Pozdravite učenike i pitajte ih mogu li nabrojiti neke od inovacija u poljoprivredi te objasniti zašto su one važne za poljoprivrednu proizvodnju. Nakon uvodnog pitanja podijelite učenike u grupe. Koristeći se dostupnim mrežnim izvorima znanja, svaka će grupa odabrati jedan izum agrarne revolucije (gnojivo, plodored, mehanička sijaćica i dr.) koji je promijenio agrarnu proizvodnju. Rezultate istraživanja grupe mogu prikazati u obliku umne mape izrađene s pomoću alata Conceptboard. Na kraju neka svoje umne mape predstave ostatku razreda. Pitajte ih o tome što prikazanu inovaciju čini uspješnom i revolucionarnom za daljnji tijek tehnološkog i umnog razvoja čovječanstva.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće.
U obzir uzmite teškoće koje učenik ima i omogućite mu ravnopravno sudjelovanje ponavljanjem uputa, češćim povratnim informacijama te ga potaknite na uključivanje u različite aktivnosti.
Potaknite učenike na razmišljanje postavljajući dodatna pitanje te im dajući vizualne prikaze kao asocijacije. Navedena će prilagodba biti korisna za učenike s oštećenjem sluha. Iste učenike smjestite bliže sebi kako bi uspješno usvojili govorne informacije. Druge učenike potaknite na to da budu jasni i glasni tijekom usmenog odgovaranja.
Pri davanju uputa za rješavanje zadatka budite dovoljno glasni te govorite jednu po jednu uputu. Provjerite razumiju li učenici navedene upute te ih, prema potrebi, ponovite.
Učenika s teškoćama smjestite u grupu koja će djelovati poticajno tako što će mu pružiti motivaciju i dodatnu podršku u aktivnosti. To može biti grupa učenika s kojom je učenik s teškoćama već uspješno surađivao. Pri podjeli zadataka u grupi neka bude jasno naglašena uloga učenika s teškoćama kako se ne bi dogodilo da on nije ravnopravno uključen u aktivnost. Češće provjeravajte uspješnost u rješavanju zadataka grupe u kojoj se nalazi učenik s teškoćama. Također, provjeravajte njegovu uključenost u aktivnosti.
Za učenike s teškoćama pripremite upute ili video za korištenje digitalnim alatom Conceptboard. Upute možete pripremiti u Wordu pazeći na grafičku organizaciju teksta (nestiliziran font, veličina 14, dvostruki prored, poravnanje po lijevoj margini, upute razlomljene u više dijelova).
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici će, koristeći se dostupnim mrežnim izvorima, odabrati jedan izum koji je unaprijedio agrarnu proizvodnju, ali koji je ostavio negativne posljedice. U alatu Conceptboard neka naprave umnu mapu u kojoj će objasniti negativne posljedice navedenog izuma.
Pozdravite učenike i potaknite ih na to da navedu prednosti poljoprivredne proizvodnje na šest imanja na zemljištu od 40 ha (pri čemu je svako imanje površine 6,66 ha), ali i prednosti poljoprivredne proizvodnje na jednom imanju od 40 ha. Nakon uvodnog razgovora podijelite učenike u dvije velike grupe. Jedna grupa neka, koristeći se dostupnim mrežnim izvorima, pronađe pozitivne posljedice ograđivanja zemljišta u Engleskoj u 16. i 17. stoljeću. Istodobno, druga grupa treba u dostupnim mrežnim izvorima pronaći negativne posljedice ograđivanja zemljišta u Engleskoj u 16. i 17. stoljeću. Obje će grupe u alatu Conceptboard izraditi umnu mapu i u njoj prikazati razultate svojih istraživanja, a zatim ih prikazati ostalim učenicima u razredu. Na kraju neka učenici razmijene svoje umne mape i međusobno ih opisno ocijene.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće.
U obzir uzmite teškoće koje učenik ima i omogućite mu ravnopravno sudjelovanje ponavljanjem uputa, češćim povratnim informacijama te ga potaknite na uključivanje u različite aktivnosti.
