Predmet
Talijanski jezik 1
Veličina slova
Naslovna slika
scenarij poučavanja

Cinema o teatro

Naziv predmeta
Talijanski jezik 1

Razred
1. razred, srednja škola

Razina učenja jezika
1. godina

Odgojno-obrazovni ishodi
ključni pojmovi
  • kino
  • kazalište
  • film
  • glumac

Andiamo al cinema

Pripremite učenicima dvije fotografije - jednu fotografiju kina, a drugu kazališta. Povedite razgovor o tim temama. Pitajte ih, primjerice, kako nazivamo osobe koje glume u filmu (attore/attrice), koje vrste filmova poznaju, koji su im najdraži, poznaju li talijanske filmove i/ili glumce, koliko često idu u kazalište itd.

Nakon što su se upoznali s današnjom temom, učenici slušaju zvučni zapis Andiamo al cinema te rješavaju 5 zadataka za razumijevanje slušanjem u kolekciji zadataka pod slovom D na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1.

Zatim rješavaju zadatak E na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. učeći pritom kako pozvati nekoga, primjerice, u kino, kako prihvatiti taj poziv ili ga odbiti.

Rasporedite učenike u grupe po troje te im zadajte zadatak da podijele uloge i kreiraju razgovor u kojem jedna osoba ima prijedlog koji druga osoba prihvaća, a treća ga odbija. Svaka bi osoba trebala izreći najmanje 3 rečenice, ali i postaviti dodatna pitanja ostalima. Zadatak neka naprave u alatu Word Microsoft Office 365 kako bi i poslije bio dostupan. Na kraju neka pročitaju svoje razgovore ostatku razreda. Vrednujte točnost njihovih dijaloga i samu interpretaciju, odnosno točnost njihova izgovora.

Postupci potpore

Tijekom prilagodbe scenarija važno je imati na umu da učenici s teškoćama u razvoju predstavljaju heterogenu skupinu i da odabir prilagodbi valja temeljiti na individualnim karakteristikama pojedinog učenika (jakim i slabim stranama, specifičnim interesima i sl.), kao i na obilježjima same teškoće. Izazov u radu predstavljaju učenici sa združenim teškoćama koje mogu biti raznolike (npr. specifični poremećaj učenja i anksioznost). Preporučuje se da učenika s teškoćom premjestite u prednji dio učionice kako biste mu što brže i učinkovitije osigurali pojašnjenje ili pomoć.

Tijekom uvodne rasprave o kinu i kazalištu omogućite vizualnu podršku koja će učenicima olakšati razumijevanje ključnih riječi te im pomoći u lakšem praćenju rasprave. Učenike koji mucaju, imaju artikulacijske poremećaje, apraksiju i dr., nikad ne ispravljajte u govoru te spriječite oponašanje i ruganje. Ne inzistirajte na tome da ti učenici govore pred razredom ako to ne žele. Omogućite učenicima s teškoćama grafički prilagođen uručak s novim pojmovima i njihovim prijevodom. Za učenike s oštećenjem sluha, kao i za učenike sa specifičnim teškoćama učenja potrebno je unaprijed pripremiti natuknice vezane za tekst koji se reproducira u zvučnom zapisu. Neka natuknice budu jezično i grafički prilagođene. Jezična prilagodba u tom slučaju odnosi se na nedvosmisleno objašnjavanje i prijevod novih pojmova, a grafička prilagodba podrazumijeva, primjerice, upotrebu određene vrste fonta (npr. OmoType, Arial, Verdana) koji je uvećan, ali i dvostrukog proreda, povećanog razmaka među slovima te ljevostranog poravnanja. Za učenike s izraženim teškoćama omogućite rad u paru tijekom rješavanja zadatka. Učenike s disleksijom uputite na to da u Edutoriju odaberu opciju načina čitanja za disleksiju, a učenike oštećena vida uputite na opciju povećanja fonta. Pri kreiranju razgovora u grupama važno je voditi računa o tome da učenik s teškoćama aktivno sudjeluje u svim aktivnostima te da nikako ne bude samo pasivni promatrač. Učenik s oštećenjem vida može predlagati sadržaj rečenica, a učenici urednog razvoja mogu provjeravati gramatičku i pravopisnu točnost te unositi rečenice u Word. Ako u razredu imate učenika sa specifičnim teškoćama učenja, nemojte inzistirati na tome da čita naglas u razredu ako to ne želi. Pri čitanju razgovora uvažite utjecaj komunikacijskih i jezično-govornih teškoća na učenje stranog jezika i izgovor.

Za učenike koji žele znati više

Učenici će svoje dijaloge dodatno obogatiti sadržajem te ga snimiti u digitalnom alatu Audacity.

