Učenici na hrvatskom jeziku odgovaraju na pitanje o tome što bi mogla značiti sintagma sanjati otvorenih očiju. Također, objašnjavaju i to kako se čitanje može usporediti, primjerice, s filmom. Navode asocijacije vezane za čitanje.
Učenici odgovaraju na pitanja o čitanju. Raspravljaju o čitalačkim navikama, osobito mladih.
Primjer pitanja:
Pripremite fotografije osoba koje čitaju u različitim okruženjima. Potaknite raspravu na hrvatskom jeziku o tome koliko prostor u kojem čitamo utječe na motivaciju za čitanje te koliki je utjecaj vanjskih faktora u odnosu na sadržaj koji se čita na motivaciju za čitanje.
Učenici navode razloge zašto (ne) čitaju i pritom prave popis mogućih razloga za i protiv čitanja. Dobivaju radne listiće s primjerima rečenica s veznikom denn. Ranije su uvježbali rečenice s veznikom weil. Iako imaju jednako značenje, učenici uočavaju razliku u redoslijedu riječi u rečenici. Oblikuju rečenice s veznikom denn u kojima navode razloge zašto (ne) čitaju.
U alatu Puzzel.org u obrazac Create Matching Pairs unesite slike korica nekoliko knjiških naslova uz opise njihovih radnja. Učenici u grupama povezuju koricu knjige s odgovarajućim opisom radnje. Alatu pristupaju putem poveznice skraćene s pomoću nekog od alata za skraćivanje poveznica.
Ponudite učenicima nazive pojedinih književnih vrsta na njemačkom jeziku. Radeći u grupama, neka s pomoću naslovnica i ključnih riječi u opisu pokušaju prepoznati o kojoj je vrsti riječ u pojedinom primjeru u prethodnoj vježbi. Na radnom listiću koji ste im unaprijed pripremili, zajednički spajaju jednostavne definicije pojedine vrste s odgovarajućom književnom vrstom. Na kraju uspoređuju rješenja.
Primjere definicija pojedinih vrsta možete pronaći na sljedećim mrežnim izvorima:
Definicije prilagodite predznanju i uzrastu učenika. Pojedine vrste možete predstaviti i putem videozapisa s kratkim opisima: „Büchergenres“.
Podijelite učenicima rezultate statističke analize o omiljenosti pojedinih književnih vrsta u Njemačkoj, npr. infografiku „Frauen mögen es spannend, Männer auch mal sachlich“. Učenici predstavljaju rezultate istraživanja na njemačkom jeziku te ih tumače i raspravljaju o toj temi na hrvatskom jeziku. Iznose pretpostavke o omiljenim književnim vrstama u Hrvatskoj te razgovaraju o predrasudama kad je riječ o očekivanim rezultatima ispitivanja u ženskoj i muškoj populaciji.
Učenici na hrvatskom jeziku razgovaraju o važnosti predstavljanja knjige i njezina grafičkog oblikovanja. U grupama s pomoću natuknica ili pridjeva pokušavaju definirati kriterije za uspješnu naslovnicu knjige. Vrednuju ponuđene naslovnice iz uvodne vježbe na temelju kriterija o kojima su se dogovorili u grupi.
Sljedeća je aktivnost usmjerena na pisanje sažetka i/ili osvrta na pročitanu ili omiljenu knjigu. Učenici se u grupama dogovaraju oko dizajna i sadržaja te izrađuju korice knjige koju bi preporučili za novi popis obvezne lektire. Na naslovnicu stavljaju odabranu ilustraciju, naslov te ime i prezime autora, a na poleđinu sažetak ili osvrt na knjigu na njemačkom jeziku. Pri pisanju osvrta vode računa o pravilima pisanja te forme koje ste im unaprijed pripremili. Učenici tu aktivnost provode pišući rukom ili s pomoću digitalnog alata po izboru. Besplatan obrazac za naslovnice nalazi se u alatu Canva kojem pristupaju svojim Google računom. Korice izrađene rukom, skenirajte te, uz digitalno izrađene korice, pošaljite administratoru za objavu na mrežnim stranicama škole.
