Predmet
Informatika 8
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Masterchef

Naziv predmeta
Informatika 8

Razred
8. razred, osnovna škola

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • infografika
  • umna mapa
  • plakat
  • brošura
  • jelovnik
  • mrežna suradnja
  • zdrava prehrana
  • mrežno mjesto
  • web
  • interaktivni sadržaj
  • digitalni sadržaji

Nutricionist

Kako biste učenike motivirali i uveli u temu, u alatu Mentimeter pripremite različite teze, mitove ili istine te pitanja o zdravoj prehrani.

Zatim podijelite učenike u šest grupa za igranje kviza izrađenog u alatu Kahoot. Pitanja za kviz pripremite tako da sadržavaju sve ishode koje učenici tijekom sata trebaju usvojiti.

Istaknite učenicima koliko je u njihovoj dobi važno znanje o zdravoj prehrani. Pitajte ih znaju li što je to dijeta, koje dijete postoje i jesu li zdrave za djecu u razvoju. Nakratko s učenicima porazgovarajte o problemu anoreksije i bulimije kako bi uvidjeli koliko su za njihov razvoj u toj dobi opasne neprimjerene redukcijske dijete.

Možete im prikazati i fotografije bulimije i anoreksije, kao i neke druge slikovite primjere koje će zasigurno zapamtiti. Napomenite im kako problemi prekomjerne i nedovoljne težine nikad ne smiju biti predmet ismijavanja.

Zatim im pokažite slike zdravih sportaša zdravih navika te primjere digitalnih brošura, plakata, infografika i sl. iz kojih se može učiti o zdravoj prehrani.

Možete upotrijebiti primjere digitalnih sadržaja na poveznicama koje se nalaze u rubrici Dodatna literatura, sadržaji i poveznice.

Najavite učenicima aktivnost u kojoj će izrađivati digitalne sadržaje u alatu Canva s temom zdrave prehrane. Ako dosad nisu radili u alatu Canva, ukratko im pokažite postupak registracije te ih upoznajte sa sučeljem programa i postupcima izrade sadržaja.

Svaki učenički par treba odabrati što će dizajnirati: plakat, umnu mapu, infografiku, fotokolaž, jelovnik ili brošuru.

Prije nego što počnu s radom, objasnite im što sve digitalni sadržaji trebaju sadržavati i podijelite s njima prikladne izvore znanja na kojima će pronaći odgovore i sadržaj.

Umne mape

Jedna umna mapa treba sadržavati informacije i slike o nutritivnim vrijednostima makronutrijenata. Na njoj trebaju biti objašnjeni i prikazani izvori i uloga makronutrijenata. Druga umna mapa treba sadržavati informacije i slike o nutritivnim vrijednostima mikronutrijenata. Na njoj trebaju biti objašnjeni i prikazani izvori i uloga mikronutrijenata.

Infografika

Na jednoj infografici učenici trebaju slikovno prikazati i navesti koju hranu treba rijetko konzumirati ili izbjegavati, a trebaju objasniti i zbog čega.

Na drugoj infografici treba biti objašnjeno i slikovno prikazano što su to energetske vrijednosti, što je kcal i kJ, koji je preporučeni dnevni unos energije za djevojčice i dječake prema dobi. Usto, na njoj treba biti prikazana i objašnjena deklaracija neke namirnice, primjerice, učenici mogu usporediti deklaraciju energetske pločice s deklaracijom neke druge namirnice.

Plakat

Na jednom plakatu slikovito trebaju biti prikazane i navedene preporuke za pravilnu i zdravu prehranu. Na drugom plakatu neka učenici slikovito prikažu i navedu opasnosti pijenja energetskih pića.

Fotokolaž

Jedan fotokolaž treba sadržavati slike i nazive cjelovitih žitarica, kao što su zob, ječam, pir, heljda, kvinoja i dr. U drugom fotokolažu trebaju biti slike i nazivi mahunarki, kao što su bob, leća, grah, grašak, mahune i dr.

