Potaknite učenike na raspravu o sigurnosti na internetu i o tome kako zaštititi svoju privatnost te osobne podatke na internetu. Za dodatne informacije projicirajte videozapis Cybersecurity, la sicurezza in rete: scopri cosa rischi e come difenderti (EP 3). Nakon gledanja videozapisa komentirajte i dopunite spoznaje o sigurnosti i važnosti očuvanja privatnosti na internetu. Potaknite ih na razgovor i zaključke o tome kako u sigurnom okruženju rabiti internet.
Zatim uputite učenike na Flipgrid, napomenite im da je riječ o vjerodostojnoj i relevantnoj aplikaciji za uporabu u nastavi te da je, prema tome, sigurna i za uporabu u zadatku koji slijedi, a uključuje uporabu interneta, ali i prikaz osobnih podataka.
Neka učenici zamisle da su u Italiji te da su upravo upoznali Talijane kojima se trebaju predstaviti. Drugim riječima, trebaju se predstaviti svojim vršnjacima koje su upoznali tijekom svojeg putovanja u Italiju. Cilj putovanja jest bolje upoznati zemlju, ali i što češće primjenjivati svoje znanje talijanskoga jezika. Slijedi rad u grupama. Svaka grupa treba u Flipgridu snimiti videozapis u kojem će se predstaviti, odnosno reći tko su, odakle su, koji su im interesi te navesti ostale relevantne informacije o sebi (primjerice, koje strane jezike uče, čime se bave u slobodno vrijeme i i slično).
Videozapis svake grupe neka traje između 2 i 3 minute. Podsjetite ih na to da prije snimanja pripreme natuknice, ali i tekst kojim će se predstaviti te neka ga dobro uvježbaju. Objasnite im i da mogu napraviti dijaloge ili jedni predstaviti druge. Tijekom rada neka obrate pozornost na ravnopravno sudjelovanje i podjelu uloga u predstavljanju, ali i u snimanju pripremljenog materijala. Također, neka vode računa i o jasnoći, strukturi i pravilnom izgovoru teksta, kao i o zanimljivosti sadržaja. Napravljeno neka objave na Flipgridu, a zatim zajedno pogledajte sve videozapise te provedite vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje prema unaprijed zadanim parametrima stavljajući naglasak na pozitivne aspekte radova.
Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
U slučaju da u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi taj učenik lakše pratio uvodnu raspravu o sigurnosti na internetu. Tijekom rasprave ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije govori u razredu ako to ne želi. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, važno mu je najaviti i objasniti sadržaj videozapisa Cybersecurity, la sicurezza in rete: scopri cosa rischi e come difenderti (EP 3). Pri podjeli učenika u grupe za izradu videozapisa u Flipgridu vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Ako je potrebno, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri uporabi Flipgrida. Tijekom zadatka izrade videozapisa vodite računa o tome da učenik s oštećenjem sluha aktivno sudjeluje te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije govori u videu ako to ne želi.
Učenici koji žele znati više neka snime video u Flipgridu u kojem će predstaviti svoju školu.
Nakon što su učenici predstavili sebe, neka predstave i Italiju, odnosno talijanske gradove. Potaknite ih na oluju ideja vezanu za Italiju. Usmjerite ih na navođenje gradova, spomenika, tipične hrane i pića, regija, slavnih i uspješnih Talijana.
Zatim nasumično svakoj grupi dodijelite jedan od najvažnijih i najpoznatijih talijanskih gradova (poput Rima, Venecije, Napulja, Palerma, Firence i Verone) kako bi o njemu istražili u digitalnoj inačici encikolpedije Treccani i napravili prezentaciju u Geniallyju. Prezentacija osim teksta treba sadržavati i interaktivne elemente: videozapis, audiozapis i poveznice na kvizove o predstavljenom gradu koji su napravljeni u LearningAppsu, Wordwallu i/ili Kahootu.
