Predmet
Francuski jezik 5
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Moja je škola bolja od tvoje škole

Naziv predmeta
Francuski jezik 5

Razred
5. razred OŠ

Razina učenja jezika
2. godina učenja

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • Školski predmet
  • Hrvatski školski sustav
  • Francuski školski sustav

Ja volim francuski, a ti?

U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.3. Mon collège učenici slušaju zvučni zapis i rješavaju zadatak pod nazivom Les matières scolaires. Zadatak je vezan za školske predmete koje voli Danielle.

Slijedi individualni rad. Najavite učenicima da pripreme svoje školske tablete, kojima će se poslužiti za sljedeću aktivnost. Uporabom alata Mentimeter - Word Cloud svaki učenik zapisuje svoja dva najdraža školska predmeta na ponuđenim praznim poljima. Nakon što su učenici zapisali svoje školske predmete, u alatu Mentimeter pojavljuju se nazivi školskih predmeta u različitim bojama i različite veličine fonta. Veličina fonta pojedine riječi označava učestalost njezine uporabe (što je font veći, to je riječ češće upotrijebljena). Pročitajte zajedno s učenicima riječi i zaključite koji predmet većina učenika voli.

Učenici rješavaju petu aktivnost, koja se nalazi unutar e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.3. Mon collège, pod naslovom Les matières scolaires. Odabiru koje školske predmete vole učenici iz zadatka. Na temelju te aktivnosti učenici moraju napisati dvije rečenice o svojim najdražim školskim predmetima. Slijedi njihovo usmeno izlaganje o najdražim školskim predmetima. Zajedno s učenicima komentirajte njihove odabire i iznesite zaključak koji je školski predmet najviše puta naveden.

Postupci potpore

Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.

U prvom zadatku učenicima s oštećenjem sluha pripremite transkript zvučnog zapisa, a svim učenicima s teškoćama dajte više vremena za slušanje ili zaustavite zvučni zapis kad bude izgovorena ključna informacija. Pri korištenju alatom Mentimeter, učenicima s oštećenjem vida treba pružiti fizičku podršku pri upisivanju najdražih predmeta ako alat ne podržava rad govorne jedinice. Za učenike s oštećenjem vida padajući izbornici iz pete aktivnosti u nastavnoj jedinici 1.3. nisu primjereni pa će ti učenici trebati pomoć pri odabiru točnog odgovora. To im možete omogućiti tako da rade u paru s vršnjakom koji im može čitati pitanja.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu poslušati animaciju u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 1.3. Mon collège. U animaciji učenica Danielle opisuje predmete i izgled svoje škole Saint Dominique. Nakon odslušane animacije učenici pišu kratak sastavak o njezinoj školi (do 40 riječi) na temelju podataka koje je Danielle iznijela. Učenici postavljaju svoje sastavke u alatu Google disk, koji omogućava nastavniku da učenika provjerava i ispravlja u isto vrijeme dok on čita svoj sastavak. Ostali učenici za to vrijeme pišu bilješke o onomu što su razumjeli.

Nastavna aktivnost za predmet X

Ja volim francuski, a ti?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik opisuje svoje školske predmete.
  • Učenik se koristi različitim izvorima informacija.
  • Učenik uočava sličnosti i razlike između školskih predmeta u francuskoj i hrvatskoj školi.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost

Moja škola počinje u 8, a tvoja?

U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 4. La vie au collège neka učenici poslušaju obje animacije (Marc i Dora) i rješavaju pitanja vezana za svaku od njih, što je izvrsna prilika za korištenje strategija učenja (plavi blok, čitanje pitanja prije gledanja videoisječka, usmjerenost na ključne informacije). Animacija se nalazi u zadatku Mes matières scolaires. Gledajući animacije učenici uviđaju razlike u nazivima i broju školskih predmeta u francuskom i hrvatskom školskom sustavu.

Podijelite učenike u parove. Učenici u parovima u alatu Genially izrađuju svoj tipičan dan u školi. Navedite učenicima što animacija mora sadržavati (ime, prezime, godine, naziv škole, razred, školski predmeti, voli / ne voli koje školske predmete, u koliko sati započinje i završava nastava). Učenici izlažu animacije pred razredom.

Na kraju izlaganja učenici ispunjavaju anketu izrađenu u alatu Google Forms o zadovoljstvu predstavljanim animacijama svih parova. Iznesite rezultate i izvrsnom ocjenom nagradite najbolje ocijenjen par. Zajedno s učenicima komentirajte način izrade animacija svih parova te utvrdite pogreške pri govoru i pisanju unutar animacija.

Postupci potpore

Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.

