Učenicima zadajte zadatak da na putu do škole fotografiraju parkove i klupe. Neka prate stanje u kojem se klupe nalaze, jesu li uništene ili očuvane. Sve što primijete, neka fotografiraju. Na satu pokrenite raspravu o izgledu klupa, upitajte ih zašto one ne izgledaju primjerice kao stolice kod kuće. Na satu zajedno analizirajte fotografije. Pripremite Padlet zid (podesite raspored objava/layout Wall) pa neka učenici postave snimljene fotografije, svaku u zasebnu objavu. Promijenite raspored objava u Shelf pa potaknite učenike da razvrstaju fotografije prema primjerima dobro očuvanih parkova (klupa i sprava za igranje) i onih koje to nisu. Neka navedu tko sve i zašto koristi klupe u parkovima i jesu li one potrebne. Jesu li klupe iskorištene ako su uništene? Što oni mogu učiniti kako bi klupe bile urednije, ljepše i svakako privlačnije građanima? Hoće li to privući građane da više koriste parkove?
Najavite im da će i oni sudjelovati u uređenju klupe. Zajedno odaberite klupu u školskom prostoru ili najbližem parku škole. Ukoliko ste izabrali klupu za uređenje, koja se nalazi na javnoj površini, a ne na školskom prostoru, najavite akciju lokalnoj upravi. S učenicima razgovarajte o novom željenom izgledu izabrane klupe, kako ju mogu urediti da bi bila privlačnija građanima te kako ju urediti da bude dugo očuvana.
Podijelite učenike u tri grupe. Jedna grupa učenika ima zadatak izmjeriti dimenzije pojedinih dijelova klupice pomoću mjernih vrpca i zapisati podatke. Druga grupa neka uz prethodni dogovor fotografira izabranu klupu s različitih strana. Predstavnik treće grupe učenika neka otvori novu aktivnost u alatu GeoGebra (grafički kalkulator). Učenik snimljene fotografije umeće u koordinatni sustav i uz fotografiju bilježi izmjerene dimenzije. Ostali članovi grupe pomažu pri dostavi fotografija, podataka i sl. Svrha ove aktivnosti je da odrede ukupnu površinu koju treba prekriti zaštitnim slojem laka ili boje. Potrebno je na licu mjesta provjeriti jesu li izmjerene sve potrebne dimenzije.
Nakon povratka u razred, učenici kreću u izradu tehničke dokumentacije. Unutar tehničkog okvira skiciraju klupu kao cjelinu (sastavni crtež) i izrađuju radionički crtež na kojem su prikazani pojedini dijelovi klupice.
Jedna grupa unosi izmjerene dimenzije svih dijelova klupice na crtež na ploči, a svi učenici potom unose te mjere na svoje crteže. Površina svake plohe, svakog pojedinog dijela pridonosi ukupnoj površini koju treba obraditi. Nakon nacrtanog radioničkog crteža učenici crtaju sastavnicu i zaglavlje.
U razgovoru s učenicima nužno je odrediti što je sve potrebno od alata i dogovoriti na koji će način skupiti alat i prenijeti na lokaciju klupice. Jedna od grupa brine o prikupljanju i sigurnom prenošenju alata. Obavezno usmjerite raspravu prema zaštiti na radu i čuvanju osobne i školske imovine pri rukovanju alatima. Posljednju grupu učenika zadužite za ovaj zadatak. Oni se trebaju pobrinuti za zaštitu podloge i bojanje klupice.
Pokušajte u raspravi s učenicima odrediti što sve treba obaviti i koliko vremena je potrebno za pojedinu fazu rada. Faze rada prikažite u obliku tablice i ispunite zajedno s učenicima. Tablicu možete izraditi u Excelu i umetnuti je na Padlet zid.
Nakon završenih radova na pravilan način zbrinite otpad i obavezno postavite obavijest o svježe obojanoj klupici. Fotografirajte se s učenicima i „novom“ klupicom za sjedenje pa i tu fotografiju umetnite kao uspomenu na zidu Padleta.
