Učenicima pripremite sliku koja pokazuje dijelove dana - jutro, poslijepodne, večer i noć te ih usmenim putem pitajte nazive za navedene dijelove dana. Nakon što su uspješno naveli sve dijelove dana, iste ispišite i na digitalnu ploču kako bi se izbjeglo krivo pisanje spomenutih riječi. Koristite digitalni alat Lino ploča kako bi im ostalo i nakon sata te kako bi mogli i naknadno nadopisivati nove riječi i komentirati odgovore drugih učenika. Priupitajte ih koji im je omiljeni dio dana i zašto.
Nakon toga ih potaknite na razgovor o tome što za njih simbolizira taj dio dana, koje aktivnosti su specifične baš za određeni dio dana, a asocijacije zapisujete na digitalnu ploču. Primjerice uz jutro će zapisati la colazione, la doccia, andare a scuola, alzarsi dal letto...
Nakon što ste sve asocijacije zapisali na digitalnoj ploči, podijelite ih u 4 grupe (mattina, pomeriggio, sera, notte) te će u digitalnom alatu Canva izraditi plakat koji će obuhvatiti navedene asocijacije kombinirajući fotografije i riječi.
Nakon što izrade plakat, prezentirat će ga ostatku razreda.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i karakteristikama same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom uvodnog dijela i navođenja dijelova dana ne inzistirajte na tome da učenici s teškoćama jezično-govorno-glasovne komunikacije govore pred razredom ako to sami ne žele. Učenicima s oštećenjem vida i specifičnim teškoćama u učenju omogućite uručak s unaprijed pripremljenim popisom riječi koje opisuju dijelove dana kako ne bi trebali prepisivati s ploče i lakše pratili pravilno pisanje. Kako biste učenika s poremećajem iz autističnog spektra uključili u aktivnost prisjećanja asocijacija na pojedine dijelove dana, pokušajte približiti temu njegovim specifičnim interesima. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu plakata vodite računa da je učenik s teškoćama u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata Canva.
Učenici koji žele znati više izdvojit će povratne glagole te kreirati Kahoot kviz s primjerima koje će onda ostatak razreda moći i odigrati za vježbu.
Potaknite razgovor s učenicima o početku njihovog dana. U koliko se sati ustaju kad idu ujutro u školu, a kada kada idu popodne; doručkuju li prije škole, vježbaju li i slično. Učenike potom uputite na gledanje videa pod nazivom Una giornata tipo u kojoj će upoznati dvije različite osobe koje opisuju svoj početak dana te im pripremite radni listić s točnim i netočnim tvrdnjama. Prije nego što im pustite video, dajte im dovoljno vremena da pročitaju tvrdnje kako bi lakše pratili video. Ako je potrebno, video pogledajte dvaput. Nakon toga, provjerite njihove odgovore te ih prokomentirajte.
Cilj sljedećeg gledanja videa bit će uočiti i zapisati glagole koji se koriste za opisivanje jutarnje rutine, a nisu već spomenuti u prethodnoj aktivnosti. Nakon što provjerite o kojim je izrazima riječ, upitajte učenike koje još glagole ili izraze možemo rabiti za opisivanje dnevne rutine te ih, u unaprijed pripremljenom tekstu, upoznajte i s novim pojmovima koje do sada još niste spominjali.
Podijelite učenike grupe u kojima će im zadatak biti izraditi strip u digitalnom alatu Toondoo u kojem će opisati dan svog lika u 8 do 10 slika pazeći na primjenu pravopisnih i gramatičkih pravila. Neka, unutar grupe, podijele uloge na one koji će biti zaduženi za kreativni dio i osmišljavanje teksta i radnji za strip i one koji će izrađivati strip. Također, trebaju odabrati i osobu koja će ga predstaviti ostatku razreda.
Tijekom uvodne rasprave o navikama tijekom dana omogućite vizualnu podršku (npr. u obliku fotografija buđenja, doručka ili rasporeda sati) koja će učenicima s teškoćama olakšati razumijevanje ključnih riječi i pomoći u lakšem praćenju rasprave. Učenike, koji imaju teškoće jezično-govorno-glasovne komunikacije, nikada ne ispravljajte u govoru i spriječite oponašanje i ruganje. Uputite učenike s oštećenjem sluha na opciju uključenja podnaslova tijekom gledanja videa Una giornata tipo. Učenicima s teškoćama valja unaprijed najaviti sadržaj početnog videozapisa. Neka radni listići za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju i oštećenjem vida budu grafički prilagođeni, odnosno potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), uporabu sanserifnog fonta (posebno za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju), podebljan tisak za ključne riječi, povećan razmak, jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika), jasna i kratka pitanja. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu stripa, vodite računa o tome da je učenik s teškoćama u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnog alata Toondoo. Podijelite uloge unutar tima u skladu s jakim stranama učenika s teškoćama. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi računa o tome da predstavnik skupine ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s poremećajem u ponašanju i osjećanju ili učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije).
Učenici snimaju kratak video u Flipgridu o svom jutru prije nego što idu u školu - po uzoru na video koji smo pogledali.
Učenici će napisati svoje top 3 aktivnosti tijekom dana te ćete ih usmenim putem prokomentirati i zbog čega su baš njih odabrali.
Učenici u paru izrađuju dijagram o svom danu i onome što najviše vole u određenom dijelu dana koristeći digitalni alat Coggle i pazeći na primjenu pravopisnih i gramatičkih pravila. Središnji pojam je la mia giornata, a iz njega potom proizlaze dijelovi dana. Iz dijelova dana mogu proizlaziti slike, natuknice ili čak potpune rečenice o tome što učenik voli raditi ili kako se osjeća tijekom tog dijela dana. Primjerice, kod pojma pomeriggio može stajati slika djevojčice čiji će odabir učenik pojasniti prilikom prezentacije svog dijagrama, sintagma la mia sorellina ili rečenica Mi piace giocare con la mia sorellina.
Prilikom izlaganja svojih dijagrama, potaknite ih na dijalog i uključivanje i drugih učenika u raspravu o afinitetima tijekom dana.
Tijekom komentiranja top tri aktivnosti tijekom dana ne inzistirajte na tome da učenici s teškoćama jezično-govorno-glasovne komunikacije govore pred razredom ako to sami ne žele te spriječite oponašanje i ruganje. Tijekom zadatka izrade dijagrama vodite računa da je učenik s teškoćama u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u izvršavanju zadatka te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Na primjer, učenik sa specifičnim teškoćama u učenju može davati prijedloge sadržaja i odabrati slike, a učenik urednog razvoja biti zadužen za pisanje te gramatičku i pravopisnu provjeru sadržaja. Po potrebi za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnog alata Coggle.
Učenici rade Genially prezentaciju o vlastitom danu od jutra pa dok ne idu na spavanje sa slikama iz svog života koje onda pobliže pojašnjavaju.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.