Učitavanje
Međupredmetna tema
Poduzetništvo
Veličina slova
Naslovna slika
Interaktivni sadržaj za učenike

Moja prva turistička agencija

6. razred osnovne škole

7. razred osnovne škole

8. razred osnovne škole

Odgojno-obrazovna očekivanja

Kako se osjećate kad putujete nekamo? Jeste li uzbuđeni? Prisjetite se svojeg posljednjeg putovanja sa školom ili roditeljima i opišite kako ste se osjećali i što ste doživjeli.

Putovanje Europom

Što mislite, zašto ljudi putuju? Kako se pripremaju za putovanje? Što zahtijeva dobro putovanje? Odgovore na ova pitanja potražite u sljedećem videu o putovanjima.

Obratite pozornost na informacije o dobrobitima putovanja za naše zdravlje i kvalitetu života, kao i o važnosti planiranja putovanja.

Sanjate li o tome da vam prijateljica ili prijatelj jednoga dana kažu – hajdemo proputovati Europu, istražiti svaku zemlju u 3 dana i doživjeti ljeto kakvo smo oduvijek priželjkivali? Eiffelov toranj i pogled odozgo na Seinu i divne pariške kvartove, austrijski brežuljci i Sacher torta u Beču, posjet Muzeju starog Egipta u Berlinu samo su neke od stvari koje trebate otkriti. Zašto ljudi putuju? Neki zbog druženja, drugi zbog odmora, a treći zbog pustolovine i doživljaja. Ili pak nekog posve drugog razloga. Ljudi su oduvijek putovali i od starih vremena uživali su u otkrivanju novih mjesta, u avanturama i nepoznatom. Psiholozi kažu da je svako putovanje lijek za naše zdravlje, i mentalno i emocionalno. Svejedno radi li se o vikendu s obitelji, izletu na obližnju planinu ili međunarodnom putovanju s prijateljima. No, svako putovanje može biti uzbudljivo, zabavno i inspirativno. Ovisi o nama! Što je potrebno za dobro putovanje? Uz jasan cilj i odredište ili više njih, iznimno je važno planiranje proračuna i praćenje troškova kako vam putovanje ne bi prisjelo kada se vratite kući i dočekaju vas brojne rate i računi koje treba hitno podmiriti. Dobar plan putovanja također je iznimno važan. U planiranju toga što sve želite vidjeti i otkriti, svakako si dopustite i barem jedan dan slobodnog lutanja i samostalnog otkrivanja manje poznatih ulica i zanimljivosti mjesta koje ste posjetili. Jako je važno i da ne pretjerate sa zaduženjima i obvezama! Ako ste opterećeni da sve morate obići i jurite od mjesta na mjesto, nećete moći uživati u novom i nepoznatom, nego ćete biti iscrpljeni i pod pritiskom! Stručnjaci ističu da je najveća prednost putovanja da smanjuje stres. Odmor od dnevne gužve i odmak od svakodnevnih obveza neophodan je kako bi se um opustio, a tijelo napunilo dodatnom energijom. Uz to, putovanja vam pomažu da spoznate sebe jer vas sve ono što proživite na putovanju čini svjesnijima i otvorenijima prema promjenama. Jedna od najvećih dobrobiti putovanja je što nas čini sretnijima i opuštenijima. Putovanja uvelike utječu na naše mentalno i emocionalno zdravlje jer suočavajući se novim i nepoznatim, vježbamo biti fleksibilna, strpljiva i snažna osoba, otvorena i emotivno stabilna. Stoga, krenite na put, makar i do susjednog naselja i uživajte otkrivajući novo i nepoznato!. Transkript: .

Kako putovanje utječe na naše zdravlje i kvalitetu života? Što je važno u planiranju i pripremanju putovanja?

Postoje tvrtke koje pomažu ljudima pri planiranju putovanja i profesionalno se bave organizacijom putovanja. Kako zovemo te tvrtke?

Virtualne panorame europskih gradova

Osnovni cilj programa koji nudi neka turistička agencija je ponuditi putovanje koje će biti zanimljivo potencijalnim putnicima. Važnu ulogu u turističkoj promociji danas imaju i virtualne panorame koje omogućavaju da potencijalni putnici s udaljenog mjesta mogu vidjeti i doživjeti prostor koji žele posjetiti.