U aktivnostima fotografiranja učenike s teškoćama uputno je usmjeravati, a mogu se uključiti gotovo svi učenici s teškoćama, osim učenika s ometajućim motoričkim poremećajima i slijepih učenika. Također, potrebno je s učenicima dogovoriti vrijeme izrade rada i smjernice vezane uz kretanje ili nedopuštene oblike ponašanja. Pritom je uputno osigurati rad u paru i predvidjeti ulogu koju će pojedini učenik s teškoćom imati u grupi u izradi, u skladu s njegovim sposobnostima i ograničenjima (npr. priprema, pronalaženje alata, crtanje, dopunjavanje itd.). Prikupljanje podataka pogodna je aktivnost za sve učenike, pri čemu je uputno voditi brigu o interesima učenika i dostupnosti prikupljanja podataka, npr. kod učenika s oštećenjima vida i motoričkim poremećajima. Potrebno je dogovoriti prikupljanje podataka određene vrste ili točno određenih podataka. U planiranju aktivnosti može se predvidjeti na što će učenik posebno obraćati pažnju, čime je učenika unaprijed potrebno upoznati kako bi se na dogovoreni način mogao pripremiti. Učenicima s oštećenjima vida potrebno je omogućiti taktilno upoznavanje, primjerice klupe te opisati im što se gleda, kao i kasnije, pri izradi tehničke dokumentacije. U raspravi je potrebno potaknuti i ohrabriti učenike da iznesu svoje pretpostavke i navedu primjere iz vlastitog života te postavljati kratka i jasna pitanja koja zahtijevaju kratke odgovore.
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele više mogu osnovati “Tim za sigurnost” te tijekom provedbe aktivnosti uz vašu pomoć voditi brigu o izvorima opasnosti i mjerama sigurnosti te mogu o tome voditi zabilješke. Za vođenje zabilješki možete na postojeći Padlet zid umetnuti zaseban stupac pod nazivom Zaštita i sigurnost. Na nastavi možete raspraviti o tome s gledišta zaštite na radu.
Na početku aktivnosti s učenicima pokrenite razgovor o njihovoj lokalnoj zajednici. Ima li u lokalnoj zajednici sve potrebno za kvalitetan život građana? Primijećuju li da se neke promjene mogu/moraju dogoditi? Kome se mogu/trebaju obratiti kako bi prijavili određene probleme i tražili rješavanje tih problema? Mogu li predstavnici građana znati što je građanima problem u zajednici ako im građani ne prenesu informaciju? Što misle, kako se to radi? Kako bi im približili razumijevanje teme aktivnosti, podijelite s njima video Dijalogom do bolje mobilnosti u gradskim kvartovima.
Najavite učenicima da će i oni istražiti probleme svoje školske zajednice i njezine okolice, kako bi ispravnom komunikacijom i predstavljanjem problema unijeli pozitivne promjene za sve.
Podijelite učenike u 4 grupe. Pojasnite im da će svaka grupa predstavljati udrugu građana koja će istražene probleme predstaviti Vijeću učenika, kao njihovog zakonskog predstavnika. Zatim grupama dodijelite uloge.
1. i 2. grupa će analizirati stanje u školi, tj. ispitivanjem i analiziranjem mišljenja učenika zaključiti s kojim se problemom njihovi školske kolege susreću u svojoj lokalnoj zajednici i koji se problem može riješiti posredstvom Vijeća učenika prema lokalnoj zajednici, npr. nesiguran dolazak do škole, loša rasvjeta na putu do škole, neuređena dječja igrališta, sječa stabala u parku, prerani/prekasni početak nastave, rad u dvije smjene i sl. Kako bi dobili povratnu informaciju svih učenika škole, izrađuju dvije ankete, jednu za učenike viših razreda (1. grupa) kao anonimnu online anketu u Formsu koju mogu podijeliti putem mrežnih stranica škole, a drugu u pisanom obliku za učenike nižih razreda (2. grupa) osnovne škole koju provode u suradnji s učiteljima razredne nastave. Pitanja u anketi oblikuju tako da ponude moguće probleme koje su oni sami uočili i traže mišljenje svojih kolega.
