Predmet
Hrvatski jezik 3
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Moderno u ljepoti i ljepota u moderni

Naziv predmeta
Hrvatski jezik 3

Razred
3. razred, srednja škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • poezija hrvatske moderne
  • usporedba poezije prema temi: usamljenost
  • analiza i interpretacija poezije
  • društveni, povijesni i kulturni kontekst književnog teksta

Materijalizirani pejzaž hrvatske moderne

Na početku aktivnosti učenici slušaju pjesmu Mojoj majci (Ruža hrvatska) Prljavoga kazališta i iskazuju mišljenje o temi i ideji pjesme. Uspoređuju svoje dojmove s dojmovima razrednih kolega; kao dodatni izvor ponudite intervju s Jasenkom Hourom Ruža hrvatska opće je hrvatsko dobro, objavljen u časopisu Vijenac. Nakon toga pogledajte s njima videoulomak emisije HRT-a, TV Kalendar, o izvedbi pjesme Mojoj majci 1989. na Trgu Republike i pitajte ih kakakv je utjecaj imala ta pjesma u tom vremenu i zbog čega mnogi pjesmu smatraju domoljubnom, himničkom pjesmom te što simbolizira; možete razgovarati i o fenomenu popularne kulture.

Temu najavite pitanjem: Što je socijalno angažirana književnost?, u alatu Padlet. Učenici iznose mišljenje i pišu asocijacije na online ploči u navedenom alatu. Možete im ponuditi tiskani rječnik ili mrežni rječnik kako bi pronašli značenja riječi utilitarizam, angažiranost i esteticizam. Zaključite razgovor podsjećanjem na kritički realizam te promjenu iz realističke u modernističku estetiku, iz jedne ideje u drugu, njoj oprečnu, a koja je imala svoj odjek u hrvatskoj književnosti. Potaknite iznošenje različitih učeničkih stavova o ulozi književnosti i, općenito, umjetnosti u društvu, pozdravljajući svako opredjeljenje. Kako biste temu povezali s učeničkom svakodnevicom, pitajte ih biraju li oni osobno slušanje ljubavnih pjesama ili vole poslušati suvremene socijalno angažirane pjesme (hip-hop žanr i sl.) i zašto. Također, razgovor možete povezati s njihovim digitalnim otiskom na društvenim mrežama, s ishodima tema osobnog i socijalnog razvoja, pitanjem identiteta na društvenim mrežama te ih zamoliti da u alat Padlet postave, preuzimajući je s profila svojih društvenih mreža, svoju autorsku fotografiju pejzaža ili fotografiju pejzaža na kojoj su i oni sami (ili im ponudite Pixabay i tematsko pretraživanje motiva; primjerice – svitanje, suton, livade, šuma...). Kada u alatu nastane kolekcija fotografija, upitajte ih jesu li ih postavili (na društvene mreže) zato što njima žele nešto poručiti ili zato što su im lijepe. Navedite ih na to da svoje odgovore povežu s impresionizmom kao jednim od tri najvažnija estetistička strujanja moderne te im zadajte da s pomoću tiskanog ili mrežnog rječnika definiraju (i zapišu u bilježnicu) značenja pojmova: impresionizam, simbolizam i secesija. Neki učenici, s obzirom na prethodnu godinu učenja, dijelom već znaju objasniti pojmove jer su ih susreli u Matoševim novelama.

Temeljna učenička aktivnost bit će analiza Dvaju pejzaža Vladimira Vidrića prema uputama koje im zadajte na novoj ploči u alatu Padlet. Projicirajte pojmove koje treba dokazati iz pjesama, tj. opisati ih i oprimjeriti citatima, izdvajati motive i sl. Neka uoče kontrast boja i ugođaja u pjesmama, statičnost i dinamičnost, uporabu glagolskih oblika i njihovu ulogu, nazočnost čovjeka u pjesmi, motiv usamljenosti, stilska izražajna sredstva... Učenicima pročitajte obje pjesme naglas i pripremite tekst (iz udžbenika) ili ga projicirajte s mrežne stranice Poezija.hr.