Učenici neka osmisle kako predstaviti dodijeljeni talijanski grad, kako navesti ključno i najvažnije, ali i neke osobitosti grada. Fotografije koje najbolje predstavljaju grad i njegove ključne znamenitosti, neka preuzmu s Pixabayja poštujući autorska prava. Također, neka snime audiozapis za koji sami trebaju osmisliti tekst. Fotografijama mogu dodati i opise koje je moguće vidjeti klikom na svaku od njih. Svaki je član grupe odgovoran za jedan aspekt rada, ali svi ravnopravno trebaju sudjelovati u osmišljavanju svih aspekata. Osim toga, zajedno trebaju provjeriti ima li svaki dio sve potrebne parametre (jasnoća, stil pisanja, pravopisna i gramatička točnost, zanimljivosti itd.) koji su navedeni u rubrici vrednovanja i samovrednovanja jer će se isto provesti odmah nakon prezentiranja u razredu.
Nakon što učenici prezentiraju gotove radove čija je poveznica prethodno podijeljena putem virtualne učionice i nakon što usmeno provedete vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje, provedite i odabir najuspješnijeg rada anketom u Formsu.
Tijekom podjele učenika u grupe za pretraživanje encikolpedije Treccani i izradu prezentacije u digitalnom alatu Flipgridu, vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Ako je potrebno, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri uporabi Geniallyja. Tijekom zadatka izrade videozapisa vodite računa o tome da učenik s oštećenjem sluha aktivno sudjeluje te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. U zadatku izrade videozapisa važno je da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije govori u audiozapisu ako to ne želi. Neka učenici s teškoćama u grupi imaju zadatak koji je u skladu s njihovim jakim stranama. Primjerice, učenik sa specifičnim teškoćama u učenju može pronaći fotografije za preuzimanje, a učenik uredna razvoja može izraditi prezentaciju i biti zadužen za provjeru pravopisne i gramatičke točnosti sadržaja.
Potaknite učenike na to da predstavljanje sebe i predstavljanje talijanskih gradova povežu u jedinstvenu digitalnu knjigu o putovanju u Italiju. Neka osmisle i predstave svoje putovanje koje se već zbilo, navedu koje su talijanske gradove i regije posjetili, koje su znamenitosti vidjeli i obišli, koja su slavna tradicionalna jela kušali, koju su novu zanimljivost saznali o regiji Italije kojom su prolazili, u kakvim su zanimljivim događajima sudjelovali. Svaka grupa neka napravi dio puta, odnosno neka se putovanje protegne duž Italije.
Knjigu trebaju napraviti u Book Creatoru prema sljedećim smjernicama: potrebno je uvodno se predstaviti, svaka grupa treba izraditi 8 - 10 stranica, u radu je potrebno primjenjivati pravopisna i gramatička pravila, rabiti passato prossimo, preuzeti fotografije s Pixabayja poštujući autorska prava, navesti zadano o gradovima i regijama kojima su prolazili (zanimljivosti, znamenitosti, tipična hrana), navesti zanimljive zgode i dijaloge doživljene tijekom puta.
Nakon što naprave knjigu, neka ju predstave ostalim učenicima. Provedite refleksiju razgovarajući o tome je li im se zadatak svidio, je li bio koristan za usvajanje novog vokabulara i primjenu gramatičkih znanja i vještina, jesu li i oni naučili nešto novo o pojedinim regijama i gradovima, odnosno o osobitostima Italije, ali i jedni o drugima. Također, osvrnite se i na rad i suradnju među učenicima u grupama i potaknite ih na to da navedu pozitivne aspekte, ali i konstruktivne kritike kako bi rad u grupi ubuduće bio što uspješniji.
Pri podjeli učenika u grupe za izradu e-knjiga u digitalnom alatu Book Creator vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Neka učenici s teškoćama imaju zadatak koji je u skladu s njihovim jakim stranama. Primjerice, učenik s oštećenjem sluha može predlagati informacije, učenici sa specifičnim teškoćama u učenju mogu tražiti fotografije, a učenik uredna razvoja može izraditi prezentaciju i biti zadužen za provjeru pravopisne i gramatičke točnosti sadržaja. U prezentacijskom dijelu aktivnosti važno je voditi računa o tome da predstavnik grupe ne bude učenik koji osjeća nelagodu tijekom čitanja ili javnog nastupa zbog svoje teškoće (primjerice, učenik s poremećajem u ponašanju i osjećanju ili učenik s poremećajem jezično-govorno-glasovne komunikacije). Ako je potrebno, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri uporabi digitalnih alata Book Creatora i Pixabayja.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.