U e-škole DOS Francuski jezik 1, Modul 4, Jedinica 1. Le tour de ville učenicima pokažite simboličnu kartu plana grada u Activités #1. Učenici povezuju mjesta i institucije u gradu označene na karti.
Učenike podijelite u skupine. Na Google kartama snimkom zaslona snimite karte nekih gradova u Francuskoj, primjerice Pariza, Cannesa, Nice, Lyona, ovisno o broju učenika i skupina. Za svaku skupinu izradite sadržaj u alatu Learningapps. Odaberite opciju Qu'est-ce qui se trouve à quel endroit? te ubacite snimke karata gradova kao pozadinu i označite mjesta brojevima, primjerice crkve, restorane, kina i muzeje. Svakoj skupini dodijelite jedan grad. Učenici pomoću Google karte istražuju koje se mjesto ili institucija nalazi pod naznačenim brojevima na kartama. Svoje gradove predstavljaju kolegama u razredu. Potaknite ih da se prilikom predstavljanja gradova koriste konstrukcijom il y a te da vode računa o uporabi određenog i neodređenog člana, npr. A Lyon, il y a une basilique. C'est la basilique Notre Dame de Fourvière .
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
U aktivnosti 1 učenike s oštećenjem vida uputite na znak za povećavanje okvira koji se nalazi u gornjem desnom kutu. Budući da je snalaženje u zadatku kompleksno za učenike s oštećenjem vida te bi se morali koristiti računalnim mišom kako bi uspješno riješili zadatak, pružite im podršku tako da njihove odgovore upisujete u za to predviđena mjesta. Ostalim učenicima s teškoćama objasnite jasno i jednostavno što trebaju raditi te im to zorno pokažite na jednom primjeru. U aktivnosti 2 učenicima s teškoćama zadajte rješavanje jednog mjesta odnosno jednog broja (npr. broj pet na slici je restoran), a ostale dijelove raspodijelite na druge učenike u skupini.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
U e-škole DOS Francuski jezik 1, Modul 4, Jedinica 1. Le tour de ville neka učenici poslušaju zvučni zapis La visite guidée de Toulouse, la ville rose!, a potom riješe zadatke koji se odnose na snalaženje u gradu u Activité 2 i Activité 3.
Za provjeru izraza za snalaženje u gradu izradite materijal u alatu EDpuzzle tako da ubacite videosnimku s kartom grada u kojem učenici žive, a u kojoj ste označili put od točke A do točke B. Nakon svakog koraka učenici trebaju upisati izraz za kretanje po gradu kako bi mogli nastaviti kretanje na karti. Cilj je stići do točke B i otkriti koje se mjesto u gradu pod njom krije.
Učenike podijelite u skupine tako da na papiriće napišete imena nekih frankofonskih zemalja, primjerice na tri papirića napišite la Belgique, na druga tri le Maroc, na sljedeća tri le Canada itd. Papiriće podijelite učenicima. Oni u zadanom vremenu moraju naći druge članove skupine prema nazivu države koji imaju tako da se kreću po razredu i govore, primjerice, Je suis en Belgique ili Je suis au Maroc. Kada su skupine formirane, na ploči napišite imena nekih frankofonskih gradova koji se nalaze u državama koje su dobili učenici, primjerice Montreal, Dinant, Dakar, Casablanca, ovisno o broju učenika i skupina. Učenici na internetu istražuju grad koji im je dodijeljen te pripremaju kratke govorne prezentacije ture po gradu, koristeći se pritom izrazima za snalaženje i kretanje po gradu. Prezentacije mogu snimiti u obliku videozapisa koje možete objaviti na mrežnoj stranici škole povodom Međunarodnoga dana frankofonije, 20. ožujka.