Prikažite učenicima multimedijski videozapis Kako slušati na satu te interaktivni element Koliko ste u stanju slijediti upute, recite im neka riješe upitnik. Zajednički prokomentirajte rezultate odnosno njihovu uspješnost u praćenju uputa.
Pročitajte učenicima ranije pripremljenu uputu za pretraživanje na internetu, primjerice: Vaš je zadatak odabrati idealan dvosjed za svoju učiteljicu/učitelja. Dvosjed može biti novi ili korišteni. Prostor u koji mora stati maksimalne je širine 2 m. Treba imati četvrtaste noge na kojima stoji. Tražite isključivo dvosjede dostupne na hrvatskom tržištu.
Učenici prema zadanoj uputi pretražuju internet. Nakon što su učenici našli dvosjed, svoj rezultat pretraživanja dijele kao novu ideju u suradničkom digitalnom alatu Tricider. Pozovite učenike da pogledaju prijedloge ostalih učenika, argumentirano vrednuju njihova rješenja navodeći segmente u kojima se prijedlog poklapa s uputama (pros) ili eventualno ne (cons). Neka glasuju za najbolja rješenja dvosjeda.
Tri najbolje rangirana dvosjeda poslužit će kao zadatak za svaku od grupa. Zadatak je odabrani dvosjed tapecirati tj. presvući novom tkaninom. “Sjetili ste se naknadno” da u uputi niste definirali boju. Zadajte boju nove tkanine ili materijala za presvlačenje i s obzirom na odabrane dvosjede, izaberite onu koja nije zastupljena. Svakako pohvalite učenike koji su odabrali rabljeni dvosjed, ne samo zbog uštede novca prilikom kupnje, već i zbog prilike za recikliranje starog namještaja.
Učenike podijelite u 3 grupe, svakoj grupi dodijelite jedan od tri izabrana modela dvosjeda. Kao dodatnu podršku u izvođenju zadatka učenike uputite na interaktivni element Koliko teško, koliko brzo. Uputite učenike neka u programu dinamične geometrije GeoGebra naprave 3D model dvosjeda (u 3D grafičkom prikazu). Uputite učenike da podijele zadatak između svih članova grupe tako da jedni crtaju, drugi računaju, a treći na internetu traže novi materijal za tapeciranje dvosjeda. Učenici izračunavaju oplošje geometrijskih tijela od kojih je sastavljen dvosjed, ovisno o odabranom tipu dvosjeda. Uputite ih da u obzir uzmu dijelove koji se preklapaju.
Svaki korak neka potkrijepe komentarom, postupkom i računskim dijelom. Prilikom ispunjenja zadatka učenike navedite da razmišljaju racionalno tako da što manje otpadnog materijala ostane nakon tapeciranja. Ako ostane vremena i prema interesu učenika može se izračunati ukupan trošak kupnje i presvlačenja dvosjeda. Učenici moraju izračunati površinu potrebnog materijala te pronaći materijal odgovarajuće boje i njegovu cijenu na internetu. Svoje predračune za tapecirani dvosjed, kao i 3D modele (koje prije toga izvezu iz GeoGebre kao slike), grupe predstavljaju jedna drugoj, prezentirajući način rada, način izračunavanja, kao i izračun cijena. Prikaze rezultata rada učenici mogu pripremiti u digitalnom alatu PowerPoint Online.
Pripremite primjere dvosjeda s naznačenom duljinom (2m), duljinu dvosjeda pokažite u realnoj veličini usporedbom s predmetima u učionici. Navedeno će biti podrška učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s poremećajem iz spektra autizma. Pripremite upute za pretraživanje interneta u pisanom obliku. Upute označite rednim brojevima kao korake pretraživanja. Učenicima s intelektualnim teškoćama i učenicima s poremećajem iz spektra autizma budite podrška i usmjeravajte ih u pretraživanju potpitanjima i podsjećanjem na korake pretraživanja. Osigurajte ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u radu u grupi, a po potrebi rad u paru unutar grupe (primjerice, učenik s oštećenjem vida). Za učenike s teškoćama pažnje pripremite podsjetnik s uputama izrade skice 3D modela. Pripremite gotove skice i primjere za učenike s intelektualnim teškoćama te učenike s teškoćama vidne percepcije. Učenici s motoričkim teškoćama će prema svojim sposobnostim u crtanju koristiti digitalne alate. Podijelite uloge učenicima unutar grupa, kako ne bi došlo do isticanja teškoća učenika, primjerice, kako učenik s teškoćama računanja ne bi bio zadužen za računanje u grupi. Pripremite podsjetnik s formulama (oplošje) te mjernim jedinicama, što će biti podrška učenicima s teškoćama učenja (računanja). Radi preglednosti i neizostavljanja traženih podataka, pripremite predložak/ tablicu za upis komentara, postupka i računskog dijela svakog koraka. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama.
