Pozdravite učenike i aktivnost počnite pitanjima: Koje su boje na hrvatskoj zastavi? Zašto su odabrane baš te tri boje? Što one znače? Kada je trobojnica nastala? Učenici će primijetiti poveznicu s francuskom trobojnicom, francuskom revolucijom i širenjem ideja revolucije preko Napoleonovih osvajanja.
Podijelite učenike u grupe. Svaka grupa neka istraži i prikaže jednu od ključnih bitaka Napoleonova doba na zajedničkoj vremenskoj crti u aplikaciji Microsoft Sway (Predložene teme: pohod na Egipat, bitka kod Trafalgara, bitka kod Austerlitza, bitka kod Jene, pohod na Rusiju, Bitka naroda kod Leipziga, bitka kod Waterlooa itd.). Tijekom izrade nastavnik mentorira rad učenika. Učenici u kratkom razgovoru trebaju opisati Napoleonov put do uspjeha i njegov pad. Kako je Napoleon uspio pokoriti Europu? Je li njegova uloga bila presudna? Ocijenivši njegovu važnost, možemo li reći da je pojedinac pokretač povijesnih zbivanja ili povijesna zbivanja utječu na pojavu istaknutih pojedinaca?
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te na obilježjima teškoće koju ima.
Uključite učenika s teškoćama u uvodni razgovor. Omogućite mu da se pripremi za sudjelovanje u raspravi te najavite temu unaprijed. Ako je riječ o učeniku s teškoćama govorno-glasovno-jezične komunikacije, ne inzistirajte na usmenom izlaganju. Neka učenik svoje mišljenje ili ideje prenese pisano ili slikovno te u razredu govori ako se osjeća sigurnim.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o tome da učenik s teškoćama bude u grupi koja će biti motivirajuća, s učenicima koji će mu pružiti potporu. Potaknite međusobnu suradnju, unaprijed odredite ulogu svakog učenika, posebno učenika s teškoćama. Neka i ostali učenici budu obaviješteni o tome. Jasno odredite zadaće učenika s teškoćama, pripremite mu smjernice za rad te, prema potrebi, popis praćenja kako bi mogao pratiti svoj napredak, posebno ako je riječ o učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje. Neka upute budu pisane i praćene vizualno ako je potrebno. Provjerite učenikovo razumijevanje i češće provjerite rad grupe u kojoj je učenik s teškoćama. Pokažite kako se radi u digitalnom alatu Microsoft Sway u kojem će učenici izrađivati vremensku crtu. Neka smjernice za učenika s teškoćama budu jasne i jednostavne, izbjegavajte složene i učeniku nepoznate riječi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu istražiti bitku kod Borodina i svoje spoznaje prikazati u prezentaciji izrađenoj u alatu Microsoft PowerPoint.
Imate li naviku slušati radio? U kojim se prigodama danas sluša radio? Koja je vaša omiljena radijska emisija? Ima li radio i danas jednaku važnost kao u prošlosti? Kako povjesničari mogu iskoristiti zvučne zapise nastale na radiju? Jesu li oni važni?
Danas pripremamo jednu posebnu radijsku emisiju! Podijelite učenike u grupe. Svaka grupa treba osmisliti i obaviti intervju s Napoleonom koristeći se aplikacijom Audacity. (Poželjno je da se u intervjuu govori o: Napoleonovu dolasku na vlast, građanskom zakoniku, odjecima revolucije, ratovima i osvajanjima, propasti Napoleonova carstva i svim ostalim važnim temama koje iziskuju osobno mišljenje.) Nastavnik pomaže učenicima u radu. Poslušajte zajedno intervjue i komentirajte ih. Što im je zajedničko, što se ponavlja? Što je posebno i jedinstveno svakom intervjuu? Nakon toga iscrpnog upoznavanja zatražite od učenika da iznesu svoje mišljenje o Napoleonu. Je li on bio nedodirljiva osoba? Koje je vrline posjedovao? Je li imao nedostataka? Možemo li zaključiti da je i on ipak bio samo čovjek kao i mi? Imate li vi mane koje vam smetaju? Posjedujete li vrline kojima se ponosite? Kako mane pretvoriti u vrline?
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te na obilježjima teškoće koju ima.
U uvodnom razgovoru potaknite učenika s teškoćama da izrazi svoje mišljenje i iskustva o slušanju radija. Postavite mu pitanja koja će biti jasna i jednostavna te na koja će moći ponuditi odgovor.
Ako je učenike za aktivnost potrebno podijeliti u grupe, vodite računa o sastavu grupe. Neka učenik s teškoćama bude u motivirajućoj grupi, s učenicima sličnih interesa koji će učeniku s teškoćama moći pružiti potporu. Vodite računa o tome da svi učenici sudjeluju u aktivnosti te da učenik s teškoćama ima jasno definiran i strukturiran zadatak. Učeniku s teškoćama pripremite smjernice za provedbu intervjua, neka upute za rad budu iscrpne i jasne. Potkrijepite upute primjerom i, prema potrebi, demonstrirajte zadatak. Provjerite kako se učenik s teškoćama snalazi u digitalnom alatu Audacity kako biste mogli planirati postupke potpore. Neka i ostali učenici u grupi budu obaviješteni o zadatku učenika s teškoćama. Važno je učeniku s teškoćama pripremiti pisane upute koje će biti jasne i jednostavne te prilagođene vizualno i grafički. Ako je riječ o učeniku sa specifičnim teškoćama učenja, možete mu osigurati upute u obliku audiozapisa i omogućiti da svoj dio zadatka snimi kao audiozapis umjesto da zapisuje.