Brošura

Jedna brošura treba sadržavati informacije i slike o sjemenkama, kao što su lan, sezam, chia, suncokret, bučine sjemenke i dr. Druga brošura treba sadržavati informacije i slike o orašastim plodovima, kao što su badem, lješnjak te indijski i brazilski oraščić. U njoj treba biti objašnjeno i što su to nezasićene masti.

Jelovnik

Učenici trebaju osmisliti zdravi jelovnik za jedan dan, za sve obroke u njemu: zajutrak, doručak, ručak, užinu i večeru. Uz tekst neka dodaju i slike namirnica. Neka napišu i slikovito prikažu recept za zdravi kolač, sastojke i postupak pripreme, a svakako trebaju dodati fotografiju gotovog kolača.

Za prikladne izvore znanja učenici se mogu koristiti sljedećim poveznicama: Nacionalne smjernice za prehranu učenika u osnovnim školama, Zdravlje i hrana, Školica prehrane, Tjelesno zdravlje.

Nakon što se učenici registriraju u digitalni alat Canva, pokažite im kako će međusobno podijeliti rad za mrežnu izradu u paru.

Gotove digitalne sadržaje neka objave u aplikaciji Teams ili na ploči izrađenoj u alatu Padlet kako bi svi učenici mogli vidjeti radove drugih učenika. Ujedno, neka ukratko prikažu svoj rad.

Postupci potpore

Učenici s teškoćama u razvoju heterogena su skupina i stoga načine poučavanja i postupke prilagodbe treba temeljiti na pojedinačnim značajkama svakog učenika. Postupke prilagodbe potrebno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim timom škole (edukacijskim rehabilitatorom, logopedom, psihologom) ovisno o vrsti teškoće učenika.

U radu s učenikom s poremećajem iz autističnog spektra koristite se vizualnim rasporedom pri prijelazu iz aktivnosti u aktivnost. Izražavajte se jasnim i jednostavnim jezikom koji je prilagođen receptivnoj razini učenika s teškoćama.

Prije početka rada u paru ili grupi iznimno je važno objasniti aktivnost učenicima s teškoćama u razvoju na sažet i jednostavan način. Tijekom rada u paru ili grupi obratite pozornost na interese i jake strane učenika s teškoćama tako da aktivno sudjeluje u radu. Isto tako, pobrinite se da učenici s teškoćama sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice, da učenik s poremećajem iz autističnog spektra ne govori uime para ili grupe (osim ako sam ne izrazi želju za tim). Nadalje, ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere osobu s kojom želi biti u paru ili kojoj se grupi želi pridružiti te mu na početku sata najavite da je u planu nastave zajednički rad i suradnja.

Za učenika s teškoćama, s naglaskom na učenika s poremećajem iz autističnog spektra, učenika sa specifičnim teškoćama učenja, učenika s intelektualnim teškoćama te poremećajem aktivnosti i pažnje, izradite upute (smjernice) za izvedbu zadatka koje će ga voditi korak po korak i tako usmjeravati prema dovršenju. Također, jasno odredite koji dio zadatka takav učenik treba riješiti.

Učenik koji je podrška učeniku s teškoćama treba imati pozitivan stav i biti otvoren za suradnju. Učenicima s motoričkim teškoćama ili s oštećenjem sluha i vida iznimno je važna vršnjačka podrška.

Prije rada u digitalnim alatima Canva, Padlet ili Teams provjerite učenikovo razumijevanje ili predznanje za rad u navedenim alatima. Uvijek možete pribjeći tomu da mu ukratko pokažete kako se služiti određenim alatom ili mu dati pisane upute za lakše snalaženje, grafički i jezično prilagođene s obzirom na teškoću.