Nastavna aktivnost za predmet X

Andiamo al cinema

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sudjeluje u kratkim i jednostavnim vođenim dijalozima.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općeg interesa na temelju predloška u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik uočava važnost prikladne i učinkovite jezične interakcije u jednostavnim međukulturnim situacijama.
  • Učenik odgovara na kratka i jednostavna pitanja.
Razina složenosti primjene IKT
  • Početna
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Građanski odgoj i obrazovanje
  • Osobni i socijalni razvoj

Il mio genere preferito

Povedite s učenicima razgovor o filmovima, odnosno o tome kakve filmove vole, koji im je film najdraži, tko im je najdraži glumac i/ili glumica, imaju li omiljenog redatelja, čiju kinematografiju preferiraju, koje talijanske filmove poznaju i slično.

Učenici uče o različitim filmskim žanrovima te o njihovim nazivima na talijanskom jeziku rješavajući zadatak G na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. Potaknite ih na razgovor o omiljenom žanru i najdražim filmovima, i to tako da se pritom koriste izrazima mi piace, preferisco, non mi piace per niente i slično.

Neka u digitalnom alatu Canva sami izrade plakat o najdražem filmu koji uz sliku treba sadržavati i naziv filma na talijanskom jeziku, godinu, žanr, imena glavnih glumaca te opis radnje u nekoliko rečenica. U grupama po četvero međusobno prezentiraju svoje plakate, a zatim ih prezentiraju i drugim grupama, ali tako da predstavljaju rad nekog učenika iz svoje grupe, a ne svoj (npr. Marko će reći: A Lorena piace il film Ticanic che è un film molto romantico.). Sve radove spremite na OneDrive Microsoft Office 365.

Pri izradi i predstavljanju radova učenici neka pripaze na točnost u pismu i govoru, a vršnjačko vrednovanje i samovrednovanje provedite usmeno.

Postupci potpore

Učenicima s poremećajima glasovno-jezično-govorne komunikacije, deficitom pažnje / poremećajem hiperaktivnosti, učenicima s teškoćama iz spektra autizma, učenicima sa specifičnim teškoćama učenja i intelektualnim teškoćama potrebno je unaprijed najaviti temu razgovora te omogućiti uručak kako bi lakše pratili nove sadržaje. Učenicima s poremećajem glasovno-govorno-jezične komunikacije u nastavi dopustite uporabu podsjetnika tijekom rješavanja zadataka u Edutoriju u kojima je potrebno primjenjivati jezična pravila. Prije aktivnosti izrade plakata najdražeg filma provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Canva te im dajte pisane ili slikovne upute za uporabu. Učenike s motoričkim teškoćama uparite s učenikom koji se dobro snalazi u digitalnim alatima kako bi zajednički kreirali plakat. U prezentacijskom dijelu aktivnosti ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije (npr. mucanje, apraksija, artikulacijsko-fonološki poremećaj) izlaže u razredu ako to ne želi. U razrednoj diskusiji nemojte isticati učenika s teškoćom ako je pogriješio. Uvažite utjecaj komunikacijskih i jezično-govornih teškoća na učenje stranog jezika i izgovor.

Za učenike koji žele znati više

Potaknite učenike na istraživanje o slavnim talijanskim filmovima nakon čega mogu u digitalnom alatu Canva sami izraditi plakat o trima najpoznatijim filmovima. Neka podjele uloge u grupi, i to tako da se svaki član posveti određenom filmu. Dovršene prezentacije trebaju predstaviti ostalim učenicima u razredu kako bi i oni bili upućeni te motivirani za gledanje tih filmova.

Nastavna aktivnost za predmet X

Il mio genere preferito

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik sudjeluje u kratkim i jednostavnim vođenim dijalozima.
  • Učenik govori vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst poznate tematike.
  • Učenik čita u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik opisuje slikovne predloške.
  • Učenik izražava obvezu, mogućnost i želju.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i socijalni razvoj

Il teatro

Učenicima postavite pitanja o kazalištu i o tome koliko ima kazališta u njihovu gradu, koliko ih često posjećuju, imaju li omiljenu kazališnu predstavu, preferiraju li kazalište ili kino i slično.

Učenici usvajaju vokabular vezan za kazalište rješavajući zadatak K (2 - 8) na poveznici e-Škole DOS Talijanski jezik 1, Modul 4, Jedinica 4.1. U zadatku promatraju fotografiju slušajući audioobjašnjenje te odabiru točan pojam među ponuđenima.