3. i 4. grupa analiziraju rezultate ankete, izrađuju dijagrame relativnih frekvencija, grupiraju podatke po dobi učenika, spolu i sl. Svoje rezultate i zaključke izrađuju u obliku PowerPoint prezentacije te predstavljaju ostalim učenicima u razredu.
Nakon što analiziraju rezultate, pokrenite razgovor o prikupljenim informacijama/problemima. Uz vašu pomoć, svaki problem analizirajte te ih potaknite da pokušaju za svaki ponuditi pozitivno rješenje. Na primjer, za problem slabog osvjetljenja puta do škole, neka prepoznaju tko bi trebao taj problem riješiti, zašto i što će pozitivno donijeti rješenje toga problema.
Grupe izrađuju zajedničku infografiku koristeći grafički alat Canva. Infografika može sadržavati kratki opis postojećeg stanja, rezultate ankete učenika o tom problemu, ponudu rješenja i pozitivne učinke te promjene.
Na završetku aktivnosti predstavnik razreda predstavlja infografiku svim članovima Vijeća učenika kao svoga zakonskog predstavnika. Predstavnik Vijeća učenika može infografiku proslijediti ravnatelju.
Tijekom rada u grupi potrebno je da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutnu teškoću, primjerice da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti ili da učenik sa specifičnim teškoćama učenja ne mora puno pisati. Pri formiranju grupa uputno je voditi računa o tome da učenici s teškoćama imaju prilike u svojoj grupi uspješno ostvariti planirane zadatke. Prije gledanja videozapisa uputno je učenicima s teškoćama unaprijed najaviti videozapis kako bi ga mogli pogledati i biti spremniji na aktivnosti tijekom nastave te im je potrebno omogućiti da pogledaju videozapis više puta kako bi bolje usvojili sadržaj. Uputno je pripremiti pisani predložak s kojega učenik može pročitati sadržaj uz provjeru razumije li sve pojmove. Također, potrebno je na predložak napisati pitanja koja će učenicima biti upućena te je učenike s teškoćama potrebno usmjeravati na ključne odrednice sadržaja, posebno učenike s oštećenjima vida, sluha i teškoćama pažnje i koncentracije. Za učenike s oštećenjima vida poželjno je da imaju svoje računalo ili tablet, a ako im to nije dostupno, važno je da imaju čitač ekrana. Za slabovidne učenike poželjna je prilagodba ekrana uz pomoć programa ZoomText. Prilikom rada u grupama, u aktivnostima rada s digitalnim alatom i PowerPoint prezentacijom, dobro je da učenici s teškoćama rade u paru s najbližim suučenikom, da imaju plan rada u koracima te im je uputno dati kratka i jasna pitanja na koja mogu odgovoriti i koja će im poslužiti u objedinjavnju i predstavljanju podataka.
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici mogu napraviti novu anketu te provesti istraživanje među stanovnicima svoje lokalne zajednice o razvoju i kvaliteti života te zajednice. Poveznicu za anketu mogu podijeliti na mrežnoj stranici škole te uz posredovanje učitelja, roditelja, ravnatelja i u lokalnim medijima (portali, radio, TV). Neka animiraju sumještane da ju ispune. Prikupljene podatke neka prikažu dijagramom relativnih frekvencija. Nakon analiziranja, rezultate mogu prikazati prezentacijom u PowerPointu te predstaviti predstavnicima svoje lokalne zajednici (načelnici, gradonačelnici, župani i sl.).
Na početku aktivnosti uputite učenike da pomoću interneta istraže pojam ulična umjetnost i razliku između pojma ulične umjetnosti i grafita. Uputite ih da za idući nastavni sat svatko od njih, u zajedničku PowerPoint prezentaciju koju ste im unaprijed podijelili, umetne reprodukcije dvaju primjera ulične umjetnosti koje su pronašli na internetu i koje su im se svidjele. Na nastavi zajedno analizirajte izabrane radove. Potaknite ih da opišu javni prostor, definiraju tko ga sve koristi i kakav treba biti. Treba li javni prostor biti ugodan i poticajan za druženje ili ne? Neka obrazlože svoje odgovore.