Zadatak učenici zaključuju ponovnim odabirom vlastite fotografije s početka aktivnosti, ali je uređuju u crno-bijeloj izvedbi i postavljaju pokraj izvorne, kolorističke fotografije na ploči u alatu Padlet. Svaki učenik komentirat će svoj par kontrastnih fotografija i pridružiti mu stih iz Vidrićevih pjesama, pazeći na to da stih što više odgovara ugođaju s fotografije. Učenike možete upitati je li impresionizam isključivo modernističko strujanje ili postoji kao svevremenski pojam, a u ovom dijelu u aktivnost možete uključiti nastavnika Likovne umjetnosti (poveznica sa secesijskim slikarstvom – antički motivi, impresionizam i osobno prijateljstvo slikara Bele Čikoša Sesije i Vladimira Vidrića; slikar je autor naslovnice prvog izdanja Vidrićeve zbirke).

Mogu vrednovati svoje radove kao više ili manje impresionističke, s obzirom na ljepotu i estetiku zabilježenog trenutka.

Na kraju definirajte s njima pojam estetske kulture (možete komentirati pojam estetske inteligencije) te utvrdite da hrvatska moderna poznaje pluralizam stilova (i realizam, između ostalog), isprepletanje različitih pravaca i struja kojima je zajednički otklon od tradicije i probližavanje romanskim modernističkim književnostima, naročito francuskoj, a čime usustavljujete aktivnost. Naglasite da će Matoš biti nastavljač pejzažne modernističke poezije kao posebne poetske teme hrvatske moderne.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu to da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Kod planiranja postupaka podrške savjetujte se sa stručnim timom škole. U planiranje podrške uključite učenika s teškoćama.

Učeniku s teškoćama pripremite pjesmu u pisanom obliku. Dajte mu jasne smjernice u vezi s tim gdje može potražiti značenje nepoznatih riječi. Ako je potrebno, osigurajte mu vršnjačku podršku. Učeniku s teškoćama pripremite smjernice za analizu pjesme. Tijekom rada obiđite učenika s teškoćama te provjerite kako napreduju u radu. Učeniku s teškoćama osigurajte dodatno vrijeme za rad. Provjerite razumije li zadatak. Ako zadatak ne razumije, pripremite mu pisane i/ili slikovne smjernice. Koristite se jasnim i jednostavnim jezikom koji je prilagođen učenikovim sposobnostima. Provjerite s učenikom s teškoćama koristi li se navedenim digitalnim alatima: Padlet, Pixabay. Pripremite pisane/slikovne upute za njihovo korištenje. Ako je potrebno, učeniku s poteškoćama pokažite kako se radi u zadanom digitalnom alatu.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.

Za učenike koji žele znati više

Učenici mogu napraviti analizu i usporedbu motiva, ugođaja i tematike pjesama Notturno Vladimira Vidrića i Notturno A. G. Matoša oblikujući usporedni esej prema smjernicama koje im pripremite, npr.:Objasnite ulogu polaznih tekstova u kontekstu Vidrićeve i Matoševe poezije., Usporedite polazne tekstove., Protumačite na temelju čitateljskog iskustva pojam duhovnoga pejzaža., Obrazložite svoje tvrdnje.

Možete im ponuditi Matoševu kritiku Vidrićeve poezije kao dodatnu literaturu.

