Prije aktivnosti uputite učenike da razmisle i zapišu koji su njihovi svakodnevni poslovi i dužnosti tijekom dana. Potaknite ih da zapišu koje kućanske poslove obavljaju, u čemu pomažu roditeljima, ostalim članovima uže i šire obitelji, članovima svoje zajednice. Raspravite o tome utječe li njihov spol na svakodnevne dužnosti, treba li spol utjecati na poslove koje svaki pojedinac obavlja u svojem kućanstvu ili obitelji i nameće li društvo rodne uloge. Kao motivaciju za raspravu prikažite učenicima reklame u kojima su prikazani kućanski poslovi (pr. Danas pere Čarli ili Novi Čarli: Kad si sretan!).
Za uvod o podjeli poslova u kućanstvu, obiteljskoj ili bračnoj zajednici u starom Rimu prikažite učenicima videozapis “Obiteljski život u starom Rimu”. Prije gledanja podijelite ih u četiri grupe kako bi mogli prikupiti i usporediti informacije o ključnim osobama u rimskoj obitelji: 1. grupa prikuplja informacije o pater familias (patricij, patronus), 2. grupa o klijentu (plebejac), 3. grupa o mater familias (matrona, patricijka), 4. grupa o siromašnoj Rimljanki (plebejka).
Stvorite nove grupe u kojima će se naći barem jedan član iz svake od prethodnih grupa. Neka unutar grupe zajedno riješe kviz “Podjela poslova u starom Rimu” i provjere usvojeno. Svaka grupa prikuplja nove informacije o dužnostima/poslovima iz prethodno pripremljenih materijala o svakodnevnim poslovima, rimskoj obitelji, odgoju i obrazovanju djece, vođenju kućanstva. Možete pripremiti materijale na hrvatskome jeziku ili sastaviti kraći latinski tekst. Prijedlog latinskog teksta o dužnostima žene: Quod erat primum feminarum officium? Domum curare, acu pingere, pueros educare, una cum familiaribus, qui sunt avus, avia, avunculi, materterae. Femina domi omnia regebat et de omnibus rebus iudicabat. In sepulcris leguntur talia verba: „Casta fuit, domum servavit, lanam fecit.“ (iz časopisa Adulescens, AN. XXIV- Fasc. 5, p. XII).
U završnom dijelu neka svaka grupa iskoristi prikupljene informacije za sastavljanje kratkih rečenica, hashtagova ili krilatica na latinskom jeziku kojima promiču ravnopravnu podjelu poslova u starom Rimu, ali i u današnjem društvu. Svi učenici izrađuju jedan zajednički plakat u alatu Canva na kojem zapisuju svoje krilatice na latinskom jeziku. Zajedničkim prevođenjem rečenica na latinski jezik možete uvježbati uporabu konjunktiva u nezavisnosloženoj rečenici (npr. coniunctivus optativus, prohibitivus, adhortativus).
Završite aktivnost predstavljanjem izrađenog plakata i kratkom raspravom postoji li uopće razlika u rodnim ulogama između današnjega društva i staroga Rima.
Ne preporučuje se dati aktivnost pisanja i slušanja učenicima s jezičnim teškoćama, ali i učenicima s oštećenjem sluha. Preporučuje se unaprijed najaviti videozapis kako bi ga mogli pogledati i biti spremniji na zadatak, a može im se unaprijed ispričati ili pročitati tekst povezan sa sadržajem i provjeriti njegovo razumijevanje. Uputno je dati učeniku tekstualni predložak s pitanjem i/ili rečenicom za nadopunjavanje. Uputno je da tekst sadrži ključne odrednice sadržaja videozapisa s označenim ključnim dijelovima i pojmovima na temelju kojih učenik može prepričati sadržaj, označiti nešto tijekom gledanja, odgovoriti na pitanja itd. Tijekom gledanja dobro je dati mu dodatni poticaj (tiha govorna uputa, dodir po ruci ili ramenu), posebno učenicima s deficitom pažnje/poremećajem i hiperaktivnosti, poremećajima u ponašanju i emocionalnim poremećajima kojim se usmjeravaju na pozornije gledanje sadržaja i ključnih odrednica. Korisno je učenika s teškoćom povezati s drugim vršnjacima u paru ili grupi kao oblik pomoći ili kontrole rada. Učenik može prema izrađenom planu ili uz usmjeravanje predstaviti napravljeno tijekom izrade zajedničkoga plakata ili može predstaviti samo dogovoreni dio, tj. onaj dio na kojem je bio najviše angažiran. Tijekom zajedničkoga prevođenja potrebno je provjeriti razumije li učenik sve pojmove, a pojmove koje nije usvojio, treba pripremiti na zasebnom pisanom predlošku kao podsjetnik na njihovo značenje.
Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenicima koji su dodatno zainteresirani za temu predložite izradu edukativnog videozapisa s pomoću alata Adobe Spark u kojem predstavljaju rodne uloge u rimsko doba, opisuju svoje dužnosti/poslove i iznose zaključke za budućnost, tj. kako ravnopravnije podijeliti poslove i dužnosti između spolova.
Kako biste motivirali učenike za temu, prikažite im ilustraciju kućanskih poslova u srednjem vijeku i pitajte ih što znači izreka Žena drži tri kuta kuće. Kako se ta izjava odnosi na muškarca? Odražava li današnje stanje u društvu? Smatraju li učenici da izreka vrijedi u njihovoj obitelji? Mogu li navesti neke primjere? Na čemu se temelji ta diskriminacija?
Učenicima najavite kako će podijeljeni u grupe pokušati odgovoriti na pitanje o tome koji aspekti određuju ulogu žene u srednjovjekovnoj obitelji. Učenici će odrediti kakav je položaj žene unutar srednjovjekovne obitelji, zašto je takav, što na njega utječe, postoje li iznimke od pravila (žene koje odskaču od srednjovjekovnog modela) te što je utjecalo na ovaj odmak u pojedinom specifičnom slučaju (pr. obrazovanje, materijalni resursi, društveni sloj kojem žena pripada).
Svaka će grupa istraživati drugo razdoblje ženina života: mladost (očeva obitelj), brak, rastava, udovištvo. Kroz te teme učenici mogu analizirati statusno pravo, čin vjenčanja, miraz, odgoj djece, ali i nasljedno pravo, sudjelovanje u cehu ili bratovštini, ulazak u samostan i dr.
Za istraživanje učenici mogu upotrijebiti materijale koje im možete podijeliti u alatu Wakelet, jedna zbirka po grupi. Sadržaje možete pronaći na portalima Hrčak i CROSBI ako upišete ključne pojmove položaj žene u srednjem vijeku, žena u feudalnom društvu; primjeri znanstvenih radova nalaze se u dijelu Dodatna literatura). Materijale prilagodite uzrastu učenika.
Grupe će zaključke svoje analize iznijeti u zajedničkoj tablici oblikovanoj u alatu Google Proračunske tablice (prijedlog izgleda tablice: stupci - razdoblja ženina života, redovi - kratki opis položaja žene, aspekti koji utječu na položaj, iznimke od pravila).
Svaka grupa popunjava svoj stupac (prema dijelu ženina života koji analiziraju). Zatim učenici stvaraju nove grupe tako da je u svakoj grupi barem po jedan član iz početnih grupa (novostvorena grupa treba obuhvatiti sve stupce). Učenici razmjenjuju znanje, svatko ostalim članovima nove grupe predstavlja dio kojim se bavio, a zajednička tablica s natuknicama pri tome im pomaže.
Uputite učenike da ponovno u tablici pogledaju aspekte koji su određivali položaj žene unutar obitelji te kao grupa odgovore na pitanja: Utječu li neki od njih na živote današnjih žena? Što se promijenilo, što je ostalo isto? Koliko je život današnjih žena unutar obitelji drugačiji od srednjovjekovnoga? Što je sve utjecalo na njezin današnji status u društvu? Je li taj status ujednačen sa statusom muškaraca? U kojim društvenim područjima se još vode borbe za ravnopravnost i jednaku podjelu poslova? Pitanja pripremite kao interaktivni Wizer listić. Pregledajte i komentirajte odgovore.
