Međupredmetna tema
Učiti kako učiti
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Ikarova krila

Međupredmetna tema
Učiti kako učiti

Odgojno-obrazovna očekivanja
ključni pojmovi
  • TZK: morfološka obilježja, motoričke i funkcionalne sposobnosti, vježbe
  • HRV: mit, mitologija, kulturni identitet
  • PSIH: motivacija, emocije, frustracija
  • LAT: latinizam, internacionalizam, značenje
Nastavna aktivnost za predmet Tjelesna i zdravstvena kultura

Ostvari svoje snove

Vremenski period provođenja aktivnosti je 4 mjeseca. Svaki učenik prema rezultatima inicijalnog provjeravanja samoprocjenjuje koju motoričku ili funkcionalnu sposobnost bi želio poboljšati. Skupine učenika formirajte nakon provedenog inicijalnog provjeravanja i samoprocjene.

Prezentirajte učenicima vježbe za poboljšanje motoričkih i funkcionalnih sposobnosti (deset vježbi za poboljšanje trbušne muskulature, leđne muskulature, muskulature ramenog pojasa te muskulature nogu) i vježbe za poboljšanje funkcionalnih sposobnosti npr. trčanje na 400 m, 800 m,1500 m (intervalna trčanja). Učenici izrađuju plan vježbanja prema dogovoru skupine i postavljaju zajedničke ciljeve i izazove.

Pri postavljanju ciljeva i izazova svaki učenik povezuje novo znanje i vještine s prethodnim znanjima i iskustvima. Analizira i raščlanjuje primjerenost i učinkovitost različitih vježbi i strategija rješavanja problema ovisno o rezultatima samoprocjene s ciljem pronalaženja najboljeg pristupa pri odabiru specifičnih vježbi.

Svakoj vježbi pridodaje naziv te mišićnu skupinu koju odabrana vježba aktivira. Učenici kod kuće svoje ideje zapisuju na ploču digitalnog alata Padlet koju ste unaprijed pripremili i poveznicu kao takvu podijelili svim učenicima. Naglasite učenicima kako mogu dodavati i druge ideje, informacije i fotografije koje će kao svojevrsna baza podataka biti dostupna svima u razredu.

Na kraju tjedna učenici ispunjavaju digitalni upitnik (u npr. Google Forms -u ili Forms-u koji im je nastavnik prethodno pripremio te zapisuju u kolikom postotku su ostvarili postavljeni plan.

Po završetku aktivnosti, učenici zajedno s nastavnikom prolaze kroz cijeli proces vježbanja i donose zaključke. Što mogu naučiti? Kako provesti plan? Zašto mi je to važno? Što mogu promijeniti? Nakon što su učenici prošli ovakav oblik procesa učenja, nastavnik ih usmjerava kako se to može povezati s kvalitetom života i zdravstvenim stanjem učenika.

Učenici u skupinama izrađuju prezentacije u nekom od digitalnih alata (npr. Prezi) i na osnovu segmenata postavljenog plana i prolaska kroz ovakav proces poučavanja analiziraju i procjenjuju važnost specifičnih vježbi koje su odabrali i primjenili za poboljšanje motoričkih I funkcionalnih sposobnosti.

Postupci potpore

Osmislite predložak dnevnika u koji će učenici upisivati svoje podatke. Učenik će prema tom predlošku izraditi vlastiti dnevnik. Osobito vrijedi za učenike s teškoćama u učenju i pažnji. Ukoliko učenik ima motoričke poteškoće ili teškoće pri pisanju, učeniku pripremite gotov predložak u koji će učenik upisivati rezultate. Učenicima s motoričkim poteškoćama i kroničnim bolestima, s obzirom na preporuke specijalista i prijašnje nalaze, pripremite primjerene vježbe.

Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama (4.6. Aktivnosti prikupljanja i obrade podataka uz pomoć digitalnih alata). Možete izraditi podsjetnik s rasporedom pisanja bilješki (datumi kada će bilješku podijeliti s učiteljem). Pored datuma se nalazi kvadratić u koji učenik upisuje + ili kvačicu kada napiše bilješku. To osobito vrijedi za učenike s teškoćama pažnje i koncentracije.