Učenici koji žele više mogu napraviti kalkulaciju cijena odabirući različite materijale za tapeciranje dvosjeda. Učenici tako imaju priliku vidjeti razliku među isplativijim, ali i dugoročno izdržljivijim materijalima. Također neka uzmu u obzir postotak neiskorištenog materijala. Navedene podatke učenici mogu tablično i grafički prikazati u alatu Excel Online.
Kako biste učenicima ukazali na na važnost praćenja uputa, priredite lov na blago kojim će provjeriti svoje znanje. Podijelite učenike u grupe i u svakoj grupi dodijelite jednu knjigu u kojoj ste prethodno sakrili trag. Možete primjerice na post it listić na knjizi napisati slijed brojeva koji će učenike uputiti na stranicu i redak gdje ste sakrili trag za idući zadatak. Jedina uputa koju im trebate reći jest da je trag na knjizi. Kada pronađu jedan trag, on će ih uputiti do sljedećeg, primjerice da pogledaju pod klupu, gdje će naći kodirani trag čijim će dekodiranjem otkriti idući trag (primjerice tablicu sa slovima i upute pomoću strelica kako se čita trag). Taj će ih trag odvesti do torbe na katedri u kojoj su omotnice s idućim zadatkom. Kada nasumično izvuku omotnicu, unutra će pronaći slagalicu. Na slagalici se nalazi naziv kemijskog posuđa i pribora, a uputa ispod glasi da je to ključ za idući trag. Ključ treba predstavnik grupe reći učitelju. Ako su ključ ispravno prepoznali, dodijelite predstavniku grupe omotnicu s nazivom tog posuđa na sebi. Ako je ključ netočan, predstavnik treba s ostatkom grupe odrediti ispravan naziv sastavljenog posuđa i vratiti se po idući ključ. Idući ključ glasi: U učionici se nalazi piktogram sa značenjem koje upravo čitaš ispod ove upute. Pronađi ga.
Prethodno u učionici zalijepite odgovarajuće piktograme na čijoj poleđini napišite zadatak. Zadaci mogu biti vezani uz pravila izvođenja pokusa, kemijsko posuđe i pribor i slično. Točan odgovor ujedno je idući trag. Prijedlog je da koristite zadatke višestrukog izbora, a u svakom zadatku odgovore obilježite drugim slijedom slova abecede. Učenicima piše uputa da priđu učitelju i izgovore broj pitanja i slovo točnog odgovora. Kad izgovore kod učitelju, dajte im QR kodove koje trebaju skenirati. QR kod skriva poveznicu na videozapis o našim kemičarima nobelovcima i ostalim važnim osobama u kemiji te jednostavnije prikaze pokusa. Primjer poveznice možete pronaći ovdje. QR kodove možete izraditi koristeći alat QR Code Generator. Na kraju rješavaju osmosmjerku u kojoj pronalaze imena naših nobelovaca, Zlate Bartl, važnih pojmova u kemiji poput pokusa, laboratorijskog posuđa i pribora, a ispod osmosmjerke je zadatak u kojem je kodiran pojam Kahoot! upućujući ih na kviz koji ste unaprijed izradili u tom alatu.
Svaka grupa igra, a pobijedit će oni koji su najuspješnije pratili upute.
