Potaknite oluju ideja na temu zime. Asocijacije učenika na tu temu mogu se odnositi na vremenske prilike, aktivnosti koje se tad provode, blagdane koji se obilježavaju u tom razdoblju, odjeću koju tad nosimo i slično. Nastavnik ih zapisuje na ploču rabeći dvije različite boje. Jednom bojom upisuje poznate pojmove, a drugom nepoznate te ih učenici zapisuju u svoje bilježnice.
Učenici rješavaju grupu zadataka pod F na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. uvježbavajući pritom glagole vezane za temu zime. Njihov je zadatak povezati izraz na talijanskom s prijevodom na hrvatski jezik. Nakon uspješno riješenog zadatka 1, prelaze na zadatak 2 u kojem raspoređuju aktivnosti prema godišnjim dobima zahvaljujući čemu još jedanput ponavljaju navedeni vokabular te usvajaju nove riječi.
Nakon rješavanja zadataka slijedi rad u grupama po 3 ili 4 učenika. Svaka će grupa kreirati zadatak u Wordwallu za ponavljanje vokabulara, i to tako da će zadati nekoliko rečenica u koje će biti potrebno umetnuti odgovarajuće riječi (tj. 5 - 10 novih pojmova) iz kolekcije zadataka pod F. Svaka će grupa svoje dovršene zadatke predstaviti u razredu, a zatim će ih međusobno razmijeniti i riješiti. Međutim, prije rješavanja zadataka provjerite jesu li točno postavljeni.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom oluje ideja osigurajte vizualnu podršku za učenike s poremećajem iz spektra autizma u obliku slika koje predstavljaju zimu. U zadatku zapisivanja asocijacija za učenike sa specifičnim teškoćama učenja i za učenike s oštećenjem sluha važno je predvidjeti manju količinu teksta za pisanje. Također, može im se i unaprijed pripremiti grafički organizator u koji tijekom aktivnosti upisuju željene podatke. Tijekom rješavanja zadataka učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Prema potrebi omogućite rad u paru i vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjerite znaju li i mogu li učenici s teškoćama rabiti alat Wordwall. Tijekom grupnog zadatka važno je da i učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke kao i učenici urednog razvoja koji se nalaze u grupi. Primjerice, učenik urednog razvoja sastavlja pitanja, a učenik s oštećenjem sluha može izraditi zadatak u digitalnoj platformi Wordwall.
Učenici koji žele znati više, kreativno će se izraziti te u grupi izraditi strip o zimi u digitalnom alatu Pixton koji će zatim prezentirati ostatku razreda.
Potaknite učenike na razgovor o omiljenom godišnjem dobu. Neka objasne svoj izbor i navedu ključna obilježja tog godišnjeg doba. Pitajte ih i koje godišnje doba najmanje vole i koji su razlozi za to.
Učenici zatim rješavaju grupu zadataka pod C na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. kako bi ponovili nazive za godišnja doba zapisujući ih ispod fotografija.
Podijelite razred u četiri grupe i svakoj od njih kao temu zadajte jedno godišnje doba. U alatu Piktochart trebaju izraditi infografiku sa slikama vremenskih prilika, bojama koje prevladavaju u određeno godišnje doba i blagdanima. Potaknite učenike na ravnomjernu raspodjelu zadataka u grupi kako bi svi jednako sudjelovali u radu. Izrađenu infografiku svaka će grupa prezentirati ostatku razreda pazeći na točnost u pisanju i izlaganju. Na kraju provedite samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje s pomoću rubrike procjene koju ste učenicima unaprijed objasnili, a u kojoj će ocijeniti primjenu pravopisa i gramatike, cjelovitost zadatka s obzirom na tražene sastavnice te jasnoću izlaganja.
Izrađene infografike spremit će u OneDrive Microsoft Office 365 kako bi uvijek bile dostupne svima u razredu.
Prije početka uvodnog dijela i razgovora o godišnjim dobima svakom učeniku s teškoćama, bez obzira na stupanj i vrstu oštećenja ili poremećaja, potrebno je osigurati mjesto u razredu koje će mu omogućiti primjereno uključivanje u rad, a nastavniku praćenje njegove aktivnosti. Rasporedite klupe polukružno kako bi učenik s oštećenjem sluha mogao pratiti sugovornike i očitavati poruke s lica i usana. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka u Edutoriju osigurajte, prema potrebi, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte povremeno kako napreduju u izvršavanju zadatka. Prije aktivnosti izrade infografike provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Piktochart te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu. Omogućite učenicima s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije da tijekom izrade infografike usmeno predlažu sadržaje, a učenik urednog razvoja neka bude zadužen za gramatičku i pravopisnu provjeru sadržaja infografike.
Učenici koji žele znati više, neka naprave poster u digitalnom alatu Canva o svojem najdražem godišnjem dobu kombinirajući slike i objašnjenja služeći se kratkim rečenicama.
Učenike potaknite na raspravu o školi i školovanju postavljajući im nekoliko anketnih tvrdnji/pitanja u Mentimetru (npr. Obrazovanje je iznimno važno za budućnost. / Važno je učiti nekoliko stranih jezika. / Koji je moj stil učenja? itd.). Nakon svake tvrdnje / svakog pitanja komentirajte učeničke odgovore objašnjavajući pritom da stalno trebaju biti svjesni važnosti obrazovanja i učenja radi stjecanja i primjene znanja. Također, objasnite im i zašto je važno učiti strane jezike te razviti vlastiti stil učenja.
Potaknite zatim učenike na imenovanje pojmova na talijanskom jeziku vezanih za školu i školovanje koji su im otprije poznati, služeći se pritom prezentacijom u digitalnom alatu Prezi koju ste unaprijed pripremili. Navedene pojmove zapišite na ploču. Naglasak u prezentaciji neka bude na školskom priboru. Ako tijekom sljedećih aktivnosti bude još nepoznatih pojmova, i njih zapišite. Učenici neka poslušaju dijalog u zadatku Domani si va a scuola na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. te riješe grupu zadataka pod G. Promatrajući slike i usvajajući nazive predmeta o kojima su slušali u zvučnom zapisu, učenici obogaćuju svoj vokabular o školskom priboru pazeći na primjenu pravopisnih i gramatičkih pravila. Uz to, dodatno utvrđuju usvojeni vokabular rješavajući zadatak H na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. u kojem trebaju spojiti imenicu na talijanskom jeziku s njezinim prijevodom na hrvatski jezik.
Učenike podijelite u parove te ih potaknite na kreiranje dijaloga na temu školskog pribora. Neka odrede svoje uloge u dijalogu (učenik - učitelj, učenik - učenik, roditelj - učenik) te napišu tekst u kojem će upotrijebiti novi vokabular. Provjerite točnost napisanih dijaloga te potaknite učenike na snimanje videa pazeći na izgovor u digitalnom alatu Flipgrid. Potrebno je uključiti i školski pribor kao rekvizite.
Nakon što svi snime svoje kratke videe u trajanju od 30 sekundi do 1 minute, predstavljaju ih ostatku razreda. Na kraju provedite usmeno vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje prema unaprijed predstavljenoj rubrici vrednovanja (jasnoća izlaganja, pravilna uporaba gramatike i pravogovora, uporaba novog vokabulara). Naglasak neka bude na pozitivnim stranama svakog rada, a učenici neka promisle i o zanimljivosti te korisnosti snimanja videa pri učenju novog vokabulara te primjeni dosad naučenog iz gramatike, pravopisa i pravogovora.
Ako u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi taj učenik lakše pratio uvodni razgovor o obrazovanju. U učenika s teškoćama, a osobito u učenika s poremećajem iz autističnog spektra mogu se pojaviti teškoće u praćenju rasprave i apstraktnih pojmova, stoga im osigurajte vizualnu podršku u obliku slikovnog prikaza pojmova vezanih za obrazovanja. Pri reprodukciji zvučnih zapisa na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 3, Jedinica 3.2. uvijek treba voditi računa o tome razumiju li učenici s oštećenjem sluha pojmove o kojima slušaju (kao učenici sa specifičnim teškoćama učenja). Učenicima s oštećenjima sluha potrebno je dati predložak s napisanim sadržajem teksta zvučnog zapisa. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka u Edutoriju osigurajte, prema potrebi, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Prije početka rada u paru u digitalnom alatu Flipgrid vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Ne inzistirajte na tome da učenici s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije govore u videu. Imajte na umu i to da teškoće u razvoju mogu utjecati na probleme u usvajanju stranog jezika i otežati izgovor stranih riječi. Iznimno je važno da spriječite oponašanje i ruganje tijekom predstavljanja snimljenih dijaloga.
Učenici koji žele znati više, izradit će u digitalnom alatu Wordwall zadatak spajanja pojmova. Odabrat će, naime, pet predmeta i opisati ih, a zatim će biti potrebno predmete spojiti s odgovarajućim opisom.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.