Za učenike s teškoćama tijekom rada na tabletu potrebno je prilagoditi postavke koje se odnose na svjetlinu zaslona, veličinu prikaza i jačinu kontrasta, a po potrebi uključiti i čitač zaslona ili značajku koja pretvara govor u tekst. Pri pretraživanju i prikupljanju podataka za izradu, primjerice, umne mape, za učenika s teškoćama osigurajte popis s ključnim riječima/pojmovima koji će ga usmjeravati na ono što je bitno.

Za vrijeme izlaganja izrađenog rada nemojte inzistirati na tome da to čine učenici s teškoćama, osim ako ne izraze želju i volju. Ako je u razredu učenik s poremećajem aktivnosti i pažnje, dopustite da njegova grupa prva izlaže.

Pružite povratne informacije i podršku nakon ostvarenog zadatka kako bi se učenicima pomoglo u razumijevanju pojma i daljnjem razvoju vještina.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici snime pripremu zdravog obroka kod kuće i pohrane je na servis OneDrive. Snimke mogu podijeliti s ostalim učenicima pomoću ploče izrađene u alatu Padlet.

Nastavna aktivnost za predmet X

Nutricionist

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik u paru izrađuje digitalne sadržaje s temom zdrave prehrane u digitalnom alatu Canva (plakat, umnu mapu, brošuru, infografiku, fotokolaž, jelovnik).
  • Učenik sudjeluje u vođenoj raspravi o mitovima zdrave prehrane pomoću interakcije potpomognute IKT-om (Mentimeter).
  • Učenik objavljuje i prikazuje svoje radove na ploči izrađenoj u alatu Padlet ili u aplikaciji Teams.
  • Učenik razvija međuljudske i suradničke vještine, potiče suradnike na postizanje osobnih i zajedničkih rezultata.
  • Učenik razvija stavove o važnosti zdrave prehrane.
  • Učenik uočava probleme neprimjerenih redukcijskih dijeta i nepravilne prehrane za svoju dob.
  • Učenik uočava važnost prihvaćanja različitosti i prihvaćanja osoba s problemima u prehrani.
  • Učenik u grupi rješava kviz s temom zdrave prehrane izrađen u alatu Kahoot.
  • Učenik razlikuje činjenice, mišljenja, pristranost u informacijama te valjanost i pouzdanost informacija i njihovih izvora i uspoređuje ih s drugim informacijama i izvorima te odabire korisne, valjane i pouzdane informacije.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Uporaba IKT-a
  • Zdravlje

Igram se i učim

Podijelite učenike u grupe. Pitajte ih vole li rješavati kvizove, znaju li što je to soba za bijeg („escape room“) i jesu li ikada igrali takvu igru. Saznajte jesu li ikada izradili neku interaktivnu digitalnu igru i ako jesu, u kojem alatu.

Pokažite im primjere različitih igara izrađenih u alatima Genially i ThingLink te najavite aktivnost izrade igara u navedenim alatima s temom zdrave prehrane. Znanje koje su učenici usvojili o zdravoj prehrani pri izradi digitalnih sadržaja sada trebaju uvježbati kroz igru.

Ako se učenici još nisu služili navedenim alatima, objasnite im ukratko njihove osnovne mogućnosti.

Učenici podijeljeni u grupe izrađuju različite digitalne igre s temom zdrave prehrane.

Digitalne igre trebaju objaviti u aplikaciji Teams ili na ploči izrađenoj u alatu Padlet.

Svi učenici neka igraju igre koje su izradili drugi učenici i tako neka provjere svoje znanje o zdravoj prehrani.

Za kraj, neka izaberu koja im je digitalna igra bila najzanimljivija ili najteža i najlakša prikupljanjem oznaka sviđanja („lajkova“) ili zvjezdica na ploči izrađenoj u alatu Padlet.