U dijelu aktivnosti koji iziskuje analizu i opis vježbi, pripremite gotove primjere za učenike. Napravite podsjetnik s opisanim koracima praćenja, opisivanja vježbi.

Pri izradi prezentacija, kako bi i učenici s teškoćama bili uključeni ravnopravno kao i ostali učenici, osigurajte rad u paru.

Za učenike koji žele znati više

Učenike uputite na proučavanje literature, ovisno o tjelesnoj aktivnosti kojom bi se željeli baviti u slobodno vrijeme (npr. nordijsko hodanje, karate, aerobika, boks, taekwondo, fitnes, odbojka na pijesku, rukomet na pijesku, akrobatika, pilates, futsal, mini košarka, koturaljkanje, samoobrana, ronjenje na dah, skijaško trčanje, sinkronizirano plivanje, slobodno penjanje, streljaštvo, terapijsko jahanje, biciklizam, hokej na travi, triatlon, kajakaštvo, sportsko-rekreacijske aktivnosti u vodi, jedrenje na dasci, jedrenje u malim klasama, osnove golfa, vaterpolo…). Na temelju njihovih preferencija uputite učenike u mogućnosti uključivanja u pojedinu aktivnost i participiranje u sportsko-rekreativnim klubovima.

Nastavna aktivnost za predmet Tjelesna i zdravstvena kultura

Ostvari svoje snove

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Prvi razred srednje škole
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ TZK G.C.1.1. Učenik prati osobna motorička postignuća.
  • SŠ TZK G.B.1.1. Učenik provjerava i vrednuje rezultate morfoloških obilježja, motoričkih i funkcionalnih sposobnosti.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Mitovi u suvremenoj kulturi

Aktivnost započnite kvizom o imenima bogova u različitim mitologijama koji ste kreirali u digitalnom alatu Kahoot! Cilj aktivnosti je provjera predznanja učenika o europskoj i svjetskoj mitologiji te motiviranje učenika za produbljivanje spoznaja. Učenike podijelite u skupine koje će zajednički rješavati kviz kako biste potaknuli timski rad i suradnju.

Nakon toga najavite temu projektnog zadatka: Mitovi u suvremenoj kulturi. Učenicima pripremite kratak opis projektnog zadatka s okvirnim vremenskim odrednicama i koracima koji slijede. Tijekom projektnog ciklusa svaki će učenik sastaviti radno-dokumentarnu mapu s prikupljenim radovima na zadanu temu koju će organizirati prema svojem odabiru, pratiti vremenskom crtom i zaključnim tehničkim izvješćem o tijeku aktivnosti i postignutim rezultatima.

Za potrebe projektnog zadatka predlažemo uporabu alata Teams dostupne u sklopu Office 365 paketa aplikacija. Teams omogućuje učinkovitu suradnju s učenicima, a svaki učenik može svoju radno-dokumentarnu mapu izrađivati u aplikaciji One Note koja se može ugraditi u aplikaciju Teams. Digitalnu bilježnicu učenik dijeli s učiteljem što olakšava davanje povratnih informacija o napredovanju tijekom učenja i ostvarivanju zadanih ishoda.

Rad na projektu podijelite u nekoliko koraka tijekom kojih ćete učenicima davati povratne informacije. Odvojite vrijeme na nastavi, ali i u obrnutoj učionici, za praćenje učenikova rada.

Prvi korak učenici mogu odraditi samostalno ili u skupinama koje možete imenovati (imenima odabranih bogova).Korak se odnosi na osmišljavanje sadržaja i strukture radne mape. Predložite učenicima da radnu mapu predstave nekim grafičkim organizatorom koji može biti i digitalna umna mapa, primjerice, u alatu bubbl.us.

U drugom koraku izradite s učenicima listu za provjeru kvalitete prikupljenih materijala za radno-dokumentarnu mapu. Učenici će u paru, vršnjačkim vrednovanjem, provjeriti obuhvaća li mapa sve očekivano i zadovoljava li zadane kriterije (osmislite tvrdnje poput ovih: Mapa obuhvaća mitološke događaje i likove iz najmanje dviju mitologija.; Mitovi su razmatrani u najmanje dva tipa izvora: književnost, film, svakodnevna kultura; Obrazložen je odabir izbora i povezan s izvornim mitom.; Priložen je tekst uz koje je obrazloženje odabira. i sl.)

