Na početku aktivnosti pobudite znatiželju svojih učenika kroz igru vješala koju ste unaprijed priredili u alatu LearningApps te prikazali putem razrednog projektora. Učenici govore slova abecede koristeći pitanje Gibt es ein A, B …? te pogađaju traženi pojam (Körperteile). Kada učenici odgonetnu traženi pojam, neka u svoje bilježnice nacrtaju sebe i napišu te označe sve dijelove tijela koje znaju imenovati na njemačkome jeziku. Potaknite učenike da provjere jesu li pravilno napisali riječi te neka se samostalno služe online rječnikom npr. crodict.hr kojemu će pristupiti na školskim tabletima. Kroz razredni razgovor ponovite nazive dijelova tijela kroz igru imenovanja i pokazivanja.
Podijelite svojim učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 10, Jedinica 10.1 (Mein Körper) putem zajedničkog komunikacijskog kanala npr. MS Teams. Potaknite učenike da riješe puzzle kako bi dodatno uvježbali nazive dijelova tijela. Učenici će potom poslušati tekstualni zapis Mein Körper te riješiti zadatak B za provjeru razumijevanja slušanoga teksta. U zadatku Am Kopf učenici će prepoznati i imenovati dijelove tijela na slikama, pročitati primjer rečenice te riješiti zadatke C-D za uvježbavanje leksika. Potaknite učenike da imenuju radnje koje povezujemo s određenim dijelom tijela (npr. Augen – sehen, Mund – sprechen, essen). Učenici će izraze uvježbati s pomoću alata Wordwall u kojemu ste unaprijed priredili zadatke pridruživanja dijelova tijela s odgovarajućim glagolima.
Priredite učenicima tekstualne kartice s pomoću kojih učenici trebaju povezati dio tijela s odgovarajućom radnjom. Neka kartice posluže za formiranje parova učenika. Potaknite učenike na razgovor o zdravlju te ih pitajte na koje tegobe se njihovi vršnjaci ili članovi obitelji često žale. Neka zapišu primjere (npr. Kopfschmerzen, Halsschmerzen …). Pitajte učenike koliko često posjećuju liječnika i kod kojih tegoba, što ih liječnik pita i neka zapišu izraze. Na razrednom projektoru ponudite učenicima niz izraza te naziva tegoba potrebnih za uvježbavanje dijaloga kod liječnika. Učenici će kroz razredni razgovor razvrstati koje izraze koristi liječnik, a koje pacijent. Učenici će dopuniti svoje izraze ponuđenima te ih upotrijebiti za suradnju u paru. U paru će učenici ukratko uvježbati dijalog kod liječnika prema izrazima koje su zapisali i odabrali za razgovor. Učenici će govoriti o zamišljenim tegobama (npr. Mein Kopf tut weh.), navesti dio tijela koji ih boli, a liječnik će dati savjet (npr. Du sollst mehr Wasser trinken.). Potaknite učenike da suradnjom u paru osmisle kratki dijalog koji će na kraju aktivnosti izvesti u razredu. Svaki dijalog neka učenici nagrade pljeskom, a onaj dijalog koji zavrijedi najjači pljesak, smatra se najuspješnijim.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualiziranim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima posebno u aktivnostima samostalnoga rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Potaknite učenike s teškoćama na aktivno sudjelovanje tijekom igre vješala − češće ih prozivajte, a učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje može biti taj koji upisuje slova drugih učenika ili ih proziva.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 10, Jedinica 10.1 (Mein Körper) odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici. Učenika oštećena sluha uputite na čitanje transkripta slušnog zapisa.
Kviz koji ćete pripremiti u alatu Wordwall prilagodite učenicima s intelektualnim teškoćama na način da im smanjite broj pojmova i naziva dijelova tijela koje moraju zapamtiti.
Prilikom podjele učenika u parove, raspodijelite učenike s teškoćama u par u kojem će biti vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u par s učenikom koji je uzornog ponašanja te će mu pomoći da usmjeri pažnju na zadatak ako je to potrebno.
Ako u razrednom odjelu imate učenika koji zbog svoje teškoće ne može usmeno izlagati dijalog iz rada u paru (primjerice, učenik koji ima poremećaj govora), vrednujte njihov dijalog u pisanom obliku i zalaganje tijekom rada u paru.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više da samostalno izrade razredni plakat na temu dijelova tijela s pomoću alata Canva koji ćete isprintati i postaviti na vidljivo mjesto u učionici kako bi bio dostupan ostalim učenicima u razredu. Učenici će kroz razredni razgovor s pomoću plakata dodatno uvježbati leksik, a radove svojih učenika vrednovat će osjećajnicima kojima će obilježiti rad koji smatraju najuspješnijim. Osjećajnike će nacrtati ili nalijepiti na plakate.
