Predmet
Francuski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Vrijeme je za izlazak

Naziv predmeta
Francuski jezik 1

Razred
1. razred SŠ, Početnici

Razina učenja jezika
1. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • izlazak
  • kulturna događanja
  • slobodno vrijeme

Que de choix!

U alatu Wordwall pripremite igru odabira mjesta za zabavu ili kulturnih mjesta. Pritom se koristite obrascem Kviz, u kojem je potrebno dopuniti rečenicu odgovarajućim mjestom. Na primjer: Pour voir un film, je vais au cinéma / au théâtre / dans une galerie / au musée. Učenici rješavaju zadatak u paru.

Također u paru, učenici potom rješavaju Activité 6 na poveznici e-škole DOS Francuski jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2., podnaslov Des lieux pour sortir. U zadatku je potrebno odrediti je li riječ o kulturnim mjestima ili o mjestima za zabavu. U razgovoru s učenicima dopunite popis drugim primjerima.

Uputite učenike da pročitaju program aktivnosti u Toulouseu u istoj jedinici, pod podnaslovom Pour commencer. Nakon čitanja učenici rješavaju Activité#1 za provjeru razumijevanja pročitanog programa. Po potrebi objasnite učenicima pojmove koji ih ometaju u razumijevanju teksta i rješavanju zadatka.

Kad riješe zadatak, analizirajte s njima letak za svaku manifestaciju. Navedite učenike da zaključe koja se četiri osnovna pitanja provlače kroz tekst – što se predstavlja, kada, gdje te koja je cijena.

Podijelite učenike u timove. Zadatak je da svojim prijateljima iz Francuske koji planiraju provesti nekoliko dana u Hrvatskoj učenici predstave manifestaciju/događaj nekog mjesta u Hrvatskoj prema modelu programa aktivnosti u Toulouseu. Svaki tim izvlači papirić na kojem je navedena kategorija manifestacije/događaja koji će predstaviti, npr. kulturni događaj (kino, kazalište, izložba), sportski događaj, zabavna manifestacija... Na stranicama grada učenici istražuju manifestacije/događaje iz kategorije koja im je dodijeljena i bilježe osnovne informacije o tome što se nudi, kada, gdje, kome je namijenjeno, naplaćuje li se ulaz, te moguću dodatnu informaciju važnu za tu manifestaciju / taj događaj. Naglasite učenicima da se koriste vokabularom koji otprije znaju ili da se posluže riječima iz programa u Toulouseu. Informacije će posložiti u obliku letka koji može biti izrađen u digitalnom alatu Canva. Učenici si unutar tima raspoređuju zadatke tako da jedan učenik istražuje informacije, drugi ih zapisuje, treći traži fotografije, četvrti uređuje letak… Predstavnik svakog tima prezentira rad pred razredom. S razredom analizirajte jesu li zadovoljeni svi traženi kriteriji i koliko je letak vizualno atraktivan. Pritom se učenici koriste tablicom za vršnjačko vrednovanje koju ste prethodno pripremili.

Na kraju možete s učenicima usporediti predstavljene manifestacije s onima iz programa u Toulouseu te pokrenuti raspravu o tome koji im se program čini kvalitetnijim/interesantnijim i koji su razlozi za to.

Postupci potpore

Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu čine učenici sa združenim teškoćama, koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji u ponašanju i osjećanju). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako bi mu se brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

U zadatku na e-škole DOS Francuski jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2., podnaslov Des lieux pour sortir, Activité 6 omogućite učenicima s teškoćama rad u paru s učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici Edutorij. Prilikom grupnog zadatka, odnosno izrade letka, osigurajte da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Važno je da učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke vezane za izradu letka. Primjerice, učenik urednoga razvoja može pronalaziti činjenice, a učenik s oštećenjem sluha može unijeti informacije u digitalni alat Canva. Za učenike s poremećajem iz autističnog spektra prilagodite aktivnost u skladu s njihovim interesima. Primjerice, ako je učenik zainteresiran za likovnu umjetnost, može u plakat dodati vlastite crteže (u digitalnom obliku) ili pak aktivnost izvesti na papiru. Poželjno je uparivanje učenika različitih osobina kako bi mogli učiti jedni od drugih i pružati podršku jedni drugima. Tijekom predstavljanja ne inzistirajte na tome da učenici koji imaju poremećaje jezično-govorno-glasovne komunikacije govore pred razredom ako to sami ne žele. Učenike s izraženom anksioznošću uvijek valja pohvaliti za rad, ne moraju nužno izlagati.