Pojasnite učenicima pravila igre lov na blago, po potrebi demonstrirajte igru. Za učenike s teškoćama pažnje pripremite upute u pisanom obliku po koracima. Omogućite ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u radu grupe, a po potrebi, s obzirom na dinamiku aktivnosti, omogućite rad u paru unutar grupe za učenike s teškoćama (npr. učenici s oštećenjem vida). Omogućite dovoljno prostora za kretanje učenika s motoričkim teškoćama u praćenju tragova; ostali učenici u grupi mogu donositi tragove k učeniku (pimjerice, učenik s motoričkim teškoćama, učenik s oštećenjem vida). Provjerite usvojenost orijentacije u prostoru, osobitoučenika s intelektualnim teškoćama. Po potrebi pripremite i postavite orijentire (strelice) u prostoru kao podršku orijentaciji kod traženja tragova. Tragove popratite slikovnim prikazima, što će biti podrška učenicima s poremećajem iz spektra autizma i učenicima s intelektualnim teškoćama. U omotnici, listićima s nazivom kemijskog posuđa i pribora, pridružite i slikovne prikaze istih. Prilagodite broj pojmova osmosmjerke, odnosno za učenike s teškoćama pažnje ili učenike s intelektualnim teškoćama, pripremite osmosmjerku s manjim brojem pojmova. Popis pojmova osmosmjerke prikažite i slikovnim prikazom. Za korištenje digitalnih aplikacija smjernice možete naći na sljedećoj poveznici: Didaktičko-metodičke upute za prirodoslovne predmete i matematiku za učenike s teškoćama
Učenici koji žele znati više mogu se okušati u izradi sličnog lova na znanje koji mogu prirediti ostatku razreda, a učitelj može biti član jedne od grupa. Grupe se mogu složiti nasumično, pomoću kola s brojevima ili nekom od dostupnih online aplikacija kao što je random.org .
Aktivnost provedite u tri dijela.
DIO 1.
Dogovorite se s učiteljem matematike da zajedno s učenicima pogleda multimedijski videozapis Kako slušati na satu. Nakon toga neka izvede demonstracijski pokus kojim uvodi pojam proporcionalnih veličina. Za provođenje pokusa koristi nekoliko jednakih kocaka (duljine brida npr. 1 cm) od istog materijala koji nije odmah prepoznatljiv (npr. stirodur), vagu i ravnalo. U suradnji s učenicima zajednički određuju volumen i masu prvo jedne, a nakon toga dvije, pa tri kocke i dodajući redom preostale kocke. Rezultate zapisuju tablično, a tijekom pokusa učitelj definira proporcionalne veličine i koeficijent proporcionalnosti. Zaglavlja stupaca tablice: broj kocke,
). Prilikom izvođenja pokusa učenicima obratite pozornost da su razlike u vrijednostima koeficijenta proporcionalnosti posljedica pogrešaka u mjerenju.
DIO 2.
Nakon aktivnosti iz matematike, pripremite pribor potreban za izvođenje grupnog rada. Neophodan pribor za svaku grupu: 1 kocka koja je korištena na nastavi matematike, 1 kocka od istog materijala, ali manjih dimenzija, vaga, ravnalo. Podijelite učenike u grupe i zadajte im sljedeće zadatke:
Da bi mogli izvršiti zadane zadatke, učenici trebaju samostalno ponoviti pokus jednak onom koji su vidjeli na satu matematike bez dodatnih uputa učitelja. Na taj način će pokazati sposobnost praćenja uputa.
Kao dodatnu podršku u izvođenju zadatka s učenicima prođite interaktivni element Koliko teško, koliko brzo. Učenici u svoje bilježnice bilježe rezultate svog rada, a zatim fotografiraju i objavljuju na digitalnom zidu u kolaborativnom alatu Padlet. Predlažemo obrazac Shelf s onoliko stupaca koliko je grupa. Potaknite učenike da usporede svoja rješenja s onima ostalih grupa i međusobno komentiraju radove. U tu svrhu omogućite reakcije i komentiranje pri otvaranju zida u Padletu.
Analizom učeničkih rezultata u zajedničkoj raspravi učenici povezuju gustoću s koeficijentom proporcionalnosti dviju veličina i važnost povezivanja sadržaja iz različitih nastavnih predmeta. Razgovorom utvrdite u kojoj su mjeri učenici sami povezali pokus odrađen na satu matematike sa zadatkom iz fizike i jesu li uspjeli postupak koji im je demonstracijski bio prikazan ponoviti u grupnom radu.
DIO 3.
Pomoću alata Mentimeter (odaberite vrstu pitanja Word Cloud) možete postaviti pitanja: Kako se osjećate kada ste se pripremili za provjeru znanja? I Kako se osjećate kada niste spremni za provjeru znanja? Učenici odgovaraju kratkim izjavama. Potaknite razgovor o tome što sve učenicima prolazi kroz glavu prilikom provjere znanja i vrednovanja njihovih uradaka. Pitajte ih jesu li pod stresom ili napeti prilikom određenih oblika vrednovanja, o čemu sve njihove reakcije ovise i na koji način se primire. Komentiraju sve što su napisali, usmjeravajte ih u raspravi kako bi došli do zaključka. Na kraju zajedno prođite interaktivni element Kako smanjiti strah od ispitivanja.