Učenici rješavaju upitnik u alatu Google Forms (Obrasci) te odabiru korice koje su ih najviše privukle i potaknule na čitanje knjige. Upitniku pristupaju putem automatski generiranog QR koda. Potaknite raspravu o tome što je bilo presudno: privlačan dizajn ili kratak opis sadržaja knjige.
Učenici raspravljaju o stavu o čitanju i lektiri. Koristeći se modalnim glagolima u prezentu, daju prijedloge o tome na koji način lektiru učiniti pristupačnijom i privlačnijom učenicima. Pritom, što je češće moguće, rabe komparativ pridjeva. Sastavljaju popis knjiga koje bi u njihovoj idealnoj školi bile dio lektire.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Fotografije koje ćete rabiti u uvodu aktivnosti, unaprijed pošaljite učenicima oštećena vida elektroničkim putem ili im objasnite što se nalazi na fotografijama tijekom aktivnosti.
U uvodnom razgovoru potaknite na raspravu učenike s teškoćama, neka slobodno iznose svoje mišljenje i stavove, ali nemojte inzistirati na tome da usmeno izražavaju svoje mišljenje učenici kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajima govora), ako to ne žele.
Učenicima koji imaju oštećenje sluha, pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja i gledanja videozapisa. Učenicima oštećena vida omogućite mjesto blizu slike videozapisa te im elektroničkim putem pošaljite videozapis koji ćete rabiti u aktivnosti.
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite zadatke višestrukog izbora u aktivnosti u kojoj odgovaraju na pitanja o svojim čitalačkim navikama. Osim toga, pripremite im popis nepoznatih riječi uz ponuđene korice knjiga i definicije pojedinih književnih vrsta. Uz infografiku ponudite i početke rečenica za analizu rezultata istraživanja, a samo istraživanje skratite i prevedite glavne zaključke napisanog teksta kako bi učenik s intelektualnim teškoćama razumio samo istraživanje.
Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice na digitalne vježbe ili sadržaje kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.
Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak. Ako u razrednom odjelu imate učenika s poremećajem iz autističnog spektra koji ima specifičan interes (primjerice, svemir, prijevozna sredstva itd.), neka učenici koji su s njim u grupi, izrađuju korice knjige vezane za tu temu jer će učenik biti više motiviran i imati priliku pokazati svoje jake strane.
U učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na usmenom izlaganju prezentacija koje su izradili u grupi, već pratite njihov rad i zalaganje.
Sve pojmove i gramatičke strukture koje su se u ovoj aktivnosti rabile, pripremite u obliku kratkog podsjetnika učenicima s teškoćama kojim se mogu koristiti i u budućim aktivnostima.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici u grupi osmišljavaju provokativnu, inovativnu, drukčiju promociju knjige. Zajednički odabiru naslov na njemačkom jeziku ili u njemačkom prijevodu, odabiru medij i oblik predstavljanja te provode kampanju promocije knjige. Ako aktivnost provode najmanje dva tima, ostatak razreda odabire tim koji ih je jače motivirao na kupnju ili čitanje knjige.
Učenici odlaze u knjižnicu u svojem gradu ili u gradu u kojem se školuju te u suradnji s djelatnicima knjižnice sastavljaju popis naslova na njemačkom jeziku. Odabiru 3 - 5 naslova primjerenih njihovu uzrastu. Svaki učenik odabire jedan naslov, čita knjigu i sastavlja prezentaciju ostatku razreda. Učenici proučavaju dizajn naslovnica e-knjiga. U sklopu prezentacije predstavljaju svoj dizajn naslovnice e-knjige za navedeno djelo. Razred se odlučuje za čitanje jednog od ponuđenih naslova. Učenike koji pročitaju i predstave neki od naslova, vrednujte sumativno i na taj ih način nagradite za poticanje čitanja.
Učenici provode upitnik u svojoj školi, obitelji i gradu o čitalačkim navikama, ali i o omiljenim književnim vrstama. U odabranom alatu predstavljaju rezultate upitnika razredu, ali i široj javnosti putem mrežnih stranica škole i lokalnih medija. Uspoređuju rezultate sa sličnim istraživanjima na razini države, drugih zemalja, Europske unije i/ili svijeta, ovisno o tome koja su istraživanja u tom trenutku javno dostupna i aktualna.
