Započnite razgovor s učenicima o tome kako nastaje svađa i zašto se svađamo Pitajte ih jesu li čuli za pojam medijacije. Uputite ih da na mrežnim stranicama istraže što znači taj pojam. Pripremite Open Ended pitanje koristeći digitalni alat za izradu interaktivnih prezentacija Mentimeter - neka učenici istaknu koje su dobrobiti medijacije. Razgovarajte o dobivenim rezultatima.
Učenike podijelite u grupe od po tri člana. Svaka trojka neka na internetu istraži osobine dobrog medijatora. Osobine predstavljaju ostatku razreda i zapisuju na ploču. Potaknite učenike da se prisjete razrednih situacija koje su se mogle riješiti medijacijom i neka u trojkama razgovaraju o tim situacijama. To ne moraju biti situacije u kojima su oni sudjelovali. Mogu razmisliti i o trenucima kada je netko blizak u konfliktu te bi htjeli pomoći, a ne znaju kako. Neka učenici u trojkama događaj koji se zbio odigraju kao scenski prikaz u kojem će jedan učenik biti medijator, a druga dvojica sukobljene strane. Nakon toga neka zamijene uloge tako da svaki učenik u trojci odigra sve tri uloge. Prilikom uvježbavanja scenskih improvizacija uputite učenike na govorne vrednote kojih se potrebno pridržavati kako bi scenska igra bila što bolje prikazana. Možete im prije vježbe ponuditi tablicu koju će ispunjavati tijekom uvježbavanja. U tablici neka budu pojmovi koji se odnose na vrednote govorenog jezika koje oni opisuju s obzirom na ulogu koja im je dodijeljena. Tako će učenici opisati: intonaciju, intenzitet govora, rečenični tempo, ritam govora, pauze, mimiku i geste kojima će se služiti kako bi što bolje odigrali ulogu.
Po završetku scenskih improvizacija neka učenici razgovaraju o tome kako su se osjećali igrajući uloge, u kojoj su se ulozi osjećali dobro, a u kojoj manje dobro. Neka odaberu u kojim će ulogama prikazati ostatku razreda situaciju koju su razriješili medijacijom. Nakon prikaza skupine razredu pokrenite raspravu s učenicima (gledateljima) što je bilo jako dobro u prikazanoj situaciji, a na čemu još treba raditi. Porazgovarajte s učenicima o tome kako bi mogli koristiti to što su naučili o medijaciji u budućim situacijama u kojima će trebati uskladiti svoje potrebe s potrebama drugih.
Učenike s teškoćama potaknite da se uključe u raspravu o svađi i pri tome ih potpitanjima i sugestijama usmjeravajte na željeni zaključak. Postavljajte jasna i kratka pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore. Ovo je osobito važno za učenike s intelektualnim teškoćama, poremećajima iz spektra autizma, oštećenjem sluha ili poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije.
Demonstrirajte učenicima s teškoćama kako se koristi alat Mentimeter i provjerite jesu li razumjeli. Za slijepe učenike, ukoliko koriste čitač ekrana, provjerite podržava li čitač digitalni alat. Ukoliko ne podržava, osigurajte i potaknite na potporu učenika iz razreda.
Učenicima s intelektualnim teškoćama, učenicima s poremećajem iz spektra autizma te učenicima s oštećenjem sluha i učenicima sa specifičnim teškoćama učenja, umjesto Open Ended pitanja možete ponuditi odgovore među kojima će odabrati odgovarajući.
Ovim učenicima, kao i učenicima s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti, dajte jasne smjernice za istraživanje pojma medijacija i osobina dobrog medijatora na mrežnim stranicama. Možete im pripremiti organizator pažnje s potpitanjima na koje moraju pronaći odgovore i dati im točnu poveznicu, upute ili ključne pojmove za pretraživanje koji će im olakšati da na internetu pronađu tražene informacije.
Učenike s teškoćama potpitanjima navodite da se prisjete konfliktnih situacija koje bi mogli scenski prikazati.
