Pozdravite učenike i pitajte ih smatraju li današnje društvo pravednim. Razgovarajte o temi jednakosti i ravnopravnosti tražeći da svoje stavove potkrijepe primjerima iz života. Zadajte učenicima da u paru, koristeći se aplikacijom Bubbl.us, izrade umnu mapu uzroka i povoda revolucionarnih zbivanja tijekom Francuske revolucije. Što primjećuju, koji im se pojmovi, mjesta i osobe preklapaju? Zašto? Komentirajte događaje i analizirajte uzroke u kontekstu onovremenog društva. Je li svima bilo lijepo živjeti u takvom društvu? Kome nije bilo? Pitajte učenike jesu li neki od uzroka još uvijek aktualni. Može li ih se povezati sa sadašnjicom? Koliko su njihova zajednica, društvo i država sretni? Tko je kriv za to? Što bi se moglo promijeniti nabolje?
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Prilikom prilagodbe aktivnosti uvijek je moguće savjetovati se sa stručnim timom škole.
Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite temu nastavnog sata i ključne riječi ili vizualni raspored sata te im tako osigurajte mogućnost interakcije i suradnje, a smanjite frustraciju. U svim aktivnostima uzmite u obzir specifičnosti teškoća, a tijekom izvršenja zadataka osigurajte učenicima dovoljno vremena.
Tijekom uvodne rasprave potaknite učenike s teškoćama na sudjelovanje i dijeljenje mišljenja, ali nemojte inzistirati na njihovu sudjelovanju ako sami ne izraze želju.
Prilikom podjele učenika u parove pobrinite se da učenici s teškoćama budu u paru s onim učenicima koji nemaju poteškoća u svladavanju gradiva i koji će im najbolje pomoći u obavljanju zadatka – primjerice, neka učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje radi u paru s učenikom koji je strpljiv i koji će mu pomoći usmjeriti pozornost na zadatak.
Pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka za učenike s teškoćama, koja će biti jezično i grafički prilagođena. Neka učenici u paru podijele specifične zadatke u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama. Specifični zadatak može biti to da učenik čita tekstove, pronalazi fotografije koje se mogu dodati u umnu mapu ili da predstavlja uradak ostalim učenicima u razredu. Provjeravajte kako parovi napreduju u izvršavanju zadatka i vodite brigu o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju, odnosno da nisu samo pasivni promatrači.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Bubbl.us. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute za korištenje alatom.
Tijekom završne rasprave nemojte isticati pogreške učenika s teškoćama, a one koji aktivno sudjeluju pohvalite kako bi stvarali pozitivnu slike o sebi i bili više motivirani. Učenicima s teškoćama nakon rasprave osigurajte odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom rasprave.
Potaknite učenike neka istraže nastanak i djelovanje sabora Generalnih staleža. Svoja saznanja neka prikažu koristeći se aplikacijom Prezi.
Za motivaciju, pokažite učenicima sliku umjetničkoga prikaza napada na Bastilleu. Pitajte ih da prokomentiraju sliku. Što je na njoj prikazano? Tko su ljudi koji napadaju utvrdu? Zašto? Razgovarajte o pogibeljnostima i opasnostima koje prate povijesna previranja, s posebnim naglaskom na ustrajnosti zbog postizanja višeg cilja. Podijelite razred u grupe. Zadajte učenicima da pomoću alata Genially grupno izrade infografiku o najvažnijim ljudima, činjenicama i događajima u revoluciji. Pratite proces nastanka sadržaja. Nakon što završe zadatak, pregledajte i komentirajte učeničke infografike. Koji su im ljudi privukli pozornost? Koji događaji? Usporedite infografike i pronađite dodirne točke. Koje su povijesne ličnosti ostavile najveći trag? Jesu li povijesne ličnosti te koje pokreću stvari ili su povijesne okolnosti razlog uspona povijesnih ličnosti? Postoje li „mali“ i „veliki“ ljudi? Kako se, prema njihovu mišljenju, postaje „velikim“ čovjekom? Pokrenite razgovor o tome što oni žele biti u životu i koju vrstu samoostvarenja žele postići.
Započnite sat na platformi MS Teams u plenarnom načinu rada. Za motivaciju pokažite učenicima sliku umjetničkog prikaza napada na Bastilleu. Pitajte ih da prokomentiraju sliku. Što je na njoj prikazano? Tko su ljudi koji napadaju utvrdu? Zašto? Razgovarajte o pogibeljnostima i opasnostima koje prate povijesna previranja, s posebnim naglaskom na ustrajnosti zbog postizanja višeg cilja. Pomoću funkcionalnosti izdvojenih soba (breakout rooms) podijelite razred u grupe. Neka u svakoj grupi jedan učenik (predstavnik) u zasebnom prozoru pristupi alatu Genially. Zadajte učenicima da pomoću alata grupno izrade infografiku o najvažnijim ljudima, činjenicama i događajima u revoluciji. Nakon što završe zadatak, vratite se u plenarni način rada te prozovite predstavnike da jedan po jedan podijele zaslon s ostalima i komentirajte infografike. Koji su im ljudi privukli pozornost? Koji događaji? Usporedite infografike i pronađite dodirne točke. Koje su povijesne ličnosti ostavile najveći trag? Jesu li povijesne ličnosti te koje pokreću stvari ili su povijesne okolnosti razlog uspona povijesnih ličnosti? Postoje li „mali“ i „veliki“ ljudi? Kako se, prema njihovu mišljenju, postaje „velikim“ čovjekom? Pokrenite razgovor o tome što oni žele biti u životu i koju vrstu samoostvarenja žele postići.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Prilikom prilagodbe aktivnosti uvijek je moguće savjetovati se sa stručnim timom škole.