Tijekom prikaza videozapisa osigurajte podršku učenicima s oštećenjem vida te im osigurajte sjedenje u blizini izvora zvuka. Za izvođenje pokusa pripremite upute te korake izvođenja u pisanom obliku. Grafički prilagodite upute: odaberite primjerenu veličinu slova, font (Arial), razmak između riječi i redaka, istaknite bitno što će biti podrška učenicima s teškoćama učenja (čitanja i pisanja). Za učenike s intelektualnim teškoćama te učenike s poremećajem iz spektra autizma pripremite slikovne upute (fotografije, crtež, simbole koraka izvođenja pokusa). Uputama pridodajte i popis pribora i materijala koji će se koristiti u pokusu.
Pripremite podsjetnike s formulama izračuna volumena, mase, primjerima proporcionalnih veličina, koeficijentom proporcionalnosti, fizikalnim veličinama. U zadacima prilagodite odgojno-obrazovne ishode za učenike s intelektualnim teškoćama. Učenicima s teškoćama učenja (računanja) osigurajte korištenje kalkulatora. Tablice za upis rezultata oblikujte tako da imaju primjeren prostor za pisanje. Stupce označite različitim bojama kao orijentir za unos rezultata, što će biti podrška učenicima s teškoćama učenja i pažnje te vidne percepcije. Osigurajte ravnopravno i aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u radu grupe, a po potrebi i rad u paru unutar grupe. U zadatku s kockom, učenicima s oštećenjem vida, omogućite opipavanje geometrijskog tijela. Prije rasprave dodatno pojasnite učenicima njihovu ulogu te ih usmjeravajte potpitanjima u raspravi. Pripremite podsjetnik s rezultatima, što će biti podrška učenicima u raspravi. Pojmove stresa i napetosti popratite primjerima situacija svakodnevnog života.
Učenici koji žele znati više neka istraže anegdotu o kruni - Arhimedov zakon i problemu s određivanjem gustoće s kojim se susreo Arhimed kad je htio dokazati je li kruna napravljena od čistog zlata. Uputite ih da osnovne činjenice o toj anegdoti, zajedno s načinom na koji je Arhimed riješio navedeni problem (Zakon specifične težine - Arhimedov zakon), prikažu u prezentaciji izrađenoj alatom PowerPoint Online i prezentiraju ostalim učenicima u razredu na nekom od narednih sati.
Aktivnost provedite u pet koraka.
KORAK 1
Učenicima podijelite limene pločice iz kutije za Tehničku kulturu. Neka osmisle i predlože što bi napravili od tog lima da mogu sami birati. Tehnička tvorevina koju trebaju dizajnirati može imati praktičnu namjenu, ali smije imati i samo estetsku vrijednost. Neka učenici svoje idejne skice fotografiraju i objave na digitalnom zidu u Padletu. Ako u postavkama Padleta uključite reakcije kao što su sviđa mi se (Like) i slično, učenici mogu međusobno vrednovati radove. Prokomentirajte prijedloge učenika s cijelim razredom i zajednički utvrdite što će biti krajnji cilj aktivnosti.
KORAK 2
U razgovoru s učenicima usmjerite ih prema nužnim fazama u izradi uporabnog predmeta. Sve počinje idejom pa slijedi izrada tehničke dokumentacije, organizacija radnog mjesta, alata i materijala, obrada materijala, sastavljanje i provjera funkcionalnosti te prezentacija rada. Operacijska lista je dio tehničke dokumentacije na koju su učenici navikli i koju koriste pri izradi uporabnih predmeta. U operacijskoj listi sadržane su upute za rad, postoji popis pribora i alata te napomene koje pomažu pri izradi predmeta. Uputite učenike na interaktivni element Koliko ste u stanju slijediti upute, recite im neka riješe upitnik. Povedite raspravu o važnosti uputa. Zašto je važno pratiti upute?