Nastavna aktivnost za predmet X

Materijalizirani pejzaž hrvatske moderne

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik izražava svoj doživljaj socijalno angažirane pjesme kao dijela popularne suvremene kulture.
  • Učenik uspoređuje svoje stavove sa stavovima vršnjaka o utilitarnoj i estetskoj ulozi književnosti.
  • Učenik interpretira Dva pejzaža Vladimira Vidrića smještajući ih u književnopovijesni i društveni kontekst.
  • Učenik stvaralački reinterpretira pojam impresionizma uspoređujući estetiku fotografije i estetiku pjesme.
  • Učenik piše usporedni školski esej prema zadanim smjernicama.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Likovna umjetnost
  • Učiti kako učiti
  • Osobni i socijalni razvoj

Život je bez ljubavi isprazan

Na početku pogledajte film Ravnopravnost spolova – Kako ubrzati izrazito spor napredak? s mrežne stranice Europskoga parlamenta. Razgovarajte s učenicima o zastupljenosti žena u društvenim sektorima današnjice te o tezi koja je zastupljena u videu (vidljiva u samom naslovu filma). Kako biste temu povezali s kurikulom Osobnog i socijalnog razvoja, usmjerite učenike na prepoznavanje i analiziranje važnosti uloge različitih društvenih skupina – možete aktualizirati sadržaj razgovorom o manjem broju zaposlenih muškaraca u odnosu na žene, npr. u zdravstvu i socijalnoj skrbi te u prosvjeti. Uvodni dio zaključite razgovorom o predodžbi idealne žene i idealnog muškarca u raznim društvenim zajednicama – neka učenici iznesu mišljenje o moralnim, etičkim i ostalim odrednicama koje neku osobu čine uzoritom (radna požrtvovnost, istinoljubivost, savjesnost u radu, čestitost i sl.). Također, u pripremi učenika može vam pomoći nastavnik Vjeronauka ili Etike. Podaktivnost možete provoditi zajednički s njima.

Nakon uvoda zatražite od učenika da iznesu svoje mišljenje o likovima žena u umjetnosti, posebice u književnosti (od temeljnih civilizacijskih djela do moderne). Potaknite ih na to da se prisjete: Antigone, Laure de Noves, Lucije i Valpurge Stipančić, Tene, Judite, Laure, Lotte... Potom najavite središnju temu aktivnosti – Život je bez ljubavi isprazan. Neka učenici uoče motivacije likova – ljubav (moralni zakoni) koja vodi Antigonu, majčinska ljubav (Valpurga), težnja za ljubavi (Lucija, Tena, Laura), fatalnost ljubavi (Laura, Lotta...) i tako dalje.

Slijedi zadatak čitanja neknjiževnoga teksta – projicirajte tekst Natječaj za Nagradu Janko Polić Kamov. Učenici čitaju tekst, uočavaju svrhu i namjenu teksta te sažimaju informacije tijekom razrednoga dijaloga. Uputite ih na to da na svojim mobitelima potraže tko je dobitnik prošlogodišnje nagrade, za koje djelo te informaciju o tome je li u užem izboru bilo više književnica ili književnika. Potom im uputite pitanje o muškoj i ženskoj književnosti i zamolite ih da nabroje jednak broj književnica i književnika (primjerice, pet književnica i pet književnika). Zaključna ideja bila bi da postoji mnoštvo ženskih likova u povijesti književnosti portretiranih iz pera književnika (antika, renesansa, moderna...).

U alatu Sway pripremite prezentaciju u kojoj ćete prikazati nekoliko ljubavnih stihova Charlesa Baudelairea posvećenih Crnoj Veneri ili Jeanne Duval, a možete pronaći i ilustracije Jeanne Duval. Nakon čitanja učenici izražavaju dojmove i uočavaju neobične, modernističke motive kojima se služi Baudelaire i iznose mišljenje o motivu žene u Baudelaireovoj poeziji. U prezentaciju postavite audioulomak biblijske Pjesme nad pjesmama. Nakon slušanja upitajte učenike o kontekstu (ponovite spoznaje o Bibliji iz prethodne godine učenja) te prikažite usporednu tablicu čestotnih motiva kojima je opisana Crna Venera i, s druge strane, motive kojima je opisana i prikazana Zaručnica, tj. ljubav u doslovnom i alegorijskom smislu. U ovom dijelu aktivnosti možete surađivati s nastavnikom Vjeronauka ili Etike i usmjeriti učenike na važnost osobnog dostojanstva i ćudoređa, samopoštovanja vlastite i tuđe intime – duhovne i tjelesne. Također, nakon čitanja Pjesme nad pjesmama učenici bi trebali i zapisati i zapamtiti glasovite stihove pjesme koji određuju ljubav kao jedan od najplemenitijih osjećaja.

