Potaknite učenike na raspravu o putovanjima, anketom u Mentimetru. U prvom setu pitanja neka bude fokus na destinacijama na koje su već otputovali i na koje bi voljeli otputovati, jesu li bili i gdje u Italiji, preferiraju li putovanja zimi ili ljeti. Neka izdvoje svoje omiljene destinacije. Drugi set pitanja neka ima u fokusu kojim prijevoznim sredstvom radije putuju. Treći, ujedno i završni dio neka bude komentar na Chi vive vede molto, chi viaggia vede di più., odnosno na podnaslov naveden na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.3 Nakon svakog dijela s učenicima i usmeno prokomentirajte rezultate i razmišljanja, dopunjujte zajedno mapu poznatim vokabularom, a potom zajednički riješite i zadatke A, B, C , D i F na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.3 kako bi učenici dopunili svoj vokabular vezan uz putovanja.
Nakon što dopunite mapu, podijelite učenike u grupe i uputite ih na osmišljavanje kvizova u LearningAppsu vezanih uz vokabular, primjerice neka jedna grupa osmisli kviz višestrukog izbora, druga osmosmjerku, treća križaljku, a četvrta unos slobodnog teksta. Neka u radu koriste 6 do 8 pojmova, pripaze na primjenu pravopisa i gramatike te prikažu tip putovanja, prijevozna sredstva, opće pojmove vezane uz putovanja (karta, kovčeg). Poveznice na gotove kvizove neka podijele u virtualnu učionicu, a zatim ih riješite. Nakon rješavanja provedite usmeno vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje pomoću rubrike procjene s kojom su učenici unaprijed bili upoznati (korištenje novog vokabulara, jasnoća pitanja/izraza, primjena pravopisa i gramatike, ravnopravna podjela uloga i suradnja) s naglaskom na pozitivne aspekte rada.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i karakteristikama same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom aktivnosti usmjerenih na poticanje rasprave o putovanjima omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku fotografija destinacija i prijevoznih sredstava) koja će učenike s teškoćama u razvoju, a posebice s poremećajem iz autističnog spektra, motivirati, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. Prilikom rješavanja zadataka A, B, C , D i F na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.3 uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagođavanja kontrasta. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu kviza u digitalnom alatu LearningAppsu vodite računa da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata LearningApps. Tijekom zadatka izrade kviza vodite računa o tome da učenik s oštećenjem sluha aktivno sudjeluje te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Upozorite druge učenike koji su članovi njegove grupe da tijekom izrade kviza osiguraju polukružni raspored i govore u trenutku kad su sigurni da ih učenik s oštećenjem sluha prati.
Učenici koji žele znati više neka naprave plakat u Canvi kojim će prikazati pravilnu uporabu prijedloga uz prijevozna sredstva, odnosno objasniti uporabu con i in.
Potaknite učenike da promisle o procesu putovanja, odnosno što je sve potrebno za putovanje i za pripremu putovanja. Također, neka kažu pada li im samo putovanje teško, je li im lako spakirati kovčeg ili su neodlučni što ponijeti na put.
Uputite ih na rješavanje zadatka G na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.3, u paru, u kojem će poredati etape putovanja. Provjerite točnost rješenja i, zatim, prokomentirajte svaku etapu. Također, učenici neka riješe zadatak E, te tako ponove uporabu prezenta kako bi se pripremili za predstavljanje svog putovanja iz snova.
Podijelite učenike u grupe koje će osmisliti putovanje iz snova i predstaviti ga po etapama u alatu PowerPoint rabeći prezent pravilnih i nepravilnih glagola, pravilno upotrebljavajući prijedloge, upotrebljavajući vokabular o putovanjima iz prethodne aktivnosti, primjerice, Noi andiamo a Barcelona, in Spagna. Compriamo i biglietti. Partiamo in aereo. Prezentacija neka ima 8 do 10 slajdova i neka se koriste fotografijama s Pixabaya kako bi poštivali autorska prava. Organizirajte virtualnu izložba radova nakon njihova predstavljanja te provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje prema unaprijed predstavljenoj rubrici vrednovanja (rad sadrži zadane sastavnice, primjena gramatike i pravopisa, jasnoća i zanimljivost te povezanost teksta) stavljajući naglasak na pozitivne aspekte svakoga rada.
