Povedite s učenicima razgovor o državama koje su dosad posjetili, koje bi rado posjetili i slično. Nakon što ste nabrojili desetak država na talijanskom jeziku, uputite ih na rješavanje zadatka Ogni paese ha la sua bandiera na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.1. Neka zatim riješe i zadatak B (2 i 3) na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 2, Jedinica 2.1. U zadatku 2 slušaju zvučni zapis te na prazna mjesta upisuju imena gradova, a u zadatku 3 samostalno ispunjavaju tablicu država i pridjeva.
Učenici neka zatim u bilježnicu pod Vašim vodstvom nacrtaju tablicu koju će dopunjavati nazivima država i nacionalnosti onim redoslijedom kojim se oni budu pojavljivali tijekom aktivnosti. Naglasite im da navedene države i nacionalnosti mogu dodatno sami istražiti. Tablica u koju će unositi nazive nacionalnosti, treba biti podijeljena tako da u nju mogu razvrstati nacionalnosti s obzirom na to imaju li njihovi nazivi 4 nastavka, 2 nastavka ili samo jedan oblik za jedninu i množinu. Primjerice, u dio tablice u koji treba upisati nazive s 4 nastavka, upisat će italiano i croato, u dio tablice s nazivima koji imaju 2 nastavka upisat će inglese, francese, a u dio u koji treba upisati nepromjenjive nazive, upisat će belga.
Razred podijelite u 5 - 8 parova. Njihov je zadatak da u digitalnom alatu Puzzel.org izrade igre memorije, i to tako da svaki par ima svoju temu. Primjerice, jedna grupa priprema igru spajanja gradova i država, druga zastava i nacionalnosti, treća država i nacionalnosti, četvrta zastava i država itd. Na kraju neka parovi međusobno odigraju dovršene igre memorije. Provedite i vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje putem ankete koju ste unaprijed pripremili u Mentimetru.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom uvodne rasprave o državama omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku karte svijeta sa označenim državama) koja će učenicima olakšati razumijevanje ključnih riječi te praćenje rasprave. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte u govoru te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to ne žele. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Za učenike s oštećenjem sluha modificirajte zadatak sa slušanjem zvučnog zapisa tako da imena gradova budu zapisana uz vizualni prikaz grada na karti ili im omogućite prijepis zvučnog zapisa u kojem će trebati označiti ime grada. U zadatku izrade tablice za učenike sa specifičnim teškoćama učenja i učenike s oštećenjem sluha važno je predvidjeti manju količinu teksta za pisanje. Također, možete im unaprijed pripremiti grafički organizator za upisivanje željenih podataka. Za učenike s deficitom pažnje / poremećajem hiperaktivnosti strukturirajte zadatke tako da ih mogu uspješno završiti stavljajući pritom naglasak na ono što učenik može, a ne na ono što ne može učiniti. Omogućite učenicima s teškoćama dovoljno vremena za upisivanje novih naziva. Prema potrebi, učenicima s disleksijom i disgrafijom podijelite popunjene tablice. Prije zadatka kreiranja igre memorije provjerite znaju li i mogu li učenici s teškoćama rabiti digitalni alat Puzzel.org te vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Povremeno provjeravajte s njima kako napreduju u izvršavanju zadatka.
Učenici koji žele znati više, mogu dodatno istražiti države i nacionalnosti koje nisu spomenute tijekom aktivnosti, a zatim ih u obliku postera izrađenog u digitalnom alatu Canva mogu prezentirati ostatku razreda.
Učenicima podijelite flashcards na kojima se nalazi neka osoba uz koju je u natuknicama navedeno kako se zove, odakle je i koje jezike govori. Neka svaki učenik predstavi osobu koju prikazuje njegova kartica koristeći se punim rečenicama. Zatim neka poslušaju zvučni zapis u zadatku D (1) na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 1, Jedinica 2.1 te, među ponuđenim navodima, odaberu točne. Zatim trebaju u zadatku D (2) dopuniti tekst riječima koje nedostaju.
Zajedno obradite pravila pravilnog prezenta za sve konjugacije uz odgovarajuće nastavke rješavajući zadatak E na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 1, Jedinica 2.1. Usvojeno gradivo učenici mogu provježbati i u zadatku F (1) u kojem je potrebno dopuniti praznine odgovarajućim glagolskim oblikom. Učenicima pripremite nastavni listić u Wizeru s pomoću kojeg će ponoviti prezent i pripremiti se za izradu vlastitog kviza vezanog za poznavanje prezenta. Kako biste otklonili eventualne nejasnoće, učenicima ponudite anketu u formi 3-2-1 u Mentimetru.