Za učenike s teškoćama čitanja potrebno je napraviti sažetke sadržaja u kojima je važno izdvojiti pitanja povezana s ključnim odrednicama sadržaja ili točno određenim događajem koji će moći povezati sa zadatkom. Dobro je da imaju plan rada u koracima, posebice kada je riječ o traženju podataka na internetu (pretraživanje dostupnijih mrežnih izvora). Pritom je uputno voditi brigu o interesima učenika i dostupnosti prikupljanja podataka, npr. učenici s oštećenjima vida i motoričkim poremećajima. Potrebno je dogovoriti prikupljanje podataka određene vrste ili točno određenih podataka. Prilikom iznošenja zaključaka i rada u zajedničkoj tablici za svakog učenika s teškoćama važno je predvidjeti ulogu koju će imati u toj aktivnosti (u skladu s onim što nastavnik procijeni da učenik može). Primjerice, zadatci sa/na slikovnim prikazima i/ili njihovo pronalaženje olakšavaju rješavanje zadatka gotovo svim učenicima, a time će se u toj aktivnosti osigurati aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u skupini. Učenicima s cerebralnom paralizom potrebno je predvidjeti produljeno vrijeme za zapisivanje i uporabu digitalnih alata dok učenicima sa specifičnim teškoćama učenja može biti potrebno duže vremensko razdoblje za neke sadržaje. Za učenike s oštećenjem vida materijali i ilustracije trebaju biti dovoljno velike, s manje detalja i u jasnom kontrastu u odnosu na pozadinu. Tijekom analize, tj. opisivanja ilustracija potrebno ju je detaljno opisati onako kako je vidi sa svim oblicima i tekstom.
Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Crkva je imala ključni utjecaj na život u srednjem vijeku, međutim žene i muškarci nisu dobili jednako pravo sudjelovanja u crkvenoj hijerarhiji. Nakon analize Apostolskog pisma pape Ivana Pavla II. biskupima Katoličke crkve o svećeničkom ređenju koje je pridržano samo muškarcima učenici će istražiti crkve u kojima postoje žene svećenice. Rezultate analize mogu prikazati infografikom na koju će izdvojiti podatke o broju takvih crkava, godini njihovog osnivanja te razlog zašto se žene mogu zaređivati. Infografiku mogu izraditi u Canvi, a zaključke istraživanja predstaviti učenicima.
Humoristični roman britanskoga novinara i pisca bestselera Tonyja Parsonsa “Muškarac i dječak” bavi se na duhovit način suvremenim roditeljstvom nakon sloma bračne zajednice. Prije aktivnosti na satu učenici trebaju pročitati cjelovit književni tekst.
Na početku aktivnosti ponudite učenicima nekoliko citata iz romana koji se odnose na podjelu roditeljskih obveza i odgoj djece te učestale stereotipe u podjeli uloga uvjetovane tradicionalnom poimanjem, ali i tiranijom medija. Zadatak oblikujte u aplikaciji LearningApps (povezivanje parova).
Učenici povezuju citat sa stereotipnim poimanjem rodne roditeljske uloge: 1) Potajice sam promatrao sve žene za koje sam pretpostavio da su samohrane majke. O njima prije nikad nisam razmišljao, ali sad sam shvatio da su te žene junakinje. Prave junakinje. Radile su sve same. Kupovale, kuhale, zabavljale - sve. Odgajale su djecu same. A ja Patu nisam mogao ni oprati kosu. (Odgoj djece prirođen je ženama.); 2) Oboje znamo da ne možeš stalno skrbiti o Patu. Ne znaš skrbiti ni o sebi. Samo me želiš povrijediti. Pogledaj… (Žene su bolji roditelji od muškaraca.), 3) Svidjela im se predstava oca i sina, ali samo nakratko. Ne bi im se svidjelo kad bi me svaku večer gledali kako odlazim u šest da Patu ispržim paniranog oslića. To im se uopće ne bi svidjelo. (Muškarci trebaju brinuti o karijeri, a žene o djeci.).
Nakon toga učenike podijelite u tri grupe koje će usmjereno analizirati tri dijela romana: “Cirkusiranje”, “Zvončar” i “Hajde pogodi”. Rezultate analize trebaju vizualno organizirati na posteru koji će izložiti na kraju aktivnosti. Svaka grupa traži dokaze o humorističkom prikazivanju podjele posla između muškaraca i žena te učestalih predrasuda i stereotipa na kojima se temelji njihov pristup toj podjeli. Osobitu pozornost posvećuju načinima izražavanja smiješnog (humoru, ironiji, sarkazmu). Svoje bilješke bilježe u dvostruku tablicu koja se sastoji od prvog stupca s tvrdnjama podijeljenima po kategorijama muškarac, žena, dijete i drugoga stupca u koji se upisuju dokazi po uzoru na uvodnu aktivnost. Upozorite učenike da roman prikazuje odnose triju generacija: djece, odraslih i starijih.