Tijekom rasprave o procesu putovanja omogućite vizualnu podršku koja će učenicima s poremećajem iz autističnog spektra olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. U slučaju izraženijih komunikacijskih i jezičnih teškoća, učenicima najavite temu raprave i prije početka sata. Učenike s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije nikada ne ispravljajte u govoru i spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to sami ne žele. Omogućite učenicima sa specifičnim teškoćama učenja grafički prilagođen uručak s novim pojmovima i njihovim prijevodom. Prilikom rješavanja zadataka G na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.3, uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagođavanja kontrasta. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu prezentacije u digitalnom alatu Powerpoint, vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju u digitalnog alata Powerpoint. Važno je da unutar grupe učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke. Primjerice, neka učenik urednoga razvoja izdvaja ključne činjenice, a učenik s oštećenjem sluha može tražiti fotografije na digitalnom alatu Pixabay.
Učenici koji žele znati više neka napišu sastavak u prezentu u alatu Word o svom idealnom putovanju.
Potaknite učenike na raspravu o tome da nas putovanja obogaćuju i da nam donose višestruke dobiti, zašto je važno upoznavati druge nacije i kulture, kao i na to kamo bi oni rado otputovali, koje kulture ih posebice zanimaju, mogu li navesti i neke posebitosti zemalja koje su slične i različite od Hrvatske. Također, potaknite učenike da razmisle o tome u koji bi dio Italije ili grad najradije otputovali, s kim, kojim prijevoznim sredstvom, što bi sve ponijeli na put, kao i koje bi sve kulturne i prirodne ljepote te gradove i dijelove Hrvatske pokazali svojim vršnjacima Talijanima.
Uputite ih da pročitaju zadatak o dječaku Gigiju i putovanju, odnosno riješe H zadatke na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.3 radeći u paru, a potom da o dječaku riješe i J zadatak dopunjujući tekst ponuđenim odgovorima, a zatim i da u K zadatku poredaju etape putovanja.
Neka im zadaci riješeni na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.3 budu inspiracija za osmišljavanje vlastitih dijaloga o putovanju koji će sadržavati sljedeće sastavnice: destinaciju, tip putovanja, prijevozno sredstvo, što nose na put. Sastavnice im pripremite unaprijed i dodijelite ih nasumičnim odabirom. Dijalozi neka budu prikazani u videoprezentaciji u Powtoonu, napravljeni u paru, neka sadrže 8 do 10 replika koje prvotno zapisuju u Word, zatim provjeravaju jesu li zadovoljeni svi kriteriji, odnosno sadrži li rad sve sastavnice te slijedi provjera gramatičke i pravopisne točnosti.
Nakon što učenici u parovima pripreme videoprezentaciju, neka destinacije o kojima je bilo riječ u dijalogu predstave plakatom u Canvi kojim će prikazati najvažnije i najzanimljivije o destinaciji koju su posjetili u videoprezentaciji.
Poveznice na svoje radove parovi neka podijele u virtualnoj učionici, a potom neka ih predstave i u razredu, nakon čega provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje prema unaprijed predstavljenoj rubrici vrednovanja (rad sadrži zadane sastavnice, primjena gramatike i pravopisa, jasnoća i zanimljivost te povezanost teksta) stavljajući naglasak na pozitivne aspekte svakoga rada.
Prilikom rješavanja zadataka H i J na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 6, Jedinica 6.3 uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagodbe kontrasta. Vodite računa da je učenik s teškoćom pri zadatku izrade dijaloga o putovanju u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju i izraženijim jezičnim teškoćama omogućite grafički i jezično prilagođen predložak dijaloga i ciljanih riječi kako biste im omogućili dodatnu podršku u izvršavanju zadatka. Po potrebi za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnog alata Powtoon.
Učenici koji žele znati više neka u Audacityju snime zvučni zapis dijaloga.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.