U trećem koraku učenicima podijelite rubriku za samoprocjenu tehničkog izvješća te kreativnosti, iscrpnosti, zanimljivosti prikaza teme projekta koja će obuhvatiti sljedeće kriterije: sadržaj, struktura, uporaba jezika, kreativnost i zanimljivosti.

U četvrtom koraku organizirajte raspravu o procesu učenja i samoprilagodbi učenja na osnovi povratnih informacija o učenju i napredovanju.

Postupci potpore

U opisu zadatka pripazite na oblikovanje upute kako bi ona bila jasna, kratka i precizna za učenike s teškoćama pažnje te teškoćama učenja. U pisanim uputama, podebljavanjem teksta istaknite važne informacije.

Neka učenici izrade podsjetnik, uz vaše upute, koji će pratiti vremenski tijek projekta s aktivnostima. Vremenik sadrži datum, aktivnosti te kvadratić u koji učenik upisuje kvačicu ili + kada ispuni zadatak.

Za učenike s teškoćama pažnje i koncentracije te teškoćama učenja poželjno je osigurati i primjer radno-dokumentarne mape (sadržaj mape, sastavnice koje treba sadržavati). Za učenike s poremećajem pažnje i aktivnosti važno je u precizirati vrijeme potrebno za izvršenje zadatka. U svrhu praćenja i ostvarivanja zadataka do određenih vremenskih rokova, poželjno je da učenik izradi (po vašem primjeru i uputama) tablicu s popisom aktivnosti s istaknutim terminima predviđenima za izvršenje aktivnosti. Kada učenik završi zadatak, pored njega upisuje plus ili kvačicu.

U rubrici za samoprocjenu tehničkog izvješća te kreativnosti sadržaji se mogu označiti različitim bojama (sadržaj, struktura, uporaba jezika, kreativnost, zanimljivost) te ih tablicom prikazati kako bi se učenik usmjerio tijekom upisivanja podataka. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama (4.6. Aktivnosti prikupljanja i obrade podatak uz pomoć digitalnih alata).

Za učenike koji žele znati više

Učenici mogu pročitati dramu Kristine Gavran Dedal i Ikar koja se temelji na stvaralačkoj preoblici grčkoga mita. Drama donosi pet životnih razdoblja u životu Ikara i Dedala i to redom: 5/25, 15/35, 25/55, 35/55, 50/70. Djelo je dostupno na sljedećoj poveznici: Dedal i Ikar.

Učenici mogu samostalno odabrati mit koji će stvaralački preoblikovati u suvremeni tekst (prozni, dramski ili lirski) na osnovi pročitane drame Kristine Gavran.

Nastavna aktivnost za predmet Hrvatski jezik

Mitovi u suvremenoj kulturi

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Prvi razred gimnazije
Odgojno-obrazovni ishodi
  • SŠ HJ A.1.4. Učenik piše tekstove opisnoga i pripovjednog diskursa u kojima ostvaruje obilježja funkcionalnih stilova u skladu sa svrhom i željenim učinkom na primatelja.
  • SŠ HJ B.1.2. Učenik razlikuje i opisuje književni tekst prema temi i žanru na sadržajnoj i izraznoj razini i primjenjuje književnoteorijske pojmove.
  • SŠ HJ B.1.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut tekstom.
  • SŠ HJ C.1.2 Učenik analizira tekstove popularne i visoke kulture i njihov utjecaj na vlastiti kulturni identitet.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Psihologija

Ostvariti snove, ostvariti cilj

Započnite aktivnost tako što ćete učenicima dati uputu : Pokušajte se prisjetiti neke nedavne situacije u kojoj niste bili zadovoljni ocjenom koju ste dobili iz provjere znanja. Očekivali ste bolju ocjenu i mislili da znate više. Na list papira zapišite nekoliko bilješki o tome kako ste se osjećali, što ste tada mislili (o čemu ste sve razmišljali na kraju), što ste napravili (odnosno kako ste se ponašali u toj situaciji).

Nakon provjere jesu li svi učenici završili zapisivanje, možete pozvati neke od njih da pročitaju što su napisali. Neovisno o tome jesu li učenici željeli pročitati bilješke o svojim iskustvima ili ne, nastavite aktivnost tako što ćete potaknuti učenike da pogledaju kratki video materijal na poveznici koju ćete im dati.

