Projicirajte učenicima slike različitih sportova koje ste uvrstili u prezentaciju programa PowerPoint. Učenici pogađaju koji je sport prikazan na pojedinoj slici. Uz slike možete ponuditi i višestruki izbor odgovora od kojih je jedan točan.
Učenici čitaju tekst koji se nalazi u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.1, podnaslov Nous sommes sportifs, Activité 7 te pogađaju o kojem je sportašu u tekstu riječ. Zatim rješavaju Activité 8 i 9. Ako nisu čuli za sportaše navedene u Activité 9, uputite ih neka istraže na internetu o kome je riječ. Također, možete napraviti zadatak u aplikaciji LearningApps koristeći se predloškom povezivanje parova, u kojemu će učenici povezati sportska natjecanja s njihovim logom, npr. Olimpijske igre. Jednako tako, pripremite zadatak kolo sreće u alatu Wordwall, u kojemu će učenicima biti ponuđen izbor, primjerice: le foot ou le tennis, le judo ou la natation, le sport d'hiver ou le sport d'été, a oni će odgovarati izrazima: J'aime, J'adore, Je déteste.
Nakon toga podijelite učenike u parove tako da im podijelite slike sportova ili sportaša, a oni će, krećući se po razredu, pronaći učenika koji ima istu sliku i koji će im biti par za ovu aktivnost. Zadajte učenicima da pripreme kratak dijalog o omiljenom sportašu. Za pomoć u radu, prethodno pripremite i ispišite nastavni listić u dokumentu programa Word, koji će sadržavati tablicu u koju će svaki učenik upisati podatke koji će mu poslije olakšati oblikovanje dijaloga, primjerice: Prénom et nom, Sport, Nationalité, Âge, Succès. Savjetujte učenicima da najprije skiciraju razgovor, potom postave pitanja, provjere jesu li ona gramatički točna i odgovore na njih. Neka se pri oblikovanju dijaloga koriste poznatim riječima. Iskrsnu li im problemi i ne budu li u mogućnosti oblikovati pisani tj. govorni tekst, neka potraže pomoć. U razgovoru učenici će međusobno postavljati pitanja o omiljenom sportašu i odgovarati na njih. Naglasite im da ne pitaju za ime sportaša, već da postavljaju pitanja poput ovih: Ton athlète préféré vient d'où ? Il est comment ? Il/ elle est champion.ne dans quel sport ? Quel (s) prix il/elle a remporté ? Poslije će njihovi kolege pogađati o kome je riječ. Dijalog će sadržavati kratak tekst: tri do četiri pitanja i odgovora s biografskim podatcima, podatcima o karijeri i najboljim rezultatima izabranog sportaša/sportašice. Parovi pojedinačno izlaze pred ostale učenike u razredu i prezentiraju pripremljeni dijalog o omiljenim sportašima/sportašicama, a učenici pogađaju o kome je riječ. Možete postaviti ovakvo pitanje: Qui est l'athlète préféré de… ?
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici s višestrukim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu brže i učinkovitije mogli osigurati pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom čitanja teksta na e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.1, podnaslov Nous sommes sportifs, Activité 7, 8 i 9 učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida na opciju povećanja fonta. Učenicima s intelektualnim teškoćama, po potrebi, osigurajte rad u paru pri rješavanju zadataka na repozitoriju te pri pretraživanju interneta. Po potrebi, za učenike s teškoćama omogućite dodatno objašnjenje i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnim alatima LearningApps i Wordwall. Prilikom rješavanja zadataka kola sreće - u digitalnom alatu Wordwall. Učenicima s teškoćama omogućite vizualnu podršku u obliku ilustracije sporta koji se navodi na kolu i pomozite im u čitanju riječi koje im nisu poznate. Vodite računa o tome da je, tijekom izrade dijaloga, učenik s teškoćama u paru s onim učenikom koji na njega djeluje poticajno. U skladu s njegovim jakim stranama jasno odredite koji će zadatak imati učenik s teškoćama. U zadatku ispunjavanja tablice pobrinite se da tablica bude grafički prilagođena za učenike s oštećenjem vida i specifičnim teškoćama u učenju. Pripremite za cijeli razred primjer ispunjene tablice o nekom od sportaša koji nije zadan uz vizualnu podršku u obliku fotografija i simbola. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je ne ustrajati na tome da učenik koji, zbog svoje teškoće, osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa (primjerice, učenik s poremećajem ponašanja ili osjećanja ili s poremećajem jezično-govorne glasovne komunikacije) prezentira rad ispred ostalih učenika u razredu.
