Potaknite razgovor s učenicima i postavite motivirajuća pitanja, kao što su:
Zajedno s učenicima pogledajte pripremljenu električnu shemu neke prostorije (ili cijelog stana) te im usmjerite pozornost na različite simbole na toj shemi. Zapišite nazive svih uočenih simbola na mjesto vidljivo svim učenicima. Razgovarajte s učenicima i, prema potrebi, dopunite popis.
Učenici dobivaju zadatak da na internetu istraže simbole za sve zapisane elemente u strujnom krugu i naprave vlastitu tablicu s nazivima i simbolima svih elemenata, u koju trebaju unijeti i namjenu tih elemenata u strujnome krugu. Učenici se koriste digitalnim alatom MS Word u kojemu crtaju i ispunjavaju svoje tablice.
Svoje dokumente objavljuju na zidu izrađenom u alatu Padlet kako bi ih ostali učenici mogli pogledati i dopuniti svoje radove.
Nadovezujući se na prethodnu aktivnost, razgovarajte s učenicima o načinu prikazivanja strujnih krugova u kućanstvu i općenito. Tijekom uvodnog razgovora uvedite pojam elektrotehničke sheme te na primjeru pojasnite tipove shematskih prikaza (višepolna i jednopolna shema). Postavite neka od pitanja za razmišljanje: Koliko je shema potrebno napraviti za jednu prostoriju? Kako razlikujemo te sheme?
Nakon rasprave rasporedite učenike u manje grupe (tri do četiri člana). Grupama dodijelite zadatak u kojem istražuju različite načine prikaza strujnih krugova. Naglasite učenicima koliko je važno paziti na normirane oznake, ispravnu vrstu linije, ispravno crtanje simbola te pravilnu upotrebu boja prilikom izrade shematskih prikaza. Na temelju istraživanja svaka grupa izrađuje vlastiti tumač simbola i pravila za izradu shematskih prikaza u obliku umne mape u alatu Popplet. Umne mape učenici objavljuju na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet.
Zajedno pregledajte pojedine umne mape i komentirajte donesena pravila. Ako je potrebno, nadopunite neka od njih.
Nakon kratke analize podijelite učenicima četiri skice elektrotehničkih shema (svakom članu grupe jednu) s nazivima elemenata, bez simbola. Na shemama koje dajete učenicima prikazani su strujni krugovi u učionici. Učenici se koriste tablicom sa simbolima koje su izradili na prethodnoj aktivnosti te izrađuju tehničke crteže gotovih shema u alatu MS Word poštujući donesena pravila. Nakon izrade shema u digitalnom alatu svaki od učenika mora prepoznati kojem zidu pripada pojedini shematski prikaz i obrazložiti zbog čega. Grupe objedinjuju svoje elektrotehničke sheme u jedan dokument te ga objavljuju na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet. Zajedno s učenicima pregledajte objavljene radove i komentirajte jasnoću i točnost prikaza.
Pravilno strukturirajte upute za izradu tehničkih crteža tako da koraci budu jasni i razumljivi. Možete upotrijebiti numerirane korake ili vizualne upute kako bi se olakšalo praćenje. Pokažite učenicima s teškoćama predloške ili uzorke tehničkih crteža kako bi imali vizualni primjer koji mogu slijediti. To će im olakšati razumijevanje i izradu vlastitih crteža. Obratite pozornost na fleksibilnost u vremenskom okviru za završetak zadatka kako bi se učenicima s teškoćama pružila dodatna podrška i omogućilo da rade svojim vlastitim tempom. Ako je potrebno, osigurajte dodatne materijale kao referentnu literaturu ili priručnike o električnim shemama koji će učenicima s teškoćama pomoći u razumijevanju i izradi tehničkih crteža. Za učenike s motoričkim teškoćama prilagodite zadatke kako bi bili izvedivi. Primjerice, možete im osigurati dodatna tehnička pomagala, kao što su miš s većim gumbima ili posebni pisaći alati koji će im olakšati izradu crteža.
Osigurajte da alati kojima se koristite, poput alata MS Word, Popplet i Padlet, budu pristupačni i prikladno dizajnirani. Ako je potrebno, izradite dodatne upute ili videozapise koji detaljno opisuju postupak korištenja tim alatima za izradu elektrotehničkih shema i njihovo objavljivanje. Aktivnost prilagodite učeničkim potrebama kako bi im se omogućilo da rade u skladu s vlastitim sposobnostima. Ovisno o njihovim pojedinačnim potrebama, možete osigurati dodatnu podršku, produžiti rok ili prilagoditi razinu zadatka kako bi svaki učenik mogao postići uspjeh. Prilagodite sučelje alata Popplet kako bi bilo jednostavnije za navigaciju i korištenje. Uklonite suvišne ili kompleksne opcije kako biste smanjili potencijalnu konfuziju. Omogućite učenicima opciju povećanja ili uvećanja slika i simbola na umnim mapama radi lakšeg čitanja i razumijevanja. Osigurajte učenicima različite načine unosa podataka. To se može odnositi na upotrebu glasovnih naredbi, snimanje ili unos teksta.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u razvoju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Na temelju prethodno provedenih aktivnosti svaki učenik dobiva zadatak izrade električne dokumentacije za prostoriju u svojem životnom prostoru (soba, kuhinja, dnevni boravak). Zajedno s učenicima dogovorite jasne upute kojih se trebaju pridržavati, kao i koje dijelove dokumentacija koju izrađuju treba sadržavati.
Svaki učenik izrađuje projekt koristeći se alatom MS Word. Popis elemenata kućne električne instalacije dodatno potkrepljuju fotografijama preuzetima sa servisa Pixabay.
Učenici svoje radove objavljuju na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet kako bi ih svi mogli pogledati. Kada završe s projektom, zajedno komentirajte radove potičući razmjenu informacija i usvajanja novih/starih znanja.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.