Učenike uputite neka riješe Upitnik u interaktivnom sadržaju Prepoznaj stil uz pomoć kojeg mogu otkriti svoj preferirani stil učenja. Potaknite ih da zatim ponovno otvore upitnik i odaberu pet opisa odnosno tvrdnji koje najbolje opisuju njihov način učenja. Potom im se ponude četiri naziva (s kojima su se susreli na kraju upitnika) - Teoretičar, Pragmatičar, Aktivist, Mislilac - za četiri stila učenja i traži da svojim opisima (tvrdnjama) pridruže jedan naziv stila učenja za koji im se čini da mu ovi opisi pripadaju. Neka svatko od njih pričvrsti svoj list papira s imenom stila učenja i pripadajućim opisima na veliki pano ili upišu na Lino ploču. Potom neka počnu premještati listove papira (objave na Lino ploči) tako da grupiraju one koji pripadaju istom stilu.
Nakon toga ih podijelite u parove tako da oba učenika pripadaju istom stilu učenja. Neka usporede svoje opise i ukoliko se razlikuju u dvije ili više kategorija, tada svaki član para ima jednu minutu da uvjeri drugog člana kako njegovi opisi bolje ilustriraju odabrani stil učenja. Nakon toga se ovaj par uparuje s drugim parom koji također ima isti stil i nakon usporedbe slijedi argumentirana rasprava. Zatim se njih četvero uparuju s drugom četveročlanom grupom i tako sve dok se svi učenici ne grupiraju u četiri velike grupe koje odgovaraju četirima imenovanim stilovima učenja. Svaka grupa neka izabere glasnogovornika koji će imenovati njihov stil učenja i navesti opise aktivnosti tog stila. Razgovarajte o tome na koji način su zaključili da upravo ovim opisima aktivnosti pri učenju odgovara naziv stila učenja. Koliko je slaganje u njihovim opisima a koliko se razlikuju?
Zatim uputite učenike neka prouče tablicu Stilovi učenja u interaktivnom sadržaju Prepoznaj stil u kojoj su opisani stilovi učenja prema teoriji Davida Kolba. Neka usporede opisane stilove učenja s grupnim opisima. Potaknite raspravu o tome kako su neka ponašanja pri učenju gotovo svi članovi grupe svrstali u odabrani stil a neke aktivnosti je moguće razvrstati u različite stilove. Nakon toga neka još jednom dobro prouče opise stilova učenja u interaktivnom sadržaju i donesu konačni zaključak o tome koji je njihov preferirani stil učenja.
Započnite sljedeći zadatak tako što ćete predložiti učenicima neka zamisle da su dobili zadatak za domaću zadaću u kojem trebaju prezentirati petofaktorski model ličnosti Costa i McCrea, služeći se interaktivnim sadržajem Model ličnosti i udžbenikom iz psihologije. Neka se pronađu u jednom od četiri ponuđena načina kako će pristupiti tom zadatku:
Završite aktivnost tako što ćete učenicima stvarno zadati prezentiranje petofaktorskog modela ličnosti, ali ih zamolite da zadaći pristupe koristeći neki drugi stil učenja. Nakon što na taj način završe zadaću, neka ukratko zabilježe kako su se osjećali i procjenjuju li da tako napravljena zadaća ima neku novu kvalitetu koju ne bi imala da su je radili svojim preferiranim stilom učenja.
Grafički oblikujte tekst upitnika, povećajte veličinu slova, odaberite primjeren font (Arial), veći razmak između riječi i prored, istaknite bitno u tekstu što će biti podrška učenicima s teškoćama učenja (čitanja i pisanja). Za učenike s teškoćama pažnje odredite manji broj primjera opisa (umjesto 20). Pripremite primjere opisa da bi zorno prikazali kako se oni očituju u načinu učenja. Omogućite ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u radu u paru. Pripazite da je par učeniku s teškoćom učenik s razvijenim senzibilitetom za različitost u načinu učenja i iskazivanja znanja. Za usporedbu opisa stila učenja pripremite učenicima u paru tablicu u koju će upisati svoje karakteristike stila učenja, radi preglednije usporedbe. Prilagodite vrijeme rada učenikovim sposobnostima, odnosno, ako učenik ima teškoća pažnje ili govorno-jezične teškoće, produljite vrijeme rada u paru. Za sve aktivnosti pripremite pisane upute, kratke i precizne. Provjerite razumijevanje upute zadataka te usmjeravajte učenike u radu. Dodatno odgovarajućim primjerima pojasnite pojam petofaktorskog modela ličnosti, predstavite ih na podsjetniku, što će biti smjernica u radu učenicima s teškoćama pažnje. Predložene načine pristupa zadatku pripremite napisane na list papira koji ćete proslijediti učenicima. Provjerite razumijevanje napisanog te učenika u radu usmjeravajte potpitanjima.
