Ponovite s učenicima različite vrste kontrasta boja te im objasnite pojmove kontrasta boja i neboja te vizualne komunikacije. Koristite se nizom poveznih zadataka izrađenih u digitalnom alatu H5P. Rabite opciju interaktivne prezentacije i kombinirajte nekoliko tipova zadataka uz prikaz definicija. Prva dva zadatka napravite u digitalnom alatu BookWidgets te ih uvezite u interaktivnu prezentaciju. To neka budu zadatci slaganja slagalica napravljeni od dvaju primjera umjetničkih djela – plakata. Odaberite dva plakata istog autora, iz iste serije, no različitih boja i motiva. Predloženi su plakati Borisa Bućana.
Kad učenici slože slagalice, na sljedećim slajdovima postavite im pitanja kojima ćete analizirati zakonitosti uočene tijekom rješavanja zadatka. Pitanjima ih usmjeravajte prema ponavljanju vrsta kontrasta boja te uočavanju novog – kontrasta boja/neboja. Počnite s pitanjima imenovanja/odabira kriterija prema kojima su slagali dijelove, npr. prema odabiru opisa boja koje se nalaze jedna pored druge i odnosa boja koje prevladavaju na prikazanim primjerima (osnovne/izvedene boje, tople/hladne boje, odnos slike i teksta (smještaj unutar cjeline plakata, omjer veličina...). Kad riješe zadatke, pokažite im nazive, odnosno definicije ili opise analiziranih kontrasta.
Komentirajte s učenicima što su na plakatima najprije uočili te koje poruke oni prenose. Razgovarajući, objasnite pojam vizualne komunikacije. Služeći se nastavnom metodom govorni lanac, potaknite učenike na to da nabroje gdje sve oko sebe vide različite načine prijenosa vizualne poruke. Pitanja kojima ćete voditi govorni lanac, oblikujte tako da učenici nabrajaju čime se sve prenosi vizualna poruka (razne vrste plakata, piktogrami, logotipovi itd.) te gdje ih sve uočavamo (javni prostori, otvoreni i zatvoreni te virtualni prostori).
Razgovarajte s učenicima o različitim logotipovima koje uočavaju u svakodnevnom okruženju. Potaknite ih na navođenje onih koji su njima važni – onih koji označavaju proizvode koje rado ili često upotrebljavaju te aktivnosti kojima se bave. Nakon toga zadajte da s pomoću digitalnog alata Google Forms razmisle o vlastitim interesima i osobinama koje bi mogli prikazati osobnim logotipom. Pitanja formirajte tako da svaki učenik za sebe detaljno analizira zadanu temu. Počnite od pitanja o hobijima, zatim prijeđite na interese i željene aktivnosti, a završite na posebnim osobinama i individualnim jakim stranama. Na kraju im zadajte da navedeno povežu s bojama koje bi ih mogle označavati.
Zadajte zatim učenicima da odaberu jednu ili dvije od navedenih posebnih osobina i izrade osobni logotip koji će ju/ih prikazivati. Sami će odrediti koji će od spomenutih kontrasta boja rabiti te na koji će način kombinirati tekst i slova. Ako žele, ne moraju se koristiti tekstom ili mogu upotrijebiti samo jedno ili nekoliko slova.
Svoj će rad izvesti u tehnici kolaža, a prije početka rada ponovite način rada u toj tehnici. Istaknite im da je važno ispuniti cijeli papir, ali i odabrati primjerenu podlogu za logotip kako bi bio što uočljiviji.
Izradite niz zadataka u digitalnom alatu Google Forms s pomoću kojeg će učenici razmisliti o različitim logotipovima koje uočavaju u svakodnevnom okruženju te o vlastitim interesima i osobinama koje bi mogli prikazati osobnim logotipom.
Pitanja formirajte tako da svaki učenik za sebe detaljno analizira zadanu temu. Počnite od zapisivanja različitih logotipova koje uočavaju u svakodnevnom okruženju, a u sljedećem ih pitanju navedite da izdvoje ili dodatno navedu one koji označavaju proizvode koje rado ili često koriste. Zatim prijeđite na pitanja o osobnim interesima - počnite od pitanja o hobijima, zatim ih pitajte o interesima i željenim aktivnostima, a završite pitanjima o posebnim osobinama i individualnim jakim stranama. Na kraju zadajte da navedeno povežu s bojama koje bi ih mogle označavati.
Zatim zadajte učenicima da odaberu jednu ili dvije od navedenih posebnih osobina i izrade osobni logotip koji će ju/ih prikazivati. Sami će odrediti koji će od spomenutih kontrasta boja upotrijebiti te na koji će način kombinirati tekst i slova. Ako žele, ne moraju se koristiti tekstom ili mogu upotrijebiti samo jedno ili nekoliko slova.
Svoj će rad izvesti u tehnici kolaža, a prije početka rada ponovite način rada u toj tehnici. Istaknite im da je važno ispuniti cijeli papir, ali i odabrati primjerenu podlogu za logotip kako bi bio što uočljiviji.
Zadajte učenicima da osmisle novi, zajednički logotip razreda na temelju onoga što su naučili jedni o drugima. Neka zamisle da je njihov razred klub ili društvo koje može ponuditi različite aktivnosti drugima (od igara, sportova i zabave do pomoći oko učenja). Zajedno neka osmisle naziv i logotip razreda slijedeći naučene zakonitosti o odnosu slike i teksta te o kontrastima boja.
Neka učenici stave sve radove na jedno mjesto te ih organiziraju s obzirom na njihove sličnosti i razlike. Pratite njihovu raspravu, a zatim im postavite pitanja o načinima grupiranja. Na temelju toga ponovite znanja o kontrastima boja te potaknite učenike na raspravu o tome koliko su jasno prenijeli poruku o svojim osobinama. Nastavite razgovor o osobinama koje su predstavljene logotipovima te zadajte učenicima da razvrstaju logotipove u nekoliko skupina kako bi se u svakoj našli oni koji predstavljaju različite osobine. Nakon toga neka radove pojedinih skupina organiziraju u cjeline formirajući zajednički logotip, vodeći računa o odnosima boja tako da i dalje svaki logotip bude uočljiv, a istodobno da formiraju skladnu cjelinu. Objasnite da su tako dobili zajedničke logotipove koje pojedinačne jake strane ujedinjuju i predstavljaju snagu njihove različitosti.
Neka učenici zatim ponove znanje s pomoću kviza u digitalnom alatu Wordwall. Pitanja u kvizu neka budu usmjerena na ponavljanje znanja o vrstama kontrasta boja. Također, postavite i pitanja kojima ćete provjeriti koliko su učenici svjesni pojedinih oblika vizualne komunikacije u svojoj okolini. Prikažite primjere poznatih logotipova ili piktograma, a učenici neka ih povežu sa značenjem. Nekima od njih promijenite boju. To iskoristite za malu završnu raspravu i zaključak pri čemu ćete još jedanput ponoviti ulogu boja u vizualnoj komunikaciji.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.