Pozdravite učenike te im postavite pitanje znaju li za neku zgradu u njihovu mjestu koja je stara više od dvjesto godina. Nakon uvodnog pitanja, podijelite učenicima slikovne i tekstualne materijale putem alata OneDrive koje govore o eminentnim građevinama 18. i 19. stoljeća. Podijelite učenike u grupe i svaka grupa treba istražiti jednu povijesnu građevinu služeći se alatom OneDrive. Nakon toga će s pomoću alata Conceptboard izraditi umnu mapu u kojoj će navesti ključne elemente te građevine i razloge zašto je tako oblikovana. Dakle, elementi građevine su: unutrašnjost, vanjska konstrukcija, arhitektonski stil, tko je bio arhitekt te građevine i tko je bio naručitelj radova, je li to dogradnja ili potpuno nova građevina i krovna konstrukcija. Svoje istraživanje predstavit će ostalim učenicima.
Započnite aktivnost preko platforme MS Teams u plenarnom načinu rada. Pozdravite učenike te im postavite pitanje znaju li za neku zgradu u njihovu mjestu koja je stara više od dvjesto godina. Nakon uvodnog pitanja, podijelite učenicima slikovne i tekstualne materijale putem alata OneDrive koje govore o eminentnim građevinama 18. i 19. stoljeća. Podijelite učenike u grupe pomoću mogućnosti alata breakout rooms i neka svaka grupa treba istražiti jednu povijesnu građevinu služeći se alatom OneDrive. Nakon toga će s pomoću alata Conceptboard izraditi umnu mapu u kojoj će navesti ključne elemente te građevine i razloge zašto je tako oblikovana. Neka predstavnik svake grupe pristupi alatu pomoću pametnog telefona, tableta ili računala te pomoću ostalih članova grupe riješi zadatak. Dakle, elementi građevine su: unutrašnjost, vanjska konstrukcija, arhitektonski stil, tko je bio arhitekt te građevine i tko je bio naručitelj radova, je li to dogradnja ili potpuno nova građevina i krovna konstrukcija. Svoje istraživanje predstavit će ostalim učenicima.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Prije zadavanja zadataka važno je zadobiti pažnju svih učenika, a pogotovo učenika s teškoćama. Najavite aktivnosti i opširno objasnite upute te imajte na umu da je takvim učenicima potrebno više vremena za obavljanje zadataka ili shvaćanje uputa. Potaknite učenika s teškoćama da sudjeluju u uvodnom razgovoru. Postavite mu jednostavna i razumljiva pitanja na koja će moći ponuditi odgovor.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o sastavu grupe, neka učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti podršku i motivirati ga. Također, važno je obratiti pažnju na to da svaki učenik aktivno sudjeluje u radu. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenici s teškoćama osjećali povezani s drugima. Neka učenik s teškoćama ima unaprijed dogovoren zadatak te neka ostali članovi grupe budu s tim upoznati. Grupni rad treba biti strukturiran i uloge trebaju biti jasno određene, posebno ako je riječ o učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje. Ograničite vrijeme za izvedbu zadataka, ali vodite računa o tome da učenik s teškoćama ima dovoljno vremena za obavljanje svih zadanih aktivnosti. Definirajte osnovne pojmove te detaljno, ali jasno i jednostavno objasnite što je učenikov zadatak. Provjerite razumijevanje učenika s teškoćama. Sadržaj s pomoću kojeg će učenici istraživati građevine 18. i 19. stoljeća treba biti prilagođen potrebama učenika s teškoćama. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, omogućite prilagodbu teksta na računalu, uvećanje, prilagodbu kontrasta i svjetline na zaslonu ili upotrebu programa za čitanje teksta naglas. Učeniku s oštećenjem vida možete omogućiti i audiozapis sadržaja. Pri izradi umne mape u digitalnom alatu Conceptboard omogućite učeniku s teškoćama potporu vršnjaka, a prema potrebi omogućite izradu umne mape na papiru ili u nekome drugome digitalnom alatu.
Neka učenik s teškoćama predstavi rad grupe ako to želi. Omogućite mu da prezentaciju obavi na način koji mu najbolje odgovara, u skladu s njegovim potrebama i jakim stranama.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Koristeći se dostupnim mrežnim izvorima, učenici će pronaći informacije o crkvi Svih svetih u Đakovu te će objasniti zašto je tijekom stoljeća bilo mnogo te građevine. Zadatak će provesti koristeći se alatom Canva. Pitajte učenike što oni misle, koja je reprezentativna građevina u ovom vremenu i zašto te je li se ona mijenjala?