Učenici koji žele znati više mogu istražiti postoji li povezanost između određenih osobina ličnosti (prema petofaktorskom modelu) i stilova učenja te odražava li se to na školski uspjeh učenika. Svoja zapažanja mogu prikazati u alatu Prezi i prezentirati u razredu kolegama.
Uputite učenike neka istraže interaktivni element Opisi stilova umjetnika. Potaknite nekoliko učenika da kratko obrazlože svoj odabir i razlog zbog kojeg su odabrali baš tog umjetnika. Neka pokušaju navesti i razloge zbog kojih im se opis vezan uz nekog umjetnika nije svidio. Upitajte učenike jesu li bili neodlučni pri odabiru i dopustite im da obrazlože svoj odgovor.
Uputite učenike neka istraže element Stilovi učenja te zatim u zadatku Poveži umjetnika s njegovim stilom učenja povezuju ime umjetnika sa stilom učenja: aktivist, mislilac, teoretičar i pragmatičar. Nakon što su povezali umjetnika s određenim stilom, potaknite ih da pokušaju svojim riječima objasniti navedene stilove učenja te neka pokušaju odrediti načine rada koje oni definiraju. Grupirajte učenike prema umjetnicima koje su odabrali. Zamolite svaku grupu da iz teksta koji su odabrali pokušaju izdvojiti ključne riječi koje bi mogli povezati s različitim stilovima učenja. Uputite ih da u grupi istraže umjetnička djela i stvaralaštvo umjetnika kojeg su odabrali primjerice na sljedećim stranicama: Sve što ste željeli saznati o životu i umjetnosti Marine Abramović, a niste stigli istraživati, Nova tumačenja Meštrovićeve baštine - vizkultura.hr, What You Need to Know about Paul Klee, Leonardo da Vinci | Biography, Art, Paintings, Mona Lisa, Drawings, Inventions, Achievements, & Facts
Svoja istraživanja neka predstave u obliku snimljene kratke TV emisije - intervjua s umjetnikom (u trajanju do šest minuta), pri čemu mogu videozapise, izrađene svojim uređajima, urediti u digitalnom alatu Adobe Spark. Potaknite učenike neka pitanjima u intevjuu svakako obuhvate način rada i stil učenja konkretnog umjetnika. Alternativno, učenici mogu, koristeći svoje uređaje, snimiti intervju u formi radioemisije.
U razredu pogledajte radove koje su učenici pripremili te povedite razgovor o tome što možemo naučiti od različitih stilova učenja te možemo li ponekad možda promijeniti našu perspektivu i odabrati neki drugi način učenja (moguće da nas neka situacija natjera da se prilagodimo nekom drugom stilu učenja, iako nam on nije pretjerano blizak). Upitajte učenike je li im kroz istraživanje neko umjetničko djelo ili dio životopisa kod nekog umjetnika sugeriralo da je koristio i neki drugi stil učenja (primjerice Leonardo da Vinci je na teoretski način istraživao anatomiju, a Marina Abramović je u svoje vježbe morala integrirati i stil mislioca). Upitajte učenike jesu li se ponekad našli u takvoj situaciji, kako su se osjećali te što su iz te situacije naučili. Povedite razgovor o različitim situacijama s kojima se susrećemo u životu koje od nas traže fleksibilnost i promjenu kuta gledanja ili učenja te im usmjerite pažnju i na važnost takvog oblika učenja iako se možda u njemu ne osjećamo potpuno u svojoj koži. Za kraj, kako bi učenici ponovili naučene stilove učenja, uputite ih neka riješe Upitnik u interaktivnom sadržaju Prepoznaj stil uz pomoć kojeg mogu otkriti svoj preferirani stil učenja. Nakon što su učenici riješili zadatak, zajedno prokomentirajte rezultate.