Za učenike s poremećajem aktivnosti i pažnje u uvodnom pitanju pripremite i vizualni prikaz poljoprivredne proizvodnje na različitim vrstama imanja. Vizualnim prikazom i dodatnim pitanjima usmjerit ćete im pažnju i potaknuti ih na usmeni odgovor.
Učenika s teškoćama smjestite u grupu koja će djelovati poticajno tako što će mu pružiti motivaciju i dodatnu podršku u aktivnosti. To može biti grupa učenika s kojom je učenik s teškoćama već uspješno surađivao. Pri podjeli zadataka u grupi neka bude jasno naglašena uloga učenika s teškoćama kako se ne bi dogodilo da on nije ravnopravno uključen u aktivnost. Češće provjeravajte uspješnost u rješavanju zadataka grupe u kojoj se nalazi učenik s teškoćama. Također, provjeravajte njegovu uključenost u aktivnosti. Omogućite učeniku podsjetnik na elemente zadatka. Podsjetnik možete izraditi u obliku kartice u Wordu.
Za učenike s teškoćama pripremite upute ili video za korištenje digitalnim alatom Conceptboard. Upute možete pripremiti u Wordu pazeći na grafičku organizaciju teksta (nestiliziran font, veličina 14, dvostruki prored, poravnanje po lijevoj margini, upute razlomljene u više dijelova).
Mrežni su izvori često vizualno previše zasićeni i na njima se nalazi mnogo distraktora. To učenicima s poremećajem aktivnosti i pažnje može otežati pretraživanje mrežnih izvora znanja. Izdvojite im dijelove teksta iz izvora, grafički prilagodite i ispisane uručite. Na taj će način uspješnije pronaći informacije potrebne za rješavanje zadatka.
Pripremite podsjetnik s elementima vrednovanja za analizu radova drugih učenika.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici će u dostupnim mrežnim izvorima pronaći informacije o tome što se dogodilo običnim ljudima koji su živjeli na engleskim selima. Odnosno, saznat će kakva je bila njihova sudbina nakon što je proces ograđivanja (enclosure) bio dovršen. U istraživanju će se koristiti alatom Conceptboard za izradu umne mape u kojoj će prikazati svoje tvrdnje.
Pozdravite učenike i pitajte ih što je to ekonomija. Prokomentirajte s njima odgovore i zajedno dođite do definicije ekonomije. Objasnite im da je u 16. i 17. stoljeću došlo do korjenitih promjena u međunarodnoj trgovini zbog koji se trgovačke rute sele na Atlantski ocean. Uz to nastanak, i jačanje apsolutističkog načina vladanja stvorilo je potrebu za definiranjem ekonomskih principa potrebnih za stvaranje jake države. Zatim ih podijelite u grupe i svakoj grupi dodijelite jednog ekonomskog teoretičara koji je uvelike utjecao na oblikovanje ranonovovjekovne europske i hrvatske ekomske misli te definirao jedan od značajnih ekonomskih pravaca (Jean-Baptiste Colbert - merkantilizam, Adam Smith - sustav slobodnog tržište i Nikola Škrlec Lomnički - kameralizam). Svaka grupa treba prikazati osnovne značajke ekonomskih ideja dodijeljenih im teoretičara te rezultate prikazati pomoću alata Canva. Neka predstavnik svake grupe pristupi alatu preko pametnog telefona, tableta ili računala te pomoću ostalih članova grupe izradi infografiku o ekonomskom teoretičaru i njegovim idejama. Rezultate rada neka izlože ostatku razreda. Postavite cijelom razredu pitanje o tome koja im se ekonomska teorija čini najpravednijom. Neka usporede ranonovovjekovne ekonomske ideje s današnjima. U čemu su sličnosti i razlike. Raspravite o tome kakva bi ekonomska politika trebala biti u demokratskom društvu za razliku od onih u apsolutističkim društvima te koje bi promjene unijeli u ekonomsku praksu današnjice.