KORAK 3
Učenici neka rade u parovima i u ovom koraku neka naprave svoju operacijsku listu uz koju će pristupiti izradi izabranog predmeta. Pripremite za svaki par praznu tablicu u Word Online dokumentu u kojoj odredite unaprijed broj i nazive operacija te font teksta. Cilj je ujednačene forme ovih tablica da lako možete uzeti korak jednog para i uklopiti ga u zajedničku operacijsku listu (za koju također unaprijed pripremite odvojenu tablicu u istom dokumentu). Nakon što završe, zajedno s učenicima prokomentirajte njihove prijedloge operacijske liste. Kroz raspravu odredite najbolje opisane korake i stvorite jedinstvenu operacijsku listu koja će poslužiti svima. Pod napomenama možete ostaviti slobodni prostor za crteže ili slike pojedinih faza rada, a liste možete ispisati i podijeliti svim učenicima ili im podijeliti poveznicu na digitalnu inačicu kako bi im bila dostupna u daljem radu.
KORAK 4
Prikažite učenicima neki od filmova koje inače koristite prilikom izrade raznih vježbi. Cilj je videouputa olakšati i pojednostaviti izradu predmeta iz Kutije za Tehničku kulturu. Porazgovarajte s učenicima i pokušajte ustanoviti koliko su im ti videouradci korisni i zašto. Odgovaraju li im više video ili usmene upute koje daje učitelj?
Mogu li se sve upute uopće dati odjednom i ako ne, ometa li buka koja nastane pri obradi metala primanje novih uputa? Pokušajte ustanoviti odgovara li učenicima vaš stil davanja uputa i što bi njima odgovaralo da moguće promijenite.
KORAK 5
Nakon organizacije radnog mjesta učenici će pristupiti izradi predmeta. Obratite posebnu pozornost na zaštitu učenika i školske imovine jer u radu s limom lako može doći do ozljeda. Nakon izrade predmeta i provjere funkcionalnosti važno je prezentirati rad. Prezentacija o cijelom procesu, izrađena u alatu PowerPoint Online (Office 365 paket), može biti vrlo efektna i pokušajte osigurati barem nekoliko minuta za prezentaciju rada svakog učenika. Prezentacije bi trebale obavezno prikazati idejnu skicu, operacijsku listu i gotov rad, ali mogu sadržavati i pojedine faze rada. U tu svrhu se unaprijed dogovorite s učenicima da svojim uređajima mogu dokumentirati pojedine faze izrade tvorevine i svakako u aktivnosti predvidite i vrijeme za izradu prezentacije.
Pripremite podsjetnik s primjerima predmeta od lima svakodnevne uporabe, što će približiti pojam limene pločice učenicima s poremećajem iz spektra autizma te učenicima s intelektualnim teškoćama. Pripremite kratke i učenicima razumljive upute za izradu uporabnih predmeta po koracima. Također, pripremite primjer operacijske liste kao smjernicu i podsjetnik u izradi. Popisu pribora i alata, dodajte i slikovne prikaze istih. Nakon rješavanja zadatka u interaktivnom elementu provjerite razumijevanje te po potrebi pojasnite smisao zadatka. Tijekom prikaza videozapisa osigurajte podršku učenicima s oštećenjem vida te im osigurajte sjedenje u blizini izvora zvuka, a za učenike s oštećenjem sluha osigurajte titlove. Usmjeravajte učenike u rješavanju upitnika te dozirajte broj pitanja za učenike s teškoćama pažnje i učenja. Za učenike s intelektualnim teškoćama prilagodite pitanja upitnika semantički, koristite jednostavne rečenice, rječnik razumljiv učenicima. Za rad u paru birajte učenike iz razreda koji imaju razvijenu empatiju i senzibilitet za učenike s teškoćama odnosnosno njihove sposobnosti i teškoće. Tablicu koju pripremate za učenike s teškoćama učenja (čitanja i pisanja) pripremite s uvećanim slovima, primjerenim fontom (Arial) te dovoljno velikim prostorom za pisanje. Bojama označite sastavnice tablice i stupce. Pružite fizičku pomoć učenicima s motoričkim teškoćama u praktičnom radu. Prilagodite alate motoričkim sposobnostima učenika kako biste poticali što veću samostalnost u radu, a u isto vrijeme pružili podršku. Pripremite upute za izradu prezentacije te natuknice za prezentiranje pripremljenog rada.
Učenici koji žele više mogu se okušati u izradi videouputa za ovu aktivnost. Idealno bi bilo kontaktirati fotografsku ili filmsku grupu, ako postoji u školi, i obratiti im se za savjet i opremu. Poželjno je fiksirati mobitel ili kameru prilikom snimanja i osigurati dobru kvalitetu zvuka. U slučaju da u školi ne postoje predložene grupe, učenici mogu snimiti videozapise svojim uređajima, a potom ih urediti u alatu Adobe Spark u kojem mogu dodati tekst, vlastitu naraciju, fotografije, kao i glazbu.