Tijekom uvodne rasprave potaknite učenike s teškoćama na dijeljenje ideja i mišljenja, ali nemojte inzistirati na njihovu uključivanju. Nemojte isticati pogreške učenika s teškoćama, a nakon rasprave omogućite im odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom rasprave.
Prilikom podjele učenika u grupe omogućite učenicima s teškoćama da budu u grupi s učenicima koji će ih poticati na rad tijekom izvršavanja zadatka (primjerice, neka učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje bude u grupi s učenicima koji su strpljivi i koji će mu pomoći u usmjeravanju pozornosti na zadatak). Pripremite pisanu uputu za izvršavanje zadatka za učenike s teškoćama, koja će biti jezično i grafički prilagođena.
Provjerite snalaženje učenika s teškoćama u digitalnom alatu Genially. Osim upute za izvršavanje zadatka, osigurajte pisanu i slikovnu uputu za korištenje alatom. Tijekom rada u grupama vodite brigu o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nipošto ne budu dio grupe samo kao pasivni promatrači.
Tijekom pregledavanja izrađenih infografika i završne rasprave omogućite da se najprije komentira infografika koju je izradila grupa u kojoj je učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje. Pri uspoređivanju infografika ne inzistirajte na uključivanju učenika s teškoćama ako sami ne izraze želju za uključivanjem. Nakon izvršenja zadatka učenicima s teškoćama omogućite povratne informacije i druge potrebne oblike podrške kako biste im pomogli u razumijevanju pojmova i daljnjem unapređenju znanja.
Potaknite učenike neka istraže djelovanje i život Maximiliena Robespierrea. Neka predstave svoja saznanja koristeći se aplikacijom MS PowerPoint.
Za motivaciju, povedite kratak razgovor o radu u vrtu. Pitajte učenike jesu li ikada radili u vrtu. Je li taj rad težak? Što se dogodi s vrtom ako ga zanemarimo? Napravite usporedbu s radom i trudom uloženim u razvoj i očuvanje građanskoga društva te usporedbu s razvojem korupcije, klijentelizma i zanemarivanja ljudskih prava kada zapustimo svoj „društveni vrt“. Podijelite učenike u parove. Zadajte im da naprave kratak pisani osvrt s temom Francuska revolucija zauvijek je promijenila ljudsko društvo. Neka učenici rasprave i na osnovi naučenog zapišu zajednički zaključak. Svoje zaključke učenici lijepe na zajedničku ploču u aplikaciji Popplet. Pročitajte neke od zapisa i prokomentirajte zajedno: Je li borba za društvenu jednakost i ravnopravnost završena? Primjećuju li učenici nejednakosti u društvu? Što oni rade, a što misle da bi se još trebalo napraviti u vezi s tim?
Podijelite ih u grupe i neka svaka grupa smisli jednu aktivnost koju bi valjalo provesti u vlastitom okružju kako bi se poboljšalo stanje društvene jednakosti, ravnopravnosti, tolerancije i prihvaćanja. Pročitajte i prokomentirajte prijedloge.
U prilagodbi ove nastavne aktivnosti važno je imati na umu da učenici s teškoćama čine heterogenu skupinu pa odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na individualnim potrebama i karakteristikama učenika. Prilikom prilagodbe aktivnosti uvijek je moguće savjetovati se sa stručnim timom škole.
Tijekom uvodne rasprave nemojte inzistirati na sudjelovanju učenika s teškoćama, ali ih potaknite na dijeljenje ideja i mišljenja. Nemojte isticati pogreške učenika s teškoćama, a nakon rasprave osigurajte im odgovore na pitanja koja su se postavljala tijekom rasprave.
Prilikom podjele učenika u parove nastojte da učenici s teškoćama budu u paru s učenicima koji će ih poticati na rad tijekom rješavanja zadatka. Tijekom izvršenja zadatka vodite brigu o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju. Ako je potrebno, predvidite specifični dio zadatka u kojem će učenik s teškoćama biti uspješan pa neka učenici u parovima podijele poslove u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama – primjerice, neka učenik sa specifičnim teškoćama učenja, poput disleksije, zapisuje osvrt, a drugi član para neka ga pročita ostalim učenicima. Provjeravajte s parovima kako napreduju u izvršavanju zadatka.
Provjerite kako se učenici s teškoćama snalaze u digitalnom alatu Popplet. Ako je potrebno, pripremite pisane i slikovne upute za korištenje alatom.
Tijekom rada u grupama vodite brigu o tome da učenici s teškoćama aktivno sudjeluju u svim aktivnostima te da nipošto ne budu dio grupe samo kao pasivni promatrači. Prilikom predstavljanja osmišljenih aktivnosti pohvalite učenike s teškoćama koji odluče predstaviti grupni rad, kako bi stvarali pozitivnu sliku o sebi i bili više motivirani. Osigurajte povratne informacije i druge potrebne oblike podrške nakon ostvarenog zadatka kako biste učenicima pomogli u razumijevanju pojmova i daljnjem unapređenju znanja.
Potaknite učenike da istraže dobitnike Nobelove nagrade za mir koji su je dobili zbog moderne borbe za građanska prava (npr. Malala Yousafzai, Nadia Murad). Neka naprave usporedbu s prošlošću i odabrane osobe predstave koristeći se aplikacijom Artsteps.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.