Pronađite raspored njemačkog TV programa, odaberite jedan stupac, uredite ga tako da zacrnite vrstu sadržaja (Serie, Nachrichten, Spielfilm, Talkshow i sl.) i isprintajte ga učenicima. Učenici rade u paru i prepoznaju filmove među ponuđenim naslovima. Uspoređuju rezultate s drugim parovima. Prikažite ili podijelite izvorni program iz kojeg je vidljivo koji se naslovi odnose na filmove. Neka učenici navedu koje filmske žanrove poznaju. Na temelju popisa žanrova koji ste im unaprijed pripremili, navode kojem žanru pripadaju filmovi iz prethodne vježbe. Svakom paru dodijelite nekoliko naslova iz vježbe koje trebaju pronaći na internetu i pritom provjeriti jesu li dobro pretpostavili o kojem je žanru riječ.
Pripremite videomamce (engl. trailer) za nekoliko tematski povezanih filmova različitih žanrova. Ako je tema ljubav, to mogu biti romantična komedija, drama, triler i sl. Složite kompilaciju odabranih videomamaca te navedite i odgovarajući filmski žanr. Umjesto tematski povezanih filmova na kanalu KinoCheck, na kojem imate i popise novih filmova po žanrovima, možete odabrati videomamce za filmove koji se prikazuju ili će se uskoro prikazivati u kinima. Pazite na to da odabir filmova bude primjeren dobi i prikazivanju u odgojno-obrazovnoj ustanovi te obvezno unaprijed pogledajte i provjerite svaki videozapis.
Podijelite učenicima radne listiće sa zadatkom povezivanja vrste žanra (umetnite i snimku zaslona odgovarajućeg filma iz kompilacije) s jednostavnom definicijom filmskih žanrova. Učenici gledaju videomamce i u grupama povezuju definiciju s odgovarajućim žanrom. Neka grupe usporede rezultate, a po potrebi im ponudite i točna rješenja za usporedbu.
Učenici navode koji im je film nakon odgledanog videomamca najprivlačniji te na hrvatskom jeziku raspravljaju o tome koliko na to utječe filmski žanr pojedinog primjera.
U alatu KwikSurveys pogodnom za brze upitnike i prikaz rezultata, na hrvatskom jeziku postavite pitanje o omiljenom filmskom žanru. Odaberite opciju u kojoj jedna osoba ne može višestruko glasati. Upitnik podijelite na Facebook stranici škole i pozovite učenike, roditelje, nastavnike i posjetitelje stranice da odaberu omiljeni filmski žanr.
Učenici prema rezultatima upitnika izrađuju dvojezičnu ljestvicu poretka omiljenih žanrova u nekom od alata za grafičko uređivanje. Ljestvicu objavite na mrežnim i na Facebook stranicama škole kako bi osobe koje su glasale, vidjele rezultate. Potaknite raspravu na hrvatskom jeziku o tome odgovaraju li rezultati učeničkim očekivanjima.
Učenici u grupama, ovisno o omiljenom žanru, pristupaju alatu KwickSurveys putem svojeg Google računa te pripremaju kratak upitnik s popisom njemačkih naslova njima nadražih filmova. Obilazite učenike i pomozite im, ako je potrebno, u nalaženju njemačkih naziva odabranih filmova i u sastavljanju upitnika. Svaka grupa svoj upitnik dijeli ostatku razreda i poziva ih na glasanje, tj. na odabir najboljih filmova. Komentiraju dobivene rezultate.
Učenici u grupama pripremaju rebuse s njemačkim nazivima antologijskih i/ili omiljenih filmova. Rebuse u obliku kviza predstavljaju drugim učenicima koji pokušavaju odgonetnuti naslov filma. Tu je vježbu moguće organizirati i kao igru pantomime.
Pripremite leksikon s temeljnim pojmovima vezanim za film i upute za snimanje filma na temelju literature dostupne na njemačkom jeziku.
