Pozdravite učenike i pitajte ih što za njih znači otići na putovanje. Komentirajte s njima značenje izraza iz naslova (hic sunt dracones = ovdje žive zmajevi) za srednjovjekovni doživljaj putovanja u nepoznato. Nakon uvodnog pitanja, podijelite učenike u tri grupe. Prva će grupa, koristeći se mrežnim izvorima, izraditi strip u alatu Pixton u kojem će prikazati Kolumbovo putovanje u Novi svijet s gledišta običnog mornara. Druga će grupa, koristeći se mrežnim izvorima, izraditi strip u alatu Pixton u kojem će prikazati Kolumbovo putovanje u Novi svijet s gledišta kartografa. Treća će grupa, koristeći se mrežnim izvorima, izraditi strip u alatu Pixton u kojem će prikazati Kolumbovo putovanje u Novi svijet s gledišta brodskog kuhara. Svaki se predstavnik grupe treba prijaviti u alat Pixton te zajedno s ostalim članovima grupe izraditi strip. Strip treba sadržavati vizualne sastavnice i kratak dijalog i/ili narativ. Nakon završetka rada predstavnik će spremiti strip s pomoću snimke zaslona te je poslati nastavniku. Sva tri stripa bit će predstavljena ostalim učenicima. Izradite obrazac za vrednovanje stripova prema unaprijed dogovorenim elementima u alatu MS Forms te poveznicu pošaljite učenicima putem e-pošte. Nakon popunjavanja obrasca komentirajte s učenicima vrednovanje stripova. Za kraj potaknite s učenicima raspravu o tome koliko su važna različita gledišta u razumijevanju povijesnih događaja. Tražite od njih da se prisjete nekog događaja iz vlastitih života u kojima je bilo važno razmotriti različita gledišta.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Motivirajte učenika s teškoćama da sudjeluje u raspravi. Važno je pridobiti pozornost učenika sa teškoćama, češće provjerite razumijevanje, usmjerite učenikovu pozornost na sadržaj rada usmenom uputom ili laganim dodirom.
U uvodnom razgovoru o odlascima na putovanje potaknite učenika s teškoćama na sudjelovanje. Neka izrazi svoje mišljenje i podijeli iskustva ako to želi i ako se osjeća ugodno. Postavite mu pitanje na koje će znati odgovor, dajte mu pozitivnu povratnu informaciju, na greške upozorite dajući mu pozitivne povratne informacije i primjere.
Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o sastavu grupe, o tome da učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti potporu i motivirati ga. Također, važno je obratiti pozornost na to da svaki učenik aktivno sudjeluje u radu. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenici s teškoćama osjećali povezani s drugima. Detaljno, ali jasno i jednostavno objasnite učenicima što se od njih očekuje, posebice ako je riječ o učeniku s poremećajem aktivnosti i pažnje. U tom je slučaju vrlo važno jasno strukturirati rad i jasno učeniku s teškoćama reći koji je njegov zadatak. Neka učenik s teškoćama ima unaprijed dogovoren zadatak u grupi te neka ostali članovi grupe budu s time upoznati. Omogućite učeniku s teškoćama potporu drugog učenika te češće provjerite rad te grupe. Pripremite učeniku pisane i vizualne upute, provjerite snalaženje u digitalnom alatu Pixton te omogućite upotrebu nekoga drugog alata za izradu stripa ili neka učenik izradi strip na papiru. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, omogućite mu rad na vlastitom računalu s mogućnošću prilagodbe svjetline i kontrasta te veličine sadržaja i, prema potrebi, omogućite upotrebu programa za čitanje naglas.
Potaknite učenika s teškoćama da sudjeluje u raspravi ako želi te omogućite dovoljno vremena za sudjelovanje u svim aktivnostima.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Koristeći se dostupnim mrežnim izvorima, učenici će promisliti zašto su se ljudi usuđivali otići na tako daleka putovanja u nepoznato, odnosno zašto su napuštali stabilne i sigurne životne izglede u Europi u potrazi za novim putom u Indiju. Svoje istraživanje predstavit će u alatu Canva.
Pozdravite učenike i pitajte ih što bi oni prvo uočili da se nalaze na novom prostoru gdje prije nikad nisu bili, a nije riječ o gradskom području nego o netaknutoj prirodi. Nakon postavljenog pitanja, podijelite učenike u grupe. Prva će grupa preko dostupnih mrežnih izvora pronaći informacije o prvim istraživanjima Južne Amerike, druga će grupa pronaći informacije o prvim istraživanjima Karipskih otoka, a treća će pronaći informacije o prvim istraživanjima Floride i Kalifornije. Rezultate istraživanja predstavit će s pomoću infografike izrađene u alatu Canva. Unaprijed dogovorite koje dijelove njihove infografike trebaju sadržavati (vremensku crtu, popis osoba, uzroke, posljedice...) Predstavnici grupa prijavit će se u alat te pomoću e-pošte poslati ostalim članovima poveznicu za uređivanje. Svoje će uratke predstaviti ostalim učenicima. Za zaključnu aktivnost raspravite s učenicima koje su pozitivne i negativne posljedice geografska istraživanja imala na zahvaćena područja.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Motivirajte učenika s teškoćama da sudjeluje u raspravi. Važno je pridobiti pozornost učenika sa teškoćama, češće provjerite razumijevanje, usmjerite učenikovu pozornost na sadržaj rada usmenom uputom ili laganim dodirom.