Učenici zapisuju tablicu u bilježnice; treći stupac ispunit će sami nakon interpretacije Kamovljeve pjesme. U središnjem dijelu aktivnosti učenici traže intertekstualne veze između ulomaka biblijske Pjesme nad pjesmama i Kamovljeve Pjesme nad pjesmama i dokazuju tezu da je Kamovljeva pjesma hvalospjev preljubu i nesputanoj ljubavi. Kako bi uspješno riješili zadatak, pripremite im i u istom alatu projicirajte smjernice za rad.

Učenici čitaju tekstove pjesama i pišu interpretaciju (oblikuju bilješke) prema smjernicama; ispunjavaju treći stupac usporedne tablice. Traže modernističke motive, ali i najavu avangarde: negiranje biblijskog predloška, obrnut prikaz ljubavi – iz ljubavi u preljub, izgnanstvo, osuda, samoća, strast, motiv tamnopute žene (poveznica s biblijskom Zaručnicom i Baudelaireovom Crnom Venerom), tjelesnost – nezakonitost, nagon, razvrat (poveznica s Baudelaireom), priroda kao mjesto susreta s ljubavlju (poveznica s Biblijom, Baudelaireom, ali i s Matošem), monološka forma pjesme (umjesto dijaloške forme biblijskog predloška), slobodan stih.

Rezultate čitaju naglas, a mogu provesti samovrednovanje rezultata tako što će ga usporediti s Vennovim dijagramom u koji ste unijeli obilježja (sličnosti i razlike) i jedne i druge Pjesme nad pjesmama, a koji možete postaviti na kraju prezentacije u alatu Sway. Zaključite aktivnost razgovorom o vrijednostima koje su, bez obzira na vrijeme, univerzalne – poput dostojanstva u ljubavi i međusobnog poštovanja između zaljubljenih, ali i naglasite kako je Kamov posebna književna figura hrvatske moderne koja se i u poeziji i u prozi glasno suprostavlja modernističkoj formi – skladu – i svojim stilom osporavanja (anarhije) čini odmak od Matoša i ostalih predstavnika hrvatske moderne. Možete im zadati domaću zadaću (naslovite je Previše slobode dovodi do samouništenja) da iščitaju i sažmu (napišu koncept) biografiju Janka Polića Kamova, kako bi povezali njegov privatni i umjetnički lik i aktualizirali motiv slobode i nesputanosti te kamo on dovodi pojedinca.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu to da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi, razinu i intenzitet podrške, valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Kod planiranja postupaka podrške savjetujte se sa stručnim timom škole. U planiranje podrške uključite učenika s teškoćama.

Učenicima s teškoćama pripremite transkript filma ako film nema titlove ili im pripremite kratak sadržaj filma. Učeniku s oštećenjem vida omogućite podršku suučenika koji će mu opisivati ono što vidi. Grafički prilagodite tekstove koji učenicima trebaju za interpretaciju. Font treba biti Arial, Calibri, najmanje 14pt, stavite prored između rečenica te lijevo poravnanje. Koristite se pozadinom i bojom teksta koji ga čine lako čitljivim i stvaraju jasan kontrast. Višestruko složene rečenice razlomite na odijeljene jednostavne rečenice. Svaku rečenicu pišite u novi red. Prema potrebi smanjite i broj stranica, tj. količinu teksta koji učenici s poteškoćama trebaju pročitati. Učenici mogu sudjelovati u svim dijelovima aktivnosti, a na nastavniku je da procijeni opseg njihova sudjelovanja, u skladu s individualnim obilježjima. Učeniku s teškoćama pripremite pisane/slikovne smjernice za interpretaciju. Omogućite mu produljeno vrijeme rada na zadatku. Provjerite znaju li se učenici koristiti digitalnim alatom Sway i prema potrebi izradite pisane ili slikovne upute za njegovo korištenje.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.