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Zbog kompleksnosti aktivnosti 2 i 3 učenicima s teškoćama treba jasno i jednostavno objasniti što u tim zadatcima trebaju napraviti. Učenicima s oštećenjem vida treba pružiti podršku pri spajanju točnih odgovora i interpretacije ilustracija tako da im se poveća jedna po jedna ilustracija te da im se čitaju pojmovi u dnu zadatka kako bi od pročitanih pojmova učenik s oštećenjem vida mogao izabrati onaj koji je prikazan na ilustraciji. Ako se ne može osigurati dodatno vrijeme za rješavanje zadatka, učenicima s teškoćama potrebno je umjesto ponuđenih deset pojmova, zadati za rješavanje njih pet. Jednako tako napravite i s alatom EDpuzzle: prilagodite ga učenicima s teškoćama tako da moraju upisati nekoliko izraza manje od vršnjaka. Učenici s oštećenjem vida neka se koriste svojim povećalom (ili povećaju zaslon) pri interpretaciji karte i upisivanju pojmova. Prilikom rada u skupini obratite pozornost na to da je učenik s teškoćama uključen u govorne prezentacije osim ako on to ne želi. Učeniku s oštećenjem organa i organskih sustava zadajte uputu da stoji na jednom mjestu, a ostali učenici neka mu se pridruže ako imaju istu državu kao on, kako bi se izbjeglo stvaranje opasnih situacija poput naguravanja učenika s teškoćama tijekom traženja svoje skupine.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici koji žele znati više mogu za izrađene prezentacije napraviti titlove na hrvatskom ili nekom drugom jeziku kako bi prezentacije koje objavljujete na školskoj stranici bile pristupačnije gledateljima koji ne razumiju francuski.
U e-škole DOS Francuski jezik 1, Modul 4, Jedinica 1. Le tour de ville neka učenici pročitaju tekstove Olge i Marka La ville ou la campagne te riješe zadatak u kojem trebaju poredati prednosti i nedostatke života u gradu i na selu u odgovarajuća polja u Activité 5.
Zatim neka učenici riješe anketu u Activités 2. Na temelju odgovora svaki učenik dobiva rezultat daje li prednost životu u gradu ili na selu. Učenike podijelite u parove tako da učenici jednakih interesa rade zajedno. U parovima pišu kratak tekst po uzoru na Olgu i Marka o tome zašto prednost daju gradu ili selu. Pri pisanju teksta mogu im pomoći pitanja koja se nalaze u anketi pa bi se u tekstu trebali koristiti glagolima kojima se izražava sviđanje i nesviđanje (j'aime, je n'aime pas, je préfère itd.) te u zavisnoj rečenici pomoću izraza parce que objasniti zašto nešto više vole.
U alatu Mentimeter izaberite opciju Ranking i izradite prezentaciju s opcijama život u gradu i život na selu. Podijelite učenicima pristup te neka glasaju. Zajedno prodiskutirajte o rezultatima i odredite je li u razredu popularniji život u gradu ili na selu te koji su najčešći razlozi za odabir jednog ili drugog.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
U aktivnosti 5 učenicima s teškoćama treba dati više vremena za čitanje i pomoći im tako da im se sugerira da na papir zapisuju ključne riječi prilikom čitanja teksta. Ako se zbog ograničenja vremena učenicima s teškoćama ne može dati dodatno vrijeme za rješavanje zadatka, bilo bi poželjno dati im tekst ranije kako bi pri rješavanju zadatka već bili upoznati sa sadržajem. Ako to nije moguće, potrebno je skratiti zadatak tako da učenik čita jedan odjeljak (selo ili grad) te prednosti i nedostatke rješava samo za taj jedan odjeljak. Umjesto da učenici s teškoćama čitaju sami, možete im čitati pitanja u anketi pa da bilježe odgovore. Učenicima s oštećenjem vida bilježite odgovore u radnom listiću. U radu u parovima potaknite učenike s teškoćama na sudjelovanje i suradnju. Pri korištenju alata Mentimeter pružite fizičku podršku ako je potrebna, a svakako objasnite i zorno pokažite korištenje alatom te što se očekuje u zadatku. Raspravu vodite tako da angažirate učenike s teškoćama postavljajući im kratka pitanja.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.