Svaki učenik u grupi treba ponuditi barem jednu tvrdnju i pronaći dokaze u skladu sa svojom tvrdnjom i jednom tvrdnjom kolege iz grupe. Svi članovi grupe izrađuju poster na velikom komadu papira na temelju dogovora kako će drugim grupama vizualno predstaviti svoje zaključke o temi romana, likovima, humorističnoj obradi i ključnoj ideji o potrebi dogovora zavađenih roditelja za dobrobit djeteta koje zajednički odgajaju nakon rastave braka. Aktivnost se zaključuje obilaskom galerije postera pri čemu jedan član grupe ostaje predstaviti zaključke drugim grupama, a ostali članovi obilaze druge postere, postavljaju dodatna pitanja i komentiraju zaključke drugih grupa. Fotografije postera objavljuju se na zajedničkoj Lino ploči.
Pri analizi teksta važno je učenicima s teškoćama čitanja dati pojednostavljeni, kraći tekst i jasne upute povezane sa zadatkom te provjeriti njihovo razumijevanje. Svaki novi pojam treba biti popraćen slikovnim materijalom i jasnom definicijom. Ako se radi o složenom zadatku (izvedba nekoliko aktivnosti), primjerice, u radu na citatu sa stereotipnim poimanjem rodne roditeljske uloge, potrebno ga je razdijeliti po koracima. Uz usmeno objašnjenje dijelova teksta preporuča se osigurati i prilagođen pisani predložak koji prati tekst. Učenicima s teškoćama više odgovaraju kraće etape rada uz dovoljno vremena za ponavljanje i spoznaju teme, a korisno je povezati učenike s drugim vršnjacima u paru ili grupi kao oblik pomoći ili kontrole rada učenika. Tijekom analize važna je prilagodba teorijskog dijela (teksta) sažimanjem i/ili izdvajanjem bitnih odrednica i broja činjenica. Uputno je napraviti sažetke ključnih dijelova teksta koji će učeniku olakšavati analizu i samostalan rad. Ovisno o teškoći učenika to može biti različito organizirani tekst, shematski prikaz, kombinacija teksta i fotografija ili zvučni sažetak (za učenike s oštećenjem vida). Tekst može biti različitog opsega i dubine, što znači da može sadržavati samo ključne opće informacije, različit stupanj njihova proširivanja i različit broj činjenica. Istaknite važne informacije debljim slovima umjesto podcrtavanjem koje može otežati vizualnu percepciju. Za učenike s disleksijom preporučuje se upotrebljavati i dvostruki prored između riječi i rečenica uz poravnanje teksta s lijeve strane. Za učenike s oštećenjem vida potrebno je prilagoditi tekst tako da bude veći od standarnoga (u Wordu veličina fonta 16 i veća) iako postoji dio slabovidnih učenika kojima ne odgovara veći font, već manji od standardnoga. Potrebno je učenika pitati koji mu je font najpogodniji, primjerice, Verdana, Arial ili Tahoma iako su slabije čitljivi od Verdane. Za slijepog učenika potrebno je korištenje čitača ekrana koji pretvara sadržaj ekrana računala ili mobilnog telefona u tekstualne informacije.
Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici izrađuju izmišljeni intervju s glavnim likovima (Harryjem, Ginom i Patom). Mogu prikupiti i izjave sporednih likova kao svjedoka zbivanja (Marty, Shiobhan, Richard, Cyd, PeggyNigel i dr.). Pripremu za pisanje intervjua s likovima učenici mogu provesti na vrućem stolcu na kojemu će pojedini učenici preuzeti uloge mačoidnog mušarca, ambiciozne djevojke, prijateljice iz susjedstva, ljubavnika bivše supruge, odvjetnika i govoriti o temi muško-ženskih uloga iz njihove perspektive. Na kraju aktivnosti učenici donose zajednički zaključak o tome kako mogu sami pridonijeti realističnom gledanju na spolne i rodne uloge u obiteljskom životu.
