Pozdravite učenike. Pitajte ih jesu li vidjeli stariju crkvu u Hrvatskoj koja se gradnjom znatno razlikuje od ostalih crkava u posljednjih sto godina. Nakon uvodnog pitanja, podijelite učenike u dvije grupe. Jedna će grupa na dostupnim mrežnim izvorima pronaći podatke o etapama gradnje određene romaničke crkve, a druga grupa o etapama gradnje određene gotičke crkve. Svoje pronalaske prikazat će u alatu Pixton izrađujući strip u kojem će prikazati etape gradnje, od početka stvaranja ideje, polaganja temeljnog kamena, stvaranja vidljive konstrukcije, gradnje krova i dorađivanja unutrašnjosti. Neka svi članovi obiju grupa pristupe digitalnom alatu s pomoću pametnog telefona, tableta ili računala te surađuju u izradi stripa. Svoje istraživanje predstavit će ostalim učenicima. Raspravite o pitanju iz naslova aktivnosti, odnosno u kojem je stilu, romanici ili gotici, prisutnija fortifikacijska komponenta građevina i po čemu je to vidljivo. U alatu MS Forms izradite anketu koju ćete podijeliti s učenicima te s pomoću koje ćete vrednovati uratke obiju grupa. Postavite učenicima pitanje o tome po čemu se razlikuje crkvena arhitektura danas od romaničke i gotičke. Za zaključnu raspravu pitajte učenike treba li država ulagati u održavanje spomenika romaničke i gotičke arhitekture. Neka potkrijepe svoje odgovore.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te na obilježjima teškoće koju ima.
Motivirajte učenika s teškoćama da sudjeluje u raspravi. Važno je pridobiti pozornost učenika s teškoćama, češće provjerite razumijevanje, usmjerite učenikovu pozornost na sadržaj rada usmenom uputom ili laganim dodirom. Potaknite učenika na razgovor o starijim crkvama u Hrvatskoj. Najavite učeniku s teškoćama unaprijed temu razgovora kako bi je mogao istražiti i pripremiti se za sudjelovanje u aktivnosti.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o sastavu grupe, o tome da učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti potporu i motivirati ga. Također, važno je da svi učenici aktivno sudjeluje u radu. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenici s teškoćama osjećali povezani s drugima. Detaljno, ali jasno i jednostavno objasnite učenicima što se od njih očekuje. Neka učenik s teškoćama ima unaprijed dogovoren zadatak u grupi te neka ostali članovi grupe budu s time upoznati. Provjerite kako se učenik s teškoćama snalazi u digitalnom alatu Pixton te u skladu s time mu omogućite pomoć drugog učenika. Osigurajte učeniku s teškoćama dovoljno vremena za obavljanje zadatka. Neka se učenik s teškoćama koristi vlastitim računalom za istraživanje mrežnih izvora. Ako je riječ o učeniku s teškoćama vida, važno je osigurati prilagodbu svjetline, kontrasta i veličine teksta koji učenik proučava. Ako je riječ o učeniku sa specifičnim teškoćama učenja, važno je da tekst bude vizualno i grafički prilagođen. Učeniku s teškoćama možete unaprijed zadati zadatak kako bi pripremio informacije o etapama gradnje romaničke ili gotičke crkve.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Koristeći se dostupnim mrežnim izvorima, učenici će pronaći važne informacije za crkvu sv. Donata te nastojati shvatiti zašto je građevina nakon toliko vremena ostala gotovo nepromijenjena i koja je njezina današnja funkcija. Zadatak će izraditi u alatu Canva. Učenicima za završno samovrednovanje ostavite pitanja: Koji su presudni razlozi postojanja crkvenih objekata toliko dugo? Zašto su crkve u većini slučajeva otporne na zub vremena?
Pozdravite učenike i pitajte ih što sve čini jednu crkvu, odnosno koji su njezini glavni elementi kada se promatra izvana i iznutra. Nakon uvodnog pitanja podijelite učenike u dvije grupe i obje će prema dostupnim mrežnim izvorima pronaći osnovne etape gradnje romaničkih i gotičkih crkava. Međutim, jedna će grupa prikazati sličnosti, a druga će prikazati različitosti. Aktivnost će provesti u alatu Canva.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te na obilježjima teškoće koju ima.