Pružite podršku učenicima s oštećenjem vida u prikazu interaktivnog sadržaja Prepoznaj stil radom u paru. Osigurajte ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u grupama, a po potrebi i rad u paru unutar grupe (primjerice, učenik s oštećenjem vida). Provjerite razumijevanje upute i zadatka te po potrebi dodatno pojasnite uputu ili korake rješavanja zadatka. Potaknite aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u snimanju tv-emisije, prilagodite sudjelovanje njihovim sposobnostima te im prije snimanja proslijedite zajednički pripremljene natuknice njihove uloge u emisiji. Učenicima s poremećajem iz spektra autizma dodatno primjerima pojasnite pojmove: “fleksibilnost, promjena kuta gledanja”. Obratite pozornost na pojmove prenesenog značenja poput “u svojoj koži” te doslovce prevedite i oprimjerite, zbog teškoća u shvaćanju metafora učenika s poremećajem iz spektra autizma.
Učenike podijelite u grupe po četiri učenika i svakoj grupi dodijelite jednog umjetnika (npr. Vincent Van Gogh, Salvador Dali, Yoko Ono, Claude Monet, Vasilij Kandinsky, Andy Warhol). Uputite učenike da kroz istraživanje života, stvaralaštva i umjetničkih djela dodjeljenog umjetnika pokušaju prepoznati koji je od četiri stila učenja prema Kolbu kod njega bio dominantan. Potaknite učenike neka svoje zaključke o preferiranom stilu učenja pojedinog umjetnika argumentiraju te pokušaju potrkrijepiti odgovarajućim primjerima.
Upitajte učenike jesu li se nekad u školi našli u sukobu zbog različitog stila učenja kada su trebali napraviti neki grupni rad ili odlučiti o nečemu kao razred. Ako jesu, potaknite ih da opišu situaciju te način na koji su je na kraju riješili. Motivirajte ih da predlože različita rješenja konflikta nastalog zbog takvih različitosti. Uputite ih da u budućim situacijama unaprijed promisle i prepoznaju različitosti u percepciji i načinu funkcioniranja drugih ljudi od naše i na taj način, razumijevanjem različitosti, u budućnosti izbjegnu konfliktnu situaciju.
Na ploču napišite motivacijsku poruku ‘‘Učenje je proces u kojem se znanje stvara kroz transformaciju iskustva” David A. Kolb. U razgovoru s učenicima saznajte što znaju o stilovima učenja. Neka se učenici prisjete što su lako i uspješno naučili i na koji su način to naučili? Jesu li s upoznavanjem različitih stilova učenja promijenili svoj način učenja? Koliko je iskustvo važno u njihovom učenju? i sl. Uputite učenike neka prouče interaktivni sadržaj Prepoznaj stil. Predložite učenicima neka riješe i Upitnik pomoću kojeg će saznati koji stil učenja preferiraju prema konceptu iskustvenog učenja Davida Kolba. Kada saznaju svoj preferirani stil, razvrstajte učenike u grupe tako da u svakoj grupi budu zastupljeni svi stilovi učenja - teoretičari, pragmatičari, aktivisti i promatrači. Neka svaka grupa osmisli povijesnu radionicu na temu po izboru kao što je npr. ‘‘Šetnja srednjovjekovnim utvrdama’’, ‘‘U pohodu s križarima’’, ‘‘Vojna krajina - čuvar Europe’’, ‘‘Reformiram vjeru’’ ili bilo koju drugu temu u drugom razredu koja može biti povezana s iskustvenim učenjem.
Na početku radionice neka se učenici međusobno dogovore o podjeli rada unutar grupe tako da npr. aktivisti budu odgovorni za motivaciju i provođenje radionice, mislioci za smišljanje pitanja koja će istraživati na radionici, teoretičari za temeljito istraživanje teme, a pragmatičari za primjenu metoda rada koje će koristiti na radionici. Uputite ih da se svi aktivno uključe u rad svoje grupe te ako je potrebno, uputite ih u različite metode rada koje zastupaju Kolbove stilove učenja (npr. demonstracija, razgovor, usmeno izlaganje, čitanje izvora, pisanje, crtanje, praktični rad, gluma i sl.) kako bi poboljšali korištenje svog inače preferiranog stila učenja.