Za učenike koji žele znati više

Učenici samostalno istražuju na mrežnim stranicama ljetnu ponudu u drugim francuskim gradovima. Za svaki grad navode po četiri manifestacije. Za izradu prezentacije učenici se mogu služiti primjerom iz programa u Toulouseu ili primjerima koje su u skupinama izrađivali na satu u sklopu aktivnosti. U prezentaciji navode o kojoj je manifestaciji riječ, kome je namijenjena, kada se tijekom godine održava, je li besplatna, što nudi, te navode razloge zašto im se manifestacija čini zanimljivom, a zašto ne. Svaku manifestaciju mogu ocijeniti zvjezdicama od 1 do 3 ovisno o tome koliko im se čini privlačnom.

Nastavna aktivnost za predmet X

Que de choix!

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik uspoređuje događaje u Toulouseu i odabranom gradu u Hrvatskoj.
  • Učenik koristi različite izvore informacija na francuskom jeziku.
  • Učenik razumije kratki ljetni program grada Toulousea.
  • Učenik piše kratki program događanja u odabranom gradu.
  • Učenik usmeno predstavlja jedan kulturni ili zabavni događaj u gradu.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Où, quand, quoi, comment?

Podijelite učenike u četveročlane grupe. Zadatak je svake grupe napraviti mali vodič za vikend u nekom gradu u Hrvatskoj po uzoru na e-škole DOS Francuski jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2., podnaslov Des lieux pour sortir, Activité 6. Uputite učenike da se služe mrežnim stranicama odabranog grada, po mogućnosti turističkim. S obzirom na to da je riječ o početnicima, napomenite im da je dovoljno da istraže informacije prema sljedećim rubrikama: što vidjeti (à voir), što raditi (à faire), što jesti/piti (manger/boire) i kamo ići (se déplacer). Pripomenite im da trebaju imati na umu da program bude ostvariv u vremenskim okvirima (dva dana boravka u gradu) te da ponuda bude raznolika (kultura, zabava, sport, boravak u prirodi, kupovina, gastronomija…) i atraktivna (karta, fotografije…). Podijelite učenicima listić za samovrednovanje, koji ste prethodno pripremili, kako bi tijekom izrade prezentacije učenici mogli provjeravati imaju li zadovoljene sve potrebne kriterije. Također, u prvoj se aktivnosti učenici međusobno dogovaraju tko će što raditi. Vodič se može izrađivati i prezentirati u alatu Sway. Po potrebi pomognite učenicima u odabiru informacija i slaganju programa. Kad je prezentacija završena, podsjetite ih da provjere u listiću za samovrednovanje jesu li ispunjeni kriteriji. Nakon toga im dajte vremena kako bi uvježbali prezentaciju koju će predstaviti ostalim učenicima u razredu redoslijedom kojim se dogovore. Naglasite im da svi učenici iz grupe sudjeluju u usmenom izlaganju. S učenicima se dogovorite prema kojim će se kriterijima bodovati prezentacija i koji kriterij nosi koliko bodova. Nakon svake prezentacije razred raspravlja o prijedlozima programa i odabire najatraktivniji vodič dodjeljivanjem bodova. Svaki učenik zasebno daje bodove koji se zatim zbrajaju.

