Služeći se materijalima koje ste unaprijed pripremili, uvedite učenike u temu dizajna, vizualnih komunikacija i grafičkog dizajna. Objasnite im te pojmove na primjerima iz njihove neposredne okoline, odnosno uputite ih na sve ono što mogu vidjeti oko sebe. Na taj ćete način učenike uputiti na sveprisutnost dizajna i različitih oblika vizualnih komunikacija, što možda nisu prije uočili. Koristeći se zadatcima aktivnog promatranja koje ste pripremili s pomoću digitalnih alata dostupnih u paketu MS Office 365, uvedite učenike u sadržaj. Na isti način provjerite razumiju li svi navedene primjere i nove pojmove.
Služeći se materijalima koje ste unaprijed pripremili, uvedite učenike u temu dizajna, vizualnih komunikacija i grafičkog dizajna. Objasnite im te pojmove na primjerima iz njihove neposredne okoline putem PowerPoint prezentacije izrađene u alatu MS Office 365. Dotaknite se primjera iz njihove svakodnevice kako bi učenici samostalno u Class Notebook mogli upisivati primjere onoga što ih okružuje, dijeliti ih i zajedno komentirati. Tako ćete učenicima ukazati na sveprisutnost dizajna i različitih oblika vizualnih komunikacija, a što možda nisu ranije uočili. Koristeći se zadatcima aktivnog promatranja koje ste pripremili s pomoću digitalnih alata dostupnih u paketu MS Office 365, uvedite učenike u sadržaj. Na isti način provjerite razumiju li svi navedene primjere i nove pojmove.
Uvod u aktivnost jest provedba kratkog istraživanja različitih odnosa omjera i veličina koje je moguće uočiti u učionici ili u neposrednoj okolini učenika. Učenici će samostalno provesti istraživanje na primjerima koje vide oko sebe i na primjerima različitih visina učenika u razredu, a svoja će zapažanja zabilježiti natuknicama i brzom skicom na papiru. Zatim će usporediti svoja zapažanja kako bi utvrdili odnose omjera i veličina na primjeru ljudskog tijela.
Istražite u neposrednoj okolini postoje li primjeri vizualne komunikacije na kojima su vidljivi omjeri i veličine (primjerice, piktogram za izlaz iz učionice i slično). Nakon toga na primjerima umjetničkih djela učenicima objasnite omjere i veličine likova. Primjere možete pretražiti na platformi WikiArt. Zatim ih uvedite u izradu likovnog rada. Navedite učenike na kreativno razmišljanje o zadanoj temi koristeći se zadatcima napravljenim u digitalnom alatu Thinglink. Tijekom pripreme zadataka primijenite metodu misli - spari - podijeli kako biste učenike potaknuli na aktivno učenje.
Prisjetite se još jedanput onoga što je važno za jasnu vizualnu komunikaciju. Preciznim uputama pomozite učenicima oblikovati, raspraviti i podijeliti svoje ideje s ostalim učenicima u paru, grupi ili razredu. Metodu možete primijeniti kao uvod u stvaralačku aktivnost – izradu likovnog rada. Također, provedba metode može biti, zapravo, i sama stvaralačka aktivnost. Na oba ćete načina potaknuti učenike na suradničko učenje. Podsjetite ih na obilježja likovne tehnike kolaža s pomoću koje će izraditi likovni rad - plakat pod naslovom Ekoporuka. Naglasite im važnost pridržavanja elemenata koje su odredili kao bitne sastavnice tijekom prethodno navedene metode. U likovnom radu treba biti vidljivo razumijevanje omjera i veličine likova.
Osigurajte jasan vizualni prikaz elemenata i povezanog sadržaja na Thinglinku. Povećajte ikone, koristite se jasnim simbolima i bojama kako bi se informacije lakše prepoznale i razumjele. Omogućite alternativne načine rada u alatu Thinglink za učenike koji imaju poteškoće s finom motorikom ili koordinacijom. To može uključivati upotrebu alternativnih ulaza kao što su taktilni prekidači, miš s velikim gumbima ili upravljački programi koji upotrebljavaju glasovne naredbe.
Učenicima koji žele istražiti kako u digitalnom obliku mogu izraditi isti zadatak, možete ponuditi digitalni alat Canva. Neka izrade likovni rad koji prikazuje različite omjere veličina i istraže sve mogućnosti alata. Navodeći sličnosti i razlike, neka na kraju i usporede postupak izrade rada kolažiranjem s postupkom izrade istog rada u digitalnom alatu.
Podijelite učenike u četveročlane grupe. Neka međusobno podijele završene likovne radove koristeći se digitalnim alatom Padlet, a zatim ih navedite na aktivno promatranje, usporedbu i vrednovanje. Služeći se unaprijed pripremljenim pitanjima, potanike učenike na međusobno uspoređivanje radova. Ako postoje slične ekološke teme koje su zastupljene na više radova, uputite ih na analizu načina na koje je pojedini učenik pristupio temi, a zatim ih usmjerite prema tumačenju svojeg pristupa radu i odabranoj temi. Ako su sve teme ipak različite, uputite ih na međusobno objašnjavanje svojeg odabira teme i argumentiranje razloga zbog kojih smatraju da je tema kojom se bave u svojem radu važna za pojedinca i društvo.
Nakon vršnjačkog vrednovanja usmjerite učenike na samovrednovanje s pomoću zadataka u kojima trebaju odabrati točno ili netočno te zadataka višestrukih odgovora izrađenih u digitalnom alatu H5P. Zadatci, dakako, trebaju obuhvaćati pojmove omjera i veličine likova. Učenici će likovne radove vrednovati prema jasno zadanim kriterijima. Potaknite ih na pronalazak poveznica između vlastitih ekoporuka i lokacija na koje bi postavili svoje radove u mjestu ili gradu u kojem žive. Također, neka navedu primjere ekološki neprihvatljivog ponašanja u svojem okruženju.
Najuspješnije likovne radove možete izložiti u prostoru škole ili u okolici škole kako bi prikazana ekoporuka bila vidljiva svima. Na taj će način ispuniti svoju funkciju vizualnih komunikacija i pobuditi ekološku osviještenost zajednice.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.