će ostale grupe ponoviti što su zapamtile o predstavljenoj državi.
Njihov trud možete i vrednovati te nagraditi one koji su napravili najbolju prezentaciju i/ili one koji su najbolje riješili kvizove.
Tijekom uvodne rasprave o glavnim gradovima omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku karte Europe s označenim glavnim gradovima) koja će učenicima s teškoćama olakšati razumijevanje ključnih riječi i praćenje rasprave. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte u govoru te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to ne žele. Učenike s disleksijom uputite na to da tijekom rješavanja zadataka u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Prema potrebi, osigurajte rad u paru za učenike s intelektualnim teškoćama. Tijekom grupne izrade interaktivne mape i kviza važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Važno je da i učenik s teškoćama, u skladu sa svojim jakim stranama, dobije jasne upute i zadatke. Primjerice, učenik urednoga razvoja pronalazi činjenice, a učenik s oštećenjem sluha uz vršnjačku podršku izrađuje interaktivnu mapu u digitalnom alatu. Pritom je važno voditi računa o tome da učenici odrađuju dio aktivnosti koji za njih ima najmanje prepreka s obzirom na prisutno ograničenje (npr. učenik s disgrafijom ne bi trebao dobiti zadatak pisanja).
Učenici odabiru jednu od država koje su predstavljene u grupnom zadatku te kreiraju dijalog u kojem planiraju putovanje u tu državu te raspravljaju o tome koje će gradove i njihove znamenitosti posjetiti. Svatko će imati svoju ulogu u razgovoru. Cilj im je postići dogovor oko putovanja. Nakon što provjerite jesu li razgovori točno napisani, neka ih učenici snime u Audacityju.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.