Kako provesti aktivnost u online okruženju

Uspostavite videopoziv pomoću aplikacije Teams (ili nekog drugog alata koji omogućuje stvaranje izdvojenih soba za suradnju, tzv. „breakout rooms“). Uvodni dio aktivnosti provedite jednako kao i u učionici. U pitanjima koja to omogućuju (primjerice, jesu li čuli za „escape room“) iskoristite mogućnosti odgovaranja prikazom reakcije, primjerice, znakom sviđanja („lajk“) ako jesu. Dijeljenjem svog zaslona pokažite učenicima primjere igara u alatima Genially i ThingLink. Uputite učenike u zadatak, a ako je potrebno, pokažite im i kako se njima služiti.

Podijelite učenike u grupe te za svaku grupu otvorite jednu izdvojenu sobu za suradnju. Prije početka rada provjerite je li svima jasan zadatak.

Dajte učenicima određeni rok za rješavanje zadatka. Tijekom rada pratite rad učenika tako da posjećujete sve sobe, savjetujete učenike i pomažete im ako se pojavi poteškoća. Učenike uputite da u alatu za čavrljanje pošalju upite i zahtjeve za dodatnom pomoći.

Nakon isteka predviđenog roka zatvorite sobe i neka učenici u zajedničkom pozivu prikažu svoje radove. Svaka grupa neka pomoću poveznice u alatu Padlet ili Teams podijeli s ostalim učenicima svoj rad. Svi učenici neka odigraju igre ostalih grupa i vrednuju ih komentirajući njihovu objavu.

Poziv završite pozdravom, pohvalite učenike za sudjelovanje i zamolite ih da prije napuštanja poziva pritiskom emotikona iskažu svoje trenutačno raspoloženje.

Postupci potpore

Postupke prilagodbe važno je osmisliti i provoditi u suradnji sa stručnim timom škole (edukacijskim rehabilitatorom, logopedom, psihologom) ovisno o vrsti teškoće učenika i razini njegova funkcioniranja.

Tijekom rada u grupi u obzir uzmite interese i jake strane učenika s teškoćama tako da aktivno sudjeluje u svim aktivnostima. Prilagodite način izražavanja s obzirom na receptivni i ekspresivni jezik učenika s teškoćama. Za učenike s teškoćama, kao što su učenici sa specifičnim teškoćama učenja, učenici s poremećajem aktivnosti i pažnje, učenici s poremećajem iz autističnog spektra te učenici s oštećenjima sluha, preporučuje se pripremiti pisane upute koje će sadržavati objašnjenje zadatka i korake kojima se objašnjava postupak njegova rješavanja. Upute trebaju biti napisane jasno, jednostavno i sažeto i biti jezično i grafički prilagođene. Jezična prilagodba podrazumijeva kraće rečenice uobičajenog poretka riječi u rečenici s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva prilagodbe poput upotrebe određene vrste fonta (primjerice, Arial, Verdana) koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja.

Omogućite uporabu vizualnih pomagala, kao što su slike ili fotografije, kako bi se olakšalo razumijevanje sadržaja.

Učeniku oštećena vida omogućite podršku učenika mentora koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada, ali i prilagodite postavke računala/tableta koje se odnose na svjetlinu zaslona, veličinu prikaza i jačinu kontrasta, a prema potrebi uključite i čitač zaslona ili značajku koja govor pretvara u tekst.

Provjerite snalaženje učenika s teškoćama u digitalnim alatima Genially, ThingLink, Teams ili Padlet. Osigurajte pisane i slikovne upute podržane vizualnom podrškom radi lakšeg snalaženja.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici izrade interaktivni sadržaj za učenje o zdravoj prehrani u alatima ThingLink ili Genially. Nakon što obrade temu zdrave prehrane u prvoj i drugoj aktivnosti, učenici mogu izabrati temu o zdravoj prehrani za koju će izraditi jednu e-lekciju u navedenim alatima. Učenici trebaju osmisliti jednu e-lekciju s temom zdrave prehrane. E-lekcija treba sadržavati slike i tekst, ali i interaktivne zadatke (pitanja, vježbe) za uvježbavanje znanja. U navedenim alatima učenici mogu objediniti sve elemente multimedije i stvoriti interaktivan sadržaj za učenje.