Potaknite učenika s teškoćama i da predstavi rad svoje skupine ako to želi. Važno je osigurati mu dovoljno vremena za obavljanje zadatka.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici mogu istražiti značenje i važnost Napoleonova zakonika, kao njegove najveće ostavštine. Svoje zaključke predstavit će ostalim učenicima u razredu koristeći se aplikacijom Prezi.
Pozdravite učenike i pitajte ih je li im poznato da je dio Hrvatske službeno bio u sastavu francuske države? Nije samo bio pod Francuzima nego je bio i dio njihova carstva!? Znate li o kojim je krajevima riječ? Govorimo o Ilirskim pokrajinama – teritoriju koji je Napoleon oteo Habsburzima i pripojio Francuskom carstvu. Podijelite učenike u grupe. Kako biste saznali kakvo je bilo stanje na tom prostoru i zašto je Napoleon želio taj izdvojeni teritorij, istražite i izradite kratko novinsko izvješće ilirskih pokrajina s pomoću digitalne aplikacije h5p collumn. (Novinski bi članak trebao biti pisan novinarskim stilom te sadržavati razloge i način stvaranja pokrajina, nestanak Dubrovačke Republike, opće gospodarsko stanje te prikaz zadovoljstva naroda francuskom vlasti.) Nastavnik pomaže učencima u radu. Svoje uratke učenici trebaju urediti kako bi što više sličili novinama, ispisati ih te podijeliti učenicima na čitanje. Nakon što pročitaju članke, uputite učenike da pronađu sličnosti u njima. Što se posebno ističe u člancima? Što im je zajedničko, a što različito? Koje su važne ideje Francuzi donijeli na hrvatska područja?
Započnite aktivnost preko platforme MS Teams u plenarnom načinu rada. Pozdravite učenike i pitajte ih je li im poznato da je dio Hrvatske službeno bio u sastavu francuske države? Nije samo bio pod Francuzima nego je bio i dio njihova carstva!? Znate li o kojim je krajevima riječ? Govorimo o Ilirskim pokrajinama – teritoriju koji je Napoleon oteo Habsburzima i pripojio Francuskom carstvu. Podijelite učenike u grupe pomoću mogućnosti alata breakout rooms. Kako biste saznali kakvo je bilo stanje na tom prostoru i zašto je Napoleon želio taj izdvojeni teritorij, istražite i izradite kratko novinsko izvješće ilirskih pokrajina s pomoću digitalne aplikacije h5p collumn. Neka svi članovi grupe pristupe alatu pomoću pametnog telefona, tableta ili računala te suradnički kreiraju sadržaj. (Novinski bi članak trebao biti pisan novinarskim stilom te sadržavati razloge i način stvaranja pokrajina, nestanak Dubrovačke Republike, opće gospodarsko stanje te prikaz zadovoljstva naroda francuskom vlasti.) Nastavnik pomaže učencima u radu. Svoje uratke učenici trebaju urediti kako bi što više sličili novinama, ispisati ih te podijeliti učenicima na čitanje. Vratite se u plenarni način rada. Nakon što pročitaju članke, uputite učenike da pronađu sličnosti u njima. Što se posebno ističe u člancima? Što im je zajedničko, a što različito? Koje su važne ideje Francuzi donijeli na hrvatska područja?
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Omogućite učeniku s teškoćama da se unaprijed pripremi na razgovor o Francuskom Carstvu i dijelu Hrvatske koji je bio unutar francuske države. Navedite izvore literature u kojima učenik može pronaći važne informacije ili pripremite materijal za učenje koji će biti prilagođen potrebama učenika s teškoćama.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o tome da učenik s teškoćama bude u grupi koja će biti motivirajuća, s učenicima koji će mu pružiti potporu. Kako biste mogli planirati potporu za učenika s teškoćama, provjerite kako se snalazi u digitalnom alatu H5P. Potaknite međusobnu suradnju, unaprijed odredite ulogu svakoga učenika, posebno učenika s teškoćama. Neka i ostali učenici budu obaviješteni o tome. Jasno odredite zadaće učenika s teškoćama, pripremite mu smjernice za rad i, prema potrebi, popis praćenja kako bi mogao pratiti svoj napredak, posebno ako je riječ o učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje. Neka upute budu napisane i praćene vizualo ako je potrebno. Provjerite učenikovo razumijevanje i češće provjerite rad grupe u kojoj je učenik s teškoćama. Neka materijal za čitanje također bude prilagođen učeniku s teškoćama. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, omogućite upotrebu povećala ili programa za čitanje teksta naglas. Osigurajte da učenik može prilagoditi veličinu, svjetlinu i kontrast teksta za čitanje.
Vodite računa o tome da učenik s teškoćama ima dovoljno vremena za obavljanje zadatka.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu istražiti i predstaviti razredu novine Kraljski Dalmatin koristeći se aplikacijom Prezi.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.