Predmet
Talijanski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Divertiamoci!

Naziv predmeta
Talijanski jezik 5

Razred
5. razred, osnovna škola

Razina učenja jezika
2. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • izvanškolske aktivnosti
  • prezent
  • dijelovi dana

Le attività divertenti

Potaknite raspravu pitajući učenike o aktivnostima kojima se bave izvan škole, ali i o onima kojima bi se voljeli baviti i zašto. Neka ukratko opišu svoju izvanškolsku aktivnost i navedu barem 3 razloga zašto je ta aktivnost zanimljiva i korisna. Usto, neka iznesu svoje mišljenje o tome zašto je važno baviti se umjetnošću, sportom i/ili učiti strani jezik te koje dobrobiti proizlaze iz toga i za duh i za tijelo. Na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.1. neka prouče plakat Le attività extrascolastiche. Aktivnosti kojima se bave učenici, neka na talijanskom jeziku zapišu na Lino ploču, a ako žele, neka dodaju i fotografiju ili video kojim će možda zainteresirati druge učenike te ih potaknuti na to da saznaju više o nekoj aktivnosti. U alatu Puzzlemaker u grupama osmišljavaju zadatke, i to tako da jedna grupa izradi osmosmjerku, druga križaljku, a treća premetaljku s pojmovima vezanim za izvanškolske aktivnosti s 5 - 8 pojmova. Nakon što pripreme zadatke, neka poveznice za njih podijele u virtualnoj učionici kako bi ih svi mogli riješiti. Kad riješe zadatke, učenici neka u unaprijed pripremljenoj anketi u alatu Google Forms iznesu svoje dojmove o zadatcima, o radu u grupi te o tome koliko su im izrađeni zadatci bili korisni.

Postupci potpore

Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Ako u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi lakše pratio raspravu o aktivnostima kojima se učenici bave izvan škole. U zadatku opisivanja aktivnosti omogućite smjernice u obliku pitanja za učenike s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije. U zadatku proučavanja plakata za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu i kontrast. Pri osmišljavanju zadataka u digitalnom alatu Puzzlemaker vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Prema potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri uporabi digitalnog alata Puzzlemaker.

Za učenike koji žele znati više

Učenici neka pripreme plakat u Canvi o svojoj aktivnosti u kojoj će uz fotografiju i video navesti i 3 - 5 natuknica na talijanskom jeziku kojima će opisati svoju aktivnost.

Nastavna aktivnost za predmet X

Le attività divertenti

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednome okruženju jednostavnim rečenicama.
  • Učenik opisuje slikovne predloške koristeći se jednostavnim i kratkim rečenicama poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik čita i razumije vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni rast i razvoj
  • Zdravstveni odgoj

Parlare, viaggiare, andare

Učenicima navedite glagole suonare, giocare, parlare, fare i andare te ih pitajte o tome koja su zajednička obilježja navedenim riječima. Navodite ih pritom heurističkim pitanjima kako bi prepoznali glagole. Uputite učenike na poveznicu e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.1. te im zadajte zadatak da u grupama prouče glagol koji kao grupa dobiju slučajnim odabirom. Mogući su glagoli suonare, giocare, andare i fare. Neka zatim jedna grupa drugoj predstavi što je uočila kad je riječ o konjugaciji glagola na -are, odnosno -care, odnosno nepravilnih glagola projicirajući s Edutorija. Učenici rješavaju zadatke D, G, I, M, N i O u Edutoriju, a zatim i unaprijed pripremljene zadatke u alatu Hotpotatoes (zadatke s više mogućih odgovora, zadatke koji traže kratke odgovore, križaljke, zadatke dopunjavanja praznina, uparivanja/slaganja prema redoslijedu te riječi u izmiješanom poretku). Učenici neka kvizove rješavaju u grupama međusobno surađujući i povezujući znanja o prezentu i konjugaciji glagola na -are, -care te nepravilnih glagola, a svoje dojmove i procjenu vlastitog znanja neka iskažu u unaprijed pripremljenoj anketi u Mentimetru koju zatim zajedno prokomentirajte.

Postupci potpore

Tijekom cijele nastavne jedinice valja voditi računa o jezičnoj prilagodbi zadataka i uputa. S obzirom na to da ova cjelina nosi mnoštvo gramatičkih pojmova i pravila, bilo bi dobro omogućiti učenicima unaprijed pripremljeni uručak ili ih potaknuti na to da izrade malu mentalnu mapu s prikazom tih glagola i pravila koja će im stalno biti dostupna za daljnje rješavanje zadataka. Pri rješavanju zadataka u alatu Hotpotatoes omogućite rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta.

Za učenike koji žele znati više

Učenici neka izrade svoj Kahoot kviz za ponavljanje prezenta glagola na -are, -care te nepravilnih glagola andare i fare.