Na početku aktivnosti prikažete učenicima fotografiju o neravnopravnoj podjeli poslova i raspravite o podjeli rada u društvu u kojem žive ili u vlastitom kućanstvu. Saznajte njihovo mišljenje: Jesu li muškarci i žene ravnopravni u poslovima koje obavljaju? Kakve su razlike u toj ravnopravnosti? Koji su glavni stereotipi o ‘’muškim’’ i ‘’ženskim’’ poslovima? Jesu li muškarci manje vrijedni ako rade neke tipično ženske poslove? Postoje li danas poslovi koje suprotni spol ne može obaviti? Koje poslove učenici rade kod kuće, a koje ne rade? itd.
Uputite učenike da osmisle anketu kojom će provjeriti nejednaku podjelu posla u svojoj zajednici ili kućanstvu. U anketi bi trebali saznati i neke osnovne podatke o ispitanicima (dob, spol, stručna sprema, zanimanje, bračni status, broj djece u obitelji, koje poslove obavljaju u kućanstvu, a koje i izvan njega, tko im pomaže u kućanstvu, koje poslove vole više raditi, a koje najmanje itd.) i stajališta ukućana o podjeli poslova u kućanstvu. Anketu mogu izraditi u alatu kao što je Google forms, a rezultati se mogu prikazati na plakatu koji mogu izraditi u alatu kao što je Piktochart. Neka anketom ispitaju stanje u kućanstvu svih učenika u školi.
Nakon što su prikupuli i analizirali rezultate ankete, raspravite koje razlike primjećuju u podjeli poslova žena i muškaraca u kućanstvu, što misle o tome kako se dijele poslovi u drugim državama i o čemu to ovisi.
Nakon rasprave podijelite učenike u grupe u kojima će više saznati o nejednakim podjelama posla unutar različitih sfera života (npr. obrazovanje, poslovni svijet, obiteljska ili bračna zajednica, kućanstvo, briga o djeci itd.). Neka se istraživanjem ograniče na Hrvatsku i ostale članice Europske unije. Neka svaka grupa istraži jednu sferu života, a svoje rezultate o neravnopravnosti prikažu infografikom koju mogu izraditi u alatu kao što je Piktochart. Predstavite rezultate istraživanja i najavite im suradničku aktivnost.
Učenici će metodom slučajnog odabira izvući posao koji će neko vrijeme obavljati u svojemu domu. Izaberite poslove prema rezultatima ankete, odnosno popisu poslova koje su ispitanici naveli da vole ili ne vole raditi.
Podijelite svim učenicima olovku i papir na koji će napisati jedan posao iz ankete. Ako ima više učenika nego poslova, neke poslove napišite više puta. Prikupite papiriće na jedno mjesto nakon čega će svaki učenik izvlačiti jedan papirić/posao. Prije izvlačenja raspravite o rezultatima ankete koju su proveli u kućanstvu i potaknite ih na iznošenje svojih mišljenja o pojedinim kućanskim poslovima. Nakon kratke rasprave uputite ih da izvuku jedan papirić s opisom posla i da ga poklone učeniku do sebe. Ponavljajte izvlačenje dok svi učenici ne izvuku svoje poslove. Učenici trebaju obavljati dodijeljene poslove u svojemu domu tijekom tjedan dana i dokumentirati sve kratkim filmom u alatu Animoto. Potaknite ih da u film uključe i prikaz osobnog doživljaja i promjenu stajališta o potrebi jednake podjele poslova u kućanstvu. Videouratke možete prikazati svim učenicima na satu razrednog odjela.
Uputite učenike na zajedničku aktivnost preskakivanja vijače (pojedinačno, u parovima, trojkama ili četvorkama) da bi iskusili kako suradnja obaju spolova vodi k uspjehu. Razgovarajte o razlikama preskakanja vijače mladića i djevojaka. Predložite im da odaberu jedan od načina kako bi prikazali svoje motoričke sposobnosti. Nakon navedene aktivnosti uputite ih na istraživanje Double Dutch preskakivanja vijače. Double Dutch je jedan od načina kojim bi se učenici/učenice ponovno povezali kroz igru i s pomoću određenih elemenata preskakivanja vijača poboljšali svoje motoričke sposobnosti uz neograničen razvoj kreativnosti. Jednako je zastupljen među mladićima i djevojkama.
