Predmet
Engleski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Od jutra do mraka

Naziv predmeta
Engleski jezik 5

Razred
5. razred osnovne škole

Razina učenja jezika
2. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • Koliko je sati?
  • sat
  • vrijeme

Od prvog do posljednjeg

Pitajte učenike koliko je sati, a nakon što dobijete odgovor, uputite ih na e-Škole DOS Engleski jezik 5 , Modul 4, Jedinica 4.1, Zadatak 1 u kojem trebaju odabrati vrijeme koje čuju u zvučnome zapisu.

U digitalnom alatu LearningApps pripremite zadatak u kojem učenici slušaju zvučne zapise u kojima se opisuju razne aktivnosti u različita vremena tijekom dana s izrečenim vremenom, a učenici trebaju složiti aktivnosti kronološkim redoslijedom na vremensku crtu.

Nakon što su riješili zadatak, prozovite učenike da izgovore vremena navedena u njemu kronološkim redoslijedom kojim su trebala biti posložena. Potom, u parovima razgovaraju i komentiraju rade li oni iste aktivnosti koje su navedene u zadatku ili rade nešto drugo u vrijeme koje je navedeno u zadatku.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na zasebnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima, …), kao i značajkama same teškoće. Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednju klupu u razredu kako bi ga se moglo pratiti i pružiti mu dodatnu uputu ili pomoć pri izvršavanju zadatka.

Što se tiče usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda za učenike s intelektualnim teškoćama, razinu i način rada dogovarajte timski sa stručnim timom škole.

Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlost u prostoru te svjetlinu i kontrast na zaslonu.

U samostalnom radu predvidite više vremena za rješavanje zadataka za učenike s teškoćama, što se posebice odnosi na učenike s kojima je potrebno više vremena za čitanje ili ponovno čitanje kako bi bolje razumjeli sadržaj. Prilikom slušanja zvučnog zapisa, omogućite učenicima s teškoćama opetovano slušanje. Za učenike s oštećenjem sluha po potrebi osigurajte transkript zvučnog zapisa.

Provjerite s učenicima kako se snalaze u digitalnom alatu LearningApps.

Prilikom izlaganja ne inzistirajte na javnom govoru učenika s oštećenjem jezično-govorne-glasovne komunikacije osim ako se za to sami ne jave. Ako se jave, ne požurujte ih i ne ispravljajte – dopustite im dovoljno vremena da kažu što žele.

Dodatne informacije možete potražiti na poveznicama:
Hrvatska udruga za disleksiju - savjeti učiteljima
Informativni letak o razvojnom jezičnom poremećaju
Smjernice MZO-a za rad s učenicima s teškoćama

Za učenike koji žele znati više

Zadajte učenicima da osmisle dan u kojem je sve naopako - aktivnosti izvode naopakim redoslijedom. Takav zadatak kod učenika će razvijati pozitivan stav kroz humorističnu notu krajnjeg rezultata.

Krajnji rezultat iskoristite za zabavu, ali i za raspravu o tome što je sve u redoslijedu aktivnosti naopako i kako bi trebao izgledati njihov uobičajen red.

Razgovarajte s učenicima je li im se nekad u stvarnom životu dogodila nespretnost i smiješna situacija u izvođenju uobičajenih dnevnih aktivnosti.

Nastavna aktivnost za predmet X

Od prvog do posljednjeg

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik pokazuje razumijevanje slušanjem koliko je sati.
  • Učenik izgovara kratak tekst o svojim svakodnevnim aktivnostima.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Koliko je sati?

Uputite učenike na e-Škole DOS Engleski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.1, Zadatak 2 u kojem, po predlošku prikazanog vremena na satu, pišu rečenice (npr. It’s one o’clock.)

U digitalnom alatu LearningApps, koji je vrlo jednostavan i potpuno besplatan alat, odaberite funkciju Matching pairs te kreirajte povezivanje parova tako da imate fotografiju koja prikazuje sat koji se povezuje s tekstom u kojem brojevima piše koliko je sati, na primjer 3:30. Učenici uvježbavaju izricanje vremena tako da, prije nego povežu sliku i tekst, kažu koliko je sati na pojedinoj fotografiji. Za tu vježbu koristite fotografije na kojima se nalaze analogni satovi.