U aktivnosti igre uloga uvažite teškoće u komunikacijskim vještinama, zauzimanju tuđe perspektive i razumijevanju osjećaja kod učenika s poremećajem iz spektra autizma i učenika s intelektualnim teškoćama. Prije provođenja aktivnosti razgovarajte individualno s ovim učenicima. Dodatno im objasnite aktivnost, dajte konkretne i jasne upute koristeći jednostavniji jezični izraz te provjerite jesu li razumjeli što se od njih očekuje. Smanjite zahtjevnost zadatka na način da ovi učenici moraju uvježbati i odigrati samo jednu ulogu.
Manji broj uloga ponudite i učenicima s oštećenjem sluha i učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije te ne inzistirajte na tome da glume ako se ne osjećaju ugodno. Dajte im dovoljno vremena za pripremu i spriječite oponašanje i ruganje vršnjaka.
Učenicima oštećenog sluha prilagodite zadatak popunjavanja tablice u kojoj će se opisivati vrednote govorenog jezika na način da obuhvaća samo one elemente koje im je moguće procijeniti.
Učenici koji žele znati više neka u učionici urede kutak za medijaciju. U kutku neka budu tri stolca i plakat koji mogu izraditi koristeći online grafički editor Canva na kojem će biti prikazane osobine dobrog medijatora. Neka, koristeći Word, napišu obrazac ugovora koji potpisuju strane koje sudjeluju u medijaciji te taj obrazac umnože i smjeste na svima znano mjesto u kutku za medijaciju.
S učenicima razgovarajte o razrednim poslovima koje mogu preuzeti za vrijeme nastave i odmora kako bi svima olakšali rad. Ti će poslovi pomoći u razvoju zajednice u učionici te učenicima dati svrhu i osjećaj pripadnosti. Otvorite unaprijed raspravu na mreži koristeći digitalni alat Tricider. Neka učenici upišu što više ideja za poslove kreativnih naziva. Poslovi mogu biti i pomoć razredniku i ostalim predmetnim učiteljima. Na primjer: Računalni asistent pomaže kod uključivanja računala na početku sata i prijavljuje probleme, pomaže učenicima kojima je potrebna pomoć pri radu, isključuje računala na kraju nastave. Knjižničar pomaže u organizaciji knjiga, udžbenika, radnih bilježnica i radnih listova u učionici, osigurava da svi nastavni materijali budu vraćeni u ispravne police i pravilno složeni. Čuvar energije brine o osvijetljenosti učionice te radu električnih i elektroničkih uređaja, njihovu isključivanju kada nisu potrebni kako bi vodili brigu o potrošnji električne energije. Botaničar pomaže u brizi o biljkama koje imate u učionici. Tjelohranitelj je pratnja učenicima koji se ne osjećaju dobro kako bi im pomogao u odlasku na zahod ili do školskog pedagoga. Razredni veleposlanik pomaže u slučaju dolaska novog učenika ili posjeta u razredni odjel, pomaže u usmjeravanju funkcioniranja razreda, određivanja i provođenja pravila. Koordinator hrane zadužen je za brigu o raspodjeli doručka, ručka te čišćenju i urednosti. Pomoćnik za upute pomaže učeniku koji je zakasnio na nastavu, objašnjava mu što su do tada radili i kako da se uključi u daljnji rad. Higijeničar prostora osigurava da na podu nema smeća, može prazniti kante za smeće, pregledava školske klupe, radna mjesta učenika, vodi brigu o otpadu koji se može reciklirati. Voditelj razredne ploče briše ploču kada je potrebno, zadužen je za brigu o radu s interaktivnom pločom. Stručnjak za rješavanje sukoba reagira kada postoji problem u kojem se dvoje učenika iz nekog razloga ne slažu, može ih nagovoriti da razgovaraju o tome kako se osjećaju i kako mogu napraviti kompromis te pronaći rješenje s kojim će biti zadovoljni.
Nakon prikupljanja ideja, učenici razgovorom, pisanjem komentara i glasanjem u Tricideru odlučuju koje ideje žele implementirati u razredu. Neka u paru, koristeći digitalni alat Piktochart, izrade plakate o odabranim poslovima s crtežom i kratkim opisom zaduženja. Plakate neka objave na unaprijed pripremljenom Padlet zidu (Canvas) te ih koristite kao objavu natječaja za posao. Nakon uvida u plakate, potaknite učenike da se prijave za tri željena posla te neka ispod plakata za posao za koji se prijavljuju napišu komentar s objašnjenjem zašto bi u tome bili dobri.
