S učenicima povedite razgovor o pojmu elektronike. U početku neka istraže taj pojam i zapišu sve važne informacije na koje naiđu. Po završetku njihovog istraživanja razgovorom utvrdite koliko su upoznati s tim pojmom, što on podrazumijeva i koliko se dugo koristi. Zajedno s učenicima uvedite pojam elektronički element i nabrojite ih nekoliko.
Podijelite učenike u parove. Svaki par dobiva jedan stvarni elektronički element. Zadatak za svaki par je istražiti taj element (vrste tog elektroničkog elementa, njegovu namjenu, građu, simbol i slično). Svaki par upotrebljava alat Conceptboard kako bi prikazao svoja istraživanja u obliku dokumenta ili umne mape. Svoja istraživanja učenici potkrepljuju fotografijama preuzetima sa servisa besplatnih fotografija Pixabay.
Izrađenu mapu svaki par postavlja na zajednički zid alata Padlet te predstavlja svoje istraživanje ostatku razreda.
Osigurajte da učenici jasno razumiju što se od njih očekuje tijekom suradnje i rada u paru. Precizno formulirajte zadatak koji moraju zajedno izvršiti kako bi izbjegli nesporazume. Priložite strukturirani vodič ili korake koje parovi trebaju slijediti kako bi uspješno obavili svoj zadatak. To će im pomoći da ostanu usredotočeni i organizirani. Potaknite parove da održe kratak timski sastanak prije početka zadatka. Neka razgovaraju o ulogama, ciljevima i raspodijeljenim zadatcima kako bi se osjećali sigurnije i usklađenije. Uključite multisenzorna iskustva kako bi učenici mogli rabiti više osjetila tijekom istraživanja. To može uključivati manipulaciju stvarnim elektroničkim elementima, osluškivanje zvukova ili gledanje videozapisa koji prikazuju primjenu elektronike. To može poboljšati razumijevanje i povezivanje s praktičnim primjerima. Prilagodite zadatke i aktivnosti prema individualnim sposobnostima i interesima učenika. Pružite im mogućnost izbora elektroničkog elementa koji ih posebno zanima ili motivira. Osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama kako bi mogli proučiti informacije, organizirati ih i pripremiti svoje istraživanje u alatu Conceptboard. Pružite im fleksibilnost u rasporedu i rokovima kako bi mogli raditi svojim tempom. Ako učenici imaju poteškoća pri odabiru fotografija sa servisa Pixabay, pomozite im u pretrazi i odabiru relevantnih slika. Možete ih usmjeriti na ključne pojmove ili ih potaknuti da se koriste jednostavnim pretragama kako bi pronašli odgovarajuće fotografije. Dajte jasne upute i učenicima prikažite kako se služiti funkcionalnostima alata Conceptboard. Možete im pružiti vodiče ili videozapise koji ih vode kroz proces izrade dokumenta ili umne mape korak po korak.
S učenicima započnite razgovor o električnoj energiji - kako je dobivamo i kolike su vrijednosti napona u kućnim utičnicama. Razgovor nastavite pitanjem kolike napone mogu očekivati za napajanje elektroničkih elemenata, o kojim je izvorima riječ te koju vrstu struje ti izvori daju. Kroz razgovor osvijestite važnost izvora električne energije koja pokreće elektroničke elemente spojene u funkcionalne elektroničke sklopove.
Po završetku razgovora podijelite učenike u parove te im zadajte istraživački rad o izvorima napajanja u elektronici. Svaki učenički par ima zadatak predstaviti različite izvore napajanja te ovisnost vrijednosti otpora i napona u elektronici. Kako će prikazati svoje istraživanje, svaki učenički par određuje samostalno. Istraživanje učenički par može prikazati u prezentaciji pomoću alata MS PowerPoint (ili sličnog digitalnog alata), izradom plakata u alatu Canva ili izradom umne mape pomoću alata Conceptboard. Za slike i fotografije u svojim istraživanjima učenici upotrebljavaju servis besplatnih fotografija Pixabay.
Kao dodatnu pomoć, usmjerite učenike na poveznicu e-Škole DOS Fizika 8, Modul 1, Jedinica 1.1. kako bi ponovili gradivo i prisjetili se pojma izvor električne energije te vrsta električnih struja. One koji žele dodatno proučiti kemijske reakcije u elektrokemijskim izvorima, usmjerite na poveznicu e-Škole DOS Kemija 2, Modul 5, Jedinica 5.4.
Parovi učenika gotova istraživanja postavljaju na zajednički zid alata Padlet te ih predstavljaju. Zajedno s učenicima komentirajte i donesite zaključke.
Organizirajte učenike u parove. Pripremite im slike montažnih i elektroničkih shema raznih jednostavnih elektroničkih sklopova (ispitivač svijetlećih dioda, ispitivač polariteta, spoj triju svijetlećih dioda s raznim sklopkama, "trčeće" svjetlo i slično) koje podijelite svakom učeničkom paru.
Svaki učenički par dobiva zadatak izrade elektroničke iz montažne sheme za pojedini elektronički sklop koristeći se digitalnim alatom MS Word (ili Kleki). Također, dobiva zadatak izrade modela elektroničkog sklopa pomoću elektroničke sheme u alatu Tinkercad. Po završetku rada, učenici u paru jedan drugome pregledavaju radove.
Svaki učenik predstavlja način rada elektroničkog sklopa na jednom od modela napravljenog pomoću alata Tinkercad, objašnjavajući pritom funkciju pojedinih elektroničkih elemenata u tom sklopu.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.