Postupci potpore

Prilikom formiranja skupina za izradu vodiča za vikend u gradu, osigurajte da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Prilikom izrade letka važno je da učenik s teškoćama dobije jasne upute i zadatke. Primjerice, učenik urednoga razvoja može pronalaziti činjenice, a učenik s oštećenjem sluha može unijeti informacije u digitalni alat Sway. Poželjno je uparivanje učenika različitih osobina kako bi mogli učiti jedni od drugih i pružati podršku jedni drugima. Tijekom predstavljanja ne inzistirajte na tome da učenici koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i slično govore pred razredom ako to sami ne žele, ali ih podražavajućim pristupom pokušajte motivirati na sudjelovanje. U slučaju da se odluče na sudjelovanje, nikada ne ispravljajte pogreške koje su posljedica njihovih primarnih teškoća i spriječite oponašanje i ruganje. Učenike s izraženom anksioznošću uvijek valja pohvaliti za rad. Nije nužno da oni izlažu, već im pokušajte naći neku drugu ulogu koja se uklapa u zadatak izlaganja ili im predložite sudjelovanje u kraćem dijelu prezentacije.

Za učenike koji žele znati više

Učenici posjećuju lokacije spomenute u prezentacijama i izrađuju promidžbeni videouradak.

Nastavna aktivnost za predmet X

Où, quand, quoi, comment?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik pismeno i usmeno predstavlja aktivnosti u odabranom gradu.
  • Učenik koristi različite izvore informacija na hrvatskom i francuskom jeziku.
  • Učenik usmeno predstavlja vodič za vikend u gradu.
  • Učenik primjenjuje strategije za pisanje i govorenje.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i društveni razvoj

On y va?

Pokrenite razgovor s učenicima o tome kamo i koje dane vole izlaziti, s kime najčešće izlaze i na koji način dogovaraju izlazak.

Učenici slušaju zvučni zapis u e-škole DOS Francuski jezik 1, Modul 6, Jedinica 6.2., podnaslov Proposer une sortie, Activité 1. Potom provjeravaju razumijevanje teksta u Activités #2.

Prije rješavanja zadatka razumijevanja napomenite učenicima da prilikom rješavanja zadatka označe pitanja na koja im je teže odgovoriti te im je zbog njih potrebno ponovno poslušati tekst.

Nakon što riješe zadatak (Activités #2), potaknite ih da razmisle kojim su se strategijama koristili za razumijevanje zvučnog teksta. Pitajte ih zbog čega katkad teže razumiju tekst i o čemu to ovisi. Zatim ih uputite na Vježbu strategije slušanja. Učenici pojedinačno odgovaraju na pitanja. Nakon što ispune tablicu, pitajte ih koje im se od ponuđenih strategija čine korisnim te kojim se strategijama već otprije koriste. Potaknite ih da predlože još neke strategije koje smatraju korisnim.

U nastavku pripremite nekoliko primjera dijaloga u kojima dvije osobe dogovaraju izlazak. Svakoj skupini dajte kuvertu u kojoj se nalazi po jedan dijalog u obliku izrezanih papirića na kojima su napisane rečenice. Zadatak učenika jest da poredaju rečenice pravilnim redoslijedom i slože dijalog. Svaka skupina odabere dvoje učenike koji po ulogama čitaju dobiveni dijalog. Nakon što su pročitali sve dijaloge, učenici izdvajaju dijelove koji su zajednički svim dijalozima – pozdrav, iznošenje prijedloga, argumentiranje za prijedlog / protiv prijedloga. Svaka skupina čita primjere iz svojih dijaloga te ih zapisujete na ploču.

Potaknite učenike da razmisle kojim izrazima možemo prihvatiti ili odbiti poziv. Zapišite prijedloge na ploču. Zatim im na pametnu ploču projicirajte zadatak koji ste prethodno izradili u digitalnom alatu LearningApps (raspoređivanje po grupama). Prozovite jednog učenika u razredu koji će naglas pročitati izraz i uvrstiti ga u odgovarajuće polje: proposer accepter refuser. Uključite i ostale učenike tako da potvrđuju odgovore ili predlažu drugo rješenje. Tijekom zadatka svratite učenicima pozornost na specifičnosti pojedinih izraza (npr. Ça te dit d'aller… Ça ne me dit rien Ça marche...) Savjet: pri sastavljanju zadatka imajte na umu da bude ponuđeno po nekoliko izraza za svaku kategoriju koje će učenici moći birati u nastavku aktivnosti. Poželjno je da učenici, kad se provjere rješenja, zapišu izraze u bilježnice.