Na početku aktivnosti, kroz igru, ponovite sa svojim učenicima nazive dijelova tijela te njihove funkcije na njemačkome jeziku. Priredite pomoću alata Kahoot kviz kojemu će učenici pristupiti sa školskih tableta ili osobnih mobilnih uređaja. Učenici će se natjecati u brzini rješavanja kviza u kojem pogađaju naziv dijela tijela prema aktivnosti koja se njime obavlja (npr. Damit sehen wir. Damit hören wir. Damit schreiben wir.).
Podijelite učenicima poveznicu na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 10., Jedinica 10.1, Zadatak E, putem zajedničkog komunikacijskog kanala npr. MS Teams. Učenici će, prema primjerima u tablici, uočiti oblike za množinu imenica kojima se imenuju dijelovi tijela, dok će u zadatku uvježbati usvojenu strukturu. Priredite svojim učenicima u alatu Wordwall (točno ili netočno) zadatak za dodatno uvježbavanje strukture množine imenica. Učenici će pristupiti alatu na školskim tabletima ili osobnim mobilnim uređajima. Kroz igru će dodatno uvježbati usvojenu strukturu.
Potaknite učenike da nacrtaju svoje zamišljeno čudovište neobičnog izgleda. Odigrajte igru Das Monsterspiel u kojoj će učenici, surađujući u paru s učenikom u klupi, opisivati čudovište te crtati. Učenik, koji prvi opisuje čudovište, govori kratkim i jednostavnim rečenicama (npr. Das Monster ist groß. Es hat einen Kopf, zwei Nasen…) i ne pokazuje crtež dok par nije, prema onome što je čuo, nacrtao opisano čudovište. Zatim, sljedeći učenik u paru opisuje svoje čudovište, dok ga par sluša i crta prema opisu. Pri opisu će imenovati dijelove tijela i njihove oblike za množinu. Na kraju vježbe učenici će usporediti crteže.
Priredite svojim učenicima tekstualne kartice s nazivima dijelova tijela za formiranje grupa. Učenici, koji izvuku isti naziv, formiraju grupu. Podijelite grupama poveznicu na YouTube putem zajedničkog komunikacijskog kanala. Grupe će pristupiti alatu na školskim tabletima. Potaknite ih da pogledaju i poslušaju predloženu pjesmicu na temu dijelova tijela (Körperteil Blues). Surađujući u grupi učenici će osmisliti pokrete uz pjesmu i snimiti svoj videospot. Snimati mogu pomoću osobnih mobilnih uređaja te, u alatu Kizoa, urediti videozapis. Kako bi se mogle iskoristiti određene pogodnosti alata, važno je registrirati se adresom e-pošte skole.hr. Svoje uratke grupe neka podijele u zajedničkom komunikacijskom kanalu. Potaknite učenike da pogledaju radove ostalih grupa te da uradak, koji im se najviše svidio, vrednuju lajkom. Zapis s najviše lajkova smatra se najuspješnijim.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se, uz navedene prilagodbe, mogu dodati još neke, ovisno o pojedinačnim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (s psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima, posebno u aktivnostima samostalnoga rada, osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
U kvizu Kahoot nemojte proglasiti pobjednika s obzirom na brzinu rješavanja, već na točnost odgovora kako bi priliku za pobjedu imali i učenici s oštećenjem mišićno-koštanog sustava ili učenici koji imaju specifičnu teškoću čitanja zbog koje su sporiji u rješavanju kviza u odnosu na druge učenike.
Učenike sa specifičnim teškoćama učenja uputite da na e-Škole DOS Njemački jezik 5, Modul 10, Jedinica 10.1 odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida na opciju povećanja fonta prilikom rada na stranici.
Ako u razrednom odjelu imate učenika oštećena vida, on može samo zapisivati obilježja čudovišta koje mu govori vršnjak iz para, bez crtanja. Za tu aktivnost omogućite parovima, u kojima se nalazi učenik s teškoćama, posebno učenik s oštećenjem mišićno-koštanog sustava, dulje vrijeme za crtanje.
Učenike s teškoćama nemojte, prema tekstualnim karticama, raspodijeliti u grupe, već ih ciljano rasporedite u grupe u kojima će biti jedan vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u grupu koja je uzornog ponašanja te će mu pomoći da usmjeri pažnju na zadatak ako je to potrebno.
Ako u razrednom odjelu imate učenika oštećena sluha, omogućite da pjesmica, koja će se slušati, ima transkript. Ako se učenik oštećena sluha koristi znakovnim jezikom u komunikaciji, neka prevede pjesmicu na znakovni jezik i neka se ona snimi kao spot kako biste druge učenike potaknuli na prihvaćanje različitosti.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike, koji žele znati više, da sami osmisle Rap na temu dijelova tijela. Neka napišu tekst pomoću alata MS Word i pripreme Rap koji će izvesti u razredu. Potaknite učenike da vrednuju uratke svojih vršnjaka jakim pljeskom nakon svake izvedbe.