Temeljne pojmove o filmu, ali i upute za snimanje filma možete, uz konzultacije s nastavnicima hrvatskog jezika, pripremiti na temelju izvora dostupnih na internetu:
Učenici se, čitajući tekst, upoznaju s temeljnim pojmovima vezanim za film te dodjeljuju uloge u razredu. Kao projektni zadatak za domaću zadaću učenici odabiru omiljeni film i u grupama snimaju videomamac za taj film. Zadatak možete ograničiti na njemačke filmove. Izbor filmova uz didaktizaciju možete naći na stranicama Goethe-Instituta (Primjer 1, Primjer 2, Primjer 3, Primjer 4 i Primjer 5). Odlučite li se za hrvatske filmove, izbor besplatno dostupnih filmova uz didaktizaciju možete pronaći na poveznici Croatian film. Učeničke radove objavite na mrežnim stranicama škole.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Važno je da primjereno grafički oblikujete listić koji ćete rabiti u aktivnosti za povezivanje žanra i naslova filma (tekst treba biti veličine 14 pt, napisan sanserifnim fontom – Calibri, Arial, lijevo poravnat te s povećanim razmacima između riječi i redaka, a za učenike sa specifičnim teškoćama učenja i učenike s motoričkim poremećajima jasno treba naznačiti mjesta za odgovore na pitanja te ostaviti dovoljno velik prostor za upisivanje odgovora).
Učenicima koji imaju oštećenje sluha, pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja i gledanja videozapisa. Učenicima oštećena vida omogućite mjesto blizu slike ekrana te im elektroničkim putem pošaljite videozapis koji ćete rabiti u aktivnosti.
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite popis nepoznatih riječi uz prikazane videomamce i uz radne listiće.
Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice za digitalne vježbe i videozapise kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće. U zadatku povezivanja odaberite samo tri ili četiri najvažnija filmska žanra.
Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Smjestite učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak.
Pripremite pisane smjernice za učenike s teškoćama vezane za zadatak za domaću zadaću te neka imaju jasnu ulogu u grupi i označen rok do kojeg trebaju odraditi svoj dio zadatka. Učenicima oštećena vida osigurajte vršnjaka koji će im pružati podršku tijekom rada u grupi dajući im važne vizualne informacije te će im pomoći i u kućnom okruženju odraditi svoj dio zadatka.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenicima prikažite primjer metafilma te neka pokušaju definirati taj pojam. Osmišljavaju scenarij za svoj metafilm. Snimaju kratak film o filmu koji prikazuju u ostalim razredima te ih na taj način upoznaju s temeljnim pojmovima vezanim za film. Učenici film uz Vašu pomoć uređuju u besplatnom alatu Kizoa. Kako bi se iskoristile određene pogodnosti alata, važno je registrirati se adresom e-pošte skole.hr. Rezultate projekta predstavite na stranicama škole te, uz titlove na hrvatskom jeziku, pošaljite na filmske srednjoškolske natječaje, npr. na natječaj Four River Film Festival u Karlovcu koji raspisuje Hrvatski filmski savez, ali i na neke druge.
Učenici koji pohađaju glazbenu školu ili se laički bave glazbom, pripremaju kratak program za filmski festival koji se održava u njihovu gradu ili zemlji. Odabiru najvažnije primjere filmske glazbe i uvježbavaju program. Pri izvedbi programa publika, tj. drugi učenici rješavaju interaktivni kviz koji su im izvođači pripremili, a u kojem prepoznaju iz kojeg je filma pojedina glazbena točka, tko je izvođač i o kojem je filmskom žanru riječ. Pobjednike nagradite. Pokušajte dogovoriti suradnju s lokalnim glazbenim studijem te snimite jednu filmsku skladbu na njemačkom jeziku. Skladbu objavite na mrežnim stranicama škole i/ili pošaljite na natjecanje Max sucht den Superstar II koje organizira Gospodarska škola Varaždin.