Nakon što su se dogovorili o podjeli rada neka učenici međusobno analiziraju informacije koje već znaju o izabranoj temi. Nakon analize informacija neka osmisle pitanja na temelju kojih će provesti istraživanje u kojem će produbiti dosadašnja znanja i razumijevanje teme koju obrađuju te u kojoj će povezati stara i nova znanja. Istraživanje mogu provesti na temelju unaprijed pripremljenih izvora o temi ili istražujući na internetu, analizom slikovnog materijala, čitanjem stručne literature i članaka u časopisima, filmovima i sl. Nadzirite i usmjeravajte ostvarivanje zadatka, no učenicima prepustite da na kraju radionice sami donesu zaključke o temi koju su istraživali. Po završetku radionice neka učenici u razgovoru procijene stečena znanja te vrednuju uspješnost naučenog. Možete im unaprijed pripremiti i podijeliti rubriku za samovrednovanje. Također neka prodiskutiraju što im je tijekom rada bilo najteže, a u čemu su se odlično snašli? Jesu li se i kako nadopunjavali u radu s obzirom na razlike u preferiranim stilovima? Neka učenici rezultate svog istraživanja demonstriraju pred drugim grupama u obliku prezentacije, praktičnog rada ili scenske igre koje mogu dokumentirati i snimiti video (ili audio) zapis svojim uređajima te ih objaviti na razrednoj stranici (ako je imaju) ili mrežnoj stranici škole. Učenici koji se odluče za prikaz rezultata u obliku prezentacije, mogu izraditi dinamične prezentacije koristeći alat Google Earth s prikazom stvarnih i povijesnih lokacija, ucrtavanjem prijedloga staze ili lokacije povijesne šetnje, dodavanjem fotografija i videozapisa i sl. Poveznice na njihove uratke također objavite na razrednoj i/ili mrežnoj stranici škole.
Pripremite motivacijsku poruku ispisanu na listu papira. Odaberite primjeren font, veličinu slova, razmak između riječi, što će biti podrška učenicima s teškoćama učenja. Pripremite podsjetnik sa stilovima učenja te primjerima istih. Prije rasprave pojasnite dodatno, učenicima s teškoćama njihovu ulogu u raspravi te za učenike s teškoćama pažnje pripremite podsjetnik s natuknicama teme rasprave. Usmjeravajte učenike tijekom rješavanja upitnika, osobito učenike s teškoćama pažnje, a učenicima s teškoćama učenja (čitanja) pružite podršku u čitanju. Osigurajte ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u radu grupe, a po potrebi osigurajte rad u paru unutar grupe (primjerice učenik s oštećenjem vida). Odredite u kojoj grupi će učenik s teškoćama sudjelovati, s obzirom na svoje sposobnosti te sastav učenika cijele grupe. Učenicima pripremite upute u obliku smjernica istraživanja koje trebaju provesti. Pripremite tablicu u koju će učenici upisivati samoprocjenu. Učenicima s govorno-jezičnim teškoćama ili teškoćama pisanja pripremite slikovne prikaze samoprocjene (emotikone). Pripremite upute u koracima za demonstraciju praktičnog rada, scenske igre ili prezentacije, što će biti podrška učenicima s teškoćama učenja i učenicima s teškoćama pažnje. Upute i smjernice demonstracije popratite primjerima. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele znati više mogu posjetiti neku srednjovjekovnu utvrdu ili iz razdoblja Vojne krajine, muzej, arhiv i sl. te o svojem iskustvu snimiti videouradak koji će pokazati drugim učenicima ili objaviti na razrednoj stranici.
Predložite učenicima neka ispune Upitnik Prepoznaj stil pomoću kojeg će odrediti svoj preferirani stil učenja. Prema postignutim rezultatima svrstajte učenike u četiri grupe teoretičar, pragmatičar, aktivist i mislilac.
Zadajte učenicima problem za koji trebaju sami osmisliti način na koji će ga riješiti. Problem treba biti povezan s predmetima iz svakodnevnog života, a do odgovora trebaju doći eksperimentalnim putem. Primjerice, kako izmjeriti debljinu aluminijske folije bez korištenja pomične mjerke ili mikrometra?