Koristeći metodu obrnute učionice, učenicima zadajte neka kod kuće pogledaju multimedijski videozapis Vježba disanja (udah,izdah) i barem u tri navrata prakticiraju prikazanu tehniku disanja. Ukratko pojasnite dobrobit vježbi disanja u svrhu poboljšanja koncentracije i smanjenja napetosti prije izvođenja zadataka.
Zatim najavite učenicima svrhu vježbe pažljivog slušanja uputa, kao i svrhu izvođenja poligona prepreka. Potaknite učenike da pažljivo slušaju, pomno prate upute te smireno krenu u izvođenje zadatka. Postavite s učenicima poligon prepreka s jednostavnim i poznatim kretnim strukturama. Pri postavljanju radnih postaja budite precizni u opisu gdje i kako treba postaviti sprave i pomagala. Zadajte učenicima da u tablicu, koju možete izraditi u digitalnom alatu Excel Online, upišu jesu li postavili sve kako ste ih uputili te označe + ili - u tu rubriku. Osmislite poligon sa 10 - 15 jednostavnih i prethodno naučenih zadataka, tipa: preskoci, kotrljanja, provlačenja, kolutanja, trčanja s promjenom smjera kretanja i sl, koje će učenici svladavati sukcesivno, na vrijeme. U prvom krugu samo verbalno objasnite po redu svaki sadržaj, bez demonstracije, kako bi učenici samo slušajući prikupili što više informacija. Svaki zadatak označite brojem u stupcima tablice te ispod (u retcima) priložite popis imena učenika. Kada pojedini učenik krene s izvođenjem, ostali su okrenuti leđima te ne vide njegovu izvedbu. Zadatak je učenika izvesti zadatke na poligonu što točnije, prema vašim uputama. Na kraju neka učenik upiše samo minus u rubriku kraj zadataka koje nije napravio prema uputama, uz vašu pomoć i sugestiju. Za toliko mu se smanjuje broj prikupljenih bodova (npr. 11 zadataka = maksimalno 11 bodova iz poligona, plus bod iz dobro postavljene radne postaje s početka).
Potom demonstrirajte svima pravilno izvođenje poligona te uputite učenike da sada nastoje ostvariti što kraće vrijeme izvedbe. Prije početka uputite ih da budu maksimalno koncentrirani i mirni te neka kratko izvedu ranije naučenu vježbu disanja prije nego što dođu na red. Svaki učenik će na kraju imati uvid koliko pažljivo sluša, kako pamti te koliko je bio brz pri izvođenju zadatka brzine.
Uputite učenike da im vježbe disanja mogu pomoći u situacijama kada su zabrinuti i napeti te na kraju zajedno prođite interaktivni element Kako smanjiti strah o d ispitivanja (udah,izdah).
Pripremite kratke i jednostavne upute, po koracima, za postavljanje poligona. Za učenike s poremećajem iz spektra autizma i učenike s intelektualnim teškoćama upute popratite slikovnim prikazima. Prije izvođenja vježbi provjerite razumiju li učenici svoju ulogu u vježbama. Prilagodite trajanje vježbi za učenike s teškoćama pažnje. Radne postaje prilagodite učenicima s motoričkim teškoćama te omogućite učenicima dovoljno prostora za kretanje između radnih postaja. Broj zadataka te intenzitet vježbi prilagodite sposobnostima učenika te njihovim teškoćama. Izbjegnite negativne bodove i vrednovanje vremena izvedbe učenika s teškoćama, odnosno prilagodite ih u skladu s učenikovim sposobnostima.
Uputite učenike da statistički obrade podatke s listića te na sljedećem satu prezentiraju rezultate ostalima, npr. koliki je postotak učenika napravio sve zadatke točno samo nakon slušanja uputa, koliki postotak nije postavio radne postaje kako treba i sl. U zaključku neka navedu koliko učenika uopće pažljivo sluša i razumije jednostavne upute. U statističkoj obradi podataka i prikazu rezultata dijagramima učenici mogu također koristiti Excel Online.
Želite nam reći svoje mišljenje o ovom sadržaju ili ste uočili grešku? Javite nam to popunjavanjem ovog obrasca. Vaše povratne informacije su nam važne.