Na početku aktivnosti prikažite učenicima na razrednom projektoru tri fotografije, prvu s vršnjakom koji pere ruke, drugu s vršnjakom koji jede voće i treću s vršnjakom koji se bavi sportom. Fotografije preuzmite s besplatnog preglednika npr. Pixabay. Učenici će kratkim i jednostavnim rečenicama opisati fotografije. Potaknite svoje učenike na razgovor o važnosti očuvanja zdravlja tijela te se time dotaknuti očekivanja međupredmetne teme Zdravlje. Učenici će kratkim i jednostavnim rečenicama iznijeti svoja promišljanja o tome kojim svakodnevnim aktivnostima i navikama mogu pridonijeti svome zdravlju.
Podijelite učenike u grupe s pomoću fotografija, koje ste preuzeli s besplatnog preglednika, koje učenici izvlače i prepoznaju temu aktivnosti na fotografijama te tako formiraju grupe za suradnju. Pripremite onoliko fotografija, koliko odgovara broju učenika u odjelu, a da učenici formiraju grupe prema tri teme: higijena tijela, zdrava prehrana te sport. Svaka grupa ima zadatak osmisliti savjete za očuvanje zdravlja prema zadanoj temi. Grupe će smišljati važne tvrdnje povezane s dobrim navikama. Svoje će ideje prikazati u vidu plakata s pomoću alata Genially, u kojemu će grupe svoje radove oblikovati u obliku infografike koje su lako razumljive i vizualno privlačnije. Svaka će grupa prezentirati svoje radove na razrednom projektoru, tako što će svaki član grupe izlagati manji dio zajedničkog rada. Na kraju aktivnosti učenici će vrednovati svoju suradnju unutar grupe u obrascu Google Forms koji ste unaprijed priredili i podijelili učenicima putem zajedničkog komunikacijskog kanala.
Kako bi se sadržaj ove aktivnosti prilagodio učenicima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, uvijek trebate imati na umu da je ta skupina heterogena te da se uz navedene prilagodbe mogu dodati još neke, ovisno o individualiziranim potrebama učenika. Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim suradnikom škole, ovisno o vrsti teškoće koja je prisutna kod učenika (sa psihologom, edukacijskim rehabilitatorom, logopedom...). U svim aktivnostima posebno u aktivnostima samostalnoga rada osigurajte dodatno vrijeme za učenike s teškoćama.
Fotografije koje ćete koristiti u aktivnosti pošaljite učenicima oštećena vida elektroničkim putem te ako je potrebno, tijekom aktivnosti im opišite što se na fotografijama nalazi.
U uvodnom razgovoru potaknite na raspravu učenike s teškoćama, neka iznose slobodno svoje mišljenje i stavove, ali nemojte inzistirati da usmeno izražavaju svoje mišljenje učenicima kojima je izazovno usmeno izlagati (primjerice, učenici s poremećajem govora) osim ako izraze želju.
Učenike s teškoćama nemojte prema fotografijama raspodijeliti u grupe, već ih ciljano rasporedite u grupe u kojima će biti jedan vršnjak koji će ih aktivno uključivati u sve aktivnosti. Učenika s poremećajem aktivnosti i pažnje smjestite u grupu koja je uzornog ponašanja te će mu pomoći da usmjeri pažnju na zadatak ako je to potrebno
Prilikom izlaganja infografika nemojte inzistirati da dio izlaže učenik koji ima teškoća s usmenim izlaganjem (primjerice, učenik s poremećajem govora), osim ako učenik ne izrazi sam želju da izlaže, a njegov trud i zalaganje pratite tijekom rada u grupi. Ako imate učenika oštećena vida, pobrinite se da mu vršnjak iz grupe opisuje što se nalazi na infografikama i kako izgledaju. Ako imate u razrednom odjelu slabovidnog učenika, vodite računa o kontrastu podloge i slova na infografici.
Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.
Potaknite učenike koji žele znati više da izrade brošuru s preporukama za zdrav život koju će oblikovati s pomoću alata Canva te podijeliti u zajedničkom komunikacijskom kanalu kako bi bila dostupna ostalim učenicima u razredu. Potaknite učenike da pregledaju brošure te vrednuju radove svojih vršnjaka komentarom ispod priloženog rada.
Kikić Dakić, Danijela. 2015. Mein erstes Wörterbuch - priručni rječnik njemačkoga jezika (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Kljajić, Jasenka. 1998. Njemačko-hrvatski praktični rječnik (1. izdanje). Školska knjiga. Zagreb.
Miličević, Marijana. 2017. Njemačko-hrvatski, hrvatsko-njemački školski rječnik (3. izdanje). Alfa. Zagreb.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.