Na stranicama Croatian Film odaberite jedan kratki hrvatski film. Učenicima koji žele znati više, dodijelite uloge i pomozite u prijevodu filma na njemački jezik. Pripremite im vokabular potreban za prevođenje, uputite ih na online rječnik, npr. CroDict ili Duden, i svakako im prevedite složenije jezične strukture. Pregledajte i korigirajte prijevode. Neka učenici u alatu Audacity koji služi za snimanje, obradu i montažu zvuka, sinkroniziraju odabrani kratki hrvatski film ili samo kratak isječak na njemačkom jeziku. Sinkronizirani film ili isječak podijelite svojim partnerima s njemačkoga govornog područja, ali i partnerima koji uče njemački kao strani jezik. Na taj način promovirate hrvatski film, učenici primjenjuju znanje njemačkog jezika povezujući ga s glumom i filmskom umjetnošću.
Učenici slušaju pjesmu Musik das ist mein Leben ili kakvu drugu pjesmu koja govori o značenju i utjecaju glazbe, npr. Musik ist mein Leben. Nakon prvog slušanja prepoznaju temu aktivnosti. U alatu Mentimeter pogodnom za asociograme tijekom drugog slušanja navode pojmove koji se u pjesmi povezuju s glazbom. Učenici alatu pristupaju putem pristupnog koda koji ćete im podijeliti. Zajedno komentirajte rezultate vježbe.
U alatu Wordwall u obrascu Spoji parove pripremite zadatak u kojem učenici povezuju naziv sa slikom pojedinog instrumenta. Alat je prikladan jer ima svoju tražilicu slika koje možete rabiti u zadatku. Zadatku učenici pristupaju putem poveznice koju ste skratili s pomoću alata Thinfi.
Zadatak nadogradite vježbom slušanja pripremljenom u obrascu Paare zuordnen u alatu LearningApps. U vježbi učenici slušaju zvučni zapis i prepoznaju instrument na kojem je glazba izvedena. Alat je prikladan jer nudi i mogućnost teksta i izgovora naziva pojedinog instrumenta uz sliku, a zvučne zapise možete preuzeti s platforme YouTube (alat videozapis pretvara u zvučni zapis). Učenici vježbi pristupaju putem automatski generiranog QR koda.
Primjer vježbe prepoznavanja glazbenih instrumenata možete naći na poveznici bit.ly/MUSIK02 u sklopu videolekcije Magst du Musik? snimljene u sklopu i-nastave. Alternativno možete preuzeti videokviz prepoznavanja instrumenata, npr. Instrumentenquiz. U tom slučaju učenici neka rade u grupama. Podijelite im radne listiće s popisom i slikovnim prikazom instrumenata te organizirajte malo natjecanje.
Učenici navode bave li se glazbom, tj. sviraju li koji instrument. Svaki učenik navodi svoj omiljeni instrument i prema omiljenom instrumentu i/ili instrumentu koji sviraju, učenici formirajte grupe. U grupama izrađuju plakat za glazbenu školu kojim pozivaju učenike na upise. Plakat treba biti estetski privlačan, informativan i ne smije sadržavati previše teksta. Potaknite ih na to da osmisle i slogan na njemačkom jeziku. Učenici plakate podižu u kolekciju koju ste im pripremili u alatu Wakelet. Kolekciji pristupaju putem koda ili poveznice koju ste im poslali.
Učenici gledaju videozapis kako bi se upoznali s različitim vrstama glazbe, npr. 9 bekannte Musikarten. Popis različitih vrsta glazbe možete naći i u videolekciji Magst du Musik? snimljenoj u sklopu i-nastave (od 9'07'' do 10'37''). U alatu LearningApps pripremite kviz sa zadatcima višestrukog izbora u kojem učenici prepoznaju vrstu glazbe u slušnim primjerima. Alat je prikladan jer omogućuje umetanje zvučnih zapisa. Učenici kvizu pristupaju putem automatski generiranog QR koda.
Kviz s prepoznavanjem različitih vrsta glazbe može izgledati kao u primjeru na poveznici bit.ly/MUSIK03 pripremljenom u sklopu videolekcije Magst du Musik? snimljene u sklopu i-nastave.