Nastavna aktivnost za predmet X

Parlare, viaggiare, andare

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik čita i razumije vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik odgovara na postavljena pitanja.
  • Učenik sudjeluje u formalnim i neformalnim oblicima govorne interakcije.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Učiti kako učiti
  • IKT

La giornata perfetta

Potaknite raspravu s učenicima o dijelovima dana postavljajući usmjerena pitanja (npr. Koji vam je dio dana najdraži i zašto? / Jeste li jutarnji ili večernji tip, odnosno učite li lakše i radije ujutro ili predvečer? / Kojim se aktivnostima najčešće bavite u jutarnjim, a kojim u popodnevnim satima? / Planirate li svoj dan? / Zapisujete li i kako svoj plan dnevnih aktivnosti?). Također, stavite naglasak na važnost dobre organizacije dana, odnosno dnevnih obveza, točnije na to koliko je važno dobro rasporediti vrijeme za odmor, druženje, različite aktivnosti i učenje.

Učenici neka na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.1. prouče plakat koji prikazuje dijelove dana ispod podnaslova Le parti della giornata. Zatim neka poslušaju zvučni zapis i u bilježnicu zapišu nazive navedenih dijelova dana. Uputite ih na rješavanje zadataka W, X i Y kako bi dodatno uvježbali nazive za dijelove dana, ali i za različite aktivnosti. Prema tom modelu trebaju napraviti svoj kreativni rad. U paru neka razmisle o tome kako bi izgledao njihov idealan dan, a zatim neka osmisle i u Wordu napišu i plan aktivnosti tijekom tog idealnog dana. Potrebno je navesti 2 – 3 aktivnosti za svaki od četiriju dijelova dana pazeći na primjenu pravopisnih i gramatičkih pravila, ali i novog vokabulara. Napisano neka objave na Lino ploči na kojoj trebate odabrati i opciju komentiranja kako bi učenici mogli ostaviti svoj komentar na aktivnosti drugih parova (npr. Mi piacciono le idee proposte. / Una giornata veramente interessante.).

Kako provesti aktivnost u online okruženju

U čavrljanju videosastanka koji ste pokrenuli s pomoću digitalnog alata MS Teams, podijelite učenicima poveznicu za upitnik o dijelovima dana koji ste prethodno izradili u digitalnom alatu Wooclap. Za upitnik upotrijebite različite tipove pitanja, npr. “otvoreni odgovor” (za pitanje Koji vam je dio dana najdraži i zašto?), brainstorming s dvjema kategorijama (za pitanje Kojim se aktivnostima najčešće bavite u jutarnjim, a kojim u popodnevnim satima?), "višestruki izbor" (za pitanja Jeste li jutarnji ili večernji tip, odnosno učite li lakše i radije ujutro ili predvečer? / Planirate li svoj dan? Zapisujete li i kako svoj plan dnevnih aktivnosti?). Također, stavite naglasak na važnost dobre organizacije dana, odnosno dnevnih obveza, točnije na to koliko je važno dobro rasporediti vrijeme za odmor, druženje, različite aktivnosti i učenje. Podijelite ekran i zajedno komentirajte dobivene odgovore.

Učenici neka na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 5, Modul 3, Jedinica 3.1. prouče plakat koji prikazuje dijelove dana ispod podnaslova Le parti della giornata. Zatim neka poslušaju zvučni zapis i u bilježnicu zapišu nazive navedenih dijelova dana. Uputite ih na rješavanje zadataka W, X i Y kako bi dodatno uvježbali nazive za dijelove dana, ali i za različite aktivnosti. Prema tom modelu trebaju napraviti svoj kreativni rad. Neka svaki učenik razmisli o tome kako bi izgledao njegov idealan dan, a zatim neka osmisli i u Wordu napiše i plan aktivnosti tijekom tog idealnog dana. Potrebno je navesti 2 – 3 aktivnosti za svaki od četiriju dijelova dana pazeći na primjenu pravopisnih i gramatičkih pravila, ali i novog vokabulara. Napisano neka svaki učenik objavi na Lino ploči na kojoj trebate odabrati i opciju komentiranja kako bi učenici mogli ostaviti svoj komentar na aktivnosti drugih učenika (npr. Mi piacciono le idee proposte. / Una giornata veramente interessante.).

Postupci potpore

Tijekom uvodne rasprave omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku slika aktivnosti tijekom dana) koja će učenicima olakšati razumijevanje ključnih riječi te praćenje rasprave. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte u govoru te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to ne žele. Za učenike s oštećenjem sluha, kao i za učenike sa specifičnim teškoćama učenja potrebno je unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u zvučnom zapisu. Modificirajte zadatak za učenike s poremećajima jezično-govorno-glasovne komunikacije tako da u natuknicama teksta samo trebaju prepoznati i označiti nazive dijelova dana. Tijekom rješavanja zadatka u Wordu vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Omogućite učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima sa izraženim teškoćama u čitanju i pisanju da sudjeluju tako da aktivnosti prikažu slikama, a opišu ih usmeno. Učenicima s motoričkim teškoćama omogućite vršnjačku podršku pri ostavljanju komentara na aktivnosti drugih parova.

Za učenike koji žele znati više

Učenici neka snime zvučni zapis svojeg idealnog dana u Audacityju.

Nastavna aktivnost za predmet X

La giornata perfetta

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednome okruženju jednostavnim rečenicama.
  • Učenik izražava što mu se sviđa i što mu se ne sviđa.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na temelju predloška.
  • Učenik čita i razumijeva vrlo kratke i vrlo jednostavne tekstove poznate tematike u skladu s jezičnom normom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni razvoj
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.