Potaknite učenike na oluju ideja o pojmu slobodnog vremena. Neka navedu aktivnosti koje im padaju na pamet i neka ih imenuju na talijanskome jeziku. Sintagmu "slobodno vrijeme" zapišite na ploču, zatim zapišite pojmove na ploču, a učenik neka uz pojam magnetima pričvrsti obrazovnu karticu (flashcard) (možete upotrijebiti i digitalne napravljene u alatu Quizlet) na kojem je slikovno prikazan pojam, primjerice, giocare a tennis. Za pojmove koje učenici ne znaju na talijanskom, neka samo pronađu obrazovnu karticu (flashcard) i, uz hrvatski naziv, na ploču zapišite naziv na talijanskom jeziku, ali drugom bojom krede/markera.
Nakon što dopunite sintagmu pojmovima, razgovarajte s učenicima koje od navedenih aktivnosti su dobre za njihovo zdravlje, a koje mogu biti štetne ako ih ne provodimo s mjerom. Primjerice, je li aktivnost giocare a videogiochi, iako zabavna aktivnost, idealna za zdravlje ili treba obratiti pozornost i na vrijeme provedeno baveći se njome i zašto. Središte pozornosti neka bude osvještavanje dobrih i loših strana različitih slobodnih aktivnosti, odnosno osvještavanje njihove važnosti u svakodnevnoj rutini. Na primjer, bavljenje sportom kao dobrobit za zdravlje i važnost umjerenosti u odnosu prema u igranju igrica koje bi mogle naškoditi zdravlju (problemi s vidom i posljedice sjedilačkog načina života s premalo kretanja).
Potom neka učenici u alatu Padlet napišu popis aktivnosti kojima se oni bave u slobodno vrijeme pazeći pritom na pravilnu uporabu glagola i prijedloga. Nakon što pojmovima ispune ploču Padlet, podijelite ih u grupe koje će nasumično dobiti različite aktivnosti koje trebaju pripremiti u alatu Puzzel.org, odnosno kreirat će križaljke, osmosmjerke, igre pamćenja i kviz. Neka navedu osam do deset pojmova. Trebaju obratiti pozornost na to da pitanja budu jasna, da rabe već poznat, ali i novonaučen vokabular o aktivnostima u slobodno vrijeme, ali i da pitanja mogu biti vezana i uz gramatičke aspekte (primjerice, uz uporabu prijedloga uz glagol) te da primjenjuju pravopisna pravila. Nakon što grupe ispune zadano, provjerite točnost napravljenog, a zatim neka učenici riješe kviz, ispune križaljku i osmosmjerku te odigraju igru pamćenja.
Prilikom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na pojedinačnim obilježjima pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifične teškoće u učenju i poremećaji raspoloženja). Preporučuje se učenika s teškoćom premjestiti u prednji dio učionice kako biste mu brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
U slučaju da u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik lakše pratio uvodnu aktivnost oluje ideja o slobodnom vremenu. Tijekom rasprave ne treba ustrajati na tome da učenik s teškoćama jezično-govorno-glasovne komunikacije govori pred razredom, naravno, osim ako ne izrazi želju za time. Uvažite utjecaj poremećaja jezično-govorno-glasovne komunikacije na učenje stranog jezika i izgovor. U slučaju korištenja digitalnih obrazovnih kartica (flashcarda), po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata Quizlet. Učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju i jezičnim teškoćama osigurajte grafički prilagođen uručak s prijevodom novih pojmova. Tijekom rasprave o utjecaju slobodnih aktivnosti na zdravlje osigurajte vizualnu podršku (na primjer, fotografije igranja igrica ili sportova) koja će olakšati praćenje rasprave svim učenicima s teškoćama, a posebice onima s poremećajem iz autističnoga spektra. U aktivnosti izrade popisa u digitalnom alatu Padlet, po potrebi osigurajte vršnjačku podršku učenicima s izraženijim teškoćama. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu zadataka u alatu Puzzel.org, vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Učenicima sa specifičnim teškoćama u učenju pri izradi zadataka omogućite korištenje gramatičkih i pravopisnih podsjetnika.
Učenici koji žele znati više neka izrade obrazovne kartice (flashcards) u alatu Quizlet kojima će predstaviti još šest do osam pojmova vezanih uz slobodno vrijeme.
Potaknite učenike da se prisjete koje su glagole rabili govoreći o slobodnom vremenu u prethodnoj aktivnosti te ih zapišite na ploču u infinitivu u različite stupce. Potaknite učenike da zaključe zašto ste pojedine glagole pisali u jedan, a pojedine u drugi stupac te u kojem su stupcu glagoli koji su pravilni, a u kojem nepravilni. Također, napisane glagole zabilježite u različitim bojama, primjerice, zelenom kredom/markerom pravilne, a crvenom kredom/markerom nepravilne glagole.
