B.5.2. Osmišljava i koristi se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti.
Možete li zamisliti poduzeće koje rješava određeni problem u vašoj lokalnoj zajednici? Možete li zamisliti poduzeće koje višak prihoda ulaže za dobrobit zajednice? Možete li zamisliti poduzeće koje poboljšava stanje ekosustava?
Pogledajte videozapis i saznajte što je to društveno poduzeće.
Društveno poduzetništvo Društveno poduzetništvo je novi način poslovanja u kojemu se preklapaju poduzetničke prakse iz poslovnog svijeta i vrijednosti koje su usko povezane s društvenom odgovornošću i načelima zaštite okoliša. Još od svjetske gospodarske krize 2008. godine, kada je došlo i do promjene načina i procesa poslovanja, ostali su brojni socijalni i ekonomski problemi. Ti su problemi doveli do preispitivanja uobičajenih tržišnih postulata u skladu s potrebom jačanja društvene svijesti I osvještavanja uloge okolišnog i održivog razvoja. Stoga se počelo intenzivnije govoriti o društvenom poduzetništvu odnosno društvenim poduzećima koja postižu ravnotežu društvenih, okolišnih i ekonomskih ciljeva poslovanja. Tako je društveno poduzeće odnosno društveno poduzetništvo poslovanje koje se temelji na načelima društvene, okolišne i ekonomske održivosti, kod kojeg se stvorena dobit tj. višak prihoda, u cijelosti ili većim dijelom ulaže za dobrobit zajednice i društva u cjelini te ima povoljan utjecaj na okoliš. Iako se o takvom načinu poslovanja počelo pričati unazad nekoliko desetljeća, praksa društvenog poduzetništva se može prepoznati kroz različita povijesna razdoblja u različitim oblicima djelovanja. Jer, oduvijek su u društvima postojale inicijative koje su željele rješavati socijalne i ekonomske probleme u lokalnim zajednicama i društvu. Prednosti odnosno dobrobiti društvenog poduzetništva leže u tome što ono pridonosi društvenoj koheziji, borbi protiv siromaštva, povećanom zapošljavanju, a također i kreiranju novih proizvoda i konkurentnosti. No, prije svega takav način poslovanja pridonosi očuvanju resursa, vrednovanju baštine i bioraznolikosti te najvažnije, unapređenju kvalitete života kroz poslovanje za društvenu dobrobit. Ono također pokazuje i puno veću otpornost na ekonomske krize u smislu zaposlenosti. U svim svojim dobrim karakteristikama društveno se poduzetništvo naslanja na Strategiju Europa 2020. U planiranju takvog načina poslovanja izuzetno se korisnim pokazao troslojni model poslovnog plana održivog poduzeća. U njemu se posebice ističu 3 sloja – ekonomski, ekološki i društveni sloj.. Transkript: .
Možete li sada zamisliti jedno društveno poduzeće u svojoj zajednici? Koja je vaša poslovna ideja?
Troslojno platno poslovnog modela
Za planiranje rada društvenog poduzeća potrebno je misliti o profitabilnosti, ali istovremeno i o okolišnim i društvenim rezultatima rada, pa nam za to koriste alati, kao što je na primjer troslojno platno poslovnog modela.
Proučite ekonomski, ekološki i društveni sloj tog poslovnog modela.
Vođeni smjernicama troslojnog platna poslovnog modela pobrinite se da je vaša poslovna ideja ekološki, društveno i ekonomski održiva. I krenite prema njenom ostvarenju!