S učenicima analizirajte prijave te im u dogovoru s njima dodijelite poslove. Pomognite im u izradi grafičkog rasporeda zaduženja na razrednom panou. Koristite slike poslova koje su izradili u svojim plakatima, kao i fotografije učenika. Izmjena i praćenje rasporeda na panou može biti dodatni učenički razredni posao.
Razred će nakon dva tjedna ocijeniti rad učenika na poslovima te učenici mogu biti nagrađeni za dobro obavljen posao. U suprotnom, porazgovarajte o tome kako bolje uskladiti osobne potrebe i potrebe razreda ili promijenite "zaposlenja" u skladu s potrebama ili mogućnostima.
Provjerite unaprijed mogu li učenici s teškoćama samostalno koristiti alate Tricider, Piktochart i Padlet, a ako nije moguće osigurati njihovo korištenje ni uz asistivnu tehnologiju koju učenici imaju, omogućite im podršku suučenika koji će izvoditi praktičan rad u alatu prema usmenom naputku učenika. Prema potrebi, potpitanjima i sugestijama navodite učenike na različita moguća zanimanja i poslove koji se mogu obavljati u razredu.
Učenicima s intelektualnim teškoćama, poremećajem iz spektra autizma, učenicima s teškoćama pažnje i koncentracije te učenicima sa specifičnim teškoćama učenja i učenicima s oštećenjem sluha u aktivnosti pisanja prijava za posao, omogućite pisanje manjeg broja prijava i potpitanja koja će ih voditi u objašnjavanju zašto bi bili dobri za taj posao. Možete ponuditi i model koji će slijediti u pisanju te produljeno vrijeme za rješavanje.
Osigurajte da svi učenici dobiju razredni posao, bez obzira na razinu teškoća jer i učenici s većim teškoćama mogu uspješno obavljati neki manje zahtjevan zadatak. Razmislite unaprijed o poslovima koji bi mogli odgovarati učenicima s teškoćama u vašem razredu pa ih sugerirajte učenicima tijekom aktivnosti u kojoj smišljaju poslove i odlučuju koje će implementirati.
Kod izrade grafičkog rasporeda na panou vodite računa da bude oblikovan na način pristupačan svim učenicima. Učenicima sa specifičnim teškoćama učenja (disleksija, disgrafija) i slabovidnim učenicima prilagodite veličinu i font slova, prored, boju fonta i papira na kojem je raspored otisnut. Raspored neka bude jednostavnog izgleda i jasno prostorno organiziran. Slijepim učenicima raspored dajte u elektronskom obliku ili na Brailleovom pismu, a za učenike s motoričkim poremećajima pazite da raspored nije postavljen previsoko na panou i da ga mogu jasno čitati. Učenicima s poremećajem iz spektra autizma i učenicima s intelektualnim teškoćama dodajte i vizualnu podršku.
Tijekom dva tjedna provedbe poslova češće podsjećajte učenike s teškoćama na njihova zaduženja, osobito učenike s intelektualnim teškoćama, učenike s poremećajem iz spektra autizma i učenike s poremećajem pažnje i hiperaktivnosti.
Neka učenici na mrežnim stranicama istraže zanimanja srodna svojim razrednim poslovima u svijetu odraslih. Neka izrade plakat koristeći mrežni grafički editor Canva. U istraživanju će im pomoći mrežna stranica e-Usmjeravanje.
S učenicima započnite razgovor o tome kako u svom razredu postižu dogovore o onome što se tiče cijelog razreda. Najavite im da je razred dobio određeni iznos novca od nepoznatog darivatelja, ali novac razred može iskoristiti samo ako jednoglasno odluče na što će ga potrošiti.
Odredite facilitatora, osobu koja će voditi brigu o tome da svi učenici imaju priliku izreći svoje mišljenje i da svi imaju jednako vrijeme za to. Neka učenici sjednu u krug. Objasnite im da će svaki učenik imati jednu minutu da navede svoje ideje, a facilitator će paziti da to zaista bude jedna minuta. Učenici po redu govore što misle kako bi se novac trebao potrošiti i, dok to rade, nitko ih ne prekida, ne komentira glasno ili tiho i ne dobacuje svoje mišljenje. Nakon što je svaki učenik dobio jednaku priliku reći što misli, ne donosi se konačna odluka već učenici promisle u tišini i zatim zajednički reflektiraju o svemu što je rečeno. Potaknite ih pitanjima kao što su: Jeste li čuli druge? Jeste li imali osjećaj da su drugi čuli vas i da ste čuli sami sebe? Smatrate li da je netko imao bolju ideju od vas? Jeste li promijenili mišljenje o svojoj ideji?