Nastavna aktivnost za predmet X

Igram se i učim

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik u suradnji s drugim učenicima izrađuje interaktivan sadržaj u alatima Genially i Thinglink.
  • Učenik igra digitalne igre ostalih učenika i usvaja znanja o zdravoj prehrani.
  • Učenik se koristi različitim predlošcima u alatima Genially i Thinglink za izradu različitih digitalnih igara, kao što su kvizovi, sobe za bijeg i drugo.
  • Učenik u suradnji s drugim učenicima osmišljava pitanja iz novousvojenog znanja o zdravoj prehrani.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Uporaba IKT-a
  • Osobni i socijalni razvoj
Aktivnost se može provesti i u online okruženju

Zdravo umreženi

Postavite učenicima pitanja: Kako bismo mogli sve svoje digitalne radove s temom zdrave prehrane objediniti u jednu cjelinu? Gdje bismo ih mogli objaviti? Znate li u kojem bismo alatu mogli sve sadržaje povezati i podijeliti s drugima?

Najavite temu izrade mrežnog mjesta (weba) koje će učenici zajednički izrađivati u alatu Canva. Mrežno mjesto treba sadržavati sve digitalne sadržaje posvećene zdravoj prehrani koje su učenici izradili u prethodnim aktivnostima.

Kako bi podjela poslova u izradi zajedničke mrežne stranice bila učinkovita, podijelite s učenicima mrežno mjesto u kojem ćete zajedno s njima definirati dizajn i raspored mrežnih stranica. Učenici u parovima trebaju objaviti i urediti mrežne stranice prema zadanim elementima i prema zadanom rasporedu.

Zadajte elemente koje mrežno mjesto treba sadržavati: na naslovnici mrežnog mjesta treba biti opis projektnog zadatka, tekst i slike povezane s temom koju su učenici obradili te popis imena učenika koji su izrađivali sadržaje (umne mape, plakate, infografike, brošure, fotokolaže, jelovnike, kvizove, igre, sobe za bijeg („escape rooms“), videoisječke pripreme zdravih obroka i sl.). Svi učenici trebaju navesti i izvore kojima su se služili u izradi digitalnih sadržaja. Podijelite učenike tako da svaki par uređuje svoju mrežnu stranicu.

Objavite mrežno mjesto na mrežnim stranicama škole.

Pokrenite kviz izrađen u alatu Kahoot posvećen zdravoj prehrani s kojim su učenici započeli prvu aktivnost. Neka se u grupama natječu u kvizu.

Postupci potpore

Sve postupke potrebno je oblikovati u dogovoru sa stručnim suradnicima škole – psiholozima, logopedima, edukacijskim rehabilitatorima, socijalnim pedagozima – promišljajući ih i provodeći u skladu s osnovnim načelom individualizacije u kojoj je učenik u središtu aktivnosti.

Upute prije početka rada u paru trebaju biti izrečene jasno i sažeto, s jasno definiranim ciljem i podjelom zadataka za rad u paru. Tijekom rada u paru pobrinite se da učenik s teškoćama bude aktivni sudionik u svim aktivnostima, nipošto pasivni promatrač, usredotočujući se na njegove interese i jake strane. Ako se u razredu nalazi učenik s poremećajem iz autističnog spektra, omogućite mu da samostalno odabere osobu s kojom želi biti u paru te mu na početku sata najavite da je u planu nastave zajednički rad i suradnja.

Upute za izradu mrežne stranice neka dobiju svi učenici, a one namijenjene učenicima s teškoćama trebaju biti jezično i grafički prilagođene te podržane slikovnim prikazima. Jezična prilagodba podrazumijeva kraće rečenice uobičajenog poretka riječi u rečenici s jasno izrečenim svim rečeničnim dijelovima, bez metafora, s izdvojenim i objašnjenim nepoznatim i/ili ključnim pojmovima. Grafička prilagodba podrazumijeva prilagodbe poput upotrebe određene vrste fonta (primjerice, Arial, Verdana) koji je uvećan, dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima, ljevostranog poravnanja.