Za učenike koji žele znati više

Učenici mogu usporediti Kamovljev motiv žene s motivom žene u Vidrićevim pjesmama Dva levita i Notturno pa o tome napisati usporedni esej prema smjernicama koje im pripremite.

Nastavna aktivnost za predmet X

Život je bez ljubavi isprazan

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik čita upućivački tekst Natječaja za književnu nagradu Janko Polić Kamov.
  • Učenik interpretira Pjesmu nad pjesmama Janka Polića Kamova.
  • Učenik analizira i uspoređuje univerzalnu temu žene i usamljenosti u modernističkoj poeziji Charlesa Baudelairea i Janka Polića Kamova.
  • Učenik prepoznaje avangardnu i modernističku izraznu razinu Pjesme nad pjesmama.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Vjeronauk
  • Etika
  • Učiti kako učiti
  • Građanski odgoj

Matoš u kombiju

Na početku prikažite reportažu o Maji Klarić, prvoj hrvatskoj putopjesnikinji, vlasnici Bookmobila, knjižare na kotačima. Razgovarajte o autorici na temelju informacija viđenih u reportaži, posebno o lajtmotivu svih njezinih pjesama putovanju i poetskim zapisima o ljudima i mjestima koje upoznaje. Možete projicirati autoričinu stranicu bookmobil_croatia na Instagramu i potaknuti učenike na to da sami istraže najnovije objave i pjesme te komentiraju gdje se autorica trenutno nalazi i gdje piše pjesme. Neka učenici samostalno zaključe što znači riječ putopjesnik. Upitajte ih čitaju li objave književnika ili, primjerice, prate li hrvatske književnike na društvenim mrežama. Neka odgovore povežu s vlastitim interesima i svakodnevicom, a možete im predložiti (ako se sami ne sjete) čitanje tekstova Jelene Kastaneti ili Ene Rajić, autorica mlađe generacije koje se izvrsno koriste društvenim mrežama kako bi komunicirale s publikom.

Pripremite interaktivnu kartu Europe u alatu Genially kako bi učenici povezali biografske crtice iz Matoševa života s njegovim poetskim tekstovima kartu možete nasloviti Matoš u kombiju (kako biste naglasili da bi Matoš, u današnjem vremenu, također boemski živio, stvarao i komunicirao s publikom s jednakom strašću za putovanjima kakvu je doista za života imao). Učenicima se klikom na ikonu/ikone s interaktivne karte otvaraju tekstovi Matoševih pjesama i podatci o mjestu, vremenu i zbirkama. Pokraj svake pjesme možete postaviti audiozapis ili videozapis pjesme, dodati fotografije lokacija, autograf, portret i sličnu zanimljivost ili napravite niz poveznica na sadržaje koje sami odaberete i pripremite s mrežne stranice Virtualna zbirka Antun Gustav Matoš Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, kako bi vaša virtualna karta bila bogatija sadržajima za učeničko istraživanje.

Učenici, svatko zasebno, istražuju kartu, čitaju tekstove, analiziraju pjesme i razvrstavaju ih u tematske skupine, posebno izdvajajući elemente simbolizma, impresionizma... Traže modernistička obilježja u strukturi lirskih pjesama (simbole, sinesteziju, dotjeranost forme, muzikalnost multimedijalnost i sl.).

Kao istaknutu poveznicu postavite im Lutanja s Virtualne zbirke Antun Gustav Matoš kako bi učenici mogli iščitati što je Matoša, primjerice, zadržalo u Parizu, Firenci, Veneciji...