Organizirajte vježbu u parovima na način da se učenici izmjenjuju u pitanjima i odgovorima (What's the time? - It's...)

Postupci potpore

Provjerite s učenikom s teškoćama snalazi li se u digitalnom alatu LearningApps.

I u ovoj aktivnosti važno je voditi računa da učenici s teškoćama imaju dovoljno vremena za rješavanje zadataka. Provjeravajte jesu li razumjeli upute i po potrebi im pojasnite.

Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu te kontrast na ekranu.

Kod vježbe izricanja vremena važno je da učenicima s oštećenjem jezično-govorne-glasovne komunikacije omogućite dovoljno vremena za izricanje i ne ispravljajte ih ako su pogreške vezane za izgovor.

Vodite računa da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s parom kako napreduju u izvršavanju zadatka.

Za učenike koji žele znati više

Zadajte učenicima da na stranici ThoughtCo istraže koje sve vrste satova postoje te kako se taj uređaj razvijao kroz povijest. Učenici rezultate svoga istraživanja prezentiraju u digitalnom alatu Canva.

Nastavna aktivnost za predmet X

Koliko je sati?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik oponaša intonaciju vrlo kratke rečenice – pitanje – odgovor.
  • Učenik sudjeluje u vrlo kratkom i jednostavnom razgovoru – pitanje i odgovor o tome koliko je sati.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i društveni razvoj

Moj dan od jutra do mraka

Uputite učenike da riješe e-Škole DOS Engleski jezik 5 Modul 4, Jedinica 4.1, Zadatak 4 u kojem slažu dnevne aktivnosti kronološkim redoslijedom u jednome danu - od jutra do mraka, a potom opisuju svoju dnevnu rutinu kroz razgovor u parovima odgovarajući na pitanja: u koliko sati ustaješ, kada ideš u školu, kada se vraćaš iz škole, što radiš popodne, itd.

Učenici snimaju svoje razgovore i dijele svoje uratke u govoru u alatu Padlet koji omogućava opciju snimanja izravno u sam alat tako da učenici taj zadatak mogu rješavati istovremeno. Ako niste zadovoljni svojim uratkom nakon preslušavanja, mogu ponoviti snimanje.

Učenici potom slušaju snimljene razgovore te traže dnevnu rutinu koja je najsličnija njihovoj. Provjerite s učenicima koju su dnevnu rutinu odabrali kao najsličniju svojoj te jesu li učenici odabrali međusobno iste rutine.

Postupci potpore

I u ovoj aktivnosti važno je voditi računa o tome da učenici s teškoćama imaju dovoljno vremena za rješavanje zadataka. S učenicima s oštećenjem jezično-govorne-glasovne komunikacije provjeravajte jesu li usvojili potreban vokabular i, po potrebi, pružite im podršku.

Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlost u prostoru te svjetlinu i kontrast na zaslonu.

Vodite računa da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s parom kako napreduju u izvršavanju zadatka.

Učenicima s oštećenjem sluha dopustite pisanje uratka umjesto snimanja glasa te transkript tuđih govornih zapisa.

Provjerite s učenikom s teškoćama snalazi li se u digitalnom alatu Padlet.

Za učenike koji žele znati više

Kada bi učenici mogli promijeniti svoju dnevnu rutinu, kako bi ona izgledala? Nema nikakvih ograničenja i sve je dopušteno te se učenici u potpunosti mogu prepustiti mašti i osmisliti svoju originalnu dnevnu rutinu. Dopustite im da svoj uradak prezentiraju u alatu po izboru, no moraju ga predstaviti i verbalno. Možete im predložiti alate Vocaroo ili Adobe Express u kojem svoj govor mogu obogatiti slikama, ali smiju koristiti I neki drugi digitalni alat ako žele. Svoje uratke dijele u alatu iz prethodnog zadatka: Padlet.

Nastavna aktivnost za predmet X

Moj dan od jutra do mraka

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik govori vrlo jednostavan i kratak tekst – pita i odgovara koliko je sati.
  • Učenik pokazuje razumijevanje slušanjem.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i društveni razvoj

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.