Učeniku oštećena vida potrebno je omogućiti podršku učenika mentora koji će mu opisivati ključne vizualne informacije tijekom rada, ali i prilagoditi postavke koje se odnose na svjetlinu zaslona, veličinu prikaza i jačinu kontrasta. Za učenika s oštećenjem sluha unaprijed pripremite i elektronički mu pošaljite pisane upute koje se odnose na ono što će na nastavi biti usmeno izloženo i na zadatak koji će trebati izraditi kako bi se stigao pripremiti, sve u svrhu osiguravanja podržavajuće i kvalitetne nastave.

Prije rada u digitalnom alatu Canva provjerite učenikovo razumijevanje ili predznanje za rad u navedenom alatu. Uvijek možete pribjeći tomu da mu ukratko pokažete i objasnite kako se služiti određenim alatom ili mu dati pisane upute za lakše snalaženje, grafički i jezično prilagođene s obzirom na teškoću.

Dodatne informacije o postupcima potpore učenicima s teškoćama u učenju možete potražiti u priručniku Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama. Također, potražite Smjernice za rad s učenicima s teškoćama i savjete učiteljima na stranicama Hrvatske udruge za disleksiju.

Za učenike koji žele znati više

Neka učenici izrade prezentaciju u alatu Canva posvećenu zdravoj prehrani ili zdravom životu.

Nastavna aktivnost za predmet X

Zdravo umreženi

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik u grupi rješava kviz posvećen zdravoj prehrani i izrađen u alatu Kahoot.
  • Učenik u suradnji s drugim učenicima izrađuje mrežno mjesto s temom zdrave prehrane u alatu Canva.
  • Učenik objavljuje i dijeli digitalne sadržaje.
Razina složenosti primjene IKT
  • Napredna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Uporaba IKT-a

Dodatna literatura, sadržaji i poveznice

Poveznice na primjere digitalnih sadržaja:
Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Letak hrana. Preuzeto s poveznice: https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2018/06/Hrana-LETAK.pdf (26.10.2018.)

Grad Rijeka. Pozitivni primjeri i podrška temelj su usvajanja i održavanja pravilne prehrane među mladima. Preuzeto s poveznice: https://www.rijeka.hr/pozitivni-primjeri-podrska-temelj-su-usvajanja-odrzavanja-pravilne-prehrane-medu-mladima-2/ (1.3.2021.)

Zona Zadar. Koji su glavni obroci u danu? Preuzeto s poveznice: https://www.zona-zadar.hr/kids/Koji%20su%20glavni%20obroci%20u%20danu.pdf

Dječja posla. Prehrambeni savjeti za djecu od 5. do 8. razreda. Preuzeto s poveznice: http://www.djecjaposla.com/prehrambeni-savjeti-za-djecu-od-5-do-8-razreda/ (6.7.2018.)

Poveznice na prikladne izvore znanja:

Ministarstvo zdravlja Republike Hrvatske. Hrvatsko društvo nutricionista i dijetetičara. Nacionalne smjernice za prehranu učenika u osnovnim školama. Preuzeto s poveznice: http://www.hdnd.hr/wp-content/uploads/2015/05/Nacionalne_smjernice_za_prehranu_ucenika_u_osnovnim_skolama.pdf (2013.)

Zavod za javno zdravstvo dubrovačko-neretvanske županije. Hrana i zdravlje. Preuzeto s poveznice: https://www.zzjzdnz.hr/zdravlje/hrana-i-zdravlje/561

Školica pravilne prehrane Rijeka. Uvođenje pravilne prehrane u osnovne škole. Preuzeto s poveznice: https://skolica-prehrane.rijeka.hr/hrana-i-prehrana/hranjive-tvari/masti/

Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Brošura živjeti zdravo, tjelesno zdravlje. Preuzeto s poveznice: https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Brosura-Tjelesno-zdravlje.pdf

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.