Pripremite nekoliko zanimljivih primjera ulične umjetnosti u Hrvatskoj, primjerice radove uličnih umjetnika/umjetnica OKO, LONCA, Mirona Milića, Igora Grubića, grupe PimpMyPump...,a ukoliko je moguće neka takve primjere u svom okruženju pronađu i fotografiraju. Na temelju pogledanih primjera potaknite učenike na raspravu pripadaju li ulične intervencije u polje vandalizma ili je riječ o umjetnosti. Usmjerite ih prema zapažanju kako svaki potez, crtež, intervencija na zgradi i u javnom prostoru nije umjetnost, ali promišljenim korištenjem može to postati i tako obogatiti prostor ulice.
Zajedno s učenicima prošećite kvartom/okruženjem škole i potaknite ih da tijekom te šetnje uoče različite intervencije u prostoru i nauče razlikovati vandalizam od umjetničke intervencije. Tijekom šetnje povedite razgovor o važnosti dobivanja dozvole za umjetničku intervenciju te izvođenje intervencije na legalan način.
U suradnji s ravnateljem i školskim odborom odredite zapuštenu lokaciju u okružju škole koja bi mogla poslužiti za umjetničku intervenciju. Ukoliko je potrebno, prikupite potrebne dozvole za izvođenje intervencije. Podijelite učenike u grupe od 4-5 učenika i uputite ih da na papiru olovkom, flomasterima i bojicama svaka grupa napiše prijedloge za umjetničke intervencije u tom prostoru. Proslijedite učenicima fotografije lokacije kako bi što bolje mogli uskladiti svoje skice sa samom lokacijom te ih uputite da naprave barem jednu fotomontažu primjenjujući skicu na isprintanu fotografiju lokacije. Potaknite ih da izradi skica i razradi ideja pristupe na različite načine: bojom i ostalim likovnim elementima, tekstualnim porukama, poznatim ličnostima koje su nam kvalitetni primjeri pozitivnog življenja i slično. Pri tome treba uvažavati međusobno različita mišljenja i prijedloge svih članova grupe. Kada su učenici izveli skice i razradili svoje ideje, pogledajte njihove radove u razredu te raspravite tko bi sve trebao odlučiti o izboru skice koja će biti izvedena te na koji način. Potaknite ih da zaključe kako će izvedena intervencija utjecati na učenike i djelatnike škole, ali i lokalno stanovništvo.
U školi organizirajte glasovanje za najbolju skicu. Učenici neka fotografiraju realizirane skice i fotomontaže te u suradnji sa školskim administratorom postave fotografije na mrežnu stranicu škole uz obrazac (Forms) za glasovanje. Glasovanju neka pristupe svi učenici i djelatnici škole. Nakon prikupljanja glasova objavite pobjednike. Potom organizirajte provedbu ideje na unaprijed dogovorenom prostoru. Izaberite nekoliko učenika koji će proces izrade intervencije popratiti fotografijom i videom.