Prvi korak u rješavanju problema je planiranje. Kako biste učenicima olakšali taj korak, uz opisivanje problema upoznajte ih i s osnovnim pojmovima potrebnima za rješavanje problema. U ovom primjeru recite im nešto o aluminijskoj foliji (za što se sve koristi aluminijska folija, koja joj je uobičajena debljina, makroskopski izgled, mikroskopski izgled, svojstva, gustoća aluminija…).
Nakon uvodnog dijela učenike podijelite u grupe po četiri učenika. Iskoristite rezultate iz uvodne aktivnosti kako bi grupe bile što heterogenije u smislu različitih stilova učenja. Svaku grupu podijelite na dva para (par A (teoretičar i mislilac) i B (pragmatičar i aktivist)). Za 1. ciklus pokusa par A će isplanirati na koji način treba postaviti pokus da bi se došlo do rješenja. Navedite im što imaju na raspolaganju od opreme. Npr. aluminijska folija, metar, škare, menzura i voda. Učenici iz para A sami trebaju napisati detaljan opis pokusa i uputiti par B na koji način će ga provesti. Svoj prijedlog prvo daju nastavniku na uvid. Kako pokus ne bi krenuo u neželjenom smjeru, provjerite prijedloge koje su učenici osmislili. Primjerice, otklonite opasnosti po sigurnost učenika, no nemojte biti suviše kritični. Dopustite slobodu da se potkradu određene pogreške tijekom planiranja. One će biti plodno tlo za usavršavanje u idućem ciklusu. Nemojte puno intervenirati jer bi to trebao biti pokus prema zamislima učenika. Ako je prijedlog dovoljno dobar za provedbu, tj. ima odobrenje za provođenje, učenički par B će prema uputama izvesti pokus. Za vrijeme izvođenja par A će detaljno zapisivati sve rezultate mjerenja i opažanja. Zatim će par B analizirati rezultate pokusa i izvijestiti vas o tome.
Na temelju rezultata prve izvedbe pokusa, par B treba započeti 2. ciklus pokusa, tako što će napraviti prijedlog za usavršavanje postojeće izvedbe. Za drugi ciklus ponudite im da mogu zatražiti i dodatnu opremu ili pribor (primjerice vagu). Tim B neka napiše detaljan plan pokusa, a nakon vašeg odobrenja neka ga provede tim A. Tim B će tijekom provedbe zapisivati sva mjerenja i opažanja, a tim A će na temelju njih izvući zaključke i o rezultatima pokusa obavijestiti vas i ostatak razreda. Za izvještaj mogu odabrati dva formata: pisanje znanstvenog članka i dijeljenje na zajedničkom mrežnom mjestu, primjerice na OneDriveu ili izrada prezentacije pomoću koje bi svima ispričali što su napravili i što su otkrili. Materijale za izvješće mogu napraviti koristeći neki od digitalnih alata iz paketa Microsoft Office 365. Nakon provedene aktivnosti neka se učenici izjasne koja im se vrsta aktivnosti vezana uz određeni stil učenja čini bliskija.
Pripremite podsjetnik s vrstom stila učenja: teoretičar, pragmatičar, aktivist i mislilac. Podsjetnik možete pripremiti u obliku kognitivne mape, s pridodanim primjerima određenog stila učenja, što će biti smjernica učenicima s teškoćama učenja i pažnje, Provjerite razumiju li učenici uputu u svakom dijelu aktivnosti, na svakom zadatku. Po potrebi dodatno pojasnite učenicima uputu ili zadatak. Pisane upute možete pripremiti za učenike s teškoćama pažnje kao usmjeravanje u radu. U zadatku rješavanja problema eksperimentalnim putem pripremite korake zadatka u pisanom obliku te usmjeravajte učenike potpitanjima. Obratite pozornost na sastav grupa učenika, kako bi učenicima s teškoćama osigurali ravnopravno i aktivno sudjelovanje u radu u grupi. Odnosno, sastav učenika neka omogućuje podržavajuću atmosferu kako bi se istaknule sposobnosti, a ne teškoće učenika. Za pisanje detaljnog opisa pokusa učenicima pripremite pitanja koja će ih usmjeravati u pisanju. Osigurajte primjeren prostor za pisanje, a učenici s većim govorno-jezičnim teškoćama te teškoćama pisanja, usmeno će vam opisati, a vi ćete zapisati opisano. Pripremite tablice kao predložak za upis rezultata mjerenja i opažanja, što će biti podrška učenicima s teškoćama učenja i pažnje. Za pisanje znanstvenog članka pripremite upute, odnosno primjer znanstvenog članka s naznačenim glavnim dijelovima koje treba sadržavati. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenicima koji žele više zadajte neki složeniji problem koji bi mogli rješavati. Primjerice, koliko CO2 ima u gaziranom piću? Pritom neka se sami izjasne na koji način bi htjeli rješavati problem. Traže li partnera koji bi im pomogao u planiranju i analiziranju rezultata, a oni će se baviti eksperimentalnim dijelom ili žele obrnuto. Naravno, ako imate učenike koji žele oboje, dopustite im da probaju problem riješiti samostalno. Izvješće neka napišu u obliku novinskog članka za neki od popularih znanstvenih časopisa, a članak neka objave na školskim mrežnim stranicama. Članak mogu napraviti pomoću alata Microsoft Office 365.