Učenik oblikuje zaključke u obliku umne mape u alatu Office 365 (PowerPoint kartica Grafički oblici, tj. SmartArt Graphic) i postavlja je u zajednički razredni oblak kako biste mogli provesti formativno vrednovanje. Karta i umna mapa mogu dalje služiti uvježbavanju i ponavljanju nastavnog sadržaja ili kao predložak za pisanje interpretativnog eseja o Matošu i dojmovima s putovanja koje je unosio u poeziju i prozu. Zaključite aktivnost razgovorom o važnosti poznavanja vlastite kulture, ali i kulture drugih naroda, o kulturnoj raznolikosti karte svijeta i sl.

Postupci potpore

U prilagodbi scenarija važno je imati na umu to da učenici s teškoćama predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim obilježjima pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Kod planiranja postupaka podrške savjetujte se sa stručnim timom škole. U planiranje podrške uključite učenika s teškoćama.

Učenicima s teškoćama pripremite pisani kraći sadržaj filma. Učeniku s oštećenjem vida omogućite podršku vršnjaka koji će mu tijekom nastave opisivati vizualne informacije (film, interkativne karte, fotografije). Učeniku s teškoćama pripremite smjernice za izradu umne mape. Provjerite razumije li učenik zadatak pa mu, ako ga nije razumio, zadatak dodatno objasnite koristeći se jednostavnim jezikom. Ako je potrebno, omogućite učenicima dodatno vrijeme za izradu umne mape, mogućnost rada u paru, individualizirane upute. Provjerite s učenikom s teškoćama koristi li se navedenim digitalnim alatima: Genially, Office 365. Pripremite pisane/slikovne upute za njihovo korištenje. Ako je potrebno, pokažite učeniku s teškoćama kako se radi u zadanom digitalnom alatu.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama i priručniku Smjernice za rad s učenicima s teškoćama te na mrežnoj stranici Hrvatske udruge za disleksiju u rubrici Kako pomoći − savjeti učiteljima.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu istražiti Matoševe lirske putopise i okušati se u alatu Canva kako bi, primjerice, stvorili virtualni fiktivni blog koji vodi Matoš (postavljaju se u Matoševu ulogu). Produbljuju spoznaje o Matoševoj angažiranosti u onodobnoj publicistici (kritici, polemici...).

Nastavna aktivnost za predmet X

Matoš u kombiju

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik izdvaja motiv putovanja kao nadahnuće modernističkim i suvremenim pjesnicima.
  • Učenik analizira i uspoređuje pjesme Antuna Gustava Matoša prema obliku i tematskim obilježjima.
  • Učenik interpretira modernističke elemente u Matoševoj poeziji.
  • Učenik čita hipertekst s mrežnih izvora izdvajajući biografske podatke o putovanjima Antuna Gustava Matoša.
  • Učenik izdvaja informacije o suvremenoj hrvatskoj pjesnikinji Maji Klarić iz njezine biografije.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Geografija
  • Učiti kako učiti
  • Osobni i socijalni razvoj

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Brnčić, J. (2019). Ljestve Jakovljeve: biblijski motivi u književnosti. Zagreb: Naklada Breza.

Frangeš, I. (2005). Riječ što traje: književne studije i rasprave. Zagreb: Školska knjiga.

Hrvatski pravopis (2013). Zagreb: Insti tut za hrvatski jezik i jezikoslovlje.

Hrvatska školska gramatika (2017). Zagreb: Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje.

Klaić, B. (2012). Novi rječnik stranih riječi. Zagreb: Školska knjiga.

Paljetak, L. (2005). Sastavljanje Orfeja: studije, drame, pjesme, ogledi. Zagreb: Naklada Ljevak.

Pavličić, P. (2008). Mala tipologija moderne hrvatske lirike. Zagreb: Matica hrvatska.

Pavličić, P. (1999). Moderna hrvatska lirika. Zagreb: Matica hrvatska.

Veliki rječnik hrvatskoga standardnog jezika. Zagreb: Školska knjiga.

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.