Za istraživanja putem interneta kao i prilikom rada na lokaciji izvan razreda, uputno je voditi brigu o interesima učenika i dostupnosti prikupljanja podataka, npr. kod učenika s oštećenjima vida i motoričkim poremećajima. Potrebno je dogovoriti prikupljanje podataka određene vrste ili točno određenih podataka. Svaku aktivnost, tj. svaki zadatak potrebno je za učenike s teškoćama planirati i izvoditi s predviđenim vremenom trajanja, uz uvođenje stanki ako je to učeniku potrebno zbog otklonjive pažnje, bržeg zamaranja i sl. (posebno za učenike s motoričkim teškoćama, deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem i poremećajem iz spektra autizma). Svakako je uputno pokazati način uporabe poveznice i provjeriti kako se učenici snalaze. Također je uputno učenike s teškoćama usmjeriti na ključne riječi, a manje bitne izostaviti. S učenicima s disleksijom i disgrafijom, ako je učeniku otežano čitanje, potrebno je izbjegavati pretjerano pisanje, a tijekom rasprave učenike koji mucaju ili imaju artikulacijske poremećaje, ne ispravljati i spriječiti oponašanje i ruganje te ne zahtijevati da ti učenici govore pred razredom ako to sami ne žele. Prilikom rada na lokaciji izvan razreda, treba istaknuti ono na što učenici trebaju obratiti pažnju u svojem ponašanju, primjerice uputno je izraditi slikovni podsjetnik kojim se ukazuje na nepoželjna (precrtano) ili poželjna ponašanja. Za taj dio aktivnosti potrebno je organizirati rad u paru te pružiti priliku učeniku s teškoćom da govori o svojim doživljajima jer za učenike s teškoćama pisanja ne treba zahtijevati da puno zapisuju, a uputno je i izraditi plan za izradu skice, kao i za izlaganje.
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Potaknite učenike koji žele znati više da pripreme i oblikuju materijale za mrežnu stranicu škole kako bi predstavili provedenu intervenciju. Materijali mogu uključivati nekoliko obrađenih fotografija ili videoisječaka koji dokumentiraju proces izrade intervencije, obrazloženje djela te intervju s autorima koji su intervenciju izveli. Ukoliko žele, učenici u sklopu pripreme materijala mogu i provesti anketu u Formsu kojom će ispitati stav mještana vezan uz provedenu intervenciju. Nakon što su učenici pripremili materijale, uputite ih da ih grafički oblikuju usmjeravajući ih kako bi oblikovali što čitkiji i vizualno zanimljiv materijal. Naposljetku, dovršen materijal postavite na mrežnim stranicama škole.
Pitajte učenike kako glase posvojne zamjenice u 1. osobi jednine i 1. osobi množine za sva tri roda. Zapišite njihove odgovore na ploču velikim tiskanim slovima. Objasnite učenicima da, radeći u paru, zapišu u bilježnice sve ono što pripada njima kao pojedincima, ali i razredu kao njihovoj zajednici (moja glava, moje srce, moje noge, moj prst, odnosno naše prijateljstvo, naš razred, naše klupe…). Razgovarajte o tome kako se učenici odnose prema onome što pripada samo njima, a kako prema zajedničkim stvarima u razredu. Dozvolite učenicima da ispričaju svoja iskustva i istaknite pozitivne primjere ponašanja učenika u razrednoj zajednici. Pozitivne primjere zapišite na ploču: Redari redovito obavljaju svoje dužnosti. Poštujemo razredna pravila. Sudjelujemo u nastavi. Redovito učimo. Razgovarajte o neprihvatljivim oblicima ponašanja u razredu te što učenici mogu učiniti kako bi unaprijedili razrednu zajednicu. Zapišite njihove prijedloge na ploču: Uvažavat ćemo jedni druge. Pazit ćemo na naše stvari. Govorit ćemo uljudno.
Povedite s učenicima razgovor o tome što je još zajedničko izvan zidova učionice. Zapišite učeničke odgovore na ploču. Podijelite učenike u grupe i objasnite im da će u svojim mislima prošetati prostorima koje su naveli. Dozvolite grupama da se opredijele kojim će prostorima prošetati u svojim mislima: jedna grupa prostorijama škole (hodnici, školska kuhinja, knjižnica, sanitarne prostorije), druga grupa okolišem škole (školsko dvorište, igralište, povrtnjak, pristupne staze, autobusno stajalište) i treća grupa svojim naseljem (kvartom, ulicom, selom). Za virtualnu šetnju grupe mogu koristiti alat GoogleEarth. Objasnite učenicima da tijekom zamišljene šetnje na papiru većeg formata navedu nedostatke koje su uočili, ali i prijedloge kojima bi unaprijedili zajednicu tako da svima u zajednici bude bolje. Učenici svoje postere mogu urediti ilustracijama i slikama, organizirati kao mentalnu mapu, napisati zajedničku pjesmu ili pisani sastavak o virtualnoj šetnji sa svojim prijedlozima.
