Na početku, zajedno s učenicima ponovite gradivo petog razreda (za ponavljanje možete upotrijebiti e-Škole DOS Tehnička kultura 5, Modul 1, Jedinica 1.3. u kojoj je obrađeno prirodno mjerilo i e-Škole DOS Tehnička kultura 5, Modul 1, Jedinica 1.5. u kojoj je obrađeno pravokutno projiciranje). S učenicima porazgovarajte o ponovljenom gradivu i naglasite važnost izrade ortogonalnih projekcija.
U nastavku, organizirajte učenike u parove te svakom paru dodijelite zadatak izrade jednostavne prostorne projekcije prema već postojećim ortogonalnim projekcijama. Svim parovima podijelite iste zadatke zbog lakše zajedničke analize. Učenike uputite na alat Tinkercad za izradu prostorne projekcije. Kada završe sa zadatkom, neka učenici unutar parova međusobno razmjenjuju izrađene crteže prostornih projekcija, analiziraju i raspravljaju o eventualnim razlikama.
Svoje radove učenici postavljaju na virtualni zid izrađen u alatu Padlet. Nakon objave svih radova zajedno s učenicima analizirajte i komentirajte objavljeno.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu te da odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.) te na obilježjima same teškoće. Preporučuje se da se učenik s teškoćama smjesti u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio adekvatnu podršku i pomoć prilikom zadavanja i provedbe aktivnosti.
Učeniku s teškoćama unaprijed pošaljite temu nastavnog sata (e-Škole DOS Tehnička kultura 5, Modul 1, Jedinica 1.3. i e-Škole DOS Tehnička kultura 5, Modul 1, Jedinica 1.5.) i ključne riječi ili vizualni raspored sata te mu tako osigurajte mogućnost interakcije i suradnje, a smanjite frustraciju. U svim aktivnostima uzmite u obzir teškoće učenika te osigurajte dovoljno vremena. Svakako uputite učenika na sve prilagodbe za učenike koje sadržava DOS (veličina slova, disleksija i noćni prikaz).
Pri izboru parova za učenike s teškoćama birajte onog vršnjaka koji će učenika s teškoćama potaknuti na sudjelovanje u aktivnosti i češće provjeravajte njihovu suradnju. Učeniku s teškoćama zadajte točno određeni dio zadatka koji treba napraviti. Pripremite vizualni raspored ili korake aktivnosti kako bi uspješnije izveo zadatak.
Upoznajte učenike s digitalnim alatom Tinkercad te posebnu pozornost posvetite pojašnjenju načina uporabe alata učenicima s teškoćama. Prilagodite svjetlinu i kontrast na zaslonu. Za učenike s teškoćama pripremite upute za korištenje alatom. Pritom je potrebno primjereno grafički oblikovati sve nastavne materijale (upotrijebite povećani font, Arial ili Calibri, veličine barem 14 pt, s povećanim razmakom između riječi i redova). Pohvalite učenika s teškoćama radi stvaranja pozitivne slike o sebi i veće motiviranosti. Učenika s teškoćama nemojte izlagati analiziranju i komentiranju rada objavljenog na virtualnom zidu izrađenom u alatu Padlet, osim ako se svojevoljno ne javi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u razvoju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Po uzoru na prethodnu aktivnost, organizirajte učenike u parove te svakom paru dodijelite zadatak izrade složenog prostornog crteža prema zadanim ortogonalnim projekcijama. Svakom paru podijelite različite ortogonalne projekcije. Učenike uputite na digitalni alat Tinkercad za izradu prostorne projekcije. Nakon što jedan par završi s izradom prostorne projekcije prema zadatku, objavljuje ju na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet. Nakon objave par koji je završio prvi prostorni crtež uzima drugi zadatak na kojem su prikazane ortogonalne projekcije drugog tijela (učenici mogu zamijeniti zadatke kada završe s izradom crteža). I izrađeni crtež učenici objavljuju na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet. Cilj je aktivnosti imati najmanje dva izrađena crteža za pojedini zadatak. Nakon objave svih završenih radova zajedno s učenicima analizirajte i komentirajte crteže te ih uputite na moguće dorade.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu te da odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.) te na obilježjima same teškoće. Preporučuje se da se učenik s teškoćama smjesti u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio adekvatnu podršku i pomoć prilikom zadavanja i provedbe aktivnosti.
Učeniku s teškoćama unaprijed pošaljite temu nastavnog sata i ključne riječi ili vizualni raspored sata te mu tako osigurajte mogućnost interakcije i suradnje, a smanjite frustraciju. U svim aktivnostima uzmite u obzir teškoće učenika te osigurajte dovoljno vremena.
Pri izboru parova za učenike s teškoćama birajte onog vršnjaka koji će učenika s teškoćama potaknuti na sudjelovanje u aktivnosti i češće provjeravajte njihovu suradnju. Učeniku s teškoćama zadajte točno određeni dio zadatka koji treba napraviti. Pripremite vizualni raspored ili korake aktivnosti kako bi uspješnije ostvario zadatak.
