Aktivnost započnite tako da u kraćem razgovoru s učenicima zajednički navedete načine spajanja metala. Učenicima skrenite pozornost na postojanje rastavljivih i nerastavljivih spojeva. Tijekom rasprave navedite po jedan primjer za svaki od načina spajanja. Dopustite učenicima da istraže okružje u kojem se nalaze te navedu načine spajanja metalnih dijelova tehničkih tvorevina koje su uočili.
Nakon kratkog uvodnog razgovora podijelite učenike u parove. Svakom paru zadajte istraživanje načina spajanja metalnih dijelova i gdje se primjenjuje pojedini način spajanja. Prezentacija mora sadržavati vrste spojeva te primjenu pojedine vrste spoja na tehničkim tvorevinama koje su zastupljene u svakodnevnom životu. Na temelju istraživanja svaki par izrađuje prezentaciju u digitalnom alatu Prezi. Gotove prezentacije učenici postavljaju na zajednički zid izrađen u alatu Padlet.
Zajedno pregledajte izrađene prezentacije te analizirajte i komentirajte izrađeno.
Nadovezujući se na prethodnu aktivnost, svaki par proširuje istraživanje odabirom nekog od zanimanja u kojemu je zastupljen određeni način spajanja metala. To zanimanje treba biti polazište učenicima za istraživanje moguće opasnosti i mjera zaštite prilikom korištenja alatom i strojevima u tim zanimanjima. Svoja istraživanja učenici potkrepljuju fotografijama preuzetima sa servisa besplatnih fotografija Pixabay. Usmjerite učenike na pretraživanje mrežne stranice e-Usmjeravanje, na kojoj se nalaze detaljni opisi zanimanja, a navodi se i koje je obrazovanje potrebno za njihovo stjecanje.
Na temelju svog istraživanja učenici u paru izrađuju plakate pojedinih zanimanja koristeći se alatom Canva. Svaki plakat sadržava elemente poput zastupljenih opasnosti i mjera zaštite na radu, potrebnu razinu obrazovanja za to zanimanje i slično. Gotove plakate zanimanja učenici objavljuju na mrežnoj stranici škole pod predmetom Tehnička kultura.
Služeći se aplikacijom Teams uspostavite kratki videopoziv s učenicima. Ukratko s njima raspravite o načinima spajanja metala nadovezujući se na prethodnu aktivnost ovog scenarija. U razrednom kanalu nazvanom Tehnička kultura objavite jasne smjernice za izradu istraživačkog rada te dopustite učenicima da samostalno odaberu suradnika za rad na zadatku. Istraživanje i komunikacija koju provode u paru neka se ostvari upotrebom aplikacije Teams. Plakate izrađene u alatu Canva objavite na mrežnoj stranici škole pod predmetom Tehnička kultura.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju čine heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi te razinu i intenzitet podrške valja temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.) te na obilježjima same teškoće.
Pružite dodatnu podršku učenicima s teškoćama u razumijevanju teme istraživanja. Možete se koristiti vizualnim materijalima, poput slika, ilustracija ili dijagrama, kako biste im olakšali razumijevanje koncepta i mogućih opasnosti.
Prilagodite istraživanje i zadatke u skladu s pojedinačnim potrebama učenika. Primjerice, možete im ponuditi pojednostavnjene verzije materijala ili radnih listova, što će im olakšati istraživanje i izradu plakata.
Učenicima koji imaju sporiji tempo rada omogućite dodatno vrijeme za istraživanje i izradu plakata. Fleksibilno prilagodite vremenski okvir kako biste im osigurali dovoljno vremena za potpuno sudjelovanje.
Učenici s teškoćama neka budu u paru s učenicima koji im mogu pružiti podršku i poticaj. Ta suradnja može pomoći učenicima da se osjećaju uključenima i samopouzdano izraze svoje ideje.
Koristite se jasnim i jednostavnim uputama tijekom aktivnosti kako biste olakšali razumijevanje zadataka. Možete upotrijebiti vizualni i usmeni prikaz uputa kako biste im dodatno pomogli.
Pripremite dodatne primjere ili modele plakata kako bi učenici imali na čemu temeljiti svoj rad. To će im pomoći da razumiju očekivanja i imaju smjernice koje će im pomoći u radu.
Potaknite kreativnost i izražavanje ideja na različite načine. Dopustite učenicima da se koriste različitim tehnikama, poput crtanja ili kolaža, kako bi predstavili svoje istraživanje i stvorili plakat koji najbolje odgovara njihovu načinu komunikacije.
Učenicima unaprijed pošaljite poveznicu na mrežnu stranicu e-Usmjeravanje, na kojoj se nalaze detaljni opisi zanimanja, a navedeno je i potrebno obrazovanje da bi se ona stekla, tako da se za nastavni sat pripreme u vlastitom tempu.
Pružite dodatnu podršku učenicima tijekom služenja digitalnim alatima kao što je, primjerice, Canva. Osigurajte im detaljne upute ili im pojedinačno pokažite i objasnite kako se služiti alatom kako bi se osjećali sigurnije pri njegovoj upotrebi. Tijekom služenja servisom Pixabay osigurajte mogućnost postavljanja filtara pretraživanja, koji ograničavaju rezultate na određeni sadržaj. Također, možete organizirati slike u kategorije ili dodati oznake koje olakšavaju pretraživanje i pronalaženje odgovarajućeg sadržaja. Ako provodite aktivnost u mrežnom okružju, osigurajte učenicima dostupnost aplikacije Teams te im pošaljite pisane upute i/ili videoupute za korištenje aplikacijom. Tijekom kratkog videopoziva i rasprave o načinima spajanja metala omogućite da lice govornika bude vidljivo na zaslonu kako bi učenici s oštećenjem sluha prema potrebi mogli očitavati s usana.
Nadovezujući se na prethodnu aktivnost, svaki učenički par (preporučljivo je da ostanu isti kao u prethodnoj aktivnosti), koristeći se prethodno izrađenim plakatima zanimanja, izrađuje mrežnu stranicu s istom temom. U izradi mrežne stranice učenici se koriste digitalnim alatom Wix. Svaka mrežna stranica treba sadržavati ove stavke: popis zanimanja u metalurgiji, kratki opis i trajanje svakog programa, fotografije koje prikazuju radno okružje za svako zanimanje te poveznice na odgojno-obrazovne ustanove u kojima se obrazuje za ta zanimanja.
Poveznice na izrađene mrežne stranice zanimanja objavite na mrežnoj stranici škole radi informiranja učenika osmih razreda o budućim zanimanjima i odabiru srednjih škola prilikom predstojećih upisa.
U suradnji s razrednikom učenika osmog razreda organizirajte kratku tribinu i predstavljanje zanimanja na temelju učeničkih istraživanja. Odaberite neke od učeničkih parova koji će učenicima osmog razreda predstaviti zanimanja.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.