Motivirajte učenika s teškoćama da sudjeluje u uvodnom razgovoru. Važno je pridobiti pozornost učenika s teškoćama, češće provjerite razumijevanje, usmjerite učenikovu pozornost na sadržaj rada usmenom uputom ili laganim dodirom.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o sastavu grupe, o tome da učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti potporu i motivirati ga. Važno je obratiti pozornost i na to da svaki učenik aktivno sudjeluje u radu. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenici s teškoćama osjećali povezani s drugima. Opširno , ali jasno i jednostavno objasnite učenicima što se od njih očekuje. Neka učenik s teškoćama ima unaprijed određen zadatak s kojim će biti upoznati i ostali članovi grupe. Omogućite učeniku da unaprijed prouči informacije o gradnji romaničkih i gotičkih crkava te osigurajte smjernice koje će učeniku detaljno objasniti zadatak. Provjerite kako se učenik s teškoćama snalazi u digitalnom alatu Canva te prema tome osigurajte potporu drugog učenika. Neka se učenik s teškoćama koristi vlastitim računalom za pretraživanje mrežnih izvora. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, važno je osigurati mogućnost prilagodbe svjetline, kontrasta i veličine teksta koji učenik proučava. Ako je riječ o učeniku sa specifičnim teškoćama učenja, važno je da tekst bude vizualno i grafički prilagođen. Učeniku s teškoćama možete unaprijed zadati zadatak kako bi pripremio informacije o etapama gradnje romaničke ili gotičke crkve.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Koristeći se dostupnim mrežnim izvorima, učenici će pronaći važne informacije vezane za katedralu Notre-Dame te pokušati shvatiti zašto je trebalo toliko dugo da se ta građevina izgradi. Svoje istraživanje predstavit će u alatu Canva. Pitajte učenike što je uvjetovalo gradnju crkve na nekom području u srednjem vijeku. Neka oni budu ili graditelji ili naručitelji te odgovore na pitanje koje bi bile njihove glavne brige u vezi s gradnjom i razlikuju li se od problema današnjih naručitelja i graditelja.
Pozdravite učenike. Nakon toga ih pitajte koliko je otprilike potrebno vremena za izgradnju neke visoke građevine (nebodera). Nakon uvodnog pitanja, podijelite učenike u dvije grupe. Jedna će grupa, koristeći se dostupnim mrežnim izvorima, pronaći važne informacije vezane za gradnju određene romaničke crkve, a druga grupa informacije vezane za gradnju određene gotičke crkve. Zadatak će prikazati u alatu Canva. Učenici trebaju pronaći podatak zašto se počinju graditi crkve i zašto se u određeno vrijeme koriste romanički, a poslije gotički stil, kako društvo utječe na oblikovanje građevina, kao i političko stanje.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te na obilježjima teškoće koju ima.
Motivirajte učenika s teškoćama da sudjeluje u raspravi. Važno je pridobiti pozornost učenika s teškoćama, češće provjerite razumijevanje, usmjerite učenikovu pozornost na sadržaj rada usmenom uputom ili laganim dodirom. Potaknite učenika s teškoćama da sudjeluje u raspravi i razgovoru o izgradnji nebodera. Učeniku s teškoćama možete unaprijed najaviti temu razgovora, pri uključivanju u razgovor postavite mu pitanja na koja će znati odgovoriti.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o sastavu grupe, o tome da učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti potporu i motivirati ga. Također, važno je da svaki učenik aktivno sudjeluje u radu. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenici s teškoćama osjećali povezani s drugima. Opširno, ali jasno i jednostavno objasnite učenicima što se od njih očekuje. Neka učenik s teškoćama ima unaprijed određen zadatak s kojim će biti upoznati i ostali članovi grupe. Omogućite učeniku da unaprijed prouči informacije o gradnji romaničkih i gotičkih crkava te osigurajte smjernice koje će mu detaljno objasniti zadatak. Neka učenik s teškoćama upotrebljava vlastito računalo za istraživanje mrežnih izvora informacija. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, važno je osigurati mogućnost prilagodbe svjetline, kontrasta i veličine teksta koji učenik proučava. Ako je riječ o učeniku sa specifičnim teškoćama učenja, važno je da tekst bude vizualno i grafički prilagođen. Učeniku s teškoćama možete unaprijed zadati zadatak kako bi pripremio informacije o etapama gradnje romaničke ili gotičke crkve. Neka učenik s teškoćama ima potporu drugog učenika pri upotrebi digitalnog alata Canva, neka rade u paru ili neka upotrijebe neki drugi digitalni alat.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici će na dostupnim mrežnim izvorima pronaći važne informacije o Jurju Dalmatincu. Koristeći se alatom Conceptboard, u umnoj će mapi prikazati život i njegova postignuća. Pitajte učenike koje su osobine vrsnog umjetnika, što ga čini vrsnim umjetnikom.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.