Koristeći se virtualnim panoramama u nastavku, zavirite u neke europske gradove i istražite njihove najvažnije turističke atrakcije. Razgledavajući te destinacije, razmislite o tome kako biste nekoga motivirali da tamo otputuje? Što vam se čini zanimljivo ili neobično? Kako biste te destinacije promovirali u svojoj turističkoj agenciji?

(Pritiskom na ikonicu uha, možete poslušati kratki audio zapis vezan za panoramu određenog dijela grada. Pokušajte odgovoriti na postavljena pitanja. Pojedini audio zapis je potrebno zaustaviti prije nego što pokrenete idući.)

Od čega se sastoji prodajna cijena proizvoda/usluge?

Osim atraktivnog programa putovanja, vrlo je važno da kvaliteta pruženih usluga turističke agencije odgovara cijeni programa. Nije lagano pravilno odrediti cijenu za svoje proizvode ili usluge.

Što mislite, što sve treba uzeti u obzir pri određivanju prodajne cijene proizvoda ili usluge? Pogledajte sljedeći video i doznajte što sve čini prodajnu cijenu i kako je određujemo.

U današnje vrijeme poduzetnici se suočavaju s mnogim izazovima. Jedan od najvećih zasigurno je izračunavanje i određivanje cijena za svoje proizvode ili usluge. Nije lagano pravilno odrediti cijenu jer je cijena izvor prihoda poduzetnika. Cijena proizvoda ili usluge određuje se kalkulacijom cijene, što nam pomaže u kontroli ekonomičnosti troškova, u raspoređivanju nastalih troškova i važno je za donošenje dobrih poslovnih odluka. Elementi koje koristimo u kalkulaciji cijene razlikuju se s obzirom na vrstu djelatnosti – drukčiji su u proizvodnji, u prodaji ili pak u uslužnim djelatnostima. Ipak, postoji univerzalna formula za izračunavanje cijene. Cijenu čini zbroj fiksnih i varijabilnih troškova i profita. Fiksni su troškovi oni koje imamo neovisno o opsegu posla i neovisno o vrsti naše djelatnosti. Primjerice, fiksni su troškovi najma prostora ili opreme, režija, troškovi administracije i prodaje, bankovni troškovi, plaće svih zaposlenih, knjigovodstvene usluge i sl. Varijabilni su troškovi svi troškovi koji ovise o vrsti i razini proizvodnje ili usluga i vezani su isključivo uz proizvod ili uslugu. Primjerice, varijabilni su troškovi materijala i rada u proizvodnji, dok su u prodaji to troškovi nabavne cijene robe i troškovi nabave, a u uslugama su varijabilni troškovi vremena i materijala potrebnih za izvršenje usluge te amortizacija opreme. Profit je zarada tvrtke nakon podmirenja svih troškova. Zbrajanjem svih tih faktora dobivamo poželjnu cijenu svojih proizvoda ili usluge. Ipak, postoje još mnoge mogućnosti i varijacije izračunavanja cijene s obzirom na specifične okolnosti u kojima se nalazi naša proizvodnja ili usluga.. Transkript: .

Razmislite o informacijama iz videa i pokušajte odgovoriti na sljedeća pitanja. Koje tri veličine čine prodajnu cijenu proizvoda/usluge? Navedi po dva primjera za fiksne i varijabilne troškove neke turističke agencije. Zašto ista usluga u različitim turističkim agencijama može imati različitu cijenu? O čemu to ovisi?

Kviz

Riješite kviz i provjerite što ste naučili.

#1 Kolekcija zadataka

Zašto ljudi putuju? Odaberite točne odgovore.

Psiholozi kažu da putovanja povećavaju našu produktivnost i dobrobit.

Dopuni rečenicu.

Profesionalnu uputu i pomoć u planiranju putovanja možemo dobiti u
.

Elementi koje koristimo u kalkulaciji cijene proizvoda/usluge razlikuju se s obzirom na vrstu djelatnosti.

Troškovi proizvodnje i poslovanja dijele se na fiksne i varijabilne.

Odaberi primjere fiksnih troškova. Više je točnih odgovora.

Odaberi primjere varijabilnih troškova. Više je točnih odgovora.

Dopuni rečenicu.

je zarada firme nakon podmirenja svih troškova.

Cijenu proizvoda/usluge čini zbroj fiksnih i varijabilnih troškova i profita.

Predlažemo da osmislite uslugu turističkog putovanja u neku europsku metropolu. Osim programa, osmislite i prodajnu cijenu kompletnog aranžmana. Pritom razmislite i o mogućnostima oglašavanja svoje usluge.