Nakon rada grupe predstavljaju svoje postere, a ostali učenici sudjeluju u komentiranju njihova uratka.
Nakon komentiranja učenici odaberu dva do tri problema za koje su osmislili najbolje prijedloge. Predstavnik Vijeća učenika saziva sastanak s ostalim predstavnicima Vijeća učenika s ciljem pokretanja zajedničke akcije na razini cijele škole. Potaknite učenike da svoju zamisao provedu u djelo. Postere koje su učenici izradili u grupama izložite u učionici, fotografirajte i izradite kolaž fotografija u alatu Canva te postavite na mrežnu stranicu škole.
Pisanje za učenike s teškoćama ne treba vremenski ograničavati te je uputno smanjiti broj zadataka, a pogreške u pisanju, kao i u primjeni pravopisnih i gramatičkih normi, ne treba ispravljati (posebno za učenike s teškoćama pisanja), nego ih samo naznačiti ili podcrtati riječ u kojoj se nalazi pogreška, kako bi učenik sam naučio i ispravio pogreške. U aktivnostima virtualne šetnje i fotografiranja učenike s teškoćama uputno je usmjeravati, a mogu se uključiti gotovo svi učenici s teškoćama, u skladu s onim što učitelj procijeni da učenik može (npr. učenik s motoričkim poremećajem, oštećenjem vida).Također, potrebno je s učenicima dogovoriti vrijeme izrade rada i smjernice vezane uz kretanje ili nedopuštene oblike ponašanja. Pritom je uputno osigurati rad u paru i predvidjeti ulogu koju će pojedini učenik s teškoćom imati u grupi u izradi, u skladu s njegovim sposobnostima i ograničenjima (npr. priprema, pronalaženje alata, crtanje, dopunjavanje itd.). Uputno je da učitelj najprije objasni učeniku s teškoćom kako se mentalna mapa izrađuje te ju mogu zajedno izrađivati. U raspravi je uputno da učenik s teškoćama dobije pitanja i, prema izrađenom planu ili uz usmjeravanje, raspravlja o onom dijelu koji je za njega bio motivirajući i u kojem je učenik bio najviše angažiran. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje i dr. ne treba ispravljati te treba spriječiti oponašanje i ruganje.
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Potaknite učenike da tijekom tjedna fotografiraju primjere pozitivnih aktivnosti suučenika u razrednoj zajednici uz objašnjenje uz svaku sliku. To može biti vršnjačko pomaganje, uređivanje razrednih panoa, slaganje razrednog ormara i dr. Od odabranih fotografija mogu pripremiti virtualnu izložbu ili fotoalbum pomoću alata Emaze. Uređenu virtualnu izložbu objavite na stranicama škole.
Prikažite učenicima animirani film. Razgovarajte s njima o dojmovima i jesu li ih poruke iz filma potaknule na razmišljanje. Razgovarajte o tome koje je ponašanje bilo neprimjereno, a koje je bilo primjereno. Potaknite učenike da poruke s kišobrana prevedu na talijanski jezik.
Potom prikažite učenicima nekoliko fotografija koje prikazuju primjere uništavanja javnih dobara, a nastala su zbog nasilnog ponašanja pojedinaca, primjerice poveznica 1 ili poveznica 2. Razgovarajte o tome što prikazuju fotografije, kako je došlo do uništavanja, koje su posljedice takvog ponašanja za zajednicu. Upitajte ih znaju li oni u svojoj okolini za neki slučaj uništavanja stvari koje su javno dobro (školski WC, golovi na školskom igralištu, klupa u obližnjem parku i sl.). Potaknite ih da iznesu svoje prijedloge kako oni mogu utjecati da se takva uništavanja spriječe.