Svakom učeniku ćete dati poveznicu na jedan od četiri video materijala (u trajanju od 2 do 3 minute) putem online zida u alatu Padlet.

Video materijali su životne biografije objavljene na YouTubeu:

Frida Khalo

U ovom videozapisu opisan je život slavne slikarice koja je unatoč teškoj prometnoj nesreći ostvarila iznimnu slikarsku karijeru.

Stephen Hawking

Videozapis pokazuje čuvenog znanstvenika i fizičara koji je svojom osobnošću ostvario vrhunsku znanstvenu karijeru unatoč teškoj bolesti koja ga je onemogućila u kretanju i govoru.

Wilma Rudolph

Videozapis pokazuje životni put američke atletičarke, zlatne olimpijke, koja je nakon preboljele dječje paralize, osim loših prognoza, pobijedila i brojne predrasude.

Stevie Wonder

U videozapisu prikazan je život američkog kompozitora, multiinstrumentalista, pjevača, producenta koji je ostvario zavidnu karijeru unatoč sljepoći.

Nakon gledanja video zapisa predložite učenicima da napišu Kako su se osobe prikazane u filmovima nosile s problemima.

Alternativno možete zamoliti učenike da napišu kratki sažetak onog što su vidjeli na način kako bi to ispričali nekom mlađem učeniku.

Umjesto video biografija, učenici mogu pročitati biografije pripremljene u pisanoj formi:

Frida Khalo

Stephen Hawking

Wilma Rudolph

Stevie Wonder

U završnom dijelu aktivnosti uputite učenike na formiranje četveročlane skupine sastavljene od učenika koji su gledali isti videozapis. Nakon kratke rasprave i međusobne razmjene napravljenih sažetaka tehnikom Razmisli-razmjeni, zadatak je učenika da se unutar grupe dogovore i napišu zaključak, s naglaskom koja iskustva mogu primijeniti u svom životu.

Ove zaključke će svaka grupa objaviti na razredni Padlet.

Nakon objave na Padletu potaknite razrednu raspravu o načinima nošenja s preprekama pri postizanju ciljeva načinima nošenja sa stresom ili raspravu o dodatnim pitanjima koja imaju na temu odgledanih videozapisa. Na kraju aktivnosti, uputite učenike da iskoriste neku od objavljenih ili raspravljenih ideja o nošenju sa stresom kao rješenje situacije koju su opisali na početku aktivnosti.

Postupci potpore

Za motivacijsku aktivnost, kada se učenici prisjećaju situacija u kojima nisu bili zadovoljni ocjenama, pripremite pitanja pomoću kojih će evocirati sjećanja.

Za učenike oštećena vida potrebno je osigurati audio zapis narativa na hrvatskom jeziku koji prati video. Učenik sjedi u blizini izvora zvuka. Učenicima s oštećenjem sluha potrebno je osigurati prijevod na hrvatski jezik i titlovanje videozapisa. Prije gledanja videozapisa biografija pripremite učenicima s teškoćama pažnje kratak životopis zadanih osoba, u pisanoj formi s kratkim natuknicama. Nakon gledanja videozapisa, učenici zapisuju svoja zapažanja. Za učenike s teškoćama pažnje i teškoćama učenja pripremite tablicu s tri stupca (tri stvari koje ste naučili, dva važna detalja koja ste uočili, postavite jedno pitanje). U stupce učenici bilježe svoja opažanja.

Pri pisanju sažetka gledanog, učenicima pripremite pitanja u pisanom obliku koja će voditi učenike u pisanju sažetka. Dodatne informacije možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama (4.6. Aktivnosti prikupljanja i obrade podatak uz pomoć digitalnih alata).

U radu u skupinama, vodite računa o rasporedu učenika i ravnopravnom i aktivnom sudjelovanju učenika s teškoćama (u skupini s učenicima koji pokazuju empatiju, razumijevanje za učenika).

Ako se provodi aktivnost rasprave, učenike potaknite potpitanjima o temi (napisanim na listiću) da postavljaju pitanja u raspravi. Potaknite učenike da ista osmišljena pitanja zapišu na list papira koji će im služiti kao smjernica za sudjelovanje u raspravi. Postupak potpore važan je za učenike s teškoćama pažnje i koncentracije te poremećajem iz spektra autizma – Aspergerov sindrom.