Pripremite kratke životopise najvažnijih klasičnih glazbenika podrijetlom iz zemalja njemačkoga govornog područja i odaberite njihovo najvažnije djelo. Podatke za kratke životopise možete pronaći u tekstu Biographien von Komponisten der klassischen- und Opernmusik na stranici Opera-Inside ili pod Komponisten na stranici Lernspaß für Kinder. Pripremite radni listić na kojem učenici povezuju glazbenike s njihovim djelom.
Učenici slušaju pjesmu Mein Leben ist ein Lied koja govori o važnosti glazbe u životu. Pri slušanju bilježe koje značenje glazba ima za izvođača. Navode koje značenje glazba ima za njih osobno, kad slušaju glazbu i zašto. Pritom se koriste rečenicama s veznicima wenn, denn i weil koje su im otprije poznate.
Učenici sudjeluju u pjevačkom natjecanju na njemačkom jeziku. Ako nemaju sklonost pjevanju, sudjeluju kao šminkeri, snimatelji, plesači i sl. Pjesma za natjecanje snima se i montira u alatu za uređivanje videozapisa Kizoa. Kako bi se iskoristile određene pogodnosti alata, važno je registrirati se adresom e-pošte skole.hr. U povodu Europskoga dana jezika, a u suradnji s nastavnicima drugih stranih jezika koji se uče u vašoj školi, organizirajte natjecanje na razini škole ili šire.
U prilagodbi scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju i učenici sa specifičnim teškoćama učenja predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i slično), kao i na obilježjima same teškoće. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna u učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom itd.). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.
Učenicima koji imaju oštećenje sluha, pripremite slušalice kako bi mogli podešavati glasnoću ili im omogućite da stave ruku na zvučnik tijekom slušanja i gledanja videozapisa. Učenicima oštećena vida omogućite mjesto blizu slike videozapisa te im elektroničkim putem pošaljite zvučni zapis i videozapis koji ćete rabiti u aktivnosti.
Tijekom rada u grupama važno je da svakom učeniku s teškoćama dodijelite učenika mentora koji će mu pomoći u izvršavanju zadataka ako mu je to potrebno. Smjestite učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje u poticajnu grupu koja će ga uključivati u rad i usmjeravati mu pažnju na zadatak. Ako u razrednom odjelu imate slabovidnog učenika, pobrinite se za to da sve grupe plakat izrađuju na mat papiru koji ne reflektira svjetlost te da bude primjeren kontrast pozadine i slova na plakatu kako bi slabovidan učenik uspješno pregledao sve izrađene plakate.
Važno je da primjereno grafički oblikujete listić za učenike s teškoćama koji ćete rabiti u aktivnosti (tekst treba biti veličine 14 pt, napisan sanserifnim fontom – Calibri, Arial, lijevo poravnat te s povećanim razmacima između riječi i redaka, a za učenike sa specifičnim teškoćama učenja jasno treba naznačiti mjesta za odgovore na pitanja te ostaviti dovoljno velik prostor za upisivanje odgovora).
Učenicima s intelektualnim teškoćama pripremite popis nepoznatih riječi uz prikazane životopise i uz druge radne listiće. Pripremite im pravila o tvorbi i redu riječi u rečenicama s veznicima wenn, weil i denn koje mogu upotrebljavati u svakom trenutku.
Učenicima s teškoćama unaprijed pošaljite poveznice za digitalne vježbe i videozapise kako bi ih mogli riješiti ili pregledati kod kuće.
U učenika koji imaju teškoća s usmenim izlaganjem, nemojte inzistirati na usmenom izlaganju plakata koje su izradili u grupi, već pratite njihov rad i zalaganje.
Učenicima kojima je izazovno usmeno izlagati, dodijelite ulogu u kojoj ne moraju javno nastupati, npr. ulogu šminkera ili scenografa.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Učenici, uz popis nepoznatih riječi, gledaju rezultate istraživanja o povezanosti karakternih osobina s omiljenom vrstom glazbe u videozapisu Was deine Lieblingsmusik über deinen Charakter verrät. Uz Vašu pomoć sastavljaju kviz prepoznavanja pozitivnih karakternih osobina i mana koje se povezuju s omiljenom vrstom glazbe. Učenici kviz provode u svojem razredu. Na hrvatskom jeziku raspravljaju o utemeljenosti istraživanja i o točnosti iznesenih podataka s obzirom na njihov osobni primjer.