Učenicima s teškoćama umjesto šest pitanja zadajte da riješe četiri pitanja. Prije nego što počnu rješavati zadatak, dajte im točnu uputu u usmenom obliku (primjerice, neka prvo pročitaju pitanja, pogledaju animaciju, a onda pokušaju odgovoriti na pitanja). Svim učenicima s teškoćama možete reći da zaustave animaciju u trenutku kada čuju informaciju koja je ključna za saznavanje odgovora na pitanja. Pri izradi tipičnog dana u školi, učenicima s teškoćama usmeno objasnite što trebaju sadržavati njihove bilješke, a to im i zapišite te im dajte u fizičkom obliku. Kod učenika s teškoćama ne inzistirajte na izlaganju bilješki pred razredom, osim ako to ne želi sam učenik. Prije nego što učeniku s oštećenjem vida zadate rad na animaciji, upoznajte se s mogućnostima koje nudi alat kako biste učenika mogli uputiti u korištenje alatom. Aktivnost učenika s oštećenjem vida osigurajte na način da njemu i vršnjaku s kojim je u paru objasnite uloge koje će imati u stvaranju animacije (primjerice, neka vršnjak radi na tehničkim elementima animacija te općem služenju alatom, a učenik s oštećenjem vida neka sudjeluje u pisanju teksta, odabiru slika za animaciju, izlaganju pred razredom...). Za rad u alatu Google Forms osigurajte učeniku s oštećenjem vida podršku u upisivanju odgovora u alat ili mu uključite govornu jedinicu kako bi osigurali samostalnost.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu u alatu Genially izraditi svoj raspored sati na francuskom jeziku. Raspored sati mora obuhvaćati vrijeme početka i kraja nastave, nazive školskih predmeta i velike i male odmore.

Nastavna aktivnost za predmet X

Moja škola počinje u 8, a tvoja?

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik se koristi različitim izvorima informacija.
  • Učenik razumje govoreni i pisani tekst o svakodnevnom danu u školi.
  • Učenik uočava sličnosti i razlike između francuske i hrvatske škole.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost

Idemo redom, kao u školi

U e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 5. Le système scolaire en français et croate Školski sustav u Francuskoj i Hrvatskoj neka učenici poslušaju zvučni zapis i promatraju zapisane informacije vezane za školski sustav u Francuskoj. Zadatak se nalazi pod nazivom Tu vas au collège? Mais, comment c'est possible?

Podijelite učenike u skupine. Broj skupina ovisit će o tome koliko je učenika u razredu. Razgovarajte s učenicima o načinu funkcioniranja obrazovnog sustava u Francuskoj. Neka učenici na temelju prethodnog zvučnog zapisa izvedu zaključke o načinu funkcioniranja obrazovnog sustava u Francuskoj. Usmjeravajte učenike kako bi lakše razumjeli funkcioniranje obrazovnog sustava.

U alatu za izradu umnih mapa Mindomo učenici izrađuju umnu mapu o obrazovnom sustavu u Francuskoj. Prije usmenog izlaganja radova objasnite učenicima kriterije vrednovanja kako bi dobili jasnije upute na čemu je potrebno više raditi i na koji način pripremiti usmeno izlaganje. Predlažemo da nastavnik boduje izradu umne mape na temelju triju sastavnica vrednovanja: izgleda umne mape, sadržaja umne mape i preglednosti umne mape. Preporučuje se da se izradi tablica s elementima vrednovanja umne mape kako bi nastavnik jasnije i pravednije ocijenio učeničke radove. Svaka skupina usmeno izlaže svoje umne mape. Na kraju se odabire najbolje izrađena mapa u svrhu poticanja učenikove kreativnosti i inovativnosti.

Postupci potpore

Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s teškoćama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koju učenik ima (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, a osobito u aktivnostima samostalnog rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.

Učenicima s teškoćama pripremite transkript zvučnog zapisa te im omogućite više vremena za slušanje zvučnog zapisa i po potrebi ga ponovite. Učeniku s oštećenjem vida osigurajte čitač zaslona, povećalo ili učenika u paru koji će mu čitati zapisane informacije. Ako bi učenik sam čitao te informacije, povećajte mu font. Prije nego što učenika s teškoćama smjestite u određenu skupinu, vodite računa o tome da se u njegovoj skupini nalazi barem jedan vršnjak koji će ga uključivati u aktivnost jer aktivnost ne zahtijeva da svaki učenik ima svoju ulogu pa je moguće da učenik s teškoćama unutar skupine ostane pasivni promatrač. Ako nije moguće naći takvog vršnjaka, tijekom aktivnosti svakako potaknite učenike s teškoćama na sudjelovanje postavljajući im pitanja. Prije izrade umne mape, provjerite znaju li se učenici s teškoćama služiti alatom Mindomo. Obvezno zorno prikažite (a učenicima s oštećenjem vida i objasnite) korištenje alatom. Ako se učenik s oštećenjem vida zbog prirode svoje teškoće ne može snaći u alatu, potrebno je zadati mu drugi zadatak koji je dio jedne sastavnice vrednovanja umne mape, odnosno potrebno ga je usmjeriti na osmišljavanje sadržaja umne mape.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Učenici koji žele znati više mogu usporediti načine ocjenjivanja u drugim državama s ocjenjivanjem u hrvatskome školskom sustavu u e-Škole DOS Francuski jezik 5, Modul 1, Jedinica 5. Le système scolaire en français et croateŠkolski sustav u Francuskoj i Hrvatskoj; Les notes en France et dans les autres pays. Neka pronađene podatke upisuju u alatu Padlet, pri čemu nastavnik ima uvid u sve napisano.

Nastavna aktivnost za predmet X

Idemo redom, kao u školi

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik se koristi različitim izvorima informacija.
  • Učenik razlikuje načine rada stranih školskih sustava od hrvatskoga školskog sustava.
  • Učenik uočava sličnosti i razlike između francuske i hrvatske škole, učionica, zaposlenika i predmeta.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.