Odredite nekoliko minuta za pauzu i promišljanje, a zatim ih ponovo pozovite na raspravu s tim da im naglasite kako u nastavku rasprave zastupaju svoje prethodne ideje samo ako i dalje smatraju da su realne, izvedive i korisne za cijeli razred, ili pak zastupaju nove ideje nakon što su čuli ostale i promijenili svoje mišljenje. Ovaj put se radi o raspravi s facilitatorom koja ima za cilj donošenje odluke koja je u interesu cijelog razreda. Odredite osobu koja će davati riječ na ispravan način, paziti da nitko ne govori predugo i po potrebi pozvati učenike koji nisu ništa rekli da izraze svoje mišljenje. Ako je potrebno, pomognite i podsjetite učenike da se usmjere na zajedničko dobro. Ne govori se po redu, već se učenici javljaju ako žele nešto reći i koriste znakove rukama. Pojasnite učenicima znakove rukama pomoću videozapisa. Učenici dizanjem jednog prsta pokazuju kada žele nešto reći. Ako se druga osoba želi nadovezati na to što je rečeno, diže 2 prsta. Ako se osoba slaže s onim što je rečeno - digne palac. Postoji još signala rukama - slovo L ako ne razumiju o čemu se priča, te slovo T ako postoji neki tehnički problem (buka s ulice, vrućina u razredu…). Prioritet ima slovo T, a zatim slovo L. Isto tako, dva prsta imaju prioritet nad jednim prstom.
Rasprava završava kada je donesena odluka ili kada je prošlo unaprijed određeno vrijeme. Nakon rasprave porazgovarajte s učenicima o tome kako su se osjećali tijekom cijelog procesa, kako su doživjeli razliku između facilitiranog kruga podjele mišljenja s refleksijom i facilitarne rasprave u krugu te čini li im se da je moguće uskladiti osobne želje i dobrobit zajednice. Ponovite ovu aktivnost po potrebi kada je potrebno donositi odluke, ali mijenjajte osobu koja je facilitator. Porazgovarajte s učenicima o tome kako naučeno mogu koristiti u predmetnoj nastavi i ostalim aktivnostima u školi i izvan nje.
Porazgovarajte s učenicima o situacijama u razredu u kojima im je bila potrebna pomoć i jesu li je dobili.
Zatim učenike podijelite u četiri grupe, po mogućnosti tako da su heterogene po usvojenim znanjima i vještinama iz Geografije. Najavite im da će rješavati zadatak koji se tiče primanja i davanja pomoći, ali da će najprije morati, surađujući unutar grupe, pronaći zadatak. Svakoj grupi dajte list s planom susjedstva ili planom školskog dvorišta. Na njemu za svaku grupu prethodno označite posebnu točku na kojoj se nalazi zadatak te grupe za koji se moraju dogovoriti kako će ga ostvariti, kao i mjesto naknadnog sastanka svih grupa.
Tekst zadatka i lokaciju sastanka sakrijte iza QR koda koji možete izraditi koristeći primjerice QR Code Generator. Na jednoj točci nalazit će se zadatak koji će uključivati podršku u slučaju lošeg raspoloženja, na drugoj pomoć u savladavanju nastavnih sadržaja, na trećoj slanje zadataka za zadaću i bilježnice suučeniku koji iz nekog razloga nije bio u školi, a na četvrtoj pomoć u tome da svatko može doći do riječi i izraziti svoje mišljenje. U zadatak uključite pitanja koja će im pomoći da postignu precizan dogovor, npr. Na koji način možemo pružiti pomoć? Tko će sve biti zadužen za ovu vrstu pomoći? Kako ćemo odabrati te osobe? Koliko često ćemo se izmjenjivati?