Učenike zatim podijelite u grupe pa im zadajte zadatak da po uzoru na poruke s kišobrana, osmisle poruke kojima žele potaknuti ostale na čuvanje javnih dobara. Poruke pišu na talijanskom jeziku pazeći na primjenu pravopisne, pravogovorne i gramatičke norme s naglaskom na uporabu imperativa (oblici u 2. os. jd./mn. i negacija), kao i već poznatog, ali i novousvojenog rječnika. Stoga im kao poticaj za rad, odnosno oluju ideja, ponudite poruke s kišobrana koje su već preveli na talijanski. Rečenice neka budu jednostavne, poticajne i većinom afirmativne. Naglasite važnost prijenosa poruke i pravilne uporabe i tvorbe imperativa. Poruke mogu vizualno uobličiti u kišobran. U dogovoru s učenicima odaberite mjesta u školi gdje ćete postaviti te poruke. Ako imate mogućnost, možete, u suradnji s učiteljem likovne kulture, izraditi kišobrane s porukama i njih postaviti na prikladna mjesta.
Kako bi poruke došle do što šireg kruga ljudi, možete učenike, dok izgovaraju poruke, pojedinačno snimiti mobilnim uređajem pa videoisječke povezati u kratki promotivni film koristeći alat AdobeSpark. Pribavite privole roditelja pa film objavite na mrežnoj stranici škole.
Za učenike s teškoćama potrebno je nove pojmove na talijanskom, koje učenik eventualno još nije usvojio, popratiti slikovnim materijalom i jasnom definicijom. Sadržaji bi trebali biti predstavljeni učeniku na razumljiv način i vizualno podržani fotografijama. Važni dijelovi vizualnog sadržaja mogu se i opisati kako bi što bolje vizualizirali ono što je predstavljeno. Sve što se promatra dobro je prethodno učeniku pojasniti. Za gledanje filma na talijanskom jeziku može se učeniku podijeliti predložak koji ga upućuje na gledanje s određenim zadatkom praćenja sadržaja. Na predlošku može biti rečenica za kasnije opisivanje i nadopunjavanje. Isto tako, pisano i/ili vizualno mogu biti prikazane ključne odrednice sadržaja filma na temelju kojih učenik može sudjelovati u raspravi tako da sadržaj prepriča i/ili može označiti nešto tijekom gledanja te to kasnije opisati. Tekst mora biti sažet, s označenim ključnim dijelovima te je potrebno smanjiti broj novih pojmova i činjenica. U dijelu aktivnosti s fotografijama, ovisno o osobitostima svakog učenika s teškoćama, fotografije je potrebno povećati, pridružiti im tekst i prostorno ih organizirati kako ne bi došlo do perceptivnog ometanja, a slijepom učeniku potrebno je fotografiju opisati te je poželjno da se opisuje s lijeva na desno. Za rad na osmišljavanju poruka uputno je da učenik s teškoćom radi u paru kako bi mu se osigurala podrška i kontrola rada radi uspješnijeg snalaženja u tom dijelu aktivnosti čemu mogu za pojedine pojmove na talijanskom jeziku pridonijeti zorna i vizualna pomagala. Pisanje za te učenike ne treba vremenski ograničavati te je uputno smanjiti broj zadataka, a pogreške u pisanju, kao i u primjeni pravopisnih i gramatičkih normi, ne treba ispravljati, nego ih samo naznačiti ili podcrtati riječ u kojoj se nalazi pogreška, kako bi učenik sam naučio i ispravio pogreške.
Više u: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
U dogovoru s gradskom knjižnicom, dogovorite predstavljanje videouradaka učenika i događaj povežite s Europskim danom jezika, pod geslom (Ne)Nasilje ne poznaje jezike. Događaj najavite na mrežnoj stranici škole i stranici gradske knjižnice te pozovite sve zainteresirane stanovnike vaše zajednice.
Pavlović, V.; Karlović, A.; Morić, D. (2015). Knjiga dobrih ideja (5.11.2020.).
ODRAZ Održivi razvoj zajednice (2017). Dijalogom do bolje mobilnosti u kvartovima (5.11.2020.).
ODRAZ Održivi razvoj zajednice (2016). Građani znaju najbolje - sudjelovanje građana u odlučivanju (5.11.2020.).
GONG (2019). Građani/ke o politici, demokraciji (13.11.2020.).
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.