U uvodnom razgovoru potaknite učenika s teškoćama da izrazi svoje mišljenje i podijeli s drugima svoje iskustvo o zadanoj temi. Pri podjeli učenika u grupe vodite računa o sastavu grupe. Neka učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti potporu i motivirati ga. Također, važno je da svaki učenik aktivno sudjeluje u radu grupe. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenici s teškoćama osjećali povezani s drugima. Detaljno, ali jasno i jednostavno objasnite učenicima što se od njih očekuje. Neka učenik s teškoćama ima unaprijed dogovoren zadatak u grupi te neka ostali članovi grupe budu o tome obaviješteni. Omogućite učeniku s teškoćama potporu drugog učenika te češće provjerite rad te grupe. Pripremite učeniku pisane i vizualne upute, neka ima dostupno računalo s pomoću kojeg će pretraživati mrežne izvore za proučavanje informacija. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, važno je da može upotrebljavati vlastito računalo s mogućnošću prilagodbe kontrasta, svjetline i veličine materijala. Omogućite učeniku s teškoćama pomoć pri upotrebi digitalnog alata Canva ili neki drugi način izrade plakata/infografike.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Koristeći se mrežnim izvorima, učenici će analizirati istraživački put konkvistadora Lopea de Aguirre i utvrditi zašto nije bio uspješan u svojemu pothvatu. Zadatak će obaviti koristeći se alatom Canva.
Pozdravite učenike te ih pitajte znaju za određeni izum bez kojega bi danas život bio nezamisliv. Nakon uvodnog pitanja podijelite učenike u nekoliko grupa. Zadatak je svake grupe istražiti jedan izum ili znanstveni napredak koji je omogućio geografska otkrića (astrolab, karavela, kartografija...). Učenici će istraživanje predstaviti u umnoj mapi koju će izraditi koristeći se alatom Conceptboard. Unaprijed dogovorite koje dijelove njihove umne mape trebaju sadržavati (ključni pojam, objašnjenja, fotografije izuma i izumitelja, posljedice...). Predstavnici grupa prijavit će se u alat te e-poštom poslati ostalim članovima poveznicu za uređivanje. Svoje će uratke predstaviti ostalim učenicima. Za zaključnu aktivnost raspravite s učenicima koji bi izum od onih s kojima su se upoznali izdvojili kao najvažniji i zašto. Raspravite i o tome koji su izumi danas najvažniji za putovanja i istraživanja.
Pri prilagodbi scenarija važno je imati na umu da su učenici s teškoćama u razvoju heterogena skupina. Zato je odabir prilagodbi te razinu i intenzitet potpore potrebno temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično) te obilježjima teškoće koji ima.
Motivirajte učenika s teškoćama da sudjeluje u raspravi. Važno je pridobiti pozornost učenika sa teškoćama, češće provjerite razumijevanje, usmjerite učenikovu pozornost na sadržaj rada usmenom uputom ili laganim dodirom.
U uvodnom razgovoru potaknite učenika s teškoćama da izrazi svoje mišljenje i podijeli s drugima svoje iskustvo o zadanoj temi. Pri podjeli učenika u grupe, vodite računa o strukturi grupe. Neka učenik s teškoćama bude u grupi s učenicima koji će mu pružiti potporu i motivirati ga, a važno je obratiti pozornost i na to da svaki učenik aktivno sudjeluje u radu grupe. Grupe možete oblikovati prema sličnim interesima i sposobnostima kako bi se učenici s teškoćama osjećali povezani s drugima. Detaljno, ali jasno i jednostavno objasnite učenicima što se od njih očekuje. Neka učenik s teškoćama ima unaprijed dogovoren zadatak u grupi te neka ostali članovi grupe budu o tome obaviješteni. Omogućite učeniku s teškoćama potporu drugog učenika te češće provjerite rad te grupe. Pripremite učeniku pisane i vizualne upute, neka ima dostupno računalo kako bi se mogao koristiti mrežnim izvorima za proučavanje informacija. Ako je riječ o učeniku s oštećenjem vida, važno je da može upotrebljavati vlastito računalo s mogućnošću prilagodbe kontrasta, svjetline i veličine materijala. Neka učenik s teškoćama sudjeluje u izradi umne mape u digitalnom alatu Conceptboard, radi u paru s nekim od učenika ili izradi umnu mapu na papiru ili u nekome drugome digitalnom alatu. Omogućite učeniku s teškoćama dovoljno vremena za izvođenje aktivnosti te ga potaknite da sudjeluje u prezentaciji rada grupe.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Koristeći se dostupnim mrežnim izvorima, učenici će pronaći više informacija o sudbini domorodaca koji su iznenadili Kolumba i ostale španjolske istraživače. Svoje istraživanje predstavit će u alatu Canva.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.