Pozdravite učenike i postavite im pitanje što čini jedno umjetničko djelo vrednijim od drugih umjetničkih djela. Zatim podijelite učenike u grupe. Svaka će grupa putem mrežnih izvora pronaći građevinu iz 18. stoljeća, građevinu iz 19. stoljeća, umjetničku sliku iz 18. stoljeća i umjetničku sliku iz 19. stoljeća. Koristeći se alatom Canva, prikazat će kako su te građevine i umjetničke slike oblikovale ili odredile povijesna razdoblja o kojima govore.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o strukturi grupe, neka učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti potporu i motivirati ga. Također, važno je obratiti pozornost na to da svaki učenik aktivno sudjeluje u radu. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenici s teškoćama osjećali povezani s drugima. Neka učenik s teškoćama ima unaprijed dogovoren zadatak te neka ostali članovi grupe budu s tim upoznati. Grupni rad treba biti strukturiran i uloge trebaju biti jasno određene, posebno ako je riječ o učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje. Ograničite vrijeme za izvedbu zadataka, ali vodite računa o tome da učenik s teškoćama ima dovoljno vremena za obavljanje svih zadanih aktivnosti. Definirajte osnovne pojmove te opširno, ali jasno i jednostavno objasnite što je učenikov zadatak. Provjerite razumijevanje učenika s teškoćama. Materijal s pomoću kojeg će učenici istraživati umjetnine i građevine 18. i 19. stoljeća treba biti prilagođen potrebama učenika s teškoćama. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, omogućite prilagodbu teksta na računalu, uvećanje, prilagodbu kontrasta i svjetline zna zaslonu ili upotrebu programa za čitanje teksta naglas. Učeniku s oštećenjem vida možete omogućiti i audiozapis materijala. Pri izradi rada u digitalnom alatu Canva omogućite učeniku s teškoćama potporu vršnjaka, a prema potrebi omogućite rad na papiru ili u nekome drugom digitalnom alatu.
Neka učenik s teškoćama predstavi rad grupe ako to želi. Omogućite mu da to učini na način koji mu najbolje odgovara, u skladu s njegovim potrebama i jakim stranama.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Koristeći se mrežnim izvorima, učenici će pronaći jednoga poznatog umjetnika iz 18. ili 19. stoljeća (npr. Caspar David Friedrich) i u alatu Canva predstaviti njegova najvažnija djela. Pitajte učenike koliko se razlikuju umjetničke slike danas i prije 180 godina.
Pozdravite učenike i pitajte ih koji im je umjetnik iz 19. ili 18. stoljeća poznat. Nakon uvodnog pitanja, podijelite učenike u dvije grupe. Jedna će grupa, služeći se mrežnim izvorima, pronaći jednoga poznatoga umjetnika iz 18. stoljeća i u alatu Conceptboard izraditi umnu mapu u kojoj će objasniti njegova najvažnija djela. Druga će grupa će pronaći jednoga uglednog umjetnika iz 19. stoljeća i u alata Conceptboard izraditi umnu mapu u kojoj će objasniti njegova najvažnija djela. Budući da je učenicima vrlo vjerojatno umjetnost velika nepoznanica, barem ako je riječ o umjetnosti od prije više od sto godina, preporučuje se da nastavnik prije aktivnosti priredi popis umjetnika kako bi olakšao zadatak, odnosno učinio ga lakšim i jasnijim. Svoje će istraživanje svaka grupa predstaviti ostalim učenicima u razredu.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o sastavu grupe, neka učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti potporu i motivirati ga. Također, važno je obratiti pozornost na to da svaki učenik aktivno sudjeluje u radu. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenici s teškoćama osjećali povezani s drugima. Neka učenik s teškoćama ima unaprijed dogovoren zadatak te neka ostali članovi grupe budu s tim upoznati. Grupni rad treba biti strukturiran i zadaće trebaju biti jasno određene, posebno ako je riječ o učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje. Ograničite vrijeme za izvedbu zadataka, ali vodite računa o tome da učenik s teškoćama ima dovoljno vremena za obavljanje svih zadanih aktivnosti. Definirajte osnovne pojmove te opširno, ali jasno i jednostavno objasnite što je učenikov zadatak. Provjerite razumijevanje učenika s teškoćama. Materijal s pomoću kojeg će učenici istraživati umjetnike koji su djelovali u 18. i 19. stoljeću treba biti prilagođen potrebama učenika s teškoćama. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, omogućite prilagodbu teksta na računalu, uvećanje teksta, prilagodbu kontrasta i svjetline na zaslonu ili upotrebu programa za čitanje teksta naglas. Učeniku s oštećenjem vida možete omogućiti i audiozapis sadržaja. Pri izradi umne mape u digitalnom alatu Conceptboard omogućite učeniku s teškoćama potporu vršnjaka, a prema potrebi omogućite izradu umne mape na papiru ili u nekome drugom digitalnom alatu.
Neka učenik s teškoćama predstavi rad grupe ako to želi. Omogućite mu da to učini na način koji mu najbolje odgovara, u skladu s njegovim potrebama i jakim stranama.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Koristeći se dostupnim mrežnim izvorima, učenici će pronaći informacije vezane za život i rad Jacquesa Louisa Davida i komentirat će njegove najvažnije slike te prikazati njegova najvažnija djela u alatu Canva. Pitajte učenike što čini umjetničko lijepim, odnosno je li to subjektivan doživljaj.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.