U početnom dijelu aktivnosti kratko provjerite znanje učenika o klimatskim promjenama i ugljikovu otisku te o njihovim posljedicama. Nakon uvodnog ponavljanja učenike uputite u zadatak računanja ugljikova otiska svojega kućanstva kako bi, kada pristupe digitalnom alatu za izračunavanje ugljikova otiska za svoje kućanstvo, imali sve potrebne informacije. Istaknite im da na početnom zaslonu odaberu Hrvatsku kao mjesto stanovanja. Nakon dobivenih uputa svaki učenik posebno, s pomoću digitalnih alata, pozorno računa ugljikove otiske za kućanstvo u kojemu živi kako bi dobio što preciznije rezultate.
Učenici s teškoćama u razvoju su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Provjerite mogu li se učenici s teškoćama koristiti digitalnim alatom. Za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju upute za upotrebu digitalnog alata možete priložiti u prilagođenom obliku (povećani font, Arial ili Calibri, veličine najmanje 14 pt te povećan razmak između riječi i redova). Učenici s teškoćama aktivnost mogu raditi u paru. Učeniku oštećena vida dodijelite učenika koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom aktivnosti. Učeniku s motoričkim teškoćama mogu se osigurati prilagođeni miš i tipkovnica kako bi se lakše služio tabletom ili računalom.
Učenike uputite da pretraživanjem pouzdanih izvora znanja istraže koje se mjerne jedinice koriste za izražavanje količine pojedinih stakleničkih plinova u atmosferi. Svoja saznanja neka podijele s ostalim učenicima u razredu na zajedničkoj Padlet ploči.
Učenike kratko uputite u rad digitalnim alatom Padlet. Zatim će učenici rezultate iz aktivnosti 1 o ugljikovu otisku za kućanstva svakog učenika dodati na zajedničku ploču izrađenu u digitalnom alatu Padlet. Nakon toga će sve dobivene rezultate najprije međusobno usporediti dok promatraju vrijednosti na Padlet ploči te komentirati kolike su razlike u kućanstvima učenika. Uputite učenike da na poveznici iz prethodne aktivnosti pronađu podatke o vrijednostima ugljikova otiska na nacionalnoj i globalnoj razini. Nakon toga će učenici dobivene vlastite rezultate ugljikova otiska usporediti s podatcima o prosječnoj vrijednosti ugljikova otiska kućanstava u Republici Hrvatskoj. Zatim će sve prikupljene podatke usporediti s podatcima o ugljikovu otisku kućanstva na globalnoj razini te komentirati gdje se nalaze u odnosu prema prosjecima.
Učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Provjerite znaju li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Padlet. Za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju upute za upotrebu digitalnog alata i slijed aktivnosti možete priložiti u prilagođenom obliku (povećani font, Arial ili Calibri, veličine barem 14 pt, s povećanim razmakom između riječi i redova). Provjerite mogu li učenici s teškoćama pristupiti svim podatcima prikupljenima na satu. Učenicima s oštećenjem vida prikupljene podatke možete poslati u digitalnom obliku usklađenom s čitačem teksta, ako to nije učinjeno.
Uputite učenike da s pomoću izvora prouče interaktivni grafikon i kartu kojima su prikazane promjene u koncentraciji ugljikova dioksida u atmosferi.
Učenicima kratko objasnite koncepciju metode oluje ideja. Učenici trebaju prema uputama nastavnika i s pomoću metode oluja ideja iznijeti svoja zapažanja o ugljikovu otisku iz aktivnosti 1 i aktivnosti 2 te zaključke o utjecaju ugljikova otiska na globalno zatopljenje. Nastavljajući se na to, trebaju iznijeti i svoje zaključke o posljedicama globalnog zatopljenja. Zatim ih uputite da svoje zamisli podijele s ostalim učenicima na način da ih prikažu u zajedničkom alatu za digitalnu kolaboraciju Conceptboard.
Učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja su heterogena skupina, a odabir prilagodbi treba odgovarati potrebama i mogućnostima svakog učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole (psihologom, logopedom ili edukacijskim rehabilitatorom) i samim učenikom s teškoćama.
Ako učenik zbog motoričkih ili drugih teškoća ne može brzo pisati, aktivnost može raditi u paru. Također, dopustite učeniku s teškoćama da svoja razmišljanja zapiše u obliku kojem mu odgovara (tiskani ili digitalni). Provjerite mogu li se učenici s teškoćama služiti digitalnim alatom Conceptboard. Ako učenik ima teškoća pri upisivanju svojih razmišljanja u digitalni alat, njegov partner mu u tome može pomoći. Potrebno je osigurati da učenik s teškoćama u razvoju aktivno sudjeluje u aktivnosti, odnosno da ne bude pasivan promatrač.
Uputite učenike da s pomoću digitalnog alata prema vlastitom izboru izrade prezentaciju ili plakat kojim će objasniti procese dezertifikacije i deforestacije, navesti prostore u svijetu zahvaćene tim procesima i odrediti posljedice. Prezentaciju mogu izraditi u alatu MS PowerPoint unutar paketa Microsoft Office 365, a mogu i izraditi plakat u digitalnom alatu Canva. Prezentaciju će izložiti učenicima u razredu.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.