Zadajte učenicima da slijedom gornjega zadatka predstave tri vrhunska francuska sportaša odnosno sportašice te neka svoj uradak prikažu u prezentaciji programa PowerPoint.
Na početku aktivnosti pitajte učenike tko su njihovi omiljeni pjevači, glumci, influenceri ili tiktokeri, primjerice: Qui est ton chanteur/acteur préféré ? Qui est ta chanteuse / ton actrice préférée ? odnosno Quel tiktokeur ou quelle influenceuse est populaire en Croatie ? te ih pitajte što misle tko su idoli mladih Francuza. Razgovarajte jednostavnim rečenicama, uključujući sve učenike, kako biste ih potaknuli na to da zaključe koja će biti tema aktivnosti (Les personnalitées préférées).
U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.4, podnaslov Les personnalitées préférées des jeunes Français učenici gledaju tablicu Les personnalitée préférées des jeunes en France o omiljenim osobama mladih u Francuskoj, a zatim slušaju tekst te rješavaju zadatke u Activité 4 i 5. Ako učenicima nisu poznate navedene slavne osobe, uputite ih da na internetu istraže o kome je riječ.
Učenicima ste već na prethodnom satu zadali da za domaću zadaću potraže fotografiju svoje omiljene poznate osobe te da je spreme na svoj pametni telefon. Sada učenici, krećući se po razredu, pokazuju svoje izabrane fotografije jedni drugima, predstavljaju osobu na fotografiji te objašnjavaju zašto im je to omiljena osoba. Također, pitaju svoje kolege: Pourquoi tu aimes XY ? Pourquoi es-tu fan de XY ? i slušaju njihove odgovore. Naglasite učenicima da iznesu dva do tri razloga zašto vole određenu poznatu osobu, primjerice: Ma personnalitée préférée est..., parce qu' il/elle... et aussi parce que... En plus, il/elle...
Na kraju aktivnosti učenici će sliku i tekst postaviti u digitalni alat Padlet koji ste unaprijed pripremili. Kada svi učenici postave svoje uratke na Padlet, zajedno ih pročitajte i usporedite navedene omiljene osobe s omiljenim osobama mladih Francuza, primjerice: Les jeunes en France aiment/préfèrent/adorent/n'aiment pas... En Croatie, les jeunes préfèrent...
Znakom sviđanja učenici označuju uradak u kojem se predstavlja osoba koja je i njihova omiljena osoba.
Zakažite učenicima videosastanak pomoću digitalnog alata MS Teams ili nekog drugog videokonferencijskog alata. Na početku aktivnosti pitajte učenike tko su njihovi omiljeni pjevači, glumci, influenceri ili tiktokeri: Qui est ton chanteur/acteur préféré ? Qui est ta chanteuse / ton actrice préférée ? odnosno: Quel tiktokeur ou quelle influenceuse est populaire en Croatie ? te ih pitajte što misle tko su idoli mladih Francuza. Neka odgovore zapišu u obliku jednostavnih rečenica u grupi za čavrljanje, a nekoliko učenika prozovite kako bi svoje odgovore pročitali naglas. Potaknite učenike na to da zaključe koja će biti tema aktivnosti (Les personnalitées préférées).
Podijelite učenicima poveznicu na e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.4, podnaslov Les personnalitées préférées des jeunes Français kako bi proučili tablicu Les personnalitée préférées des jeunes en France o omiljenim osobama mladih u Francuskoj, a zatim neka poslušaju tekst te riješe zadatke u Activité 4 i 5. Ako učenicima nisu poznate navedene slavne osobe, uputite ih da na internetu istraže o kome je riječ.
Učenicima ste već na prethodnom satu zadali da za domaću zadaću potraže fotografiju svoje omiljene poznate osobe, da je postave u digitalni alat Padlet koji ste unaprijed pripremili te da napišu dva do tri razloga zašto vole tu poznatu osobu, primjerice: Ma personnalitée préférée est ..., parce qu' il/elle... et aussi parce que... En plus, il/elle... Znakom sviđanja učenici označuju uradak u kojemu je predstavljena osoba koja je i njihova omiljena osoba.