Podijelite svakom učeniku po jedan papirić na kojem piše rečenica s prijedlogom izlaska ili odgovor na prijedlog. Primjer: On va au cinéma aujourd'hui? – Je n'ai pas envie de voir un film, Je préfère une pièce de théâtre. Radi lakšeg razlikovanja papirića s prijedlozima i papirića s odgovorima, možete upotrijebiti dvije različite boje papira. Učenici s papirićem prijedloga traže po razredu učenike s papirićima odgovora i zajedno otkrivaju slaže li se prijedlog s odgovorom. Zamolite učenike da ostanu sa svojim parom i najavite im posljednji zadatak: učenici u paru samostalno vode dijalog dopisujući se kamo će izaći. Na početku se učenici dogovore koji će od njih započeti razgovor. Drugi učenik odgovara, a i sam može davati prijedloge. Učenici u razgovoru argumentiraju svoja prihvaćanja i/ili odbijanja (npr. Je n'aime pas l'opéra. / Cela m'intéresse. Je n'ai pas envie…) te se konačno dogovore za izlazak. Podsjetite učenike da se služe izrazima koje su usvojili tijekom aktivnosti. Razgovor se vodi pomoću aplikacije Microsoft Teams ili Google Hangouts, ovisno o tome koja je službena platforma škole. Svaki par čita/odglumi razgovor pred razredom.

Postupci potpore

Tijekom rasprave o izlascima ne inzistirajte na tome da učenici koji imaju poremećaje jezično-govorno-glasovne komunikacije govore pred ostalim učenicima u razredu ako to sami ne žele. Prilikom rješavanja zadatka omogućite rad u paru učenicima s izraženijim teškoćama. Učenike s disleksijom uputite da na Edutoriju odaberu prikaz teksta za osobe s disleksijom, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici Edutorij. Što se tiče rješavanja zadatka sa zvučnim zapisom, učenicima s oštećenjem sluha i sa specifičnim teškoćama u učenju bilo bi dobro unaprijed pripremiti natuknice teksta koji se reproducira. Vodite brigu o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, koji je strpljiv i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Važno je osigurati da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nipošto ne bude samo pasivan promatrač. Nakon što unutar skupine odrede redoslijed dijaloga, za učenike sa specifičnim teškoćama u učenju izbjegavajte učenikovo čitanje naglas pred ostalim učenicima osim ako sam ne izrazi želju. Učenike koji imaju teškoće jezično-govorno-glasove komunikacije nikada ne ispravljajte i spriječite oponašanje i ruganje. Provjerite znaju li se i mogu li se učenici s teškoćama u razvoju koristiti programima Microsoft Teams i Google Hangouts te po potrebi osigurajte pisane ili slikovne upute.

Za učenike koji žele znati više

Učenici osmišljavaju originalnu pozivnicu za izlazak iz snova. Podsjetite učenike da pozivnica mora sadržavati osnovne informacije kamo se ide, u koliko sati, gdje je mjesto sastanka te podrobnije objašnjenje što se planira raditi (aktivnosti). Nakon što pozivnice budu napravljene, učenici ih mogu poslati prijateljima iz razreda i zamoliti ih da im na njih odgovore.

Nastavna aktivnost za predmet X

On y va?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sudjeluje u razgovoru u kojem se dogovara izlazak.
  • Učenik razumije razgovor dviju osoba u kojem se dogovora izlazak.
  • Učenik uočava obrasce ophođenja tipične za frankofonsku kulturu u razgovoru o izlasku te se njima koristi.
  • Učenik koristi strategije za slušanje kako bi povećao razumijevanje teksta.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • MPT Učiti kako učiti

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.