Pričvrstite u učionici četiri QR koda iza kojih se kriju četiri rečenice, primjerice Ljudi koji utječu na druge osobe. (Menschen, dIe andere PersoNen beeinFlussen.); Ljudi čije mišljenje je za druge osobe jako važno. (Menschen, deren Meinung für andere Leute sehr wichtig ist.); Ljudi koji druge osobe lako navode na kupnju određenih stvari. (Menschen, die andere Personen leicht dazU bringen bEstimmte SacheN zu kaufen.); Ljudi koji pretežno koriste društvene platforme kao npr. Instagram, YouTube ili TikTok. (MensChen, diE übeRwiegend soziale Plattformen wie z.B. Instagram, YouTube oder TikTok benutzen.). Istaknite pojedina slova u svakoj rečenici kako biste dobili pojam influencer. QR kodove možete izraditi pomoću jednog od digitalnih alata, primjerice poveznica.
Uputite učenike da skeniraju QR kodove, pročitaju rečenice i uz pomoć istaknutih slova zaključe o kojim ljudima je riječ. Potaknite ih na kratak razgovor te ih pitajte koje influencere poznaju, imaju li omiljenog influencera, kojim se temama bave njihovi omiljeni influenceri, govore li neki influenceri o temama kao što su škola i učenje i sl.
Nadalje im pokažite sliku Davida Kolba i pitajte ih primjerice Mislite li da je ovaj čovjek poznati influencer? Na koga bi on mogao utjecati i kako? i sl. Nakon što učenici iznesu svoje pretpostavke, možete im reći da njegov utjecaj dolazi do izražaja kada je u pitanju učenje. Zatim im pokažite četiri pojma koji predstavljaju četiri stila učenja prema Kolbu: aktivist (Macher/in), mislilac (Entdecker/-in), pragmatičar (Entscheider/in) i teoretičar (Denker/-in). Pitajte učenike mogu li ova četiri pojma povezati s učenjem. Nakon što učenici iznesu svoje pretpostavke, pokažite im četiri oblaka riječi u kojima se nalaze jednostavni i kratki opisi za svaki stil, primjerice volim praktične zadatke, rado izrađujem stvari, lakše učim kroz igru, rado radim u paru (aktivist); volim diskusije, promatram i donosim zaključke, zanimaju me konkretni primjeri, rado radim u grupi (mislilac); lakše radim uz upute, ono što učim mora imati veze sa stvarnim životom, uvijek se pitam kako naučeno mogu primijeniti, rado radim u grupi (pragmatičar); volim čitati i analizirati tekstove, lakše učim uz grafičke prikaze, volim zahtjevne i jasno strukturirane zadatke, rado radim sam/sama (teoretičar).
Uputite učenike da odrede koji oblak riječi opisuje pojedini stil učenja te im prema potrebi pružite pomoć. Objasnite im da je riječ o četiri stila učenja prema teoriji Davida Kolba. Zamolite ih da odaberu jedan od četiri stila za koji smatraju da ih najbolje opisuje. Naglasite im da će na kraju aktivnosti moći detaljnije provjeriti odgovara li odabrani stil njihovu načinu učenja. Oblake riječi možete izraditi pomoću jednog od digitalnih alata, primjerice WordArt.
