Učenicima pripremite nekoliko fotografija središta nekog grada u kojem se nalaze razni objekti, institucije i slično, što mogu uočiti na slikama. Neka izdvoje što sve uočavaju na fotografiji. Kakav je to grad, čime obiluje, a što nedostaje i sl.
Potom ćete ih podijeliti u nekoliko grupa po tri do četiri učenika koji će detaljnije analizirati grad i nabrojati te označiti u kojoj se količini što pojavljuje na slici. Što sreću u jednini, a što u množini? Nakon što su ponovili vokabular vezan uz grad, također trebaju ponoviti i izraze c’è i ci sono, ovisno o tome jesu li uočili da se nešto našlo u jednini ili množini. Usmeno će opisati čega još ima u gradu koji su dobili na fotografiji.
Učitelj navodi učenike na razmišljanje o određenim imenicama koje se spominju, primjerice, kako se piše množina od riječi banca i koja je množina od bar te zajednički donose zaključke. Također, pripremite im i kviz višestrukog izbora u alatu LearningApps kako bi provjerili usvojenost pravila.
Pripremite učenicima izlaznu karticu 3-2-1 kako bi vrednovali svoju uspješnost u usvajanju i primjeni novonaučenog, napravite analizu i prokomentirajte rezultate s učenicima.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Tijekom uvodne rasprave o fotografijama gradova odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik s oštećenjem sluha lakše pratio. Tijekom rasprave ne treba ustrajati na tome da učenik s teškoćama jezično-govorno-glasovne komunikacije govori pred razredom, naravno, osim ako ne izrazi želju za time. Prilikom podjele učenika u grupe za analiziranje gradova, vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. S obzirom na to da ova aktivnost uključuje primjenu gramatičkih pravila, učenicima s jezičnim teškoćama i specifičnim teškoćama u učenju omogućite korištenje gramatičkih podsjetnika o jednini i množini. Tijekom rješavanja zadataka, po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute ili vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata LearningApps.
Učenici izrađuju kviz u alatu LearningApps u kojemu opisuju određene institucije u gradu. Na osnovi opisa, trebaju napisati o čemu je riječ.
Potaknite razgovor o tome kako se učenici snalaze u prostoru, na koji način mogu saznati kako nekamo doći, pitaju li prolaznike ili se koriste mapom na mobitelu.
Učenicima pripremite prezentaciju u alatu Powerpoint koja sadrži upute kako definirati kretanje u prostoru. Primjerice, “andare dritto”, “girare a destra”. Nakon prezentacije učenicima napravite kviz u digitalnom alatu Kahoot gdje će, na osnovi slike, trebati procijeniti koji je točan smjer.
Potom ih podijelite u parove u kojima izrađuju strip u digitalnom alatu Pixton. Točnije, dijalog o tome kako nekamo stići. Taj dijalog najprije raspisuju u alatu Word, a vi provjeravate ispravnost izraza, pravopisa i gramatike te ga, nakon toga, prebacuju u strip od osam do deset sličica. Na taj način, uvježbavaju predstavljanje te provedbu vršnjačkog vrednovanja i samovrednovanja na temelju unaprijed pripremljenih rubrika vrednovanja (jasnoće izlaganja, sadržaja, preglednosti, pravopisne i gramatičke točnosti, ravnopravne podjela uloga) s naglaskom na pozitivne aspekte.
Kako bi se učenici s poremećajem iz autističnog spektra lakše uključili u uvodnu raspravu o snalaženju u prostoru, pripremite vizualnu podršku u obliku fotografija mapa, prolaznika ili kompasa. Pri izradi Powerpoint prezentacije o kretanju u prostoru, vodite računa o grafičkoj prilagodbi teksta koja će koristiti svim učenicima, a pogotovo učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju. Potrebno je prilagoditi veličinu slova (minimalno 14 pt, a za slabovidne učenike i više), rabiti sanserifni font (posebno za učenike sa specifičnim teškoćama), podebljan tisak za ključne riječi, povećan razmak te jednostavan izgled teksta (bez pozadinskih slika). Tijekom provedbe kviza Kahoot uzmite u obzir da je učenicima s teškoćama većinom potrebno dulje vrijeme za čitanje pitanja pa svako pitanje pročitajte naglas. U zadatku izrade stripa vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Prije aktivnosti provjerite znaju li i mogu li se svi učenici koristiti digitalnim alatom Pixton te im dajte pisane ili slikovne upute za korištenje.
Učenici odlaze na Google maps gdje preuzimaju mapu koju prebacuju u digitalni alat Canva. Tamo kreiraju vodič kroz svoj kvart označavajući gdje se što nalazi uz upute kako doći od točke A do točke B, primjerice, od banke do škole treba najprije skrenuti ulijevo, nastaviti ravno pa skrenuti udesno.
Učenicima postavite pitanja poput: Kako biste predstavili svoj grad? Po čemu je poseban, koje su zanimljivosti u njemu? Kako biste ga predstavili osobama koje prvi put dolaze?
Potom će učenici, u grupama od tri do četiri učenika, zamisliti svoj idealan grad iz mašte kojeg će sačinjavati elemente koji će usrećiti svakog od članova grupe. U digitalnom alatu Bookcreator učenici izrađuju e-knjigu s fotografijama koje će preuzeti na stranici Pixabay. Zamislit će ime tog grada, veličinu, broj stanovnika, položaj i slično. Knjiga treba sadržavati šest do osam stranica. Pomozite im ako se izgube unutar kreativnog procesa te ih, također, navedite da isprave moguće pravopisne ili gramatičke pogreške. Nakon što su kreirali svoje e-knjige, predstavit će ih ostatku razreda koji će komentirati kako se njima sviđa grad, što im se u njemu sviđa, što bi promijenili i slično.
Kreirajte učenicima glasački listić na kojem će ocjenjivati radove drugih grupa prema definiranim kategorijama. Na taj način, vršnjački će vrednovati njihov rad i trud.
Kako biste učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju i učenicima s jezičnim teškoćama olakšali sudjelovanje u uvodnom razgovoru o rodnom gradu, omogućite im grafički i jezično prilagođen podsjetnik s prijevodom potrebnih riječi i fraza. Prilikom podjele učenika u grupe za e-knjige u digitalnom alatu Bookcreator, vodite računa o tome da je učenik s teškoćama u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Raspodijelite zadatke unutar grupa tako da učenici s teškoćama imaju zadatak u skladu s njihovim jakim stranama. Primjerice, učenik s oštećenjem sluha može predlagati informacije, a učenik urednog razvoja izraditi prezentaciju i biti zadužen za pravopisnu i gramatičku provjeru sadržaja. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi računa o tome da predstavnik grupe ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s emocionalnim teškoćama i teškoćama u govoru). Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata Bookcreator i Pixabay.
Učenici dobivaju zadatak napraviti vodič o tome što se sve može vidjeti u njihovom gradu u sat vremena. Zadatak se ostvaruje u alatu PowerPoint.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.