S pomoću alata za izradu upitnika Forms pripremite im nekoliko pitanja: Kojim sportovima se bave samo muškarci, odnosno žene? Jesu li žene jednako zastupljene u sportovima (olimpijske pobjednice) i uspješne kao i muškarci? Koliki je utjecaj ženskog sporta u sportskim vijestima? Koji se sportovi najviše emitiraju ako se uzme u obzir spol? Upitnik objavite u Edmodo razrednoj grupi. Neka vam rezultati upitnika budu polazište za raspravu o borbi "nježnijeg i slabijeg spola" za jednaki status u sportovima kojima se najčešće bave muškarci. Podijelite s učenicima dokument Deklaracija Europskoga parlamenta nakon Izvješća o ženama i sportu (2003.). Tijekom povijesti postojala su stroga pravila što žene smiju, a što ne smiju raditi, koji su sportovi muški, a u kojima žena nema pravo sudjelovanja, što joj je zabranjeno itd.
Podijelite učenike u dvije grupe. Svakoj grupi izradite podgrupu u Edmodo razrednoj grupi kako bi zajedno mogli prikupljati materijale i komunicirati. Svaka grupa istražuje sportove kojima se bave sudionici suprotnog spola, odnosno jedna grupa istražuje "muške" sportove, a druga grupa "ženske" sportove. Razvrstavaju dobivene podatke na pojedinačne i ekipne sportove i zapisuju ih s pomoću alata Word Online. Analiziraju prikupljene podatke o zastupljenosti žena/muškaraca u pojedinačnim/ekipnim sportovima i na temelju rezultata iznose zaključak kroz objave u razrednoj grupi. Uputite ih da uključe u objavu i prijedloge koji mogu dovesti do smanjenja nejednake zastupljenosti žena i muškaraca u sportu. Pripremite u Edmodo razrednoj grupi anonimnu anketu kako bi učenici vrednovali zadovoljstvo cjelokupnim radom.
Tijekom razgovora i igre u paru ili grupi važno je da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima i da ne bude pasivni promatrač, pri čemu je uputno voditi brigu o interesima učenika i mogućnostima (pr. kod učenika s oštećenjima vida i motoričkim poremećajima). Potaknite i ohrabrite učenike da u aktivnosti i radu na upitniku iznesu svoje pretpostavke i navedu primjere iz vlastitoga života. Provjeravajte je li učenik razumio pitanja i pojmove te mu ponudite dodatna objašnjenja. Poželjno je upotrijebiti slikovne podsjetnike, odnosno tehniku vizualizacije. Rad u paru poticajno djeluje na uključivanje učenika s teškoćama jer je omogućena podrška suučenika u obavljanju predviđene aktivnosti. Važno je da učenici sudjeluju u aktivnostima koje za njih imaju najmanje prepreka u odnosu na prisutno ograničenje, primjerice da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije u zadatku ne treba govoriti, već može unutar ponuđenoga izvora odabirati slike koje bi mogle doći u obzir. Uključite ih u aktivnost tako da budu aktivni sudionici, primjerice u prikupljanju materijala.
Didaktičko-metodičke upute za učenike s teškoćama možete pronaći na ovoj stranici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici samostalno istražuju i zapisuju vježbe za provedbu Double Dutcha. Tijekom nastave prate izvedbu ostalih učenika i istražuju kojim vježbama bi mogli poboljšati svoju izvedbu. Svoje prijedloge i zaključke mogu prikazati interaktivnim videozapisom izrađenim u alatu EDpuzzle.
B.a.B.e. Budi aktivna. Budi emancipirana., Rodna ravnopravnost (24. 6. 2020.)
B.a.B.e. Budi aktivna. Budi emancipirana., Žene na tržištu rada (24. 6. 2020.)
Rolf Gollob, Peter Krapf, Wiltrud Weidinger (ur.) (2010) Obrazovanjem do demokracije. Metodički priručnik za odgoj i obrazovanje za demokratsko građanstvo i ljudska prava. Vijeće Europe.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.