Tijekom uvodne rasprave o idolima omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku fotografija poznatih osoba) koja će učenike s poremećajem iz autističnog spektra motivirati, olakšati im razumijevanje ključnih riječi i pomoći im u praćenju rasprave. Ako u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio uvodnu raspravu o idolima. Tijekom rješavanja zadatka na e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.4, podnaslov Les personnalitées préférées des jeunes Français učenike sa specifičnim teškoćama u učenju uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagodbe kontrasta. Za učenike s oštećenjem sluha tijekom rješavanja zadatka koji uključuje slušanje zvučnog zapisa treba unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira. U zadatku predstavljanja poznatih osoba omogućite učenicima s jezičnim teškoćama, specifičnim teškoćama u učenju i poremećajem iz autističnog spektra podsjetnik s natuknicama koje će služiti kao primjeri za konstrukciju rečenica. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnim alatom Padlet kako bi im olakšali zadatak dijeljenja pripremljene slike i teksta.
Zadajte učenicima da slijedom prethodnog zadatka naprave tablicu omiljenih osoba kolega u razredu po uzoru na tablicu omiljenih osoba mladih u Francuskoj i interpretiraju je na satu.
Učenici slušaju tekst koji se nalazi u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.3, podnaslov Les préférences i rješavaju Activité 10 i 11.
Zadajte učenicima zadatak da naprave anketu o svojim aktivnostima u slobodno vrijeme. Pitanja sastavljaju u grupama i unose ih u dokument digitalnog alata Google Forms koji ste prethodno pripremili te poveznicu poslali učenicima elektroničkom poštom ili ste je stavili u razrednu grupu. Također, prethodno pripremite kartice na koje ćete napisati područja na koja se pitanja odnose, npr. sport, musique, lecture… Svaka grupa izvući će po jednu karticu. Broj kartica ovisit će o broju učenika u razredu. Imate li manji broj učenika u razredu, podijelite ih u parove, a imate li više učenika u razredu, formirajte broj grupa ovisno o broju kartica koje ste osmislili. Za svako područje učenici će sastaviti po dva pitanja. Pitanja će se odnositi na „stupanj voljenja“ neke aktivnosti (j'aime, j'adore, je n'aime pas trop, je déteste), primjerice: Tu aimes écouter de la musique ?, pri čemu učenike trebate uputiti na mogućnost izbora odgovora: 1. J'adore, 2. J'aime bien, 3. Je n'aime pas trop, 4. Je déteste. Pitanja će se odnositi i na učestalost aktivnosti (jamais, quelquefois, souvent, toujour), primjerice: Tu écoute de la musique souvent ?, pri čemu je moguć izbor sljedećih odgovora: 1. Oui, souvent, 2. Quelquefois, 3. Toujours, 4. Non, jamais.
U konačnici, učenici oblikuju jednu razrednu anketu i svaki učenik u cijelosti odgovara na nju. Na kraju ove aktivnosti učenici zajedno analiziraju i komentiraju rezultate ankete na temelju pregleda i statističke analize koju ovaj alat nudi.
Na kraju aktivnosti potaknite učenike na samoprocjenu znanja pitanjem što su u ovoj aktivnosti naučili.
Tijekom rješavanja zadatka, koji uključuje slušanje zvučnog zapisa, za učenike s oštećenjem sluha treba unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira. Za to vrijeme, na e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 4, Jedinica 4.3, podnaslov Les préférences učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike s oštećenjem vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagodbe kontrasta. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu ankete vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnog alata Google Forms. Tijekom izrade ankete jasno odredite zadatke učenika s teškoćama. Primjerice, učenik sa specifičnim teškoćama u učenju ili oštećenjem sluha može usmeno predlagati sadržaj pitanja, a učenik urednoga razvoja može biti zadužen za pravopisnu i gramatičku provjeru teksta ankete. Prilikom rješavanja ankete učenicima s teškoćama omogućite korištenje podsjetnika s prijevodima izraza koji označavaju „stupanj voljenja“. U zadatku komentiranja statističkih rezultata ankete provjerite razumiju li i mogu li svi učenici čitati dijagrame u kojima su prikazani rezultati statističke analize. Tijekom samoprocjene, dodatno objasnite zadatak učenicima s teškoćama pružajući im primjere usvojenosti znanja i imajući na umu nastavne ishode predviđene primjerenim oblikom školovanja za učenike s teškoćama.
Zadajte učenicima da u plenumu interpretiraju grafikone ankete u dokumentu alata Google Forms.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.