Za učenike koji žele znati više

Učenike koji žele znati više možete uputiti na literaturu o konceptu psiholološke otpornosti i strategijama za poticanje otpornosti kod djece i mladih. Spoznaje o psihološkoj otpornosti učenici mogu prezentirati svojim kolegama na jednom od idućih sati pomoću nekih od alata za prezentaciju sadržaja kao što je Prezi ili alata za izradu umnih mapa kao što je Popplet, bubbl.us ili po izboru učenika.

Nastavna aktivnost za predmet Psihologija

Ostvariti snove, ostvariti cilj

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred gimnazije
Odgojno-obrazovni ishodi
  • PS B.1. Učenik objašnjava kako kognitivni procesi, motivacija i emocije u dinamičnom odnosu upravljaju ponašanjem i primjenjuje znanja o tome na različite životne situacije
Razina složenosti primjene IKT
  • srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
Nastavna aktivnost za predmet Latinski jezik

Riječi i iza riječi

Učenicima najavite projekt i odredite vremenski period u kojem će sudjelovati u planiranim aktivnostima. Aktivnost započnite kvizom u nekom od digitalnih alata za izradu upitnika i kvizova, npr. Socrative ili Kahoot! Izborom riječi i teme kviza uvodi se učenike u priču o Dedalu i Ikaru.

Ovisno o skupini s kojom radite, učenici kviz mogu rješavati individualno, u parovima ili skupinama. Nakon završetka kviza prokomentirajte rezultate s učenicima i usmjerite razgovor na povijest, etimologiju i podrijetlo riječi.

  1. egzil (izgnanstvo, progonstvo) – od lat. exilium -ii, n.; eng. exile, tal. essilio, fra. exil

Nakon toga s učenicima povedite razgovor o ove dvije teme:

  1. Kako nastaju riječi?
  2. Koju simboličku,odgojnu i kulturološku poruku riječi nose tj. što stoji iza riječi?

Učenicima najavite temu istraživanja koje želite provesti na mitu Dedalu i Ikaru i dvije razine istraživanja:

  1. Povijest riječi: odnos latinizama i internacionalizama
  2. Dokud nas mogu odvesti riječi (u stranim jezicima, kulturi i osobnom razvoju) na primjeru mita?

Zatim prezentirajte učenicima mit o Dedalu i Ikaru.

Odredite okvir rada. Učenike podijelite u grupe po četiri u kojima jedan par istražuje same riječi, a drugi internacionalizme. Zajedno imaju zadatak osmisliti svoju interpretaciju mita na temu Dokud mogu letjeti i što mi treba za let?

U jednom od digitalnih alata za komunikaciju i suradnju npr. Teams svaki tjedan grupe bilježe novonaučene riječi i internacionalizme uz popratna objašnjenja, ako se značenje riječi mijenja ili odstupa u suvremenim jezicima. Rezultat ovog dijela aktivnosti je razredni leksikon koji se može oblikovati abecedno ili po temama (npr. medicina) i iz kojeg se kasnije može crpiti građa za sumativno vrednovanje jezične pismenosti ili civilizacije i baštine. Osim samog navođenja riječi i njihovih odraza u suvremenim jezicima, mogu se navoditi i znanosti/discipline u kojima se te riječi prema saznanjima učenika danas koriste.

Svaka grupa, na način i u formi koji je odabrala (priča, strip, dramski prikaz, recitacija), prezentira svoju interpretaciju mita. U prezentaciji učenici imaju zadatak staviti naglasak na značenje riječi poput let, krila, pad, očinska ljubav i sl. te na značenje tih riječi i odnosa za njihov vlastiti život i odnose.

Ako smatrate prikladnim, na kraju projektnog razdoblja ponovite kviz: mjeri se napredak u poznavanju internacionalizama, a želi se postići zadovoljstvo učenika izazvano napretkom u razumijevanju jezika.

Prema predlošku koji osmislite, učenici mogu provesti samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje tijekom projekta.

