Pokrenite raspravu s učenicima o uporabi kućanskih i elektroničkih uređaja kojima se svakodnevno služe. Razgovor usmjerite na pojam integrirani sklop (čip), tj. elektroničke uređaje kojima upravljaju integrirani sklopovi. Razgovarajući s učenicima upozorite ih na principe rada digitalnih uređaja koji u sebi imaju elektroničke sklopove.
Nakon razgovora usmjerite učenike da samostalno na internetu istraže jedan uređaj (tablet, mobitel, računalo, kalkulator i slično) naglašavajući pojam istraživanja – elektronički elementi i integrirani sklop. Svaki učenik izrađuje umnu mapu u alatu Wisemapping (ili Coggle) ističući elektroničke elemente koji se koriste u elektroničkom uređaju. Za slike kojima će se koristiti pri izradi zadataka, uputite učenike na servis s besplatnim slikama i fotografijama Pixabay.
Učenici objavljuju gotove radove na zajedničkom zidu alata Padlet, a ostali učenici pregledavaju te radove. Po završetku odredite nekoliko učenika da predstave svoje radove, a nakon toga zajedno s njima komentirajte naučeno.
Ponovite s učenicima elektroničke elemente, a posebno se usredotočite na integrirane sklopove i njihovu podjelu prema namjeni. Spomenite povijesnu upotrebu integriranih sklopova i razloge zbog kojih su sklopovi postali neizostavan dio našega života. Kroz razgovor uvedite novi pojam - logički sklop.
Organizirajte učenike u parove ili manje grupe te im postavite zadatak unutar kojeg istražuju osnovne logičke elektroničke sklopove (NOT, AND, OR, NI, NILI). Za svaki par ili grupu otvorite zajedničku bilježnicu u alatu OneNote. Učenici istražuju logičke sklopove, crtaju simbole i zapisuju tablice istine za pojedine logičke sklopove te ih povezuju s elektroničkim uređajima koji rabe takve sklopove.
Razgovarajte s učenicima o elektroničkim uređajima koji se služe elektroničkim sklopovima. Zajednički nabrojite što više elektroničkih uređaja s elektroničkim sklopovima (npr. razni oscilatori, titrajni krugovi, pojačala, multivibratori i slično).
Svaka grupa učenika ili učenički par istražuje pojedini elektronički uređaj te izrađuje (crta) montažne sheme tih uređaja pomoću alata Kleki (ili MS Word). Slike izrađenih sklopova postavljaju u bilježnicu alata OneNote stvarajući katalog montažnih shema.
Bilješke pohranjene u digitalnom obliku pregledavaju i ostali učenici. Nakon objave bilježnice OneNote učenički par ili grupa predstavljaju rad elektroničkog uređaja koji su istraživali. Zajedno s drugim učenicima komentiraju rad predstavljenog elektroničkog uređaja.
Ponovite s učenicima elektroničke elemente, a pritom se posebno usredotočite na integrirane sklopove. Spomenite povijesnu upotrebu integriranih sklopova i razloge zbog kojih su sklopovi postali neizostavan dio našega života. Pokrenite raspravu s učenicima o tehničkim tvorevinama koje su često u svakodnevnoj uporabi.
Učenike podijelite u manje grupe. Svaka grupa dobiva jedan, jednostavan elektronički sklop koji mora istražiti (čemu služi taj sklop, koja mu je namjena, od čega se sastoji, njegovu elektroničku i montažnu shemu). Po završetku istraživanja svaka grupa dobiva elektroničke elemente koji sačinjavaju taj sklop i zadatak da naprave praktični videovodič za upoznavanje s jednostavnim elektroničkim sklopom.
Svaka grupa snima vlastiti vodič u kojem objašnjava istraživanja o sklopu, a nakon toga, snima sastavljanje tog elektroničkog sklopa na eksperimentalnu pločicu i prikazuje njegov rad. Zajedno s učenicima definirajte parametre pri izradi videa. Po završetku snimanja svaka grupa uređuje svoj videouradak pomoću alata Moovly.
Grupe svoje videouradke postavljaju na zajednički zid alata Padlet. Zajedno s učenicima pokrenite videouratke i komentirajte izrađene videoupute.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.