Dodjeljivanjem različitih ortogonalnih projekcija parovima, učenici će se morati međusobno koordinirati i međusobno surađivati kako bi uspješno izradili složeni prostorni crtež. Ako je učeniku suradnja izazovna, omogućite mu da unaprijed zna s kim treba surađivati.
Potrebno je prilagoditi zadatke i upute za izradu prostornih crteža prema učeničkim potrebama i sposobnostima. Također, učenicima s teškoćama može biti potrebna dodatna podrška u služenju digitalnim alatom Tinkercad, što treba uzeti u obzir prilikom planiranja ove aktivnosti. Za učenike s teškoćama pripremite upute za služenje alatom. Pritom je potrebno primjereno grafički oblikovati sve nastavne materijale (upotrijebite povećani font, Arial ili Calibri, veličine barem 14 pt, s povećanim razmakom između riječi i redova). Pohvalite učenika s teškoćama radi stvaranja pozitivne slike o sebi i veće motiviranosti. Učenika s teškoćama nemojte izlagati analiziranju i komentiranju crteža u alatu Padlet, osim ako se svojevoljno ne javi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u razvoju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Nadovezujući se na prethodnu aktivnost, organizirajte učenike u parove. Svakom paru dodijelite tehničku tvorevinu za koju će izraditi ortogonalne projekcije u mjerilu M 1:1 služeći se alatom Kleki. Naglasite važnost kotiranja izrađenih ortogonalnih projekcija. Oba učenika unutar para izrađuju ortogonalne projekcije koje nakon izrade provjeravaju. Nakon što par završi s izradom projekcija, na zajednički zid izrađen u alatu Padlet postavlja onaj crtež koji je preciznije nacrtan.
Ortogonalne projekcije postavljene na zajednički zid dodijelite učeničkim parovima pazeći pritom da parovi dobiju one projekcije koje nisu sami izrađivali. Koristeći se alatom Tinkercad, učenici prema dodijeljenim ortogonalnim projekcijama izrađuju prostorni crtež. Kada završe s izradom, analiziraju crteže unutar parova. Dorađuju eventualne pogreške te razgovaraju o njima.
Svaki par dovršeni prostorni crtež objavljuje na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet ispod odgovarajuće ortogonalne projekcije. Zajedno s učenicima analizirajte sve prostorne crteže i zatim usporedite postavljene crteže prostornih projekcija sa stvarnom tehničkom tvorevinom s početka aktivnosti. Analizirajte rezultate te provjerite točnost izrađenih tehničkih crteža.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu te da odabir metoda i postupaka prilagodbe treba temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.) te na obilježjima same teškoće. Preporučuje se da se učenik s teškoćama smjesti u prvu klupu ili u neposrednu blizinu učitelja kako bi dobio adekvatnu podršku i pomoć prilikom zadavanja i provedbe aktivnosti.
Učeniku s teškoćama unaprijed pošaljite temu nastavnog sata i ključne riječi ili vizualni raspored sata te mu tako osigurajte mogućnost interakcije i suradnje, a smanjite frustraciju. U svim aktivnostima uzmite u obzir teškoće učenika te osigurajte dovoljno vremena.
Pri izboru parova za učenike s teškoćama birajte onog vršnjaka koji će učenika s teškoćama potaknuti na sudjelovanje u aktivnosti i češće provjeravajte njihovu suradnju. Učeniku s teškoćama zadajte točno određeni dio zadatka koji treba napraviti. Pripremite vizualni raspored ili korake aktivnosti kako bi uspješnije obavio zadatak.
Osigurajte produženo vrijeme za izradu crteža i prostornih projekcija kako bi se omogućilo učenicima da rade svojim tempom. Koristite se vizualnim pomagalima, kao što su slike ili modeli tehničkih tvorevina, kako biste im olakšali razumijevanje zadataka. Ako je izvedivo, omogućite rad u jednostavnijem alatu, kao što su alati s jednostavnijim sučeljem i s manje opcija. Osigurajte dovoljno vremena za pružanje povratne informacije i potrebne dorade kako bi se osigurala uspješnost izrade zadataka.
Također, učenicima s teškoćama može biti potrebna dodatna podrška u služenju digitalnim alatima Kleki i Tinkercad, što treba uzeti u obzir prilikom planiranja ove aktivnosti. Za učenike s teškoćama pripremite upute za korištenje alatom. Pritom je potrebno primjereno grafički oblikovati sve nastavne materijale (upotrijebite povećani font, Arial ili Calibri, veličine barem 14 pt, s povećanim razmakom između riječi i redova). Pohvalite učenika s teškoćama radi stvaranja pozitivne slike o sebi i veće motiviranosti. Učenika s teškoćama nemojte izlagati analiziranju i komentiranju crteža objavljenih na zajedničkom zidu izrađenom u alatu Padlet, osim ako se svojevoljno ne javi.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u razvoju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.