Podijelite učenike u četiri grupe. U digitalnom alatu Kahoot trebaju kreirati kviz u kojem će primijeniti znanje usvojeno u prethodnoj aktivnosti, odnosno znanje o pravilnim glagolskim oblicima u svim licima. Grupe rasporedite prema konjugacijama, odnosno grupa 1 neka ima glagole na -are, grupa 2 glagole na -ere, grupa 3 glagole na -ire te grupa 4 glagole na -ire, ali potkategoriju -isc-. Neka kreiraju 5 - 10 pitanja s ponuđenim odgovorima od kojih je samo jedan točan. Kad sve grupe izrade kvizove, neka ih međusobno odigraju, a zatim usmeno provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje.
Za učenike s oštećenjima vida i učenike sa specifičnim teškoćama u učenju prilagodite veličinu slova u tekstu na karticama (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više). Također, potrebno je upotrijebiti sanserifni font (osobito za učenike sa specifičnim teškoćama), podebljan tisak, povećan razmak te jednostavan izgled teksta. Pomozite učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije u strukturiranju iskaza i predstavljanju osobe postavljajući jasna i kratka pitanja. Prema potrebi, osigurajte rad u paru u Edutoriju za one učenike koji imaju izražene teškoće. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s njima kako napreduju u izvršavanju zadatka. U slučaju težeg snalaženja u Wizeru, za učenike s oštećenjima vida i učenike sa specifičnim teškoćama u učenju osigurajte grafički i jezično prilagođen nastavni listić. Pri osmišljavanju kviza u digitalnom alatu Kahoot vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Prema potrebi, osigurajte za učenike s teškoćama dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri uporabi digitalnog alata Kahoot.
Učenici će izraditi cloze tip zadatka sa svim konjugacijama u digitalnom alatu Wizer.
Učenike motivirajte na to da iskoriste trenutačno znanje i u paru se predstave rabeći osnovne informacije. Prva se osoba najprije predstavlja drugoj, a zatim druga prvoj (osoba A osobi B, zatim osoba B osobi A).
Učenike uputite na rješavanje zadatka G na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 1, Jedinica 1.2. u kojem je potrebno na temelju podataka iz profila osobe, dopuniti tekst odgovarajućim glagolima. Učenici se zatim ponovno opisuju u paru, ali ovaj put, po uzoru na zadatak G, detaljnije nego na početku. Osoba A predstavi se osobi B pa se osoba B predstavi osobi A.
Radeći i dalje u paru, u digitalnom alatu Canva izrađuju profil zamišljene osobe služeći se informacijama koje su navedene u zadatku G. Neka osoba koju odaberu, bude osoba koja je poznata po svojim uspjesima, humanitarnom djelovanju i plemenitim osobinama, ona koja je uspjela unatoč teškim životnim okolnostima ne odustajući. Na stranici Pixabay mogu preuzeti fotografiju osobe poštujući autorska prava, a zatim joj dodijeliti ime, nacionalnost, godine te ostale osobne informacije.
Izrađene profile osoba neka razmijene s drugim parom učenika. Dobivene profile trebaju opisati u pisanom obliku, a zatim ih i usmeno prezentirati ostalima u razredu. Njihove radove spremite u alat OneDrive Microsoft Office 365 kako bi im bili dostupni, a možete ih i poslije iskoristiti za usmenu i pisanu provjeru znanja.
Omogućite učenicima koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., da se predstavljaju učeniku s kojim se osjećaju ugodno. Također, nikad ne ispravljajte pogreške u govoru koje su posljedica njihovih primarnih teškoća te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore, komentiraju i odgovaraju na pitanja pred ostalim učenicima u razredu ako to ne žele. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti Canvu. U zadatku izrade profila osobe u paru važno je da i učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke. Primjerice, učenik urednoga razvoja izdvaja činjenice, a učenik s oštećenjem sluha može pronaći fotografije na stranici Pixabay te unijeti informacije u digitalni alat Canvu. Poželjno je uparivanje učenika različitih osobina kako bi mogli učiti jedni od drugih te pružati podršku jedni drugima. Za učenike s motoričkim teškoćama, specifičnim teškoćama čitanja i pisanja, učenike s deficitom pažnje / poremećajem hiperaktivnosti poželjno je omogućiti usmeni umjesto pisanog opisa profila.
Učenici odabiru jednu osobu koja ih inspirira, kojoj se dive te u digitalnom alatu Canva izrađuju njezin profil.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.