Kako bi stigli do zadatka, učenicima prvo kažite da označe svoje stajalište na planu grada ili školskog dvorišta te da usjevere kartu. Zatim neka primijene znanja i vještine koja su usvojili na nastavi Geografije o orijentaciji pomoću karte i kompasa. Napomenite im da moraju raditi u grupi i da svi moraju biti uključeni u pronalasku točke sa zadatkom, kao i u dogovaranje o samom zadatku. Nakon što nađu zadatak, dajte im vremena da se dogovore kako će kroz nastavnu godinu odraditi zadatak te da svoj plan iznesu ostalima u razredu. Neka nakon predstavljanja svake grupe ostali učenici daju pozitivne i konstruktivne povratne informacije na njihov plan. Pomognite cijelom razredu da se dogovori oko svakog plana, da odabere osobe koje će prve imati zaduženja i da smisli što će napraviti u slučaju da plan treba promijeniti u hodu.
Osigurajte uključivanje i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama te prilikom grupiranja učenika u skupine potaknite vršnjake na suradnju i pružanje podrške tijekom izvođenja zadataka.
Prilikom razmještanja zadataka i QR kodova u vanjskim prostorima vodite računa o tome da su pristupačni učenicima s motoričkim teškoćama i učenicima s oštećenjem vida te pravovremeno najavite i detaljno objasnite zadatak učenicima s poremećajem iz spektra autizma. Provjerite unaprijed mogu li učenici samostalno očitati QR kod, a ako to nije moguće osigurati ni uz asistivnu tehnologiju koju učenik ima, omogućite im podršku suučenika.
Učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s poremećajem iz spektra autizma pružite podršku u orijentaciji i snalaženju na karti. Možete pripremiti pisani i vizualno podržani podsjetnik s koracima za korištenje karte i kompasa.
Učenicima s oštećenjem vida dodatno opišite kako izgleda i što prikazuje karta te, gdje je moguće, na njoj koristite taktilne oznake.
Tekst zadatka i pitanja na koja treba odgovoriti učenicima, dajte i u pisanom obliku, a učenicima s oštećenjem vida u elektronskom obliku koje će moći čitati pomoću čitača ekrana.
Razgovore o situacijama u kojima je učenicima bila potrebna pomoć iskoristite za osvješćivanje i senzibiliziranje učenika za teškoće s kojima se svakodnevno susreću osobe s invaliditetom, ali bez stavljanja posebnog fokusa na učenika s teškoćama.
Učenike uputite da na karti grada označe mjesta na kojima žive njihovi prijatelji iz razreda. Neka izračunaju udaljenost na karti i pomoću alata Google Karte u stvarnosti i procijene koliko im vremena treba da dođu do svakog pojedinog. Neka izračunaju koliko bi im vremena oduzelo da dođu i vrate se kada bi ih neki prijatelj zvao za pomoć. Neka se podijele tako da im je vremenska udaljenost najmanja i dogovore se kako one najbliže mogu zvati za pomoć.
Na početku jednog od uvodnih sati Tehničke kulture upalite neki od strojeva koje imate u učionici ili uključite i pokrenite električni ručni alat - bušilicu. Tiho govorite tako da vas učenici ne mogu čuti, a nakon gašenja alata ili stroja popričajte s učenicima o razini buke i o mogućnosti održavanja nastave u takvoj buci. Pitajte ih na koji bi način mogli komunicirati u takvim uvjetima i bi li nam pomogli znakovi rukama.
Recite učenicima da ponekad i sami stvaramo buku kad netko hoće nešto reći i da postoji način da to izbjegnemo te damo svakome priliku da se izrazi kad je vrijeme za to. Pogledajte s učenicima video o facilitiranom razgovoru te im zadajte da riješe slagalicu parova o znakovima rukama koji se koriste u takvom razgovoru.
Skrenite pozornost učenika prema sigurnosti i zaštiti na radu prilikom boravka u učionici Tehničke kulture. Povedite facilitirani razgovor u skladu s uputama iz videa, a pomoću sljedećih pitanja o kojima će učenici razgovarati: Mogu li strojevi i alati biti opasni i kada? Kako ćemo upozoriti ljude na tu opasnost prije nego što koriste stroj? Kako ćemo biti sigurni da su svi shvatili upozorenje? Prilikom razgovora budite u ulozi facilitatora, a ne predavača. Dajte učenicima priliku da izraze svoje ideje i donesu zaključke koje na kraju po potrebi dopunite idejom da je korisno postaviti znakove upozorenja čije ćemo znakove svi razumjeti.