Započnite aktivnost preko platforme MS Teams u plenarnom načinu rada. Pozdravite učenike i pitajte ih što je to ekonomija. Prokomentirajte s njima odgovore i zajedno dođite do definicije ekonomije. Objasnite im da je u 16. i 17. stoljeću došlo do korjenitih promjena u međunarodnoj trgovini zbog koji se trgovačke rute sele na Atlantski ocean. Uz to nastanak, i jačanje apsolutističkog načina vladanja stvorilo je potrebu za definiranjem ekonomskih principa potrebnih za stvaranje jake države. Zatim ih podijelite u grupe koristeći funkcionalnost breakout rooms i svakoj grupi dodijelite jednog ekonomskog teoretičara koji je uvelike utjecao na oblikovanje ranonovovjekovne europske i hrvatske ekonomske misli te definirao jedan od značajnih ekonomskijh pravaca (Jean-Baptiste Colbert - merkantilizam, Adam Smith - sustav slobodnog tržište i Nikola Škrlec Lomnički - kameralizam). Svaka grupa treba prikazati osnovne značajke ekonomskih ideja dodijeljenih im teoretičara te rezultate prikazati pomoću alata Canva. Neka svi učenici u grupi pristupe alatu te zajednički izrade infografiku o ekonomskom teoretičaru i njegovim idejama. Rezultate rada neka izlože ostatku razreda u plenarnom načinu rada koristeći mogućnost dijeljenja ekrana. Postavite cijelom razredu pitanje o tome koja im se ekonomska teorija čini najpravednijom. Neka usporede ranonovovjekovne ekonomske ideje s današnjima. U čemu su sličnosti i razlike. Raspravite o tome kakva bi ekonomska politika trebala biti u demokratskom društvu za razliku od onih u apsolutističkim društvima te koje bi promjene unijeli u ekonomsku praksu današnjice.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (snagama, potrebama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće.
U obzir uzmite teškoće koje učenik ima i omogućite mu ravnopravno sudjelovanje ponavljanjem uputa, češćim povratnim informacijama te ga potaknite na uključivanje u različite aktivnosti.
Učenike s oštećenjem sluha potaknite na razmišljanje postavljajući dodatna pitanja te im dajući vizualne prikaze. Postavljajte jedno po jedno pitanje te provjeravajte razumiju li ih učenici s teškoćama.
Učenika s teškoćama smjestite u grupu koja će djelovati poticajno tako što će mu pružiti motivaciju i dodatnu podršku u aktivnosti. To može biti grupa s kojom je učenik s teškoćama već uspješno surađivao. Pri podjeli zadataka u grupi neka bude jasno naglašena uloga učenika s teškoćama kako se ne bi dogodilo da on nije ravnopravno uključen u aktivnost. Češće provjeravajte uspješnost u rješavanju zadataka grupe u kojoj se nalazi učenik s teškoćama. Također, provjeravajte njegovu uključenost u aktivnosti. Omogućite učeniku podsjetnik na elemente zadatka. Podsjetnik možete izraditi u obliku kartice u Wordu. Usmjerite učenike na točan izvor u kojem mogu pronaći odgovore tražene u zadatku.
Za učenike s teškoćama pripremite upute ili video za korištenje digitalnim alatom Canva. Upute možete pripremiti u Wordu pazeći na grafičku organizaciju teksta (nestiliziran font, veličina 14, dvostruki prored, poravnanje po lijevoj margini, upute razlomljene u više dijelova).
Potaknite učenike na to da tijekom predstavljanja postera u razredu budu dovoljno glasni kako bi ih jasno čuo i učenik s oštećenjem sluha. Istog učenika smjestite bliže govornicima.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama te u Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama.
Učenici će u dostupnim mrežnim izvorima istražiti izumitelja Elija Whitneyja i objasniti posljedice koje je njegov izum imao za društvo. U radu neka se koriste alatom Conceptboard.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.