Pripremite učenicima PowerPoint prezentaciju u alatu Microsoft Office 365 u kojoj ćete navesti koje sve osobe rade u kazalištu, koja su najpoznatija kazališta u svijetu s tim da posebno istaknete nazive talijanskih kazališnih kuća, koje vrste kazališnih predstava postoje i slično.

Nakon što su usvojili pojmove o kazalištu, u paru će kreirati razgovor ili tekst o njemu koristeći se upravo naučenim riječima kako bi ih dodatno utvrdili. Sastavke će prezentirati u razredu. Vodite računa o tome da učenici koji rade u paru, podjednako sudjeluju u radu. Također, provjerite pravopisnu točnost napisanoga te potičite učenike na pravilan izgovor.

U digitalnom alatu Gliffy neka izrade Vennov dijagram kako bi prikazali sličnosti između kina i kazališta. Pritom neka navedu najmanje 10 činjenica koje povezuju ili razdvajaju ta dva pojma.

Za kraj sata ostaje im kreiranje osmosmjerke u alatu Puzzel.org koja će sadržavati do 10 novih riječi o kinu, odnosno filmovima, te kazalištu. I taj zadatak neka rade u parovima. Kad izrade osmosmjerke, neka ih međusobno odigraju.

Postupci potpore

Rasporedite klupe polukružno tijekom rasprave o kazalištu kako bi učenik s oštećenjem sluha mogao pratiti sugovornike i očitavati poruke s lica i usana. Kako biste osigurali rutinu i dosljednost u pravilima i očekivanjima, poželjno je najaviti prijelaze s jedne aktivnosti na drugu kako bi se učenici pripremili i znali što slijedi. Najava redoslijeda aktivnosti stvara osjećaj sigurnosti u svih učenika, a osobito je važna učenicima iz spektra autizma. Tijekom aktivnosti rješavanja zadataka osigurajte, prema potrebi, rad u paru za one učenike koji imaju izražene teškoće. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u paru s onim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom. Provjeravajte s učenicima koji rade u paru kako napreduju u izvršavanju zadatka. Za učenike s oštećenjem vida valja prilagoditi svjetlinu u prostoru, na zaslonu, kontrast, učionički prostor, mjesto sjedenja kako bi lakše mogli pratiti prezentaciju o kazalištu. Prije aktivnosti izrade razgovora omogućite učenicima s teškoćama podsjetnik s novim rječnikom. Neka učenik s teškoćama usmeno predlaže sadržaj teksta, a učenik urednog razvoja kontrolira pravopisnu i gramatičku točnost. U prezentacijskom dijelu aktivnosti ne treba inzistirati na tome da učenik s poremećajem glasovno-jezično-govorne komunikacije (npr. mucanje, apraksija, artikulacijsko-fonološki poremećaj) izlaže pred razredom ako to ne želi. U razrednoj diskusiji nemojte isticati učenika s teškoćom ako je pogriješio. Uvažite utjecaj komunikacijskih i jezično-govornih teškoća na učenje stranog jezika i izgovor. Prije početka grupnog rada provjerite znaju li i mogu li svi učenici rabiti digitalni alat Gliffy te pripremite primjer Vennova dijagrama za učenike s teškoćama. Vodite računa o tome da je učenik s teškoćom u grupi i poslije u paru s barem jednim učenikom koji nema poteškoća u svladavanju gradiva, strpljiv je i pozitivno utječe na učenika s teškoćom.

Za učenike koji žele znati više

Učenici će u Wordu u alatu Microsoft Office 365 kreirati razgovor o odlasku u kino između 2 ili 3 osobe. Zatim će ga i snimiti u Audacityju. Prije snimanja provjerite je li razgovor točno napisan. Svoje radove neka stave u One Drive kako bi bili dostupni i ostalima u razredu.

Nastavna aktivnost za predmet X

Il teatro

Informacije o aktivnosti
Odgojno-obrazovni ishodi
  • Učenik imenuje i opisuje osobe, radnje i stvari u neposrednom okruženju.
  • Učenik čita u skladu s jezičnom normom.
  • Učenik sudjeluje u kratkim i jednostavnim vođenim dijalozima.
  • Učenik sudjeluje u formalnim i neformalnim oblicima govorne interakcije.
  • Učenik piše vrlo kratak i vrlo jednostavan tekst u sadašnjem vremenu koristeći se prikladnim morfosintaktičkim strukturama na teme iz svakodnevnoga života, osobnoga ili općeg interesa na temelju predloška u skladu s jezičnom normom.
Razina složenosti primjene IKT
  • Srednja
Korelacije i interdisciplinarnost
  • Osobni i socijalni razvoj

Povratne informacije i/ili prijava greške

Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.