Postupci potpore

Na početku aktivnosti važna je provjera znanja učenika i kompetencija o korištenju alata u kojem će se provoditi kviz. Potrebno je usmjeravanje učenika u rješavanju kviza, osobito za učenike s teškoćama pažnje i koncentracije. Za učenike oštećena vida važno je provjeriti podržava li njihov čitač ekrana alat te ako ne podržava, osigurati podršku učenika iz razreda (rad u paru) u odgovaranju na pitanja.

S učenicima je važno prisjetiti se što su internacionalizmi. Za učenike s teškoćama učenja te teškoćama pažnje pripremite pisani tekst Ovidija iz kojeg ćete koristiti internacionalizme te iste istaknite kako bi učenici lakše mogli pratiti. Pri pripremi teksta važno je paziti na oblikovanje teksta (veličina slova i font Arial, 14 pt, prored).

U razgovoru o temama potrebno je dodatno pojasniti (primjerima bliskim učenicima) što znači simbolička, odgojna i kulturološka poruka. Primjerima predočiti pojam latinizma te internacionalizma. Pri podjeli tema za istraživanje učenicima treba osigurati mogućnost izbora tema i zadataka za koje pokazuju preferencije. Za učenike s teškoćama pažnje i koncentracije važno je pripremiti tekst koji će učenici pratiti dok učitelj čita ili prepričava mit o Dedalu i Ikaru.

Pri formiranju grupa treba obratiti pozornost na podjelu učenika unutar grupa prema priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.

S obzirom da se radi o dužem vremenskom periodu u kojem će se izvoditi zadatci, potrebno je na samom početku proslijediti vremenik aktivnosti, osobito učenicima s teškoćama pažnje. U vremeniku je poželjno aktivnost i datum popratiti praznim kvadratićem u koji učenik označava izvršenu aktivnost (plus ili kvačica).

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više neka naprave komparativnu analizu i usporedbu mita o Dedalu i Ikaru s drugim mitovima koji razrješuju isti problem, npr. Medeja i Jazon.

Nastavna aktivnost za predmet Latinski jezik

Riječi i iza riječi

Informacije o aktivnosti
Razred i razina obrazovanja
  • Drugi razred gimnazije
Odgojno-obrazovni ishodi
  • LJ A.2.2. Prepoznaje, upotrebljava i raščlanjuje riječi iz prilagođenih tekstova kao i latinizme u hrvatskome jeziku
  • LJ C.2.2. Komentira, diskutira i zaključuje o sadržaju izabrane teme i njezinu odnosu prema širemu društvenome, znanstvenome, kulturnome, književnome i umjetničkome kontekstu
  • LJ C.2.1. Nabraja, smješta i povezuje pojmove povezane s izabranim temama
  • LJ B.2.2. Razumije i objašnjava prilagođeni latinski tekst
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Hrvatska akademska i istraživačka mreža CARNet: Priručnik za primjenu i izradu e-škole scenarija poučavanja (5. 3. 2020.)

Lončarić, D. (2014) Motivacija i strategije samoregulacije učenja: Teorija, mjerenje i primjena; Rijeka, Učiteljski fakultet u Rijeci (5. 3. 2020.)

Nikčević-Milković, A., Jerković, A. i Brala-Mudrovčić, J. (2018): Ispitivanje nekih komponenti samoregulacije učenja u domenama čitanja i pisanja kod učenika različite dobi roda, Napredak. (5. 3. 2020.)

Rijavec, M., Miljković, D.(2004) Vodič za preživljavanje u školi; Zagreb, IEP (5. 3. 2020.)

Sorić, I. (2016) Samoregulacija učenja:možemo li naučiti učiti; Jastrebarsko, Naklada Slap (5. 3. 2020.)

SŠ Mate Blažine, Labin: Strategije učenja u samoreguliranom učenju (5. 3. 2020.)

Šimić Šašić, S. i Sorić, I. (2011) Kvaliteta interakcije nastavnik-učenik: povezanost s komponentama samoreguliranog učenja, ispitnom anksioznošću i školskim uspjehom, Suvremena psihologija (5. 3. 2020.)

Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V. i Miljković, D. (2003.), Psihologija obrazovanja, Zagreb, IEP

Med School Insiders (2016), Pomodoro Technique, YouTube videozapis (5. 3. 2020.)

Psihologija:

Rijavec, M.,Miljković, D., Brdar I.(2008) Pozitivna psihologija, Zagreb, IEP-D2

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.