Ako neki učenik ili njegov ukućanin svira tamburu, neka taj učenik pripremi prezentaciju u alatu po želji u kojoj govornicima njemačkog jezika predstavlja tamburu. U prezentaciju je svakako potrebno umetnuti i zvučni primjer, a učenik može predstaviti instrument i uživo ostatku razreda pripremivši najmanje jednu skladbu.
Učenici koji se bave plesom, u dogovoru sa svojim plesnim pedagogom, kratkim videozapisom za Tik Tok predstavljaju ostatku razreda umjetnost kojom se bave. Ako je izvedivo, pozivaju razred na svoju plesnu predstavu na kojoj učenici moraju prepoznati što više vrsta glazbe i instrumenata koje čuju.
Učenici koji žele znati više, mogu pogledati cijelu videolekciju Magst du Musik? snimljenu u sklopu i-nastave i riješiti sve zadatke.
21 Buchcover-Designs, die nicht nur Leseratten ansprechen. https://www.designenlassen.de/blog/21-buchcover-designs-die-nicht-nur-leseratten-ansprechen/ (pristupljeno 25. 6. 2022.) - članak o dizajniranju omotnica knjiga na stranicama designenlassen.de - Marktplatz für Kreativdienstleistungen GmbH.
Buscha, J. i Helbig, G. 2013. Deutsche Grammatik - ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Langenscheidt. Njemačka.
Das eigene Buchcover gestalten: Tipps und Tricks + extra Whitepaper. https://www.epubli.de/buch/buchcover-gestalten (pristupljeno 25. 6. 2022.) - članak s uputama za dizajniranje omotnica knjiga na stranicama epubli.
Eine Zusammenfassung schreiben - Regeln und Tipps. https://www.studienkreis.de/deutsch/zusammenfassung-schreiben/ (pristupljeno 25. 6. 2022.) - članak o pravilima pisanja sažetka na stranicama Studienkreis GmbH.
Erfolgreich Deutsch als Zweitsprache unterrichten. https://www.sprachfoerderung.eu/ (pristupljeno 25. 6. 2022.) - članak o učenju jezika putem filmske i kazališne pedagogije na stranicama Sprachförderung.
Film ab! https://www.goethe.de/de/spr/spr/21464804.html (pristupljeno 25. 6. 2022.) - članak o filmu u nastavi stranoga jezika na stranicama Goethe-Instituta.
Filme nach Genre. https://www.kinoundco.de/filme/filme-nach-genre (pristupljeno 25. 6. 2022.) - članak s definicijama filmskih žanrova na stranicama kino&co.de.
Filme und Videos im DaF-Unterricht. https://deutsch-lernen.zum.de/wiki/Filme_und_Videos_im_DaF-Unterricht (pristupljeno 25. 6. 2022.) - članak s uputama za primjenu filma u nastavi njemačkog kao stranog jezika na stranicama ZUM Deutsch Lernen.
Filmgenres von A bis W. https://www.film-fokus.de/filmgenres/ (pristupljeno 25. 6. 2022.) - članak s definicijama filmskih žanrova na portalu Filme im Fokus: Filmtipps, Fakten & Analysen.
Jozić, Ž.; Bartolec, G. B.; Hudeček, L.; Lewis, K.; Mihaljević, M.; Ramadanović, E. 2013. Hrvatski pravopis. Institut za hrvatski jezik i jezikoslovlje. Zagreb.
Kljajić, J. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izd.). Školska knjiga. Zagreb.
Unterrichtsmaterialen zum Thema Musik. https://www.goethe.de/ins/fr/de/spr/unt/kum/jug/utm.html (pristupljeno 26. 6. 2022.) - prilog s materijalima za nastavu na stranicama Goethe-Institut Frankreich.
Was ist eine Rezension? Erklärung und Tipps zum Schreiben. https://www.studienkreis.de/deutsch/rezension-schreiben/ (pristupljeno 25. 6. 2022.) - članak o pravilima pisanja osvrta na stranicama Studienkreis GmbH.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.