Podijelite učenike u parove i provedite učenje po stanicama na temu Djeca i mladi kao influenceri. Ovisno o broju učenika u razredu, u informatičkoj učionici pripremite stanice za učenje. Na svakoj stanici ponudite zadatke uz različite izvore i sadržaje (primjerice video zapisi: NDR: Instagram- mit 13 Jahren Influencerin, Kika.de: Meine Influencer - meine Vorbilder?, ZDF.de: Macht der Influencer; tekstovi: Kindersache.de: Was ist eigentlich ein Influencer?, Kindersache.de: Ist Influencer ein Traumberuf?, Brand eins: „Miley würde sogar viel öfter mit der Kamera reden.“ , statistike: Statista: Die bekanntesten Influencer bei Kindern, Statista: Influencer wirken vor allem bei Jüngeren, Statista: Bei diesen Themen sind Influencer gefragt i sl.) koje će učenici proučavati kako bi prikupili potrebne informacije i prezentirali ih prema smjernicama koje se nalaze na radnom listiću (Laufzettel) koji ste za njih pripremili. Na posljednjoj stanici učenicima možete predložiti nekoliko načina na koje mogu prikazati prikupljene informacije, primjerice u obliku infografike, PowerPoint prezentacije, intervjua, stripa, igranje uloga i sl. Predložite im korištenje jednog od digitalnih alata za izradu digitalnih sadržaja, primjerice Piktochart za infografiku, PowerPoint za prezentaciju, Make Beliefs za strip.
Potaknite učenike da prezentiraju rezultat svog rada i provedite kratak razgovor. Također im pripremite evaluacijski listić na kojem će na kraju vrednovati zadatke na pojedinim stanicama (primjerice, najviše sam uživao/al na zadatku…., pozitivno me iznenadio zadatak…., najmanje sam uživao/la na zadatku…., volio/voljela bih da je bilo više…). Za kraj im pokažite detaljnije opise za sva četiri stila učenja (Lernstile nach Kolb) i zamolite ih da uzimajući u obzir i evaluacijski listić ponovno procijene koji je njihov dominantni stil učenja.
Rečenice koje se kriju iz QR kodova pripremite u pisanom obliku na listu papira, što će biti podrška učenicima s teškoćama pažnje. Provjerite razumijevanje stranih riječi te po potrebi izradite kartice s nepoznatim riječima, na čijoj će se pozadini nalaziti prijevod i slikovni prikaz pojma. Za učenike s teškoćama čitanja, uz riječ napišite i kako se izgovara. Pripremite primjere influencera kao smjernicu u razgovoru te podsjetite učenike čime se influenceri bave. Navedeno će biti osobita podrška učenicima s poremećajem iz spektra autizma. Pripremite podsjetnik s četiri stila učenja uz primjere istih. Po potrebi dodatno pojasnite zadatak, odnosno provjerite razumijevanje upute. Pripremite pisane, kratke i precizne upute, osobito za učenike s teškoćama pažnje. osigurajte ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika u radu u paru (potpora vršnjaka, razumijevanje teškoće i sl.). Za prezentaciju informacija koje su prikupili, dodatno primjerima prikažite učenicima alate za prezentaciju. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Dodatno motiviranim i jezično naprednijim učenicima predložite da na mrežnim stranicama kao što je, primjerice Lernstile nach Kolb, ispune online upitnik koji će im omogućiti opsežan uvid u njihov stil učenja i pružiti im detaljnu analizu pojedinih aspekata njihova stila učenja. Predložite im da detaljnije prouče ostala tri stila učenja prema Kolbu te da izrade prezentaciju u kojoj će sažeto prikazati najvažnije informacije o sva četiri stila učenja, osvrnuti se na svoj stil učenja i iznijeti svoje mišljenje. Neka učenici prema vlastitim preferencijama u skladu sa svojim stilom učenja odaberu kako će izraditi prezentaciju i na koji će način prezentirati.
Silveira, V. (2020) Iskustveno učenje. Mrežna stranica outwardboundcroatia.com (17. 1. 2021.)
Razumijevanje procesa učenja, Projekt podrška provedbi Cjelovite kurikularne reforme. Mrežna stranica skolazazivot.hr (17. 1. 2021.)
Stilovi učenja. Škola za medicinske sestre Vinogradska Zagreb (17. 1. 2021.)
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.