Kako bi se učenici prisjetili kako ti glagoli glase u prezentu, pripremite igru za ponavljanje prezenta pravilnih i nepravilnih glagola, a da bi osvijestili važnost procesa učenja, potaknite ih da kažu nekoliko vlastitih savjeta za učenje gramatičkih sadržaja stranoga jezika. Navedite ih da osvijeste proces učenja, stavite naglasak na važnost primjene znanja, razgovarajte o njihovom stilu učenja, kao i o igrifikaciji u nastavi, odnosno može li se učiti i uvježbavati, primjerice, prezent pravilnih i nepravilnih glagola pomoću igre te smatraju li takav način učenja korisnim i zanimljivim.
Učenicima pripremite igru višestrukog odabira za ponavljanje pravilnih i nepravilnih glagola u alatu Purpose Games. Nakon što je odigraju, osvrnite se na razumijevanje i zanimljivost, a potom podijelite učenike u grupe koje će napraviti svoje igre u istom digitalnom alatu. Svakoj grupi nasumično dodijelite različit tip igre: tekstualni kviz, uparivanje, upis kratkog odgovora i višestruki odabir. Uputite učenike da naprave osam do deset pitanja vezanih uz nasumično izvučena četiri glagola (dva pravilna i dva nepravilna), da obrate pozornost na ravnopravnu podjelu zadataka, međusobno uvažavanje i suradnju, ali i na primjenu - ne samo pravopisnih i gramatičkih pravila - nego i na uporabu vokabulara o aktivnostima u slobodno vrijeme iz prethodne aktivnosti.
Nakon što izrade igre, organizirajte turnir i učenici neka odigraju pripremljene igre. Objasnite im moguće nejasnoće i zadajte da riješe listić za procjenu pripremljen u alatu Forms. U njemu će procijeniti svoje poznavanje prezenta pravilnih i nepravilnih glagola, reći kako im se svidjelo i koliko im je bio korisno ponavljati pomoću igre te jesu li zadovoljni svojim radom i radom svoje grupe. Moći će navesti i moguće nejasnoće vezane uz ponavljani jezični sadržaj koje im potom pojasnite.
Zakažite učenicima videosastanak pomoću digitalnog alata MS Teams. Potaknite ih da se prisjete koje su glagole koristili govoreći o slobodnom vremenu u prethodnoj aktivnosti te ih zapišite na interaktivnu bijelu ploču koju ste otvorili u digitalnom alatu MS Teams. Podijelite ekran i zapišite glagole u infinitivu u različite stupce. Potaknite učenike da zaključe zašto ste pojedine glagole pisali u jedan, a pojedine u drugi stupac te u kojem su stupcu glagoli koji su pravilni, a u kojem nepravilni. Također, napisane glagole zabilježite u različitim bojama, primjerice, zelenom bojom pravilne, a crvenom bojom nepravilne glagole.
Kako bi se učenici prisjetili kako ti glagoli glase u prezentu, pripremite igru za ponavljanje prezenta pravilnih i nepravilnih glagola. Kako bi osvijestili važnost procesa učenja, potaknite ih da kažu nekoliko vlastitih savjeta za učenje gramatičkih sadržaja stranoga jezika. Navedite ih da osvijeste proces učenja, stavite naglasak na važnost primjene znanja, razgovarajte o njihovom stilu učenja, kao i o igrifikaciji u nastavi. Pitajte može li se učiti i uvježbavati, primjerice, prezent pravilnih i nepravilnih glagola pomoću igre te smatraju li takav način učenja korisnim i zanimljivim.
Učenicima pripremite igru višestrukog odabira za ponavljanje pravilnih i nepravilnih glagola u digitalnom alatu Purpose Games. Nakon što je odigraju, osvrnite se na razumijevanje i zanimljivost, a potom potaknite učenike da naprave svoje igre u istom digitalnom alatu. Učenici mogu odabrati sljedeće tipove igre: tekstualni kviz, uparivanje, upis kratkog odgovora i višestruki odabir. Uputite učenike da naprave osam do deset pitanja vezanih uz četiri glagola po izboru (dva pravilna i dva nepravilna). Trebaju obratiti pozornost na primjenu - ne samo pravopisnih i gramatičkih pravila - nego i na uporabu vokabulara o aktivnostima u slobodno vrijeme iz prethodne aktivnosti.
Nakon što izrade igre, organizirajte turnir i neka učenici odigraju pripremljene igre. Objasnite im moguće nejasnoće i zadajte da riješe listić za procjenu pripremljen u digitalnom alatu Google Forms. U njemu će procijeniti svoje poznavanje prezenta pravilnih i nepravilnih glagola, reći će kako im se svidjelo i koliko im je bio korisno ponavljati pomoću igre te jesu li zadovoljni svojim radom i radom svoje grupe, Moći će navesti i moguće nejasnoće vezane uz ponavljani jezični sadržaj koje im potom pojasnite.
S obzirom na to da ova cjelina nosi primjenu gramatičkih pravila, omogućite učenicima s teškoćama korištenje podsjetnika o glagolskim oblicima tijekom rješavanja zadataka. Učenicima s jezičnim teškoćama i specifičnim teškoćama u učenju unaprijed pripremite grafički prilagođen uručak s podjelom glagola na pravilne i nepravilne. Tijekom igranja igre usmjerene na ponavljanje prezenta i igre za ponavljanje nepravilnih i pravilnih glagola, po potrebi osigurajte rad u paru za učenike s izraženijim teškoćama. Po potrebi, za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje i slikovne upute pri korištenju digitalnog alata Purpose Games. Prilikom podjele učenika u grupe za izradu igara, vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Tijekom rješavanja listića za procjenu u alatu Forms učenike s oštećenjem vida uputite na opciju povećanja fonta i prilagodbu kontrasta.
Učenici koji žele znati više neka opišu šest do osam aktivnosti kojima se vole baviti u slobodno vrijeme pomoću PowerPoint prezentacije. Također, trebaju se služiti prezentom i dodati fotografije sa stranice Pixabay poštujući tako autorska prava.
Potaknite raspravu pitanjem kako bi učenicima izgledalo idealno provedeno slobodno vrijeme? Gdje, kako i s kim bi ga proveli? Nakon što učenici izdvoje ideje, a Vi ih zapišete na ploču (u rubrike gdje, kako i s kim), podijelite učenike u parove i pustite učenike neka nastave s opisivanjem slobodnog vremena. Neka to čine tako da svaki par nasumično dobije dva do tri glagola i dvije do tri aktivnosti od kojih u alatu Word tvore rečenice u prezentu, pazeći na pravilan oblik glagola i pravilan prijedlog, kao i na primjenu pravopisnih pravila. Primjerice, Ogni sabato vado al cinema con i miei amici. Radove neka predaju u virtualnu učionicu kako biste provjerili točnost i kako biste ih prikazali tijekom prezentacije radova ostalim učenicima.
Potom neka učenici, radeći u paru, riješe listiće izrađene u alatu Wizer koje ste im unaprijed pripremili. Naime, jedan učenik u paru neka riješi listić s kraćim tekstom o slobodnom vremenu. Na listiću nedostaje riječ vezana uz vokabular i odgovarajući prijedlog. Drugi listić ima isti tekst, ali na njemu nedostaju pravilni i nepravilni glagoli u prezentu. Nakon što riješe zadano, neka zamijene tablete, provjere jedan drugome točnost riješenog te neka prokomentiraju rezultate i proces rješavanja zadatka. Zatim, projicirajte cjelovito riješen listić kako bi učenici ispravili moguće pogreške koje nisu uočili.
Pripremite izlaznu karticu u alatu Mentimeter u kojoj, metodom 3-2-1, učenici trebaju samovrednovati svoje znanje o prezentu pravilnih i nepravilnih glagola, pravilnoj uporabi prijedloga, kao i o vokabularu vezanom uz slobodno vrijeme. Prokomentirajte rezultate izlazne kartice, a bude li nejasnoća, objasnite ih.
U slučaju da u razredu postoji učenik s oštećenjem sluha, odredite polukružni raspored sjedenja kako bi učenik lakše pratio grupnu raspravu o slobodnom vremenu na početku aktivnosti. Omogućite vizualnu podršku u obliku fotografija aktivnosti kako bi učenici s teškoćama lakše pratili raspravu. U zadatku oblikovanja rečenica od zadanih riječi, vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Učenike sa specifičnim teškoćama u učenju i oštećenjem vida uputite na odabir sanserifnog fonta, povećanje veličine fonta i prilagodbu kontrasta prikom rada u alatu Word. Tijekom rješavanja listića za učenike s teškoćama osigurajte dodatno objašnjenje, slikovne upute i vršnjačku podršku pri korištenju digitalnog alata Wizer. Za učenike s intelektualnim teškoćama pripremite prilagođene zadatke u skladu s primjerenim oblikom školovanja. Nakon razredne rasprave učenik s teškoćama treba dobiti grafički i jezično prilagođen podsjetnik o sadržaju i pitanjima koja su se postavljala tijekom rasprave.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.