Podijelite učenike u grupe tako da svakoj dodijelite jednu od opasnosti koje su spomenute tijekom razgovora te im zadajte da osmisle i nacrtaju simbol koji će upozoriti na tu opasnost. Pritom se pobrinite da učenici ne znaju koje simbole crtaju ostale grupe. Ovo je važno radi kasnije evaluacije simbola. Priborom za tehničko crtanje neka nacrtaju okrugli znak pomoću šestara ili pravokutni znak ravnalom. Odredite dimenzije znakova i na taj način provjerite njihovo poznavanje korištenja pribora za tehničko crtanje. Unutar okvira koji su nacrtali neka skiciraju simbol, a ako vrijeme dopusti, možete i izrezati znakove škarama.
Neka grupe prezentiraju svoje radove razredu i provjere koliko su simboli razumljivi drugima. Zatim usporedite njihove simbole sa službenih simbolima i porazgovarajte o tome kako se simboli profesionalno dizajniraju da bi bili što univerzalnije razumljivi te koliko ih je važno poznavati.
Ukoliko u razredu imate učenika s poremećajem iz spektra autizma ili učenika oštećenog vida, najavite pokretanje električnog alata kako ih iznenadna buka ne bi uznemirila. Vodite računa o mogućoj senzornoj preosjetljivosti učenika s poremećajem iz spektra autizma, količini i glasnoći buke.
Imate li pak u razredu učenika s oštećenjem sluha, uz prethodni dogovor i ako učenik to želi, možete ga uključiti u razgovor o komunikaciji znakovima, omogućiti mu da podijeli svoja iskustva i dati mu ulogu savjetnika i pomagača tijekom provođenja aktivnosti.
U aktivnosti gledanja videozapisa učenicima s oštećenjem vida osigurajte mjesto blizu izvora zvuka te opišite bitne dijelove vizualnog sadržaja, a učenicima s oštećenjima sluha pripremite predložak s napisanim sadržajem teksta koji će ostali učenici slušati tijekom gledanja videozapisa. Učenike s intelektualnim teškoćama, poremećajima iz spektra autizma i teškoćama pažnje i koncentracije tijekom gledanja usmjeravajte na pažljivije praćenje ključnih dijelova.
Pri rješavanju slagalice parova učenicima s intelektualnim teškoćama dajte jasnu uputu i provjerite razumijevanje zadatka. Ukoliko je moguće, ranije s njima isprobajte igru. Učenicima s motoričkim poremećajima i većim stupnjem oštećenja vida, kojima nije moguće osigurati samostalno igranje ni uz asistivnu tehnologiju koju imaju, omogućite rad u paru.
Potaknite aktivno uključivanje učenika s teškoćama u izradu simbola. Osigurajte prilagođeni pribor za tehničko crtanje i fizičku podršku gdje je potrebno. Učenicima s oštećenjem vida opisujte sve faze izrade. Ako učenici ne mogu samostalno raditi ni uz sve prilagodbe, neka se uključe davanjem prijedloga.
U aktivnosti izlaganja radova potaknite i ohrabrite učenike s teškoćama da aktivno sudjeluju te u ime grupe prezentiraju barem jedan dio u kojem su bili najviše uključeni.
Učenicima s oštećenjem vida opisujte rad svake od grupa, a učenicima s oštećenjem sluha osigurajte mjesto s kojeg će moći pratiti izlaganja. Govornici neka budu licem okrenuti prema svjetlu i govore jasno i razumljivo jer gluhi učenik čita s usana. U slučaju da učenik nije razumio, izgovorene rečenice treba ponoviti, skratiti i preoblikovati.
Dodatne informacije možete potražiti u Didaktičko-metodičkim uputama za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele više mogu u svim učionicama u kojima slušaju ostale predmete procijeniti postoji li potreba za postavljanjem nekih od simbola vezanih za sigurnost, zaštitu i komunikaciju. Nakon dogovora i nabavke simbola mogu pomoći u postavljanju znakova.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.