Predmet
Talijanski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Giocando si impara

Naziv predmeta
Talijanski jezik 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Razina učenja jezika
2. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • aktivnosti
  • prezent

Giocare, leggere e fare

Potaknite učenike da promisle o tome kojim se sve aktivnostima mogu baviti kod kuće, a potom neka usporede svoje ideje s idejama na plakatu Oggi resto a casa na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2. Razgovarajte zatim o tome koje su im aktivnosti omiljene, koje manje drage, a koje mrske, kao i kojim bi se aktivnostima trebali baviti češće, a kojima rjeđe od onoga kako je trenutno (primjerice, ograničite vrijeme za igranje videoigara).

Također, učenici neka riješe A, B i C zadatke na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2, kako bi se prisjetili pravilnih oblika prezenta glagola, ali i vokabulara vezanog uz aktivnosti te pravilne primjene prijedloga.

Nakon što ponove zadano, neka u paru osmisle svoje kratke dijaloge u trajanju od 30 sekundi do 1 minute u kojima će predstaviti aktivnosti kojima se bave tijekom tipičnog ili idealnog dana. Dijaloge neka osmisle i zapišu, a potom i uvježbaju te neka snime videozapis u alatu Flipgrid. Tijekom pisanja neka pripaze na primjenu pravopisa i gramatike s naglaskom na pravilnu uporabu prijedloga i pravilno sprezanje glagola, kao i na uporabu vokabulara vezanog uz aktivnosti, jasnoću i zanimljivost dijaloga. Tijekom uvježbavanja i snimanja dijaloga neka pripaze na pravilan izgovor. Svoje radove trebaju predstaviti ostalim učenicima. Zatim, valja provesti vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje prema unaprijed predstavljenoj rubrici vrednovanja (opisanoj u prethodnoj rečenici) s naglaskom na pozitivne aspekte rada i ističući važnost suradnje i ravnopravne podjele uloga.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim obilježjima učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Tijekom rješavanja zadataka na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2, uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida uputite na opciju povećanja fonta. Tijekom uvodne rasprave o aktivnostima kod kuće omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku fotografija svakodnevnih aktivnosti) koja će motivirati učenike s poremećajem iz autističnog spektra, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. Tijekom rješavanja zadataka A, B i C na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2, učenicima s izraženijim teškoćama omogućite rad u paru. S obzirom na to da ova aktivnost uključuje primjenu gramatičkih pravila, učenicima s jezičnim teškoćama i specifičnim teškoćama u učenju omogućite korištenje gramatičkih podsjetnika. Tijekom izrade dijaloga vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u izvršavanju zadatka te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Na primjer, učenik sa specifičnim teškoćama u učenju može davati prijedloge sadržaja dijaloga, a učenik urednog razvoja biti zadužen za pisanje te gramatičku i pravopisnu provjeru. Učenicima s teškoćama treba unaprijed najaviti sadržaj videozapisa. Prilikom vrednovanja izvedbe dijaloga uvažite utjecaj govornih teškoća na svladavanje izgovora riječi stranog jezika kod učenika s teškoćama jezično-govorno-glasovne komunikacije.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više neka naprave svoju inačicu plakata Oggi resto a casa u alatu Canva.

Nastavna aktivnost za predmet X

Giocare, leggere e fare

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik čita i razumije vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednome okruženju jednostavnim rečenicama.
  • Učenik izražava što mu se sviđa i što mu se ne sviđa.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
  • Učenik sudjeluje u vrlo kratkim i vrlo jednostavnim vođenim dramatizacijama.
  • Učenik razvija zanimanje za učenje talijanskoga jezika kreativno se izražavajući pjesmom i glumom.
  • Učenik se koristi udžbeničkim rječnikom, internetom te ostalim izvorima informacija.
  • Učenik prati vlastito učenje talijanskoga jezika.
  • Učenik govori vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu poznate tematike na temelju predloška.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Impariamo insieme!

Potaknite učenike da, u svojim dijalozima o aktivnostima iz prethodne aktivnosti, potraže glagole, označe ih različitim bojama ovisno o infinitivnom nastavku ili o tome jesu li nepravilni. Prokomentirajte rezultate, a najčešće primjere korištenih glagola zabilježite u tablicu na ploči Stoodle ovisno o nastavku, stavljajući fokus na glagole na -ere i -ire. Uputite učenike na rješavanje zadataka E, F i H na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2, pomoću kojih će ponoviti glagole na -ere i -ire.

Potom neka učenici u aplikaciji Hot Potatoes riješe unaprijed pripremljene različite tipove zadataka radeći u paru (nadopunjavanje praznine, odabir između više odgovora, križaljka i riječi s izmiješanim poretkom) kako bi uvježbali glagole na -ere i -ire. U alatu Forms provedite anketu kojom ćete provjeriti razumijevanje ponovljenog nastavnog sadržaja, dobiti povratne informacije o korisnosti, zanimljivosti i mogućim nejasnoćama. Rezultate ankete prokomentirajte s učenicima nakon analize.

Postupci potpore

Prilikom označavanja glagola u dijalozima iz prethodne aktivnosti važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u izvršavanju zadatka te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Za učenike s intelektualnim teškoćama i izraženim jezičnim teškoćama modificirajte zadatak tako da im unaprijed označite glagole koje će oni, na temelju prethodno dobivenih primjera ili podsjetnika te uz podršku učenika s kojima su u paru, razvrstavati s obzirom na infinitivni nastavak. Prilikom bilježenja glagola na ploču Stoodle obratite pažnju na vidljivost sadržaja učenicima s oštećenjem vida te im, prema potrebi, prilagodite kontrast na zaslonu ili povećajte font. Pri rješavanju zadataka u digitalnom alatu Hot Potatoes pripremite prilagođene zadatke za učenike s intelektualnim teškoćama, u skladu s primjerenim oblikom školovanja.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više neka osmisle zadatke za ponavljanje glagola na -ere i -ire u aplikaciji Hot Potatoes.

Nastavna aktivnost za predmet X

Impariamo insieme!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik čita i razumije vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
  • Učenik odgovara na postavljena pitanja.
  • Učenik prati vlastito učenje talijanskoga jezika.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Giocare e imparare

Prikažite učenicima flashcards (možete ih izraditi u alatu Quizlet) koje prikazuju radnje, odnosno glagole. Nakon što učenici imenuju pojedinu radnju, na ploču zabilježite glagole uz flashcard različitom bojom. Potaknite ih da zaključe da pojedina boja predstavlja glagole na -are, -ere, -ire i nepravilne glagole.

Potom ih uputite na proučavanje tablice s konjugacijama na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2, i prisjećanje ključnih obilježja glagola u prezentu, a zatim i na rješavanje zadataka J odnosno dopunjavanje rečenica pravilnim oblikom zadanog glagola u prezentu.

Nakon što su riješili zadani zadatak i nakon što ste objasnili moguće nejasnoće, neka učenici riješe unaprijed pripremljeni kviz Kahoot u kojem ste obuhvatili sve tipove konjugacije. Zatim, podijelite učenike u grupe i zadajte im da izrade svoje kvizove u alatu Kahoot prema sljedećim parametrima (uz ravnopravnu podjelu uloga i uvažavanje mišljenja svih učenika u grupi) : 10 do 12 pitanja vezanih uz zadanu konjugaciju (svaka se grupa bavi različitom konjugacijom), korištenje vokabulara vezanog uz aktivnosti kod kuće te primjena pravopisnih i gramatičkih pravila. Poveznice na dovršene kvizove učenici neka objave u virtualnoj učionici, odigrajte ih i potom provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje prema unaprijed opisanoj rubrici. Naglasak neka bude na pozitivnim aspektima rada i na koristi te zanimljivosti uvježbavanja jezičnih sadržaja pomoću igre odnosno kviza.

Postupci potpore

Tijekom izrade i prikazivanja flashcardsa obratite pažnju na njihovu vidljivost učenicima s oštećenjem vida. Prilikom bilježenja glagola na ploču učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju, posebice disgrafijom i poremećajima aktivnosti i pažnje, unaprijed pripremite listiće na kojima će lakše pratititi nastavne sadržaje. Tijekom proučavanja tablice i rješavanja zadataka na e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.2, uputite učenike s disleksijom da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Učenicima s izraženijim teškoćama omogućite rad u paru. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu kviza Kahoot vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnog alata Kahoot.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više neka naprave Kahoot kviz u kojem će se koristiti svim glagolima iz sve tri konjugacije, kao i nepravilnim glagolima.

Nastavna aktivnost za predmet X

Giocare e imparare

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik čita i razumije vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik odgovara na postavljena pitanja.
  • Učenik opisuje slikovne predloške koristeći se jednostavnim i kratkim rečenicama poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik razvija zanimanje za učenje talijanskoga jezika kreativno se izražavajući pjesmom i glumom.
  • Učenik se koristi udžbeničkim rječnikom, internetom te ostalim izvorima informacija.
  • Učenik